Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisille ei nykyään kelpaa kuin toinen akateeminen

Vierailija
22.03.2025 |

Näin tuttavapiirissäni. Toki mekin, mutta silloin se ei ollut vähän niin kuin vaade. 

Kommentit (230)

Vierailija
61/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen muistutus, että ihminen saa kelpuuttaa tai olla kelpuuttamatta kenet tahansa, mistä tahansa syystä tai ilman syytä.

Kyllä. Kenenkään ei tarvitse hyväksyä lihavaa tai mielenterveyshäiriöitä sairastanutta/sairastavaa ihmistä 

Lihavuus, sairaudet ja mielenhäiriöt voi tulla ihan kenelle tahansa. Kyllä täytyy olla järkyttävää kun itsensä tuntee niin täydelliseksi ettei voi sietää mitään muuta kuin täydellistä itseään.

Sulla onkin parempi elää ihan itsesi kanssa etkä tarvitse ketään epätäydellistä pilaamaan täydellistä elämääsi.

Vierailija
62/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt puolisoni koulutusta silloin, kun tavattiin, joten ei vaikuttanut ainakaan meidän kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuus ei ole minulle ehdoton kriteeri, vaan sen voi helposti korvata upealla ulkomuodolla, yhdistettynä hiljaiseen ja vaatimattomaan luonteeseen ja ylisuureen perittyyn varallisuuteen. Minä voin hoitaa perheen ajatustyön esim.  merenrantahuvilamme länsisiivessä, vaimon keskittyessä ruoanlaiton saloihin michelinkokin opastamana. Ei kaikki akateemiset ole nirsoja.

Vierailija
64/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä huolinut kädetöntä akateemista turhike pelleä vaan valitsin sellaisen miehen joka osasi rakentaa perheelleen talon ja osaa tehdä ihan mitä vain. Mitään kirjan lukenutta siivellä eläjää ja passattavaa en olisi koskaan ottanut.

Mieheni osallistuu ihan kaikkiin kodin töihin keittiössäkin ja käydään yhdessä kerran viikossa ruokaostoksillakin.

Vierailija
65/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö vain hyväksyä laiha ja terve ihminen.

" Kenenkään ei tarvitse hyväksyä lihavaa tai mielenterveyshäiriöitä sairastanutta/sairastavaa ihmistä "

Mistä voit olla varma ettei se puoliso sairastu myöhemmin. Mistä voit olla varma ettet itse sairastu ja ala vaikka lihomaan.

Minä olen nähnyt lihavien haukkujia joilla on ollut vaikeuksia enää pitää omaakaan painoonsa kurissa. Se joka eniten räksyttää ja tuomitsee muita niin eniten todellisuudessa pelkää ettei pystykkään enää hallitsemaan omaa painoonsa.

Kamala pelko omasta lihomisesta laittaa haukkumaan ja tuomitsemaan muita. Kun ei kestä samanlaista haukkumista mitä ylipainoiset joutuvat kokemaan.

Vierailija
66/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Kenenkään ei tarvitse hyväksyä lihavaa tai mielenterveyshäiriöitä sairastanutta/sairastavaa ihmistä "

Mistä voit olla varma ettei se puoliso sairastu myöhemmin. Mistä voit olla varma ettet itse sairastu ja ala vaikka lihomaan.

Minä olen nähnyt lihavien haukkujia joilla on ollut vaikeuksia enää pitää omaakaan painoonsa kurissa. Se joka eniten räksyttää ja tuomitsee muita niin eniten todellisuudessa pelkää ettei pystykkään enää hallitsemaan omaa painoonsa.

Kamala pelko omasta lihomisesta laittaa haukkumaan ja tuomitsemaan muita. Kun ei kestä samanlaista haukkumista mitä ylipainoiset joutuvat kokemaan.

99% ajasta lihominen on ihan yksinomaan ihmisen oma elämäntapavalinta. Huvittaa nämä läskien loputtomat tekosyyt. "Minä sairastuin karkin ja sipsin syömiseen!"

Vierailija
67/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99% ajasta lihominen on ihan yksinomaan ihmisen oma elämäntapavalinta. Huvittaa nämä läskien loputtomat tekosyyt. "Minä sairastuin kar

Sinä olet kaikkein sairaimmista sairain ihminen kun on vaikeuksia hyväksyä muuta kuin oma elämäntapasi. Elä ITSE mitenkä lystäät mutta anna muille elämisen rauha elää niin kuin ne haluavat. Mikä on TEKOSYYSI hallita ja tuomita muiden elämää.

Vierailija
68/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan:akateemiselle naiselle kelpaa vain komea akateeminen mies.

Vierailija
69/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99% ajasta lihominen on ihan yksinomaan ihmisen oma elämäntapavalinta. Huvittaa nämä läskien loputtomat tekosyyt. "Minä sairastuin kar

Tulee sinulle karmea elämä pysytellä heinäseipäänä riukuna loppu iän kun ei saa lihoo missään vaiheessa. Jospa vähän relaisit ja herkuttelisit itsekkin niin ei olisi pipa kireellä ihan koko ajan. Onko sulla niin kova ja kurinalainen elämä että pitää oikein olan takaa vihata sen takia lihavia. Ei onnellinen ja onnensa löytäneellä ole tarvetta vihata mitään ihmisryhmää.

Vierailija
70/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisuus ei ole minulle ehdoton kriteeri, vaan sen voi helposti korvata upealla ulkomuodolla, yhdistettynä hiljaiseen ja vaatimattomaan luonteeseen ja ylisuureen perittyyn varallisuuteen. Minä voin hoitaa perheen ajatustyön esim.  merenrantahuvilamme länsisiivessä, vaimon keskittyessä ruoanlaiton saloihin michelinkokin opastamana. Ei kaikki akateemiset ole nirsoja.

Hyi helvetti mikä tyyppi. 🤣 Olet varmaankin naisellinen jooga mies. Oletko Jutta Larmin mies. Se haki vain raha naista. Ei ole kaikki nirsoja jos vaan on rahaa. 😁

Jutta ja Juha Larmin luksusresortille lähes miljoonan euron tukipotti näin muhkeaa summaa selitetään

Jutta ja Juha Larmin hotelli Kuru Resort avattiin vuoden alussa Rantasalmelle.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008685105.html

Vierailija
71/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten tuo liittyi akateemikkoihin mitenkään? Tiedätkö mikä on akateemikko? Tiedätkö monta niitä Suomessa edes on?"

En puhunut akateemikoista sanan varsinaisessa merkityksessä. Voisit lukea kommenttini uudestaan :) N33

Akateemikolla on vain yksi ainoa merkitys kyllä :D se on arvonimi

Väännettäköön sitten rautalangasta. En puhunut akateemikoista mitään. Luitko edes viestiäni? Puhuin siinä akateemisesta kielestä. N33

Vierailija
72/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tohtorismies, ja minua kiinnostaa naisessa ihan muut asiat kuin tämän koulutus.

Vierailija
73/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani tuo ainakin pitää paikkansa, samoin monen ystäväni. Löysin puolisoni netistä. En edes harkinnut viestittelyn jatkamista muiden kuin korkeakoulutettujen/yliopisto-opiskelijoiden kanssa. Sain ilmoitukseeni niin paljon vastauksia, että oli pakko karsia, ei kukaan voi tutustua syvemmin satoihin ihmisiin. Arvostan älykkyyttä, ahkeruutta ja sivistystä. Nappiin meni.

Meinaat että vain akateemiset on sivistyneitä, ahkeria ja älykkäitä? 

Tämä kysymys kertoo juuri siitä akateemisen sivistyksen puutteesta. Ei tietenkään se tarkoita sitä ettei ikinä kukaan muu voisi olla sitä, vaan puhutaan _todennäköisyydestä_ että näin on. Ja juuri tämän takia olemme myös molemmat akateemisia.

Vierailija
74/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse akateeminen mies, ei vois kyllä vähempää kiinnostaa akateeminen nainen. Akateemisella naisella ei ole mitään hajua mitä mies haluaa. Pääsääntönä voi sanoa, että kaikki akateemiset miehet ja naiset ovat aika ei-haluttuja.

Vierailija
75/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tekniikan tohtori ja vaimo lomittaja. Ja vaimo on todella älykäs.

Kauniisti sanottu, mutta sekin mahdollisuus täytyy ottaa huomioon, että sinä et ole itse kovin älykäs tai tarkkanäköinen.

Vierailija
76/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi ikinä huolinut kädetöntä akateemista turhike pelleä vaan valitsin sellaisen miehen joka osasi rakentaa perheelleen talon ja osaa tehdä ihan mitä vain. Mitään kirjan lukenutta siivellä eläjää ja passattavaa en olisi koskaan ottanut.

Mieheni osallistuu ihan kaikkiin kodin töihin keittiössäkin ja käydään yhdessä kerran viikossa ruokaostoksillakin.

Jaa, en ole koskaan ymmärtänyt miksi se talo pitää itse tehdä, kun asunnon voi ostaakin. Oma tohtorimieheni meillä pääosin kokkailee ja hoitaa puolet muista kotitöistä. Käy itsenäisesti päivittäin ruokakaupassakin.

Vierailija
77/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä, sinä yksinkertainen olento: nämä ominaisuudet eivät sulje toisiaan pois. Harmi, ettet tiennyt sitä puolisoa valitessasi.

Vierailija
78/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa oli sama. Mutta ei voi elää niin että ajatellaan että kaikki raha akateemisille, sivistys, kunnia ja köyhät jorpakkoon. Se ei ole hyvä aate se.

Vierailija
79/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ei valitettavasti takaa viisautta. On helppo mennä siitä, mistä aita on matalin. Otanpa tuon kurssikaverin, vaikka meillä ei oikeasti ole mitään muuta yhteistä kuin akateemisuus. Sitten muutaman vuoden päästä erotaan kun elämänarvot eivät kohdanneetkaan ja arki ei sujunut lainkaan. 

Oletat, että akateemisuus on ainoa valintakriteeri? No silloin tosiaan mennään sieltä, missä aita on matalin. Aika harva noin tekee.

Vierailija
80/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tekniikan tohtori ja vaimo lomittaja. Ja vaimo on todella älykäs.

Kauniisti sanottu, mutta sekin mahdollisuus täytyy ottaa huomioon, että sinä et ole itse kovin älykäs tai tarkkanäköinen.

Näin tekniikan tohtorina sanoisin, että jos on valmistuu Otaniemestä tekniikan tohtoriksi, niin kyllä älykkyysosamäärä on mensatasoa. Suomen korkein älykkyysosamäärä (185) on Marko Mäkelällä, joka on ei-akateeminen, ja kultaseppä ammatiltaan. On siis täysin mahdollista, että tämä lomittajavaimo on älykäs ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan