Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmeisesti kunnat tarjoavat jotain liikuntapalveluja, kun suomalaiset ovat niihin erittäin tyytyväisiä? mistä liikuntapalveluista on kyse?

Vierailija
24.03.2025 |

Itse en tiedä yhden yhtä kunnallista liikuntapalvelua, mutta johtuuko siitä että omalla osallani kyseessä on kaupunki eikä kunta?

Olen siis totaalisen hukassa uutisen kanssa, mitä minulta ollaan veronmaksajana pimitetty? Olen kaiken liikunnan joutunut tekemään itse ja omalla välineillä sekä rahalla.

https://yle.fi/tekstitv/txt/104_0001.htm

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin esimerkkejä Espoosta: uimahallit, kaupungin kuntosalit, kuntosalien kurssit, urheilukentät ja hiihtoladut. Tässä on vain isa.

Vierailija
2/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin esimerkkejä Espoosta: uimahallit, kaupungin kuntosalit, kuntosalien kurssit, urheilukentät ja hiihtoladut. Tässä on vain isa.

Siis maksanko noista veroissani jotain? Eikö niihin ole pääsymaksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liikunta näköjään kaikilla vaikuta positiivisesti aivojen terveyteen.

Vierailija
4/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kaupungissa ei ole yhtään kaupungin ylläpitämää uimahallia, liikuntahallia, kuntorataa, hiihtolatua, jalkapallokenttää, yleisurheilukenttää, muita ulko- ja sisäliikuntapaikkoja? Eivät nämä itsestään siellä toimi ja ylläpidä itseään, vaan niihin käytetään kaupungin rahoitusta. Joissain kaupungeissa on myös ohjattuja liikunta- ja kuntosaliryhmiä, kaupungin järjestämää (ei seurojen) uinninopetusta, hiihtokouluja jne.

Vierailija
5/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole maksanut pääsymaksua urheilukentälle tai hiihtoladulle mennessäni. Mutta ei myöskään uimahalleissa pääsymaksut riitä yksin niiden ylläpitoon. Ja kaupungin kuntosaleillakin maksut ovat usein niin pienet, että verovaroja tarvitaan lisäksi.

Vierailija
6/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat. Jos niitä ei verovaroista maksettaisi, ne pääsymaksut olisivat korkeammat.

Ja kukaan liikuntaa harrastava ei maksa vaikkapa hiihtolatujen käyttämisestä (ellei kyse ole jonkun yksityisen toimijan tekemästä ensilumenladusta), luistelukentällä luistelemisesta (ellei kenttä ole sellainen, missä on erikseen yleisövuorot ja nämäkin usein ovat ilmaisia). Tavalliset kuntopolutkin vaativat ylläpitoa, eikä keneltäkään lenkkeilijältä vaadita pääsymaksua kentälle. Entäs jalkapallokenttien maalit, kenttämerkinnät (ne viivat kentässä), nekin pitää aika ajoin uusia ja tekonurmea paikata tai aitoa nurmikkoa leikata. Tämäkin rahoitetaan kunnan rahoista. Ja niin edelleen.

Vierailija
7/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala nyt ap seuraavaksi huutaa että liikuntapalvelut pitää lopettaa, sen vakio lihavuustrollaamisesi lisäksi. Trolli kun olet, voit tehdä molempia.

Vierailija
8/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein kysymys: MAKSATKO edes veroja nettona. Tuskin, kun noin tyhmä olet.

Vierailija
9/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän kaupungissa ei ole yhtään kaupungin ylläpitämää uimahallia, liikuntahallia, kuntorataa, hiihtolatua, jalkapallokenttää, yleisurheilukenttää, muita ulko- ja sisäliikuntapaikkoja? Eivät nämä itsestään siellä toimi ja ylläpidä itseään, vaan niihin käytetään kaupungin rahoitusta. Joissain kaupungeissa on myös ohjattuja liikunta- ja kuntosaliryhmiä, kaupungin järjestämää (ei seurojen) uinninopetusta, hiihtokouluja jne.

No ei kyllä niin että tietäisin  niiden käytön kuuluvan minulle ilman subventoituna tai pääsymaksua. Olen kyllä ihmetellyt että kenelle ne tien laidassa näkyvät tamppaustelineitä muistuttavat metallihäkkyrät kuuluvat, jossa voisi jotain akrobatiaa harrastaa, mutta kun ei ole yhteystietoja niin en toisen omaisuuteen mene koskemaan.

Vierailija
10/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän niinkuin tiet niin kaikkia ei kateta pääsymaksuilla, vaan osittain voi olla pääsymaksuja, joilla katetaan osa kustannuksista. Eihän esim. mihinkään kunnalliselle jalkapallohiekkakentälle ole mitään pääsymaksua, mutta on ihan hyvä, että siellä pelataan niin ihmisten terveys pysyy parempana ja säästetään terveydenhoidossa mm. lihavuuden hoidossa.

Vierailija
11/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole maksanut pääsymaksua urheilukentälle tai hiihtoladulle mennessäni. Mutta ei myöskään uimahalleissa pääsymaksut riitä yksin niiden ylläpitoon. Ja kaupungin kuntosaleillakin maksut ovat usein niin pienet, että verovaroja tarvitaan lisäksi.

Eikö nuo urheilupaikat kuten urheilukentät vaadi paikallisen urheiluseuran jäsenyyttä, jotta sinne saa mennä?

Vierailija
12/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä niin että tietäisin  niiden käytön kuuluvan minulle ilman subventoituna tai pääsymaksua. Olen kyllä ihmetellyt että kenelle ne tien laidassa näkyvät tamppaustelineitä muistuttavat metallihäkkyrät kuuluvat, jossa voisi jotain akrobatiaa harrastaa, mutta kun ei ole yhteystietoja niin en toisen omaisuuteen mene koskemaan.

Oman kaupunkisi nettisivuilta löytyy varmaan jonkinlainen osio vapaa-ajalle ja liikunnalle, sieltä saanet lisätietoja kunnan tarjoamista liikuntapalveluista. Jos et itse löydä, kerro, missä kaupungissa asut, niin etsitään sinulle ne sivut.

Vierailija
13/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo urheilupaikat kuten urheilukentät vaadi paikallisen urheiluseuran jäsenyyttä, jotta sinne saa mennä?

Ei. Jotain käyttövuoroja niille voi olla, kunnan jakamana, mutta tällaiset asiat selviävät kuntasi (myös kaupunki on kunta) nettisivuilta.

Vierailija
14/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jotain käyttövuoroja niille voi olla, kunnan jakamana, mutta tällaiset asiat selviävät kuntas

Miksi noissa uimahalleissa ei ole jotain normaalikansalaisten uintivuoroja, en ole sieltä löytänyt sellaista vuoroa johon itse voisin vaan mennä uimaan... Kaikki jotain vauvajumppaa ja muuta. Verorahat menneet 20 vuoden aikana hukkaan ainakin omalta osaltani ja olen uinut omassa mökkirannassa koska muualle minua ei haluta. Ilmaiseksi toki ja oma saunakin on, niin ei voi valittaa.

Vierailija
15/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi noissa uimahalleissa ei ole jotain normaalikansalaisten uintivuoroja, en ole sieltä löytänyt sellaista vuoroa johon itse voisin vaan mennä uimaan... Kaikki jotain vauvajumppaa ja muuta. Verorahat menneet 20 vuoden aikana hukkaan ainakin omalta osaltani ja olen uinut omassa mökkirannassa koska muualle minua ei haluta. Ilmaiseksi toki ja oma saunakin on, niin ei voi valittaa."

Laitapa nyt kuntasi uimahallin aukioloajat tänne linkillä, niin katsotaan. Uimahallit ovat pääsääntöisesti ihan normaalisti auki kaikille. 

Vierailija
16/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jotain käyttövuoroja niille voi olla, kunnan

Miksi noissa uimahalleissa ei ole jotain normaalikansalaisten uintivuoroja, en ole sieltä löytänyt sellaista vuoroa johon itse voisin vaan mennä uimaan... Kaikki jotain vauvajumppaa ja muuta. Verorahat menneet 20 vuoden aikana hukkaan ainakin omalta osaltani ja olen uinut omassa mökkirannassa koska muualle minua ei haluta. Ilmaiseksi toki ja oma saunakin on, niin ei voi valittaa.

Uimahalliin voi ihan vapaasti mennä aukioloaikojen puitteissa. Jos siellä joku vauvauinti tai vesijumppa on, sille on varattu vain yksi allas tai muutama rata, ja loput ovat vapaasti käytettävissä. Vain harvoin saattaa olla koko halli varattuna esim. isojen uintikisojen aikaan.

Ne kunnan nettisivut nyt käyttöön, niin ei tartte palstalta kysellä. Ei me voida antaa täällä sulle kunnollisia vastauksia, kun ei tiedetä missä asut.

Vierailija
18/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se liikunta näköjään kaikilla vaikuta positiivisesti aivojen terveyteen.

Taitaa olla liikunnan puute tässä tapauksessa. Tai vain syntynyt yksinkertaisena.

Vierailija
19/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.turku.fi/liikunta/liikuntatilojen-varaaminen

Ja tuossa vielä hinnasto jos haluaa esim mennä kentälle juoksemaan: https://www.turku.fi/liikunta/liikuntatilojen-hinnasto

Vierailija
20/28 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.turku.fi/liikunta/liikuntatilojen-varaaminen

Oliko tämä nyt vastaus siihen, kun pyysin linkittämään kuntasi uimahallin aukioloajat, vai liittyykö muuhun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän