Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäinen: mitä opiskelisit, jos saisit uuden alun?

Vierailija
24.03.2025 |

Kerro myös, millä alalla olet nyt ja millä

perusteella valitsisit uuden alasi? 

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt kysymystä. Jos olisin nuori uudelleen ja saisin aloittaa alusta, opiskelisin liikennelentäjäksi ja olisin poikamiehenä koko ikäni. Sellainen elmänä varmaan sopisi minulle paremmin kuin nykyinen. Kolme eroa, kaikkien kanssa riitelyä. Parisuhteet eivät ole minun laji.

Vierailija
82/87 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin lukemaan lakia. Nyt olen kauppatieteen maisteri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksaukkona ja talonmiehenä ollut koko ikäni. Olisi pitänyt nuorempana alkaa isännöinnin hommiin. Fyysisesti kevyempää.

M54

Vierailija
84/87 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tietojenkäsittelyn tai tuotantotalouden maisteritutkinto.

Ei mikään "uusi aloitus" varsinaisesti, kun IT-alalla työskentelen, mutta mulla on "vain" työn ohessa aikanaan opiskeltu tietojenkäsittelyn tradenomitutkinto. Jos saisin tehdä kaiken uudestaan, opiskelisin suoraan ylemmän korkeakoulututkinnon. (toki vaatii sitä, että pääsisi vielä sisäänkin sinne yliopistoon)

Vierailija
85/87 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Yhteiskunta on suuri pyramidihuijaus.

Vierailija
86/87 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jos? Keski-ikäinen voi nykyisin opiskella uuden ammatin ihan helpostikin. Itse vaihdoin lähärinhommat päiväkodissa kirjanpitäjän hommiin. En ole katunut päivääkään. 

Eikä voi. 

Miksi väität vastaan päivänselvälle asialle, joka on todistettavasti mahdollista?

No tarkoitan sitä että viiskymppisen esim turha enää opiskella moniakaan aloja, kuten ekonomiksi tai lakimieheksi, jos töitäkin haluaa sillä tutkinnolla saada. 

Missä teidän mielestä tämän asian rajapyykki menee? Vuosissa siis. 

Vierailija
87/87 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa. Ja sitten onko se näillä aloilla niin mustavalkoista että saat joko johtajahomman tai et saa mitään. Mielestäni ihmisillä on nykyään epätodellisen mustavalkoinen ajattelutapa.