Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 -vuotias hakkaa ja potkii muita

Vierailija
22.03.2025 |

Aloitin päiväkodissa työskentelyn tovi sitten lastenhoitajana. Ilmeni että olen ns extra resurssi ryhmässä olevan haastavan pojan vuoksi.

Nyt on pari viikkoa takana ja poika lyö päivittäin kavereitaan naamaan, heittää veitsiä muita päin lounaalla, heittää tuoleja päin kavereitaan, heittää kirjoja päin muita listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kun lasta rajaa niin potkii lyö sekä sylkee. 

Sanoin päiväkodin johtajalle että nyt on tilanne sellainen että tälle täytyy tehdä jotain. Johtaja sanoi että he ovat tehneet mitä tehtävissä on. Sanoin että teen lastensuojeluilmoituksen mihin pk johtaja että hän tekee jos tarvii ja että minun tulisi keskittyä lastenhoitajan rooliin.

Mitä te tekisitte? Kyse ei ole ns normaalista 5vn tunnepurkauksista vaan on täysin pitelemätön. Pojan äiti kuittasi hakutilanteessa että sellaisia ne 5 vuotiaat on. Sinä päivänä poika oli hakannut yhtä tyttöä lapiolla päähän.

Puutun niin nopeasti kun ehdin mutta kaikkeen en vaan ehdi

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä veo on sanonut, kun häntä on konsultoitu? 

Naapurin Veijo sanoi että penskalle piiskaa niin että persposket soi.

Vierailija
62/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei voi kieltää sinua tekemästä lasua.

Lapsi on erotettava muista, koska muita on suojeltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sylkee saippualla pessään suu ja jos hakkaa pessään saippualla silmätkin, kyllä tuon ikäinen oppii nopiaa seuraukset huonosta käytöksestä .

Vierailija
64/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin pitelemättömän väkivaltaisia lapsia ei pidetä vapaina vaan ovat esim. pyörätuolissa kiinni. Tai ainakin ennen olivat. En tiedä vaatiiko joku lastenoikeus nykyään sitä, että pitää vaan antaa riehua?

Pyörätuolissa kiinni? Sä oot pimee

ai niin, ja tyhmä. Lisäksi tyhmä

Vierailija
65/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sossu tässä. Näitä väkivaltaisia lapsia on nykyisin kummallisen usein. Sitten kun asioita ruvetaan lastensuojelussa selvittämään, niin sieltä kotoa löytyy yleensä mielenterveysongelmainen äiti, joka ei oikein reagoi lapsen tarpeisiin. Lapsi joutuu käyttämään väkivaltaa, että saa huomiota. Monesti se kotitilanne on lapsen silmissä muutenkin hyvin sekava. Siellä saattaa olla joku perhekuvio, jossa isä menee ja tulee eikä kukaan ota selvää ovatko vanhemmat yhdessä vai eronneet ja kuka oikeastaan edes asuu samassa asunnossa. Myös perheväkivaltaa saattaa olla aikuisten välillä.

Käytännössä kaikki pienet lapset ovat enemmän tai vähemmän väkivaltaisia. Toki ääritapaukset ovat sitten erikseen. Lasuvetoinen huolikulttuuri saa aikaan sen, etteivät vanhemmat enää uskalla laittaa lapsiaan aisoihin, minkä vuoksi ääritapaukset ovat kasvamaan päin.

Mun kolmevuotias yritti aina potkia ja lyödä minua etenkin hampaiden harjauksen yhteydessä, mutta joskus muutenkin. Aluksi mä yritin estää sen ottamalla esimerkiksi kiinni, mutta huomasin nopeasti, että se ei purkanut tilannetta, vaan sai mut raivostumaan ja pojan nauramaan entistä kovemmin. Paljon toimivammaksi metodiksi osoittautui se, että mä sanon, ettei saa potkia, ja että lähden pois, jos potkiminen jatkuu. Jos uutta yritystä tulee, niin mä nousen ja lähden rauhallisesti ja sanon, että lähden pois, kun mua potkitaan enkä halua olla potkittavana. Ja en siis uhkaile jättäväni perhettä, vaan sitä, että vaan lähden pois tilanteesta. Siinä vaiheessa lapsi "hätääntyy" ja sanoo, että älä mene pois, en potki enää. Eikä hän sitten enää potki. Nykyään potkimista ei tapahdu juuri ollenkaan, ja jos jalat alkaa lentää, muistutan, että mä en siihen potkittavaksi jää.

Toimii tosi hyvin ja ajattelen myös, että jos lapsi joutuu joskus tilanteeseen, jossa hän on väkivallan kohteena, hän tajuaa lähteä tilanteesta pois. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan. Ei tosin toimi päiväkotitilanteessa, ellei lähde itse muiden lasten kanssa muualle. Silloinkin pitää tietysti pitää  huolta, ettei sille aggressiiviselle lapselle käy mitään.

Vierailija
66/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään lässytys ei auta näihin häiriköihin.kovat otteet käyttöön heti.

Vierailija
67/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi lopetti puremisen vasta kun koulu alkoi. Koko lapsuuden puri minun käsivarret mustelmille päivittäin. Tsiljoona kertaa sanottu että sattuu ja kielletty puremasta. Ei ne lapset ymmärrä että pureminen sattuu jos ei ole toisia lapsia puremassa niitä. Sama juttu tässäkin, ei se huligaani ymmärrä että se lyöminen sattuu jos ne muut lapset ei lyö sitä lapiolla päähän. 

Ensimmäisesti puraisusta tukkapöllyä. Hulluko sinä olet?

Vierailija
68/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin pitelemättömän väkivaltaisia lapsia ei pidetä vapaina vaan ovat esim. pyörätuolissa kiinni. Tai ainakin ennen olivat. En tiedä vaatiiko joku lastenoikeus nykyään sitä, että pitää vaan antaa riehua?

Eli sinun mielestä sen pitää antaa tehdä muille mitä lystää?

Vierailija
69/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitatte sen elukan vanhemmille, jos ne nyt ymmärtää suomea tai edes englantia. Kerrotte mikä on tilanne.

Vierailija
70/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, että tää keskustelu on vaan täynnä jotain trolleja, jotka yrittää saada ihmisistä ulos jotain reaktioita noilla väkivaltafantasioillaan.

Vierailija
71/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaatte sen touhuja ja lähetätte sosiaalitoimistoon, poliisille ja sen vanhemmille. Oletteko te oikeasti kaikki lapasia nykyään? Saatana.

Vierailija
72/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein maaseudun ihmisenä edes usko tätä aloittajaa. Voiko noin kädettömiä olla? 

Vierailija
73/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon, että tää keskustelu on vaan täynnä jotain trolleja, jotka yrittää saada ihmisistä ulos jotain reaktioita noilla väkivaltafantasioillaan.

Mä toivon ihan samaa sinusta. Olet hullu. Eihän tuollaista käytöstä pidä pikkulapselta sietää. Onko sinut raiskattu?

Vierailija
74/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se lasu, ehdottomasti olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten, johtaja teillä ainakin on täysi ääliö, jokaisen hoitajan velvollisuus on se lasu tehdä vastaavissa tilanteissa.

Vierailija
75/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia. Eikä tule.

Vierailija
76/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä väkivaltafantasioillaan? Kyllä pienelle lapselle pitää täytyä rajat asettaa, että se tajuaa miltä sen käytös tuntuu. Eläinvanhemmat kouluttaa lapsia ihan samalla tavalla.

Vierailija
77/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäkää roskikseen.

Vierailija
78/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestä sen pitää antaa tehdä muille mitä lystää?

Miten sä oot pysynyt hengissä tuolla päättelykyvyllä?

Pyörätuoli on liikkumisen apuväline, sen tarkoitus on _edistää_ liikkumista. Se ei ole rajoittamisen keino, vain täydellinen urpå voi edes sivulauseessa heittää mitään tuollaista

Vierailija
79/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viisivuotias hallitsee päiväkodintyöntekijää ja työntekijöitä ja päiväkodin"johtajaa", niin teidät pitää kaikkien vaihtaa HETI alaa. Huhhuh taas...

Vierailija
80/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun mielestä ajan henki on sellainen, että öykkärilapsesta ollaan iloisia - siitähän voi tulla vaikka kokoomusnuori!

Mainoksissakin aikuisia tylyttäviä lapsitöykimyksiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi