Keski-ikäinen: mitä opiskelisit, jos saisit uuden alun?
Kerro myös, millä alalla olet nyt ja millä
perusteella valitsisit uuden alasi?
Kommentit (87)
Psykologiaa tai diakoniaa. Tai suntioksi, sairaanhoitajaksi.
Mä haaveilin yläasteella historian ja teologian opiskelusta, mutta tuolloin aikana ennen internettiä en saanut mistään tietoa tai apua miten nuo kaksi voisi yhdistää tai onko se edes mahdollista.
Opo totesi vain, ettei tuollainen (eli siis mikä?) ole oikea ammatti ja käski lopettamaan joutavat haihattelut ja suositteli kauneudenhoitoalan oppilaitosta ja parturi-kampaajan opintoja. Onneksi en sinne erehtynyt hakemaan vaikka ei kauppis yhtään sen paremmin sopiva valinta ollut.
Jatko-opinnotkin jäi samasta syystä eli minkäänlaista motivaatiota edes aikuisiällä ei ole ollut jatkaa tradenomiksi, koska tuo ala on vaan niin väärä kuin olla vaan voi.
Nyt kitkuttelen silppu- ja pätkätöissä eläkeikään asti eikä työelämä voisi vähempää kiinnostaa, mutta omaan luterilaisen työmoraalin ja koen olevani velvollinen elättämään itse itseni.
Nyt jos voisin valita niin hakisin opiskelemaan teologiaa. Olisi mukavaa olla pappi.
Ravitsemusterapiaa tai psykologiaa. Nyt olen virkamiehenä valtiolla. Raha on suurin este haaveille.
Mä opiskelisin poliisiksi joka oli nuoruudessakin se ykköshaaveammatti, mutta silloin oli vielä minimipituusraja ja jäin siitä sentin.
Kenttähommissa voisin hyvin olla jossain syrjäseudun pikkupaikkakunnalla ja tuo koulutus olisi antanut mahdollisuuden senkin haaveen toteuttamiselle, että saisin asua jossain maalla.
Toisaalta haluaisin kyllä olla rikospaikkatutkija tai ihan vaan tylsästi toimistossa rikoksia selvittelevä poliisi, mutta eipä näitä haaveita kannata enempää miettiä. Tulee vain paha mieli.
Ei mennyt elämä kuten toivoin ja suunnittelin :(
Minä jatkoin lyseossa, sitten kunnanvirastossa. Ei kutsumuksen mukaan mene jokaiselle työt...
Sain kuulla että Tornator jo romutettu on
mä itse tunsin kokeneeni saman kohtalon
eipä ollut virkaa enää
tumma puna peitti nenää
ja rannalla mä yksin istuin nousuun Auringon
kun lähelleni näin mä naurulokin kaartavan
niin tiesin että jotakin nyt vihdoin oivallan:
Siinä sielu on sen miehen
jonka työt jää puolitiehen
ja joka kaiken rakentaa vain varaan unelman
Arkeologiaa, sosiaaliantropologia ja/tai uskontotiedettä. Koska ne vain jatkuvasti kiinnostavat mua. Koulutukseni on luonnontieteellinen, mutta olen työskennellyt duunarina, nykyisin työttömänä.
Arkeologia- olisi kiva leikkiä Indiana Jonesia. Tai vähän kuoppia löydöksiä- todennäköisesti tylsää puurtamista sekin - jatkan kaupan esihenkilönä. Ihan paskaahan tämäkin on, mutta jotainhan sitä on tehtävä elääkseen.
Mulla muutama arkeologia,oikeustiede ja sit patologia.Ja kun ikää kertyisi kirjailija.Tänhetkinen tilanne olen 53v tantta toimistohommissa.
En mitään, ei kiinnosta koulunpenkin kuluttaminen. Olen toiminnan mies ollut aina, ahkera tekijä ja yrittäjä.
Lääkäriksi.
Olen varatuomari.Kyllästynyt riidanhaluun aivan älyttömistä asioista.
Lukaisin just Bregmanin Moraalisen kunnianhimon. Varmaan ois monelle muullekin täällä lukemisenarvoinen
Terv eräs lukuisista pystyynkuolleista toimistotädeistä
Mä pyrkisin ihan ehdottomasti lääketieteelliseen ja valmistuttuani ottaisin vastaan viran jostain kainuulaisesta terveyskeskuksesta ja olisin ikionnellinen enkä muuttaisi sieltä ikinä pois.
Voittaisi nämä vuoroesimiehen hommat ihan kuus-nolla. Eniten harmittaa se, että olisin melko suurella todennäköisyydellä päässytkin sisään, mutta en edes yrittänyt :(
Vierailija kirjoitti:
Omaan vähän kädentaitoja niin hirsirakentaminen kiinnostaisi ja keski-Eurooppaan lähtisin rakentamaan saunoja hirrestä saksalaisille tai saksankielen alueelle, heidän käsitys saunasta kun on voll Scheiße glaube ich
Tarkastapa feminiinisukuisten sanojen adjektiivin taivutus ennen kuin lähdet.
Juristiksi.
Olen DI ja KTM, johtajan hommissa. Haluaisin siistiin paperityöhön ilman esimies- ja asiakasvastuita.
Logopediaa, oikeustiedettä tai yhteiskuntatieteitä. Olen biologi.
Vierailija kirjoitti:
Mä haaveilin yläasteella historian ja teologian opiskelusta, mutta tuolloin aikana ennen internettiä en saanut mistään tietoa tai apua miten nuo kaksi voisi yhdistää tai onko se edes mahdollista.
Opo totesi vain, ettei tuollainen (eli siis mikä?) ole oikea ammatti ja käski lopettamaan joutavat haihattelut ja suositteli kauneudenhoitoalan oppilaitosta ja parturi-kampaajan opintoja. Onneksi en sinne erehtynyt hakemaan vaikka ei kauppis yhtään sen paremmin sopiva valinta ollut.
Jatko-opinnotkin jäi samasta syystä eli minkäänlaista motivaatiota edes aikuisiällä ei ole ollut jatkaa tradenomiksi, koska tuo ala on vaan niin väärä kuin olla vaan voi.
Nyt kitkuttelen silppu- ja pätkätöissä eläkeikään asti eikä työelämä voisi vähempää kiinnostaa, mutta omaan luterilaisen työmoraalin ja koen olevani velvollinen elättämään itse itseni.
Nyt jos voisin valita niin hakisin opiskelemaan teologiaa. Olisi mukavaa oll
Voisit opiskella teologiaa työn ohessa. luulisi, että onnistuisi paljolti etänä.
Opiskelin kääntäjäksi. Nykyään on ne hullut harvassa, jotka palkkaisivat tuohon hommaan jonkun eikä käyttäisi tekoälyä. Keikkaduunien kautta kortistoon valmistuin, joten melkein mikä tahansa olisi ollut parempi. Nyt jos saisi valita, niin nuorisojärjestön kautta poliitikoiden hillotolpille.
Vierailija kirjoitti:
Omaan vähän kädentaitoja niin hirsirakentaminen kiinnostaisi ja keski-Eurooppaan lähtisin rakentamaan saunoja hirrestä saksalaisille tai saksankielen alueelle, heidän käsitys saunasta kun on voll Scheiße glaube ich
Ei taida saksalaisilla enää olla varaa saunoihin.