Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisille ei nykyään kelpaa kuin toinen akateeminen

Vierailija
22.03.2025 |

Näin tuttavapiirissäni. Toki mekin, mutta silloin se ei ollut vähän niin kuin vaade. 

Kommentit (230)

Vierailija
41/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat jaksavat aina jauhaa älykkyydestä tällä palstalla. Siitä kai puhe mistä puute. t. tohtorismies

Vierailija
42/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiasia on se, ettette te kelpaa muille kuin toisillenne. Akateemikkojen kanssa keskustelu on kuin keskustlisi homeen tai suon kanssa. Teissä on sama energia

Tuskinpa olet kenenkään akateemikon kanssa koskaan mitään jutellut kyllä :D

Tästä tuli mieleen että juttelin yhteen aikaan muutamia kertoja erään deitin kanssa puhelimessa ja hän käytti sellaisia sanoja, joita en todellakaan ymmärtänyt (enkä ihan tyhmä ole itsekään), enkä viitsinyt joka kerta kysyä että "ai mitä toi sana tarkoittaa". Muutenkin oli jokseenkin outo tyyppi. Treffejä ei tullut vaikka niistä alkuun oli puhe. Ehkä piti mua liian tyhmänä sitten. Mutta en oo koskaan kuullut kenenkään puhuvan niin hassusti ylikorostetun akateemisesti 😂 N33

Miten tuo liittyi akateemikkoihin mitenkään? Tiedätkö mikä on akateemikko? Tiedätkö monta niitä Suomessa edes on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo nykyään vaan kyllä se on aina ollut aina naisten vaatimuksena akateemisen kesken.

Vierailija
44/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä, että useimmat ykiopistoissa opiskelevat löytävät elämänkumppaninsa, jo opiskeluaikoina.

Kun liikkuvat samoissa tapahtumissa, illanvietoissa, seminaareissa, tenteissä, ja muussa vastaavassa.

Ja toisaalta taas, sivistunyt, korkeasti koulutettu mies / nainen, ei todellakaan jaksa kiinnostua, jostain tyhjäpäästä, jolla ei ole mitään omaperäistä elämää.

Ei muuta kuin muoti, roskalehtien seuraaminen, pitkät kynnet, muotivaatteet, sun muu, mutta henkilö ei kykene keskustelemaan asiallisesti, edes ajankohtaisesta maailmanmenosta.

Periaatteessa, jokainen kaipaa kaltaistaan seuraa, myös sitä, että ollaan samalla aaltopituudella henkisen puolen asioissakin.

Tylsää olis koulutetun miehen katella, pelkästä muodista ja Seiska-lehden uutisoinnista kiinnostunutta vaimoa / naiskumppania.

En ymmärrä tätä, että duunariammateis

Jep, ja on jokseenkin huvittavaa haukkua tyhjäpääksi vaikkapa sähkömiestä tai lennonjohtajaa, jotka hankkivat muutamassa vuodessa ammatit joilla tienaavat enemmän kuin koulunpenkillä vuosia ja vuosia pakastavat korkeakoulutetut ikinä. 

Vierailija
45/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen muistutus, että ihminen saa kelpuuttaa tai olla kelpuuttamatta kenet tahansa, mistä tahansa syystä tai ilman syytä.

Vierailija
46/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä, että useimmat ykiopistoissa opiskelevat löytävät elämänkumppaninsa, jo opiskeluaikoina.

Kun liikkuvat samoissa tapahtumissa, illanvietoissa, seminaareissa, tenteissä, ja muussa vastaavassa.

Ja toisaalta taas, sivistunyt, korkeasti koulutettu mies / nainen, ei todellakaan jaksa kiinnostua, jostain tyhjäpäästä, jolla ei ole mitään omaperäistä elämää.

Ei muuta kuin muoti, roskalehtien seuraaminen, pitkät kynnet, muotivaatteet, sun muu, mutta henkilö ei kykene keskustelemaan asiallisesti, edes ajankohtaisesta maailmanmenosta.

Periaatteessa, jokainen kaipaa kaltaistaan seuraa, myös sitä, että ollaan samalla aaltopituudella henkisen puolen asioissakin.

Tylsää olis koulutetun miehen katella, pelkästä muodista ja Seiska-lehden uutisoinnista kiinnostunutta vaimoa / naiskumppania.

Ei pakastavat vaan pakertavat 😅

Vierailija
47/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten tuo liittyi akateemikkoihin mitenkään? Tiedätkö mikä on akateemikko? Tiedätkö monta niitä Suomessa edes on?"

En puhunut akateemikoista sanan varsinaisessa merkityksessä. Voisit lukea kommenttini uudestaan :) N33

Vierailija
48/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikoon sellaisen ammatin, joka kiinnostaa ja jossa viihtyy, mitä ihmeen väliä sillä on, onko kyseinen ammatti hankittu amiksesta, AMK:sta vai yliopistosta?

Vierailija
49/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen muistutus, että ihminen saa kelpuuttaa tai olla kelpuuttamatta kenet tahansa, mistä tahansa syystä tai ilman syytä.

Kyllä. Kenenkään ei tarvitse hyväksyä lihavaa tai mielenterveyshäiriöitä sairastanutta/sairastavaa ihmistä 

Vierailija
50/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani tuo ainakin pitää paikkansa, samoin monen ystäväni. Löysin puolisoni netistä. En edes harkinnut viestittelyn jatkamista muiden kuin korkeakoulutettujen/yliopisto-opiskelijoiden kanssa. Sain ilmoitukseeni niin paljon vastauksia, että oli pakko karsia, ei kukaan voi tutustua syvemmin satoihin ihmisiin. Arvostan älykkyyttä, ahkeruutta ja sivistystä. Nappiin meni.

Meinaat että vain akateemiset on sivistyneitä, ahkeria ja älykkäitä? 

Keskimääräisesti kyllä. Jollain kriteereillä karsinta oli tehtävä, mistä päästä olisi pitänyt aloittaa? Fiksuin kärki kiinnosti eniten. 

Kirjaviisas ei automaattisesti ole älykäs. Tiedän kymmeniä viisaita ihmisiä jolla ei ole korkeakoulutusta.

Itse tiedän useita korkeakoulutettuja (humanisteja), jotka eivät todellakaan ole älykkäitä.

Vierailija
51/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia eivät vain kiinnosta korkeakoulutuksen vaativat ammatit, vaan he haluavat olla vaikkapa sähkömiehiä tai automekaanikkoja. Lapsellista ja typerää yleistää ihmiset tyhmiksi ja junteiksi pelkän työn/ammatin perusteella.

Vierailija
52/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten tuo liittyi akateemikkoihin mitenkään? Tiedätkö mikä on akateemikko? Tiedätkö monta niitä Suomessa edes on?"

En puhunut akateemikoista sanan varsinaisessa merkityksessä. Voisit lukea kommenttini uudestaan :) N33

Akateemikolla on vain yksi ainoa merkitys kyllä :D se on arvonimi

Vierailija
53/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai säännön vahvistava poikkeus, koska kumppanilla on amk-tutkinto ja minä olen tohtori. Kaveripiirissä (n. 35-50 vuotiaita) on enimmäkseen korkeakoulututkinnon suorittaneita, mutta on siellä muutama lukioon opiskelut päättänytkin. 

Vierailija
54/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kai säännön vahvistava poikkeus, koska kumppanilla on amk-tutkinto ja minä olen tohtori. Kaveripiirissä (n. 35-50-vuotiaita) on enimmäkseen korkeakoulututkinnon suorittaneita, mutta on siellä muutama lukioon opiskelut päättänytkin. 

Ja hienosti tuosta edellisestä viestistä puuttui yhdysmerkki. :)

Vierailija
55/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikoon sellaisen ammatin, joka kiinnostaa ja jossa viihtyy, mitä ihmeen väliä sillä on, onko kyseinen ammatti hankittu amiksesta, AMK:sta vai yliopistosta?

Yliopisto ei ole ammattikoulu. Sen merkitys on paljon laajempi kuin ammatin saaminen. Tätä useimmat amikset eivät tunnu ymmärtävän.

Vierailija
56/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ei valitettavasti takaa viisautta. On helppo mennä siitä, mistä aita on matalin. Otanpa tuon kurssikaverin, vaikka meillä ei oikeasti ole mitään muuta yhteistä kuin akateemisuus. Sitten muutaman vuoden päästä erotaan kun elämänarvot eivät kohdanneetkaan ja arki ei sujunut lainkaan. 

Viisaus tulee iän mukana, jos on tullakseen. Olen kaikkien kriteerien mukaan nero, mutta viisaus ei ole kasvanut riittävästi. 

M52

Vierailija
57/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia eivät vain kiinnosta korkeakoulutuksen vaativat ammatit, vaan he haluavat olla vaikkapa sähkömiehiä tai automekaanikkoja. Lapsellista ja typerää yleistää ihmiset tyhmiksi ja junteiksi pelkän työn/ammatin perusteella.

Opiskella voi muutenkin kuin ammatin takia. Jos sähkömies tai automekaanikko opiskelee vapaa-ajallaan avoimessa yliopistossa filosofiaa tai tähtitiedettä, kukaan ei varmasti pidä häntä tyhmänä junttina.

Vierailija
58/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisiä ihan turhia suojatyöpaikoissaan olevia mukamas tärkeitä akateemisia pellejä kyllä on kamalasti, jotka eivät osaa mitään tehdä muuta kuin tyhjän salkkunsa kanssa kulkea, jossa on vaihtosukat ja viinapullo, 😂 tärkeilevänä kulkea jotta naapureille näytellään että se on jotain aapista tai raamattua pyhäkoulussa joskus lukenut. 🤣

Tutullani oli sellainen tilanne ettei sen mies saanut mennä ilman pukua ja solmioo pihalle ollenkaan ettei naapurit luulleet heidän olevan lukemattomia rahvaita.

Vierailija
59/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon ihan ylpeästi tänä massahöttöviihteen aikana että arvostan sivistystä sen itsensä vuoksi. Haluan kumppanin jolle museot, taide, kirjat, klassinen musiikki, kielitaito jne ei ole vieraita asioita ja yhteiskunnallisista asioistakin olisi laaja näkemys.Kun tämän nettideittailussa olen ilmaissut niin ei yhtään amista ole kyllä ilmoittautunut kiinnostuneiden joukkoon. En käyttäisi sanaa fiksuus, vaan sivistyneisyys.

Jos ihminen oikeasti arvostaa yleissivistystä paljon, miksi hän ei kävisi lukiota missä sen saa kompaktissa muodossa. En jaksa oikein uskoa itseoppineisuuteen tässä ajassa kun on niin paljon muutakin tekemistä tarjolla.

Vierailija
60/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä koulutuksella, jos ei oo rahaa. Mulla ei oo mitään koulutusta. Vaimo hyvin korkeasti koulutettu. Noissa hommissa saa sen kälysen 8k€ kuussa ja siinä se. Vieläkin tuovat ravintolassa laskun mulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän