minne kannattaa hävittää ns. romukulta ja hopea
parittomia korviksia, katkenneita kaulaketjuja tms. ja haittaako jos osa hopeasta on tummunutta ja entä jos ei ole varma osan kohdalla materiaalista...?
Kommentit (15)
Vein vanhat hopeiset, kultaiset ja kupariset korut liikkeeseen, joka ostaa näitä.Siinä oli yksiparisia korviksia, katkenneita kaula-ja ranneketjuja, liian pieniä sormuksia jne. Omasta mielestäni tämä vaikutti yhdeltä romukasalta mutta sain niistä reilun 150€. Tavarat olivat lojuneet lähes parikymmentä vuotta käyttämättöminä kotona. Liikkeen hoitaja tarkisti ja arvio kaiken huolellisesti. Netistä löytyy osotteita.
Minulla on vain yksi ohje Ap:lle.
Älä myy kallisarvoista kriisiaikojen vaihdantamateriaalia pilkkahinnalla kusettaville ostajille.
Pidä ne itselläsi, voivat pelastaa joskus sinun ja läheistesi hengen,
Tämän ohjeen saat täysin ilmaiseksi minulta.
Ei näitä ole niin paljoa että kannattaisi kotona varastoida pahan päivän varalle. Mutta siksi kysynkin minne voisi viedä, että välttyisi noilta "kusettajilta". ei nyt roskiin kuitenkaan viitti laittaa kierrätettävää materiaalia.
sinä joka sait 150, olikohan sulla paljon kultaa tai yleensäkin paljon koruja kun noin paljon sait. ajattelen että itse jos noista omistani saisin kympin tai pari niin olisin ihan tyytyväinen. siis yleensäkään en rahan takia oo varsinaisesti niistä luopumassa vaan siivoan nurkistani lojumasta romua. ap
Vierailija kirjoitti:
Älä myy kallisarvoista kriisiaikojen vaihdantamateriaalia pilkkahinnalla kusettaville ostajille.
Missä kriisitilanteessa kukaan on kiinnostunut jostain rikkinäisestä korvakorusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kriisitilanteessa kukaan on kiinnostunut jostain rikkinäisestä korvakorusta?
Joillakin on niin luja usko kultaan, että luulevat sillä olevan jotain arvoa kun taivaalta sataa ydinjätettä saastutaen maan ja veden käyttökelvottomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli päivän huumoripläjäys😅 Mitenkä nämä kriisitilanteessa auttaa mitenkään..
Kultasepät maksavat parhaiten. Niistä koruista voi myös teetättää itselleen mieleisen korun.
Olen ne myynyt ihan kultasepänliikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kultasepät maksavat parhaiten. Niistä koruista voi myös teetättää itselleen mieleisen korun.
Ei muuten maksa, ainakaan tässä kaupungissa. Paikallinen panttiliike maksaa parhaiten.
Ja jossain pääkaupunkiseudulla saa enenmmän kuin pohjoisessa panttiliikkeistäkin.
Minä vein paikalliseen koruliikkeeseen parittomia korviksia, ohuita kultaketjuja, joutilaita kulta- ja hopeasormuksia. Yllätyin kun sain lähes 200:- niistä.
Turhaan pyörivät laatikon pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten maksa, ainakaan tässä kaupungissa. Paikallinen panttiliike maksaa parhaiten.
Ja jossain pääkaupunkiseudulla saa enenmmän kuin pohjoisessa panttiliikkeistäkin.
Jokainen näistä maksaa ihan sen painon ja sen hetkisen kurssin mukaan ja jos koru on täysin tuhoutunut niin sehän on ihan ok mutta jotkut korut olisi korjattavissa ja ovat koruina pajlon arvokkaampia.
Siellä liikkeen hyllylläkin on paljon koruja joissa on kultaa vaikka 100-200e arvosta mutta korun hinta on jotain 400-1200e paikkeilla.
Pistä minigrippussiin ja odota. Nyt on noita kullan ja hopean ostajia sen verran liikkeellä, että arvo varmasti nousee.
Vein rikkinäisiä ja löydettyjä koruja kultsepälle ja niistä tehtiin harkko. Olen joskus teettänyt sormuksenkin.
Kannattaa kiertää kaukaa ne kirje ja asuntoautofirmat. Samoin marketeissa olevat.
Eikö nuo metallinkeräykseen menisi?