Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos lopetettaisiin tämä ylidiagnosointi? Puolet lapsista on nykyään "autismin kirjolla". Mitä jos vaan hyväksyttäisiin, että

Vierailija
22.03.2025 |

kaikki meistä on erilaisia, mutta ei kaikille tarvitse väkisin antaa diagnoosia?

Kommentit (345)

Vierailija
341/345 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yli nelikymppiset neurologisesti poikkevat joita "hoidettiin" hakkaamalla ja joilla on nyt päihdeongelma ja masennusta sen lisäksi,ettei moni esim. Tunne kelloa kunnolla olisimme kyllä arvostaneet jos olisimme lapsina saaneet jonkun diagnoosin.

Vierailija
342/345 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman diagnoosia ei ole oikeutettu tarvittaviin tukitoimiin. Tukitoimia tarvitaan esimerkiksi oppimisessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/345 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman diagnoosia ei ole oikeutettu tarvittaviin tukitoimiin. Tukitoimia tarvitaan esimerkiksi oppimisessa. 

Joka toisella lapsella pitäisi teoriassa olla henkilökohtainen avustaja koulussa. Mutta eihän käytännössä useimmissa luokissa ole ainuttakaan avustajaa. Opettajan aika vaan menee kaikenlaisia tuentarvepapereita täyttäessä joilla ei ole mitään käytännön merkitystä.

Vierailija
344/345 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ette te hyväksy sitä meidän autistien  erilaisuutta.

Millaista ymmärrystä mä saisin ilman mitään diagnoosia sille, että mä nyt en vaan pysty tekemään kaikkia normaaleita asioita, kun olen vähän erilainen. Ja sori, oon työkyvytön kun oon tällälailla erilainen. 

Vierailija
345/345 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tärkeää ottaa heidätkin töihin, suurin osa haluaa, muttei pääse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän