Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäkökehujen ja ylipäänsä positiivisen palautteen antaminen lähi/ystäväpiirissä

Vierailija
22.03.2025 |

Pohdiskelin tällaista asiaa, että mistä johtuu, että toisia ihmisiä kehutaan vuolain virroin vaikkapa naamakuvista Facessa...ja toisia sitten taas ei. Tai toisilla on iso kasa ystäviä tai tuttuja, jotka jatkuvasti kehuvat ulkonäköä tai uutta vaatetta tai iloitsevat toisen onnistumisista jokainen vuorollaan ja melkeinpä jopa "kilpaa"...Ai kun sulla on ihana uus kampaus...Onpa sulla kivannäkönen paita tänään...Voi miten ihana tuo ja tämä!

Mitä nämä henkilöt, joita kannustetaan ja kehutaan tekevät eri tavalla kuin ne jota ei kehuta? Kehuvatko paljon kehuja saavat itsekin muita vai saavatko he kehuja joka tapauksessa? 

Eikö niissä, joita ei kehuta ole mitään kehuttavaa ulkonäössä tai vaikkapa saavutuksissa...? Vai onko niillä ihmisillä, joita ei vuolaasti kehuta, niin kateellinen ja kannustamaton lähipiiri ja ystävät? Ovatko he ympäröineet itsensä ihmisillä, jotka eivät osaa kehua?

En tiedä saatteko ajatuksen päästä kiinni, mutta itse surettaa se miten epätasaisesti kehut jakautuvat tässä maailmassa. Ihan jokainen ansaitsee positiivista palautetta ja kehuja. Kehut piristävät ja kannustavat ja tuovat hyvän mielen varmasti jokaiselle, ja siksi tuntuukin surulliselle, että toisia, usein jo valmiiksi paljon kehuja (ulkonäkö- tai muita kehuja) saavia kehutaan vielä lisää ja joitakin kehutaan harvoin tai ei koskaan.

Kehuuko sinua kukaan? Onko sinulla kannustavia ystäviä? Kehuvatko he ulkonäköäsi tai uutta vaatettasi tai jotakin muuta asiaa sinussa tai vaikkapa uutta asiaa asunnossasi...vai jättävätkö he kaikki kehut mainitsematta ja ovat hiljaa...?

Miten itse suhtautuisit kehuja antamattomaan lähipiiriin ja ystäviin?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset "ystävät" eivät ole huomaavinakaan sinun uusia vaatteita tai tavaroita, olen huomannut tämän asian.

Kateushokema on koominen.

En koskaan kiinnitä huomiota muiden vaatteisiin tai autoihin. Niillä ei ole minulle mitään merkitystä.

Ihmiset ovat hyvin erilaisia.

Arvostan muissa iloisuutta, valkoisia hampaita, hyviä sääriä, upeita hiuksia ja liikunnallisuutta.

Kehutko muita ihmisiä noista arvostamistasi asioista? Mainitsetko hyvistä sääristä tai huomautatko, että onpas sinulla kauniit valkoiset hampaat? Vai oletko sitä tyyppiä, joka ei kehu vaikka näkisitkin jotakin kaunista tai kivaa? Kaikki ihmiset eivät ole kehujatyyppejä, eikä se tarkoita välttämättä sitä, että sen taustalta löytyy kateellisuutta.

Sivusta, mutta mihin niitä kehuja säästellään? Mä ainakin kehun herkästi kaikenlaista kaunista ja erinomaista. 

Vierailija
22/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköäni kehutaan, koska minulla on kuolemansurua ja sairastan parantumatonta syöpää, eikä kumpikaan näy päällepäin. Ihmiset eivät tiedä miltä surevan syöpäpotilaan tulisi näyttää. En minäkään tiedä. Otan kehut vastaan ja mietin pitäisikö minun rupsahtaa enemmän.

Toivotan sinulle mahdollisimman hyvää vointia.

Mennessäni taksilla sairaalaan ollessani kuolemassa, kuljettajat kysyivät, olenko lääkäri vai sairaanhoitaja. Niin terveeltä näytin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kehuu miehet. Eniten oma, mutta muutkin. Ja lähinnä oikeassa elämässä. Somessa on hiljaista ja toiset naiset harvemmin kehuvat ulkonäköäni yhtään missään. En tiedä mistä johtuu, kehun kyllä muita suht usein, mutten mitenkään erityisen vuolaasti. 

Kieltämättä tällaisessa esimerkkitapauksessa tulee mieleen ensimmäisenä tuo ketjussa mainittu kateus. Jos miehet kehuvat, niin se kertoo siitä, että kohteen ulkonäössä ei ole mitään vikaa, ja, päinvastoin, siitä löytyy paljon kehuttavaa. Syy, miksi naiset eivät sitten kehu samaa kohdetta, on mysteeri. Eivätkö he vaan ole kehujatyyppiä? Ovatko kateellisia? Eikö tule vaan mieleen koskaan kehua? Tai kehua takaisin silloin, kun itse saa kehuja? Onko mielessä niin paljon muita asioita? Ovatko naiset niin kriittisiä ulkonäkökehuissa, että kehuvat vain kaikista kauniimpia? Vaiko niin kateellisia kauniille naisille, että kehuvat vaan tavallisemman näköisiä, itsensä kanssa ulkoisesti "samalla tasolla" olevia? Syitä voi olla monia.

Vierailija
24/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset "ystävät" eivät ole huomaavinakaan sinun uusia vaatteita tai tavaroita, olen huomannut tämän asian.

En koskaan kiinnitä huomiota muiden vaatteisiin tai autoihin. Niillä ei ole minulle mitään merkitystä.

Arvostan muissa iloisuutta, valkoisia hampaita, hyviä sääriä, upeita hiuksia ja liikunnallisuutta.

Kehutko muita ihmisiä noista arvostamistasi asioista? Mainitsetko hyvistä sääristä tai huomautatko, että onpas sinulla kauniit valkoiset hampaat? Vai oletko sitä tyyppiä, joka ei kehu vaikka näkisitkin jotakin kaunista tai kivaa? Kaikki ihmiset eivät ole kehujatyyppejä, eikä se tarkoita välttämättä sitä, että sen taustalta löytyy kateellisuutta.

Kehun. Sanon myös kauneudesta, koska kauneus ilahduttaa minua. 

Vierailija
25/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiiriini kuuluu paljon naisia - oikeastaan enemmistö. Anteeksi, en ole palstaincell-valittaja, mutta olen mennyt täysin lukkoon mitä tulee naisten ulkonäköön - olen lukenut liikaa mielipiteitä negatiivisesta vaikutuksesta ja ahdistuksesta. Yritän nykyään olla lainkaan mainitsematta mistään, esim uudesta kampauksesta, silmälaseista etc. 

Aiemmin kommunikointi oli rentoa ja välittävää, helppoa. Vähän ääripäät taas liikkeellä - kaltaiseni ylisensitiiviset ja toisaalta hyvä perse-tyypit: ei tästäkään kyllä hyvää mieskuvaa synny?

Vierailija
26/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että ns. tavallisen näköiset saavat kehuja paljon varsinkin toisilta naisilta. Jos joku on todella kaunis, naiset harvemmin kehuvat ja miehiltä tulee jotain 🔥 kommentteja.

Tuo on todella surullista. Toki moni saattaa sitten ajatella, että todella kauniit naiset saavat jo valmiiksi muutenkin niin paljon kehuja, että kehuvat sitten niitä, joiden olettavat niistä kehuista ilahtuvan, kun saavat kehuja vähemmän. Toinen syy voi olla vaikka sekin, että osa saattaa kokea todella kauniit ihmiset itsevarmoiksi tai jopa itserakkaiksi, ja täten halu kehua vähenee.

Vierailija
27/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä elät jollain kehujen kalastelulla? Ei ole tervettä.

Vierailija
28/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kehuu miehet. Eniten oma, mutta muutkin. Ja lähinnä oikeassa elämässä. Somessa on hiljaista ja toiset naiset harvemmin kehuvat ulkonäköäni yhtään missään. En tiedä mistä johtuu, kehun kyllä muita suht usein, mutten mitenkään erityisen vuolaasti. 

Kieltämättä tällaisessa esimerkkitapauksessa tulee mieleen ensimmäisenä tuo ketjussa mainittu kateus. Jos miehet kehuvat, niin se kertoo siitä, että kohteen ulkonäössä ei ole mitään vikaa, ja, päinvastoin, siitä löytyy paljon kehuttavaa. Syy, miksi naiset eivät sitten kehu samaa kohdetta, on mysteeri. Eivätkö he vaan ole kehujatyyppiä? Ovatko kateellisia? Eikö tule vaan mieleen koskaan kehua? Tai kehua takaisin silloin, kun itse saa kehuja? Onko mielessä niin paljon muita asioita? Ovatko naiset niin kriittisiä ulkonäkökehuissa, että kehuvat vain kaikista kauniimpia? Vaiko niin kateellisia kauniille naisille, että

Vaikea tosiaan sanoa. Pitkään mietin tuota, että kehuvatko vain kaikkein kauneimpia, mutta kun olen  katsonut millaiset naiset niitä kehuvia kommentteja saavat niin jotenkaan sekään ei tunnu uskottavalta. Tai toki on mahdollista että minulla on sitten aivan erilainen kauneuskäsitys. 

Vierailija
29/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehutko muita ihmisiä noista arvostamistasi asioista? Mainitsetko hyvistä sääristä tai huomautatko, että onpas sinulla kauniit valkoiset hampaat? Vai oletko sitä tyyppiä, joka ei kehu vaikka näkisitkin jotakin kaunista tai kivaa? Kaikki ihmiset eivät ole kehujatyyppejä, eikä se tarkoita välttämättä sitä, että sen taustalta

Samaa mieltä. Miksi säästellä kehuja, kun ne ääneen lausumalla voi ilahduttaa sekä toista että itseään? Jakaa jotakin positiivista ja hyvää?

Vierailija
30/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa, saanko kehuja vai en. Itse kehun muita, jos huomaan jonkin asian, jonka mainitsemisesta arvelen kehuttavan ilahtuvan. Etenkin miehet saavat aika harvoin kehuja esim. vaatteistaan ja arvostavat selkeästi niiden huomioimista. Ikinä en keksisi tyhjästä kehuttavaa sosiaalisten pelien vuoksi.

Vierailija
31/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväpiiriini kuuluu paljon naisia - oikeastaan enemmistö. Anteeksi, en ole palstaincell-valittaja, mutta olen mennyt täysin lukkoon mitä tulee naisten ulkonäköön - olen lukenut liikaa mielipiteitä negatiivisesta vaikutuksesta ja ahdistuksesta. Yritän nykyään olla lainkaan mainitsematta mistään, esim uudesta kampauksesta, silmälaseista etc. 

Aiemmin kommunikointi oli rentoa ja välittävää, helppoa. Vähän ääripäät taas liikkeellä - kaltaiseni ylisensitiiviset ja toisaalta hyvä perse-tyypit: ei tästäkään kyllä hyvää mieskuvaa synny?

Onko sinulle siis vaikea olla kommentoimatta toisten ulkonäköä? 

No ehkä se tietysti voi olla työn ja tuskan takana yrittää olla möläyttämättä, jos on sellaiseen koko ikänsä tottunut. Ihan uusi juttu monelle, että naisen ulkonäköä ei tarvitse kommentoida.

Vierailija
32/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse pyrin kehumaan ystäviäni jos huomaan että on vaikka päällä takki jota en ole nähnyt, hiukset eri lailla taikka auto vaihdettu. Ei se minulta ole mitään pois että sanoo toisesta jotain kivaa. 

Vierailija
33/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle siis vaikea olla kommentoimatta toisten ulkonäköä? 

No ehkä se tietysti voi olla työn ja tuskan takana yrittää olla möläyttämättä, jos on sellaiseen koko ikänsä tottunut. Ihan uusi juttu monelle, että naisen ulkonäköä ei tarvitse kommentoida.

Olen eri, mutta minä siis kehun tosi herkästi kaikkea ja kaikkia. Nykyään saa tosi tarkkaan miettiä, ettei kehu ketään tai mitään tavalla josta voi yhtään tulla paha mieli. 

Vierailija
34/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä elät jollain kehujen kalastelulla? Ei ole tervettä.

Ei ole kyse kehujen kalastelemisesta tai niillä elämisestä, vaan sen ihmettelemisestä, että miksi kehuja ja ylipäätään hyviä sanoja ja ajatuksia pitää säästellä, pimittää tai pitää itsellään. Ja miksi toiset ihmiset löytävät ympärilleen niitä positiivisia, kannustavia ja myös kehuvia ihmisiä, ja toiset eivät.

Veikkaan, että sinäkin ilahtuisit siitä, että tänään joku läheisesi kehuisi sinun hiuksia, vaatteita, jotakin ulkoista sinussa....tai mainitsisi kuinka ihana ystävä tai vaimo tai äiti olet tai kuinka fiksu tai ahkera olet tai....Vai tuntuisiko sellainen vaan tarpeettomalta tai jopa pahalta? Etkö tarvitse elämässäsi yhtään kehuja tai positiivisten asioiden ääneen lausumista?

Vierailija
35/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ylenpalttinen ulkonäön kehuminen alkoi kun some alkoi tulla. Galtsussa ja fb:ssä kilpaa kehuttiin yläviistoselfieihin, että kuka on hotein. Eniten toisiaan kehuvat noissa sellaiset vähän pissistyyliset tytöt ja naiset, ja ainakin itse koen sen sellaisena hieman teennäisenä, että kehutaan koska kuuluu kehua ja ehkä halutaan itse saada niitä kehuja. 

Omassa kaveriporukassa ei kehuta kuin oikeasti aiheesta ja hyvin usein muusta kuin ulkonäöstä, ja mulle tämä käy oikein hyvin. Musta olisi tosi kiusallista, jos johonkin profiilikuvaan tulisi kaverit kilpaa hehkuttamaan sydänten kera kuinka kaunis ja kuuma olen. Eipä sillä että mulla edes naamakuvaa missään profiilissa olisi. 

Vierailija
36/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on opetettu, ettei toisen ulkonäköä saa kommentoida! Kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat. Siksi en sano mitään kenenkään ulkonäöstä. 

Vierailija
37/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa, saanko kehuja vai en. Itse kehun muita, jos huomaan jonkin asian, jonka mainitsemisesta arvelen kehuttavan ilahtuvan. Etenkin miehet saavat aika harvoin kehuja esim. vaatteistaan ja arvostavat selkeästi niiden huomioimista. Ikinä en keksisi tyhjästä kehuttavaa sosiaalisten pelien vuoksi.

Kaikkia ei kehujen saaminen kiinnosta, ja se on ihan okei. Mutta olisiko sitten myös ihan okei sekin, että toisille kehut merkkaavat, ja niitä on paitsi kiva antaa, myös saada? Ei siksi, että kilpailtaisiin siitä, että kuka sai 5 tai kuka 10 kehua päivän aikana, vaan siksi, että kehuja on ylipäätänsä kiva antaa ja saada, ja ne saavat aikaan sinunkin havaitsemaasi ilahtumista ja hyvää mieltä.

Hienoa, ettet keksi tyhjästä kehuttavaa, etkä varsinkaan sosiaalisten pelien vuoksi. Jälkimmäinen kuulostaa todella kaksinaamaiselta ja inhottavalta ilmiöltä.

Vierailija
38/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuonkin pointin, että välttämättä kaikki eivät uskalla kehua, vaikka tekisi mieli jostakin jotakin positiivista sanoa.

Vierailija
39/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse pyrin kehumaan ystäviäni jos huomaan että on vaikka päällä takki jota en ole nähnyt, hiukset eri lailla taikka auto vaihdettu. Ei se minulta ole mitään pois että sanoo toisesta jotain kivaa. 

Minä ajattelen myös näin. On mukava osoittaa toiselle, että huomaa tuollaiset asiat ja välittää. Ja vielä mukavampaa on nähdä hymy ja ilahtuminen toisen kasvoista, "Sinä huomasit!" Ei se ole keneltäkään pois, jos sanoo ääneen jotakin mukavaa. Päinvastoin, iloisuus, kohteliaisuus, kannustaminen ja myös se kehuminen saa aikaan paljon hyvää.

Teennäiset kehut ovat sitten oma asiansa, mutta tuollaiset vilpittömät ja aidot kehut ja huomaamiset arkielämässä on mieltä piristäviä. Vai kuinka monen mielestä on ihan sama tai ei tunnu missään, jos uutta takkia, hiuksia tai autoa ei kukaan noteeraa tai huomaa? Kaikkia ei välttämättä ylimääräinen huomio tai huomiointi kiinnosta, mutta kuinka montaa moinen kehuminen tai huomiointi sitten haittaisi? Olisiko kivempi, että kukaan ei mitään sanoisi?

Vierailija
40/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoillakin yleensä tietyt henkilöt ylistävät toisiaan. Noiden ihmisten hoviin ei kaikki pääse. -huonompi ja rumempi kuin muut- 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi