Mikä ihmeen sairaus mulla on kun hiukset tippuu päästä, hikoilen ihan pienestä ja väsyttää?
Oien käytännössä vuodepotilas pienenkin ponnistuksen jälkeen. Nivelet on myös alkaneet oireilla, esim. polvi on ollut kipeä pitkään, kyynerpää lonksuu, jalkapohjat on kipeät, ristiselkä on jäykkä. Menkar tulee muten sattuu ja ne kestää viikon, vuodan runsaaasti ja esim. töihin en voi mennä ihan vaan sen takia että ei ole pitävää suojaa, vaan joudun käyttämään isoja froteepyyhkeitä.
Lääkäriin menen ensi viikolla, ja kilpirauhaskokeet otetaan ennen sitä. Pyysin myös rautaarvojen mittausta mutta lääkäri meinasi että se on tarpeetonta.
Kommentit (28)
Voi olla kilpirauhasen liikatoiminta, mutta sehän selviää kokeilla.
Kuulostaa endometrioosilta. Oireilin samaan tapaan ennen kuin sain sairauden hallintaan.
Syöpähä, elohopea- tai Rodium myrkytys.
Kyllä se siellä lääkärissä varmaan selviää.
Kilpirauhasen vajaatoiminta. Itselläni oli juuri tuollaiset oireet.
Kilpirauhasen toimintahäiriötä olisin epäillyt minäkin.
Lääkärireissulla se kuitenkin selviää mitä todennäköisimmin. Hyvä, että olet varannut ajan.
Kyllä tuo kovasti ihan vaan (esi)vaihtareilta kuulostaa. Aika vitunhevonpaskaa ne puheet ihan vaan ohimenevistä kuumista aalloista..
Tämä on ihan muuta. Aaaaaargh!!!!
Ei sulla varmaankaan mitään sairautta ole vaan sulla on alkanut vaihdevuodet. Se esivaihekin on valitettavasti melko monipuolinen oireiltaan.
Olen 41-vuotias joten luultavasti myös vaihdevuodet, itsekin tätä mietin. Vaikka noita edellä olevia oireita on ollutkin jo vuosikausia. On vain pahentuneet viime aikoina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Raudanpuute? Mittaa ferritiini
Jos ei muuta syytä löydy, niin rauta-arvo kannattaa kyllä mittauttaa vaikka yksityisellä.
Onko LongCovidin mahdollisuutta?
https://www.pihlajalinna.fi/ajankohtaista/koronavirus-tietoa-ja-toimint…
Vierailija kirjoitti:
Olen 41-vuotias joten luultavasti myös vaihdevuodet, itsekin tätä mietin. Vaikka noita edellä olevia oireita on ollutkin jo vuosikausia. On vain pahentuneet viime aikoina.
Ap
Jos nyt jotain lohdutukseksi pitää sanoa, niin samankaltaiset oireeni hävisivät noin kuukaudessa estrogeenihoidolla.
Kilpirauhanen. Itsellä arvot normaalin rajalla, mutta olin melkein vuodepotilas. Kauppareissu vei voimat päiviksi. Lääke auttoi.
Minulla on oikeastaan tismalleen samat oireet ja tänään sain tietää, että kilpirauhaskokeissa häikkää. En meinannut uskoa silmiäni kun näin sen. Selittää kyllä sen miksi yhtäkkiä sydän tuntuu raskaalta, tykyttää, pyörryttää ja hiki valuu pitkin selkää, vaikka vain kävelen bussipysäkille rauhallista tahtia kylmässä viimassa. Päässä tuntuu outo paine ja säärilihakset tönkkönä yhdestä kävelylenkistä viikkokaupalla. Vuoden alusta ollut todella kumma olo. Silloin jo oli aika matala TSH, mutta nyt sitten täysin olematon.
Vaihdevuodet