Huvila & huussi kausi 16 2025
Jakso 2. Siellä kaverit purkavat läpimätää puuvajaa hiiren paskomien villojen kera ilman minkäänlaista hegityssuojainta. Hyvin on mietitty työturvallisuus.
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (900)
Vierailija kirjoitti:
Laura tekee kyllä pääsääntöisti todella epäkäytännöllistä jälkeä. Kivituhkapolut tosin olivat sekä epäkäytännölliset että rumat. Olisi kaivannut vähemmän silmiinpistävää, tuohon luontoon sopivaa materiaalia.
Ja sitten vielä just nää kesäkeittiöt ilman katetta, pehmusteet ja rottinkikalusteet taivasalla.
Oon aina ihmetelly näissä muutosohjelmissa sitä, että rakennetaan kalliit oleskelu-/grillaus/-ruokailutilat ilman minkäänlaista katetta! Ettei laiteta edes sellaista liikuteltavaa katetta, mitä voi mahdollisuuksien mukaan siirtää sivuun tai päälle. Miten jätetään niin käytännöllinen ja Suomen sääolosuhteiden kannalta tärkeä elementti pois?
Vierailija kirjoitti:
Ohis - mutta minkä pihan Eva Wuite mielestänne pilasi? Nyt kun vanhat jaksot alkoivat uusintoina niin haluan katsoa sen.
Siirtolapuutarhamökki oli kyseessä, nuori nainen jolla hoitolapsia.
Hävitti kaiken vanhan jopa hienot pionit.
En muista tarkemmin mutta ainakin tämä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Minkähän alan ihmisillä on varaa ostaa ja remontoida tuollainen järven rannalla oleva paikka " kesämökiksi"?
SZellaiset jotka asuvat vanhassa Munkassa!
Juurikin se sohva vihreä olisi sopinut tuohon kohteeseen!
Vierailija kirjoitti:
Mä ihastuin siihen sammaleenvihreään samettisohvaan, missä ne istui siellä myymälässä. Olisipa mulla varaa sellaiseen 😍
Olen aina ennen tykännyt Mikko Vesasen suunnittelemista mökkien kunnostuksista, mutta kyllä tämä viimeisin meni pieleen ja pahasti. Mikko siis jätti ne kammottavat tummuneet puuseinät silleen (mahtoi olla asukkaille yllätys).
Se keittiö oli kammottava, tosin se pariskunnan mieshän sitä vihreää toivoi ja nainen sanoikin sitten, että siinä se vihreä keittiö on, jota sinä toivoit. Mökkiin toivottiin valoisuutta lisää, ei sitä tullut kuin vähän tuolla katon laitolla. Esim. järkyttävän massiivista takkaa ei käsitelty mitenkään. Kaikki jäi vähän kriipin kraapin ja lisänä vielä, että eivät toivoneet harmaata sohvaa, jonka kyllä saivat.
Minusta ne matot olivat rumat ja jotenkin levottoman näköiset. Ja mikä ihmeen taljan muotoinen nahkapläjäys oli ripustettu seinälle? Ei ei ei.
Miten Mikko näin haksahti vai tuliko tässä joku rahoitusongelma?
Mikko! Olisit kunnioittanut mökkiasiakkaidesi toiveita. Harmaat sohvat ovat muutenkin jo menneisyyttä ainakin joksikin aikaa. Pitkään se harmaa olikin muotia. Sitä paitsi lapsiperheelle noin vaalea kangassohva on muutenkin aika herkkä väri, ja rouvahan nimenomaan kertoi, ettei sellaista halua, vaan tykkää väreistä, paitsi keltaisesta - ja siitä harmaasta ei.
Kai Mikko tajuaa, että tuolla tyylillä alkaa asiakkaat vähentyä. Minusta on tosi raivostuttavaa katsoa sellaista, että kuka tahansa sisustussuunnittelija laittaa asuntoon just jotain sellaista, mitä asiakas on pyytänyt, ettei sitä sinne laitettaisi. Miltä heistä itsestään tuntuisi vastaavassa tilanteessa.
Ei helvetti taas tää päätähti Anni halaa ennen Lauraa ja haastattelee kuin joku parempikin suunnittelija. Mä en kertakaikkiaan voi enää katsoa tätä ohjelmaa tuon turhakkeen takia, mun entinen lempiohjelma 😭 ARGGGH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihastuin siihen sammaleenvihreään samettisohvaan, missä ne istui siellä myymälässä. Olisipa mulla varaa sellaiseen 😍
Tykkäsin myös siitä sohvasta. Mikä oli nimeltään, muistatteko?
Tuolla sohvakaupalla huonot nettisivut, koska ei vaihda sohvan kangasvaihtoehtoa toiseksi.
Kertokaa minulle, mikä sen mökeltämällä puhuvan hevosnaaman funktio tässä ohjelmassa on? Rooli on ihan olematon ja hoitaa senkin huonosti, eikä pysty perustelemaan silläkään että toisi naiskauneutta ohjelmaan.
Se samettisohva siellä kaupassa oli karmean näköinen. Oikein ummehtuneen oloinen. Muistan aina, miten meillä kotona oli tuollaisia joskus 70-80 luvulla. Hyi olkoon.
Plää, mökkifiilis ja 70-luvun tunnelma hävisivät kokonaan. Mikko olisi voinut täydentää ne vanhat porraskaiteet lasilevyillä. Keittiön väriksi olisi sopinut paremmin sellainen vaaleampi vihreä jota britit käyttää yleensä remonteissaan.
Suomen on maksettava oma osuutensa ilmastovelasta globaalille etelälle. Ilmastovelka koostuu globaalin pohjoisen maiden valtavista historiallisista ilmastopäästöistä ja niiden tuhoisista seurauksista. Ilmastovelan nimissä Suomen on ajettava globaalin etelän valtionvelkojen mitätöimistä IMF:ssä ja Maailmanpankissa ja lisättävä velatonta ilmastorahoitusta näille yhteiskunnille.
Elokapina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän kohteeseen olisi sopinut hienosti nyt muodissa olevat 70-luvun sohvat tai olisi ollut edes jotain kierrätettyjä juttuja. Aina ensin ihastellaan miten on kaunis aikakautensa mökki ja sitten se pilataan remontilla ja sisustuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän alan ihmisillä on varaa ostaa ja remontoida tuollainen järven rannalla oleva paikka " kesämökiksi"?
SZellaiset jotka asuvat vanhassa Munkassa!
Nämä taitaa olla lääkäreitä. Rahaa on.
Oletin, että Mikko olisi valinnut enemmän tuon tyylisen keittiön:
https://www.puustelli.fi/sites/default/files/styles/content_highlight_i…
Mielestäni esim. remonttimies tai Anni voisivat ihan hyvin muistuttaa näitä suunnittelijoita esim. niistä asioista, mitä asukkaat/rempan maksajat ovat kertoneet toivovansa ja millaisia ratkaisuja eivät halua. He jotenkin pitävät suunnittelijoita liian korkea-arvoisina, ettei heille voisi sanoa mielipidettäään tai muistuttaa asioista.
Itse olisi varmasti yrittänyt vaikuttaa, ettei Mikko hanki harmaata sohvaa eikä jätä tunkkaisia seiniä käsittelemättä tai vaihtamatta.
https://images.sanoma-sndp.fi/c731b46a1969d899b0c84f247f774c41/normal/9…
Mutta Mikko koki, että tuo on parempi vihreä keittiö. Olen eri mieltä, mutta nämä ovat makuasioita. Pääasia, että mökin omistajat ovat tyytyväisiä, mutta ovatko.
Itse en olisi ollut tyytyväinen moneenkaan Mikon ratkaisuun tuossa kohteessa. Ihmetyttää, miksi hän ei enää kunnioita asukkaiden toiveita niin tarkasti kuin ennen. Mikkohan on tosi lahjakas ja osaa halutessaan tehdä todella upeita sisustussuunnitelmia. Sitä varmaan nämäkin mökinomistajat olettivat ja odottivat. Nainen ei vaikuttanut kovin ihastuneelta ja ymmärrän sen hyvin. Hän sanoikin jotenkin niin, etteivät he osanneet ajatella, että ne seinät olisi vielä siellä. Harmi, sillä Mikko olisi voinut tehdä mökistä todella nätin.
Mitä mieltä olohuoneesta:
https://images.sanoma-sndp.fi/0393127c35febfe0eaff4fced1568289/normal/1…
Vierailija kirjoitti:
Oletin, että Mikko olisi valinnut enemmän tuon tyylisen keittiön:
https://www.puustelli.fi/sites/default/files/styles/content_highlight_i…
Mielestäni esim. remonttimies tai Anni voisivat ihan hyvin muistuttaa näitä suunnittelijoita esim. niistä asioista, mitä asukkaat/rempan maksajat ovat kertoneet toivovansa ja millaisia ratkaisuja eivät halua. He jotenkin pitävät suunnittelijoita liian korkea-arvoisina, ettei heille voisi sanoa mielipidettäään tai muistuttaa asioista.
Itse olisi varmasti yrittänyt vaikuttaa, ettei Mikko hanki harmaata sohvaa eikä jätä tunkkaisia seiniä käsittelemättä tai vaihtamatta.
Kaunis keittiö tossa sun kuvassa, mutta se ei sovi 70-luvun arkkitehtuuriin. Edustaa eri aikakautta.
Tosin ei sopinut tämän uuden keittiön tasojen valkoinen marmorikuviokaan yhtään, se oli kyllä iso virhe suunnittelijalta. Tuohon huvilaan olisi pitänyt olla ehdottomasti puinen keittiö, jossa vihreän lisäksi puun sävyjä. Ei mitään mdf:ää.
Tuo uusi keittiö ei vaan sovi talon muuhun tyyliin yhtään. Vaikka olisivat toivoneet vaaleutta, se olisi pitänyt toteuttaa jollain muulla kun kylmän valkoisella marmorilla.
https://edwardgeorgelondon.com/70s-kitchen-design/
Auts, Mikko! Miksi et voinut kuunnella maksavien asiakkaiden toiveita? He nimenomaan toivat esiin sen, että ovat jo kyllästyneet kellastuneihin seinäpaneleihin, niin sinä jätät ne käsittelemättöminä paikalleen.
He halusivat lisää kylmäsäilytystilaa. Annoitko sitä heille?
Ja rouvalla oli yksi ja tärkein toive, ei missään nimessä vaaleanharmaata sohvaa. No millaisen sohvan Mikko heille hankit? Vaaleanharmaan.
SItten se keittiönkaappien värinen vihreä tv-taso olohuoneessa. Ei ollut kiva, kuten ei ollut takan värikään.
Olen kaikista mahdollisista suomalaisista sisustusohjelmien sisustajista arvostanut aina eniten Mikkoa. Minusta hän on todella taitava, ja mikä parasta, hän on kuunnellut ja toteuttanut asiakkaiden toiveet, toisin kuin esim. Kotoisan itseään kehuvat sisustus- ja pihasuunnittelija. Mutta nyt kyllä harmitti näiden maksavien asiakkaiden puolesta Mikon toiminta.
Jos sisustussuunnittelija tulisi tekemään meille jonkun remontin eikä toteuttaisi toiveitani esim. sohvan tai seinien väristä, niin todellakin pyytäisin häntä korjaamaan asian. Monissa sisustusohjelmissa näkee, etteivät asukkaat ole täysin tyytyväisiä, mutta silti he kovasti kehuvat sisustussuunnittelijan ratkaisuja. Asiakas voisi suoraan, että voitko järjestää tuon harmaan sohvan täältä pois, sillä tein sen hyvin selväksi sinulle, etten sellaista halua.