Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäinen: mitä opiskelisit, jos saisit uuden alun?

Vierailija
24.03.2025 |

Kerro myös, millä alalla olet nyt ja millä

perusteella valitsisit uuden alasi? 

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen merkonomi ja ruokakaupassa töissä. Valitsisin automekaanikon työn. Tykkään autoista ja haluaisin ymmärtää niistä enemmän. Haluaisin osata korjata minkä tahansa vian ja viettäisin joka toisen viikonlopun autotallissa rassaten omia autoja, kuunnellen musiikkia ja juoden lonkeroa. Joka toisen viikonlopun olisin ukon ja koirien kanssa mökillä. 

Nainen 40v.

Mikä estää sinua menemästä amikseen autonasentaja linjalle tai vaikka oppisopimuksella autokorjaamolle hommiin?

Vierailija
22/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jos? Keski-ikäinen voi nykyisin opiskella uuden ammatin ihan helpostikin. Itse vaihdoin lähärinhommat päiväkodissa kirjanpitäjän hommiin. En ole katunut päivääkään. 

Eikä voi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jos? Keski-ikäinen voi nykyisin opiskella uuden ammatin ihan helpostikin. Itse vaihdoin lähärinhommat päiväkodissa kirjanpitäjän hommiin. En ole katunut päivääkään. 

Eikä voi. 

Miksi väität vastaan päivänselvälle asialle, joka on todistettavasti mahdollista?

Vierailija
24/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aikakoneen viritystä

-Poikkishamanistinen taide

-Shamaanikäsityöt omaan tapaan

-Taide ja kirjoitus

Vierailija
25/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin biologiksi.

Olen nyt sosiaalialalla.

Vierailija
26/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä voi. 

Todellakin voi. Sen kun hakee kouluun ja opiskelee. Ei ole edes vaikeaa, kun on näitä kaikenlaisia monimuotokoulutuksia, aikuisopiskelulinjoja jne. jne. 

Vierailija
27/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologi, kenttä sellainen. Tai arkeologi, tai mitä vaan antoisaa ja mielenkiintoista jossa pääsisi hyviin ja mielenkiintoisiin töihin jännien ja kivojen ihmisten parissa.

Olen KTM ja hum.kand. mutta meitä on pilvin pimein, en osaa erottautua niin aika tylsissä hommissa oon ja arvostus nolla. Joutuu vaan raataa mukamas jonkun näennäisen kellokortin orjana. Haluaisin olla vapaampi, enemmän taiteilijatyyppistä työtä. 

Aikoinaan luulin, että kun opiskelen ns hyvää alaa pääsen hyviin töihin kovalla palkalla niin että voin jäädä aikaisin eläkkeelle ja toteuttaa itseäni. As if.

Oon toki lukenut tyypistä joka 50 v lähti opiskelemaan juurikin biologiaa ja jolla on nyt unelmatyö.  Mutta kas kummaa niin laitoin just paperit ihan muuhun. Koska en jaksa lukea pääsykokeisiin! Kunhan pääsee edes jotain opiskelee, tylsän työn vastineeksi.

Vierailija
28/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin egyptologiksi ja töihin Kairoon museoon.

Vierailija
29/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi. Rahaa siitä ei vaan saa penniäkään enkä minä ainakaan töideni päälle jaksa mitään opiskella. 

Vierailija
30/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan vähän kädentaitoja niin hirsirakentaminen kiinnostaisi ja keski-Eurooppaan lähtisin rakentamaan saunoja hirrestä saksalaisille tai saksankielen alueelle, heidän käsitys saunasta kun on voll Scheiße glaube ich

Nykyisin näitä insinöörin hommia

Vierailija
31/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin jo. Yhteiskuntatieteen maisteriksi samalla, kun kävin kokopäivätöissä. Valmistuin 51-vuotiaana.

Vierailija
32/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin toimia ruotsinlaivan karaoke-emäntänä.

Nyt olen insinööri suunnitteluhommissa. Musta olisi ihana päästä höpöttelemään ihmisten eteen.

Mikä estää toteuttamasta? Voisit ottaa vaikka keikkaa.

Vierailija
33/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan halunnut kuin vähällä opiskelulla töihin,sen muistan selvästi.Osa-aikaista paskihommaa teen mutta rahat riittää minulle.

Vierailija
34/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponutehtaan johtajaksi.

Vierailija
35/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväpalkkaisissa töissä kiinteistöalan asiantuntijatöissä. Haluaisin takaisin myyjäksi johonkin pieneen erikoistavarakauppaan, kuten 90-luvun lamassa, vaikka palkka putoaisi neljäsosaan nykyisestä. Vaan enhän minä rahantarpeessa enää olekaan.

Vierailija
36/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishaku on vielä käynnissä!🥳

Vierailija
37/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin toimia ruotsinlaivan karaoke-emäntänä.

Tämä palsta pätevöittää täysin tuohon hommaan. Olet tottunut kaikenlaisiin ördääjiin.

Vierailija
38/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiasentajaksi. Tosin niinhän mä jo teinkin ja tykkään työstä, mutta kukaan ei halua palkata mua enkä ole tarpeeksi kokenut et voisin perustaa oman firman 😂 mutta tiedänpähän nyt senkin, että on olemassa työ josta voin pitää. Kaikki aiemmat työni siivoojana, hoitoapulaisena, kirjastoapulaisena ja kaikenkarvaisina toimistonäpyttelijöinä on ollut karseaa, aivot tappavan tylsää. 

Varmaan kohta pitää ammatinvalinnasta huolimatta mennä tekemään jotain hevonpersettä rahan takia. Ja pidätän oikeuden valittaa työstä, jos joku tulee inisemään ammatinvalintakysymyksestä, revin siltä silmät päästä. 

Vierailija
39/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiaa. Opetusala. 

Vierailija
40/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi. Rahaa siitä ei vaan saa penniäkään enkä minä ainakaan töideni päälle jaksa mitään opiskella. 

No se on sinun ongelmasi. Normaalille ihmiselle ei ole temppu eikä mikään opiskella töiden ohella. Kummasti motivoi, kun tietää opiskelujen avulla pääsevänsä parempiin hommiin.