Mitä TIETOJA menetät jos puhelin varastetaan?
Oletko miettinyt kuinka riippuvainen olet tuosta kapulasta? Ovatko tietosi missään muualla tallessa kuin puhelimessa tai googlen/applen pilvessä? Amerikka ei ole ollut ystävä 2 kuukauteen, onko se enää edes luotettava kumppani? Jos Trump määrää että kaikki amerikkalaisilla koneilla tiedot ovat vain amerikkalaisille, mitä menetät jos et saa tietoja enää puhelimesta tai pilvipalvelusta?
Utopiaa? Ei ole, tänään myös iltasanomat kiinnitti huomiota asiaan... https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011106183.html
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähentänyt digi-riippuvuuttani myös yleisemmin, eilen vietin AV-vapaapäivään, en tullu tänne koko päivänä. Minulla on on irroitettava kiintolevy, johon kopioin google drivesta kaiken, tällä hetkelä google on tyhjä. On totta että mm teleliikenne kärsii huomattavasti jos google ja apple pakotetaan sulkemaan dataliikenne ulkomaille. muu maailma halvaantuu...
Kiva kuin muillakin on av-vapaapäiviä. Itselläni on pitkät viikonloppuvapaat täältä, en palstaile olleenkaan pe-su välisenä aikana.
Mulla on ulkoinen parin teratavun levy jolle tallennan kaiken jouluna ja juhannuksena. Eli pahimmassa tapauksessa menettäisin puolen vuoden tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Kaikki on pilveen varmuuskopioitu ja lukitusnäytön PIN-koodi niin pitkä + laite firman hallinnassa, että varas saa palikan romurautaa.
Aloittaja mietti myös että jos pilvipalvelut lyödään poikki...
Aloittaja on älykääpiö. Jos Microsoft laittaa pilvipalvelun poikki - siis jonne puhelimeni data kopioituu - voi siitä melkoinen haloo nousta.
Yritykset ovat nykyisin monikansallisia, joiden tekemisten rajoittamiseen ei edes nasuhallinnolla ole työkaluja kuin omassa kohdemaassa. Ihan esimerkkinä Googlen dataa makaa petatavukaupalla Suomen maaperällä. Musk sen sijaan on selkeä riski, koska mies on täysin kajahtanut nykyään. Se ei sinällään liity dogeen mitenkään.
Yhteystiedot ja joitain valokuvia. Ei minun kännykässäni ole mitään erityisen tärkeää tietoa. On muutenkin niin vanha kännykkä, että tuskin kelpaa rosvoille.
Eihän ne tiedot siinä puhelimessa, vaan pilvipalveluissa. Tilin hakkeroiminen olisi ongelma, puhelimen katoaminen tai varastaminen ei sinällään.