Poliisi: rauhallisestikin käyttäytyvät yöpyjät voivat olla häiriöksi lentomatkustajille. Jo pelkällä olemuksellaan.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Kodittomat ja epämääräiset lorvijat eivät kuulu lentokentille. Ovat jo ihan turvallisuusuhka. Lentoasema on tarkoitettu ihmisille, jotka matkustavat johonkin tai tulevat matkalta jostain. Suomessa näköjään vallitsee tällainen omituinen rajattomuus. Työskentelin 15-vuotta lentoemäntänä, Helsinki-Vantaa tuli erittäin tutuksi mutta myös muuta lentoasemat. Kodittomia eikä epämääräisiä lorvijoita näkynyt missään, lentoasemat olivat siistejä paikkoja.
Tällainen kehitys pitää katkaista välittömästi, mitkään likaiset ja haisevat kodittomat eivät kuulu lentoasemille lorvimaan, eivät peseydy, levittävät tauteja. Hyi miten iljettävää.
Kun kirjoittaa näitä trollipostauksia, niin ei kannattaisi vetää ihan noin överiksi, jos haluaa jonkun luulevan että olet tosissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne usein ovat häiriöksi. En minä ainakaan halua katella haisevia, selkeän törkyisiä ihmisraunioita.
Jos sitten vasen tuijotat jatkossakin sitä puhelintasi?
*vaan
Vierailija kirjoitti:
Lentokenttä ei ole mikään yömaja. Piste. Nyt rajaa tähän mitä suvaitaan ja missä.
Kuule, kun yhteiskunta lakkaa huolehtimasta omistaan, se samalla luopuu oikeudestaan määräillä kansalaisiaan.
Vahvoista välittävässä suomessa se joka on vahvin päättää mikä on yömaja, kohta joku vahvempi päättää kenen omaisuutta sinä ja sun omaisuus olette.
Mitäs olet niin heikko loinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne usein ovat häiriöksi. En minä ainakaan halua katella haisevia, selkeän törkyisiä ihmisraunioita.
Puhutko nyt Kanarialle ja Thaimaahan matkustavista turisteista? Joo, heille voisi kyllä olla joku oma karsinansa.
Kyllä minua huolestuttaa, jos tuollainen yleistyy. Karkeasti jaotellen asunnottomat on köyhiä ja matkailijat heihin verrattuna (ja osa myös oikeasti) rikkaita. Kun hiljaisella lentoasemalla nämä huono-osaiset näkee rikkaita, niin eikö nouse houkutus viedä siitä yltäkylläisyydestä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua huolestuttaa, jos tuollainen yleistyy. Karkeasti jaotellen asunnottomat on köyhiä ja matkailijat heihin verrattuna (ja osa myös oikeasti) rikkaita. Kun hiljaisella lentoasemalla nämä huono-osaiset näkee rikkaita, niin eikö nouse houkutus viedä siitä yltäkylläisyydestä jotain.
jos matkailijat ovat rikkaista EU maista ovat todellisuudessa varastaneet suomalaisten rahat moneen kertaan
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta että repesin tälle järkeilylle! :DD
Lähdön läheisyydessä he turvaa saa ",,, laulun sanoin.
Luulen että se on turvallinen paikka heille olla yötä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä rikkaita? Monikin säästää et pääsee reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa se toimii niin että elämäntapa venkulat tulee ja ryöstää ja kodittomat saa syyt niskoilleen ja kaikki häviää.
Tilanne on nyt jo pahempi kun kukaan uskaltaa rehellisesti ja avoimesti kertoa.
Eikö niitä lentoasemalla yöpyviä moniosaajia voi laittaa rahtikoneeseen ja lennättää Somaliaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun luin sen artikkelin, niin kyllä minun kävi heitä sääliksi niin että sattui. Sekin eräs pariskunta kissoineen, tuli todella surku heidän tilanteensa vuoksi. :( Jos joku, jolla on rahaa ylettömän paljon voisi auttaa heidät kiinni pieneen asuntoon? Auttaisi anonyymisti. Tekisin sen itse, jos voisin. Näki, että he ovat nyt vielä siinä tilanteessa, että apu todennäköisesti auttaisi. Eivät kaikki tuossa tilanteessa olevat ole esimerkiksi addikteja.
Tämä maailma on todella paha paikka. Melkein hävettää kohta itse mennä kentän kautta matkoille, kun joidenkin todellisuus on tuo. Toivon kaikkea hyvää niille hankalassa tilanteessa oleville ihmisille.
ja jättäisivät vuokrat taas maksamatta? kaikkea kaunista tarinaa ei kannata uskoa.
Minä en nähnyt siinä artikkelissa mitään kaunista tarinaa. Näin erittäin surullista todellisuutta. Mietin miten kamalalta mahtaa tuntua, ja miten kamalan vaikea siitä tilanteesta on päästä pois, jos siihen on joutunut. Minä ensisijaisesti tosiaan näen maailman kaikki puolet muun kuin rahan kautta, vaikkei rahaa voi sivuuttaakaan. Sellaisen kasvatuksen sain.
Kun on tahtoa, on ratkaisuja. Vaikka sitten joku uudentyyppinen inhimillinen asuntolaratkaisu, jotakin! Ei voi olla niin, että me Suomessa toimimme näin. Ja ne kauniit kissat... ne näyttivät voivan olosuhteisiin nähden hyvin, ja se kertoo paljon hyvää niistä ihmisistä.
Pitäisi purkaa koko puliluola. Tai siirtää jonnekin Keravalle. Maan ja kiinteistöjen arvo laskee.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä lentoasemalla yöpyviä moniosaajia voi laittaa rahtikoneeseen ja lennättää Somaliaan?
Ei, eihän me päästä sinustakaan eroon vaikka kaikki haluis.
Parakkeja ja 5 neliön huoneita vaan jonnekin pellolle maaseudulle ja nämä majoitetaan sinne. Jos ei olisi vuokraa niin sen maksamista ei voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Lentokenttä ei ole mikään yömaja. Piste. Nyt rajaa tähän mitä suvaitaan ja missä.
Luuletko oikeasti että ihan huvikseen menevät sinne lentokentälle yöksi? Mitään muuta paikkaa ei monilla ole, vähät yömajat ovat ilmeisesti usein täynnä. Tähän on tultu.
Vierailija kirjoitti:
Parakkeja ja 5 neliön huoneita vaan jonnekin pellolle maaseudulle ja nämä majoitetaan sinne. Jos ei olisi vuokraa niin sen maksamista ei voi unohtaa.
KESKITYSLEIRIT MAINITTU.
Miten Suomessa voi olla kodittomia muutakuin omasta tahdostaan? Täällä kainuussa on kunnan vuokrakämppiä tyhjillään ja kela maksaa vuokran.
Jos sitten vasen tuijotat jatkossakin sitä puhelintasi?