Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin unettomuuteen? Onko kokemuksia?

Vierailija
25.03.2025 |

Sain työterveyslääkäriltä resepti Mirtazapin 15mg unettomuuteen. Annos 1/4 tai 1/2. Ajattelin koittaa tuota pienempää määrää. Toivottavasti on apua uniongelmiin eikä vaikuta seuraavaan päivään. 

Onko kokemuksia tästä lääkkeestä unettomuuden kanssa?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tulee hieman sekava olo ja jatkuvan nälän tunne. Lihoin yli 10 kg lyhyessä ajassa. Siitä on noin 10 vuotta, eikä kilot lähde kokonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempiakin lääkkeitä on. 

Vierailija
4/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sivuston hakua, tuosta lääkkeestä on vaikka kuinka paljon ketjuja.

Vierailija
5/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ajan tehoaa. Satunnaisesti otettuna tehoaa. Kannattaa kysyä lääkäriltä doksepiinia. 

Vierailija
6/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi kyllä nukkumaan. Nukuin ekan puolikkaan jälkeen melkein. 24 h, käyden vain vessassa ja join vähän vettä. Unettomuutta jo pitkään taustalla,.joten uni velkaa myös oli. Pikku hiljaa totuin ja aamutokkuraisuus jäi alun jälkeen nopeasti pois. Lopetin, koska paino nousi 15 kg hetkessä. Söin ihan hirveästi ja huomaamatta. Lisäksi tuli outoja sivuvaikutuksia mm. "Sähköiskun tunteita" selkärankaan ja lihaksiin. 

Opin tällä taas nukkumaan uudestaan, vaikka jätin lääkkeen pois, mutta kilot jäi. Vasta nyt 5 vuoden jälkeen olen saanut pari kiloa pois...

Vierailija
7/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Vierailija
8/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa.

Vierailija
9/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu lihomaan.

Vierailija
10/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt reilun vuoden. On parantanut unen laatua ja siten elämänlaatua. Mutta kyllä minullekin tuli heti alkuun n. 5 kg lisää, kun ruokahalu kasvoi. Olin jo ennestään ylipainoinen. Mutta sitten aloitin Rybelsuksen, niin kiloja on lähtenytkin.

Vierailija
11/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/4 tabu auttaa nukahtamaan, mutta ainakin mulle aiheuttaa levottomat jalat. Kuulemma lisää ruokahalua. En tykännyt. Nyt kokeilussa Sedix. 

Vierailija
12/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin auttaa, joillekkin ei.

Minua ei auttanut ,eikä mikään muukaan.

Jos olet nainen, niin toki  lihot sen takia.

Vierailija
13/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän lihottavaa, kannattaa käydä vaa'alla joka päivä sitten, jos alat käyttämään. Kymmeniä kiloja voi tulla joillekin hyvinkin lyhyessä ajassa. Ikilaihallekin tuli nopeasti kiloja, tosin lähtivät myös pois lääkkeen käytön lopettamisen jälkeen.

Ekoilla käyttökerroilla voi myös väsyttää todella rajusti, aivan kellon ympäri nukuttaa.

Vierailija
14/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkky. Itselle aiheuttaa seuraavan päivän pöhnän lisäksi levottomat jalat ja hirveän ahdistuksen. Oikea unilääke on se mikä minulle sopii.

Vierailija
15/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/4 tabu auttaa nukahtamaan, mutta ainakin mulle aiheuttaa levottomat jalat. Kuulemma lisää ruokahalua. En tykännyt. Nyt kokeilussa Sedix. 

Käytin vuosia. Paino nousi ja levottomat jalat vaivasi. Lopetin yli vuosi sitten ja olen käyttänyt vain melatoniinia. 

Vierailija
16/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminut hyvin jo 2 - 3 vuotta. Ei mitään sivuoireita. Itselleni ei ole vaikuttanut painoon.

Vierailija
17/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi kyllä nukkumaan, mutta päivätkin oli yhtä sohjoa ja väsytti koko ajan. Lisäksi teki koko ajan mieli syödä jotain. Unet oli villejä ja eläväisiä, mikä oli ihan hauskaa. 

Lopetin aika pian. Ei sopinut pidempiaikaiseen käyttöön, koska olin päivisin yhtä väsynyt kuin jos en olisi nukkunut. 

Vierailija
18/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten sain unettomuuteen, ihan hirvee pilleri! Seuraavana päivänä ihan pyörryksissä, turha kuvitella tekevänsä mitään järjellistä, ajatus ei kulkenut ei sitten ollenkaan, enkä tottunut, lopetin heti alkuunsa!

Nykyään unen tuo Ketipinor 15mg 1/4 tai 1/2. Ei aiheuta seuraavana päivänä tokkuraisuutta. Huono puoli,  voi aiheuttaa silloin tällöin painajaisia.

Vierailija
19/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kysytään joka viikko. Lääkärit nyt on tähän ihastuneet vaikka ei ole toimiva, ilmeisen paljon sivuvaikutuksia. Annan taas saman kommentin, vaadi nukahtamislääke. 

Vierailija
20/49 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensin ihan pienellä murulla, riko pilleri lusikalla tai jollain. Mä otin puolikkaan ekalla kerralla enkä oikeasti päässyt sängystä seuraavana päivänä kuin vasta illalla. Hirveä olo, pohjaton nälkä, pää sekaisin. Karmea kokemus ja ihmettelen, että tällaista myrkkyä lääkärit kirjoittavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi