Mirtazapin unettomuuteen? Onko kokemuksia?
Sain työterveyslääkäriltä resepti Mirtazapin 15mg unettomuuteen. Annos 1/4 tai 1/2. Ajattelin koittaa tuota pienempää määrää. Toivottavasti on apua uniongelmiin eikä vaikuta seuraavaan päivään.
Onko kokemuksia tästä lääkkeestä unettomuuden kanssa?
Kommentit (49)
Kiitos vastauksista. Joo en kyllä koita puolikkasta vaan vähemmän. Olen reilusti ylipainoinen ja painonpudotus menossa, että ei tässä kyllä lisää painoa tarvittaisi. Lisäksi töissä pitäisi pystyä olemaan skarppina. Ei tule mitään jos on pää sumussa. Mietin sitäkin, että uskallanko ottaa tänään vai odotanko perjantaihin kun viikoloppu on vapaa. Ei haittaisi sitten niin paljon, jos lauantai menee plörinäksi.
Ap
Hirveä lääke. Otin kahdeksalta ja noin tunnin kuluttua ahmin. Lihoin 10 kg puolessa vuodessa. Lopetin lääkkeen ja laihduin noin 7 kg viikossa, käytännössä istuin vessassa kerran tunnissa muutaman päivän ajan kun nesteet lähtivät pois.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten sain unettomuuteen, ihan hirvee pilleri! Seuraavana päivänä ihan pyörryksissä, turha kuvitella tekevänsä mitään järjellistä, ajatus ei kulkenut ei sitten ollenkaan, enkä tottunut, lopetin heti alkuunsa!
Nykyään unen tuo Ketipinor 15mg 1/4 tai 1/2. Ei aiheuta seuraavana päivänä tokkuraisuutta. Huono puoli, voi aiheuttaa silloin tällöin painajaisia.
Mä vaihdoin myös Ketipinoriin. Mutta sekin lisää ruokahalua.
Tämä sopii yleensä 1/2 15 mg tabletti.olen kauan jo käyttänyt
Mulla toiminut vuosia 1/4 tabletti. Paino ei ole noussut vaikka ruokahaluni on kyllä aika kova. Huono juttu on se, etten uskalla käyttöä lopettaa, kun uneton yö pelottaa. Haluaisin nukkua ilman kemikaaleja.
Boostaa muita lääkkeitä. Yksinään ei vaikutusta. Tasaa myös jotenkin päivän mielialoja. Nuo pöhnät on aloitusoireita, jotka häipyy parissa-kolmessa päivässä. 1/4 15mg käytössä nyt. Joskus ollut 3/4 tai puolikas.
Hirveä pöhnä vielä seuraavanakin päivänä. Den yhden kerran kokeilin ja siihen jäi. Sain sitter Ataraxia kun en halunnut nuppilääkettä univaivaan.
Aivan mahtava lääke oli. Itselläni oli nukahtamis- ja univaikeuksia. Jos seuraavan päivän pöhnä on vaikea eikä lopu muutamassa päivässä niin annosta voi nostaa, isommalla annoksella ei ole niin nukuttava.
Oli uskomatonta kun pystyi yhtäkkiä (ekaa kertaa elämässä) nukahtamaan ja nukkumaan koko yön läpi. Tajusin ensimmistä kertaa, ettei elämän pienet työt olekkaan kauheen raskaita, jaksoin käydä suihkussa ja ulkoilla, laittaa ruokaa, tiskata ja pestä pyykkiä.
Lääkkeen avulla opin nukkumaan, nykyään olen lääkkeetön ja nukun helposti vaikka yli 6 tuntia yössä 😃
Päiväväsymystä ja painajaisia yöllä. Näin todella väkivaltaisia unia. Lopetin parin kokeilun jälkeen joten mitään painonnousua ei ehtinyt tulla.
Tekee aivan hirveän olon. Ihan kuin en olisi ollut omassa ihossani. En suosittele.
Minulla ei auttanut, mutta unettomuuteni takana onkkn hermokipu. Lääkäri sanoi, että 1/4 onkin parempi kuin 1/2. Miehelleni se lääke auttoi.
Oon syönyt sitä 24 vuotta. Uniongelmia on edelleen, enkä ole huomannut mitään hyötyä mihinkään. Syy, miksi syön vieläkin, olivat järkyttävät vieroitusoireet, kun yritin lopettaa. Paniikkikohtauksia, ahdistusta ja tuntui kuin sekoaisin. Annostus oli silloin muistaakseni 40 mg. Nyt yritän lopettaa pikkuhiljaa annosta pienentämällä. Onnistuin lopettamaan diatsepaamin 20 vuoden käytön jälkeen melko helposti, mutta mirtatsapiini on vaikeampi.
Te joilla on rahat vähissä, eikös kannattaisi syödä sitä niin ei tarvi ruokaa ostaa! Se pilleri kun näköjään sisältää tuhansia kaloreita joten sehän on ilmasta ruokaa. Ainakin naisille, en tunne yhtäkään miestä joka olisi lihonut tuolla pillerillä.
Vierailija kirjoitti:
Viikon ajan tehoaa. Satunnaisesti otettuna tehoaa. Kannattaa kysyä lääkäriltä doksepiinia.
Oon käyttänyt 1/4 tablettia mirtaa 10 vuotta ja joka ikinen yö tulee uni.
Pari vuotta syönyt tuota, joka ilta puolikas tabletti. En ole huomannut kummempaa eroa ottaako murusen vai koko pillerin.
Alkuun pari viikkoa oli aamun parit ekat tunnit sellaisessa horkassa, ettei olisi kannattanut autolla ajaa. Sen jälkeen olen herännyt aamuisin pirteänä.
Painoa tullut 15kg lisää. Yhdessä välissä kokeilin olla ilman, paino alkoi heti putoamaan. Seksihaluja vähentänyt selvästi.
Ennen nukuin 3h yössä, nykyään joka ikinen yö noin 8-8.5h.
Toimii mulla.
M43
Mä päätin nyt, että koitan tuota vasta perjantaina. Otin äsken melatoniinin vaikka ei siitä kauheasti apua ole.
Ap
Ehdottomasti aloitus niin että ei ole menoja seuraavana päivänä. Aloittaessa oli pahat univelat. Nukuin kuin kuollut ja aamulla herätessä kävelin suoraan oven karmiin.
Eläinlääkäri määrää tuota koiralle jotta sen ruokahalu paraneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile ensin ihan pienellä murulla, riko pilleri lusikalla tai jollain. Mä otin puolikkaan ekalla kerralla enkä oikeasti päässyt sängystä seuraavana päivänä kuin vasta illalla. Hirveä olo, pohjaton nälkä, pää sekaisin. Karmea kokemus ja ihmettelen, että tällaista myrkkyä lääkärit kirjoittavat.
Sama jatkaa. Kokeilin siis tuota pienen pientä murua pari kertaa. Nukuin kyllä, mutta samat pahat sivuvaikutukset seuraavana päivänä. Ei voi käyttää.
Ehkä siksi, että mirtazapinilla on väsyttävyydessä paradoksaalinen vaikutus, eli mitä isomman annoksen otat, sitä vähemmän se väsyttää. Mirtahan on oikeasti isommilla annoksilla yleisesti käytetty masennuslääke.
Ehkei kannata siis neuvoa, kun et selvästikään tiedä asiasta mitään.
Sama jatkaa. Kokeilin siis tuota pienen pientä murua pari kertaa. Nukuin kyllä, mutta samat pahat sivuvaikutukset seuraavana päivänä. Ei voi käyttää.