Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hotelliaamiaisella pikkuvauvan kanssa, miten onnistuu?

Vierailija
25.03.2025 |

Vauva olisi reissun aikoihin nelikuinen, eli ei osaa vielä istua syöttötuolissa. Pidetäänkö vain vanhempien kanssa vuorotellen sylissä, että kumpikin saa syödä vai miten olisi fiksuinta toimia? Ollaan ydinperheen kesken liikenteessä, eli ei ole mitään vaaria tai pappaa kenelle jättää vauva aamupalan ajaksi hoitoon.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nähnyt vauvoja vaunuissa tai vanhempien sylissä aamiaisella. Eikä ole minua haitannut, eikä muutkaan pienet lapset. Enemmän minua haittaa ruokailussa humalaiset tai muuten äänekkäät aikuiset.

Aivan. Moukkamaisesti käyttäytyviä aikuisia kyllä riittää ihan tarpeeksi. Pienten vauvojen huuto ei haittaa yhtään. Omalla on ollut koliikki, joten tiedän, miten raskasta se on vanhemmille ja sille huudolle ei valitettavasti aina voi mitään vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
142/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon uuvatteilua taas, voi elämän kevät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap vielä siitä kotona olevasta istuimesta jossa vauva voi olla vaakatasossa? Koska kaikki ei ehkä vielä tiedä miten hieno se on?

Kyse on Stokken syöttötuoliin kiinnitettävästä newborn set-osasta. Sitä voi käyttää siihen asti, kunnes vauvaa saa istuttaa syöttötuolissa.

Siis vau! Onpa mahtava juttu! Paljonko tuollainen maksaa ja mistä sellaisen saa? Mä oon ihan kateellinen!

Miksi olisit kateellinen? 

Koska vauva voi olla siinä vaakatasossa ja vauva viihtyy siinä kun ei voi vielä istua. Ihana vaakatasoistuin!

Vierailija
144/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vaunuissa viihdy, pidätte vuorotellen sylissä ja olette valmiina vuorollanne poistumaan vauvan kanssa aamiaistilasta heti jos hän alkaa itkeä. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että käytte aamiaisella vuorotellen, toisen hoitaessa vauvaa. Ei missään nimessä ole reilua, jos muut aamiaisella olevat joutuvat kuuntelemaan vauvan huutoa. Monelle on kuitenkin luksus hetki päästä hotelliaamiaiselle ja siitä haluaa nauttia.

Luksus hetki. Just.

No halveksi nyt sitten vaan meitä, joilla ei ole varaa kuin ehkä kerran vuodessa tehdä hotelli matka, kyllä se on silloin luksusta päästä sinne hotellin notkuvien aamiais buffeepöytien ääreen. 

Vierailija
145/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli matkarattaat, joissa pötkötteli hiljaa, kun oli syötetty ekana. Sitten uhmaikäisenä söi puuroa ehkä 5 min, ja otti jalat alleen. Siinä vaiheessa siirryttiin siihen, että vuorotellen käyntiin syömässä, kun toinen oli lapsen kanssa jossain leikkihuoneessa tms. 

Vierailija
146/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vaunuissa viihdy, pidätte vuorotellen sylissä ja olette valmiina vuorollanne poistumaan vauvan kanssa aamiaistilasta heti jos hän alkaa itkeä. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että käytte aamiaisella vuorotellen, toisen hoitaessa vauvaa. Ei missään nimessä ole reilua, jos muut aamiaisella olevat joutuvat kuuntelemaan vauvan huutoa. Monelle on kuitenkin luksus hetki päästä hotelliaamiaiselle ja siitä haluaa nauttia.

Luksus hetki. Just.

No halveksi nyt sitten vaan meitä, joilla ei ole varaa kuin ehkä kerran vuodessa tehdä hotelli matka, kyllä se on silloin luksusta päästä sinne hotellin notkuvien aamiais buffeepöytien ääreen. 

Aika paljon halveksuvia ja ilkeitä kommentteja täällä ylipäätään... Ap

Vierailija
147/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vauva vielä mukavasti menee hotelliaamiaiselle. Pahimpia on nämä uhmaikäiset 2-3v, joita ei saada kuriin. Kyllä se vauvan itku on, kun hento kuiskaus, verrattuna näiden kiukku raivareihin.

Vierailija
148/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut olevani jotenkin lapsivihamielinen, mutta keskustelun perusteella olen ehdottomasti ennemmin myönteinen kuin kielteinen. Ei niitä lapsia tarvitse jumalauta mihinkään äänieristettyyn tilaan työntää, vauvat itkee joo ja ääni ei ole miellyttävä, mutta että aikuiset ihmiset siitä raivoilee, niin ette kyllä kuulu itse mihinkään julkiselle paikalle! Joku kallis hieno ravintola, sen kohdalla ymmärrän ettei paljon jaksa itkua, mutta hotelliaamiainen...! Ja lentokone, ihan ku niissä ois muutenkaan mitenkään kivaa tai mukavaa, ihan se vauvanitku sopii suorastaan ilmapiirin. Koneessa muutenkin oikeasti ne kuulokkeet päähän, tekee matkasta paljon siedettävämmän.

Siis tajuan, jos ärsyttää huonosti kasvatetut lapset joita ei voi vanhemmat millään kieltää, mutta vauvat ei vielä ymmärrä mitään.

Vierailija
149/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelliaamiaisella on aikuisia ja liikematkailijoita jotka ovat maksaneet aamiaisestaan paljon. Kukaan ei kaipaa lapsen kitinää tai paskan hajua aamiaisseurakseen. Jäätte joko kotiin tai käytte syömässä vuorotellen kun toinen on vauvan kanssa huoneessa.

Liikematkustsjien päivä ei yhteen vauvaan kaadu. T: töikseen matkustellut 

Vierailija
150/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käy työmatkoilla ja lomillakin sen verran harvoin, että todellakin hotelliaamiainen on pientä luksusta. Voin tunnustaa, että kyllä ottaa päähän jos lähistöllä on äänekäs lapsiperhe, tai äänekkäitä huonosti käyttäytyviä aikuisia. Samoin tekee pahaa, jos ruokaa kannetaan pöytään närpittäväksi isot määrät niin, että suurin osa menee haaskuuseen. Tai juoksennellaan ympäri aamiaissalia niin, että itse joutuu väistelemään.

Mua kyllä häiritsis sun kaltaiset nauttijat. Saat varmasti rullaportaissakin orkkuja ja töihin juoksijat häirisee.

Vierailija
151/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luksus hetki. Just.

Säälittää tyypit, joille joku hotellin aamupala on joku elämän tähtihetki.

Vierailija
152/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikään ei ota päähän niin paljon kuin vanhemmat jotka raahavat kitiseviä housuunpaskojia hotelliaamiaiselle. "

Ai. Minusta on taas hauskaa katsoa kun toiset joutuvat huolehtimaan lapsista ja itse saa vain nauttia ja olla rauhassa kun omat lapset ovat jo isoja. Se toisten tilanne saa paljon paremmin esiin sen miten itse ei enää tarvitse.

Minua häiritsee lasten huutaminen.

Sitten kannattaa pysyä poissa hotellien aamiaisilta ja muista paikoista joissa joku lapsi saattaa hetken huutaa. 

Minua ei lapsen itku häiritse kunhan vanhempi hoitaa tilanteen kuntoon. Kuuluu elämään. 

Vierailija
153/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitatko päivät ja lennon numerot, etten vaan missään tapauksessa eksy samalle lennolle. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin tuntikausia jatkuva vauvan rääkyminen lentomatkalla.

Suosittelen hyvien korvatulppien sekä vastamelukuulokkeiden hankkimista. Sitten ei lennoilla melu häiritse. 

Vierailija
154/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla taas niitä, ettei ole mitään omaa ajattelua! Kyselee vauvapalstalla, miten perhe voi syödä kun on vauva ja pidetäänkö sylissä?! Kai te jotenkin onnistutte kotonakin viikonloppuisin aamiaisen syömään?!

Joko tämä on trolli tai kyllä ihmettelen ihmisten omaa aloitekykyä!

No trollihan tämä on, ei kukaan täyspäinen kysele miten vauvan kanssa toimitaan kun syödään aamupalaa. Mitenkähän ne kykenee kotona syömään?

Vierailija
155/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luksus hetki. Just.

Aika köyhä hotelli jos ei sen verran tukevia pöytiä löydy etteivät notkuisi. Meillä on kotona joka viikonloppu hotelliaamiaisen tasoinen aamiainen, ja jos emme jaksa itse panostaa niin sitten käymme Kalastajatorpassa brunssilla. Suurimmalle osalle hotelliaamiainen ei ole mitään erityistä luksusta. 

Vierailija
156/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaunuissa, kantorepussa, sylissä vauvat kulkenut mukana kaikkialle. 

-neljän äiti 

Yhden lapsen äitikin tietää. Kertoo uusavuttomuudesta tuo tietämätön ap. Nelijä nuita on mullaki

Vierailija
157/157 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisrn voi tilata huoneeseen tai käydä aamiaisella vuorotellen.