Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäkökehujen ja ylipäänsä positiivisen palautteen antaminen lähi/ystäväpiirissä

Vierailija
22.03.2025 |

Pohdiskelin tällaista asiaa, että mistä johtuu, että toisia ihmisiä kehutaan vuolain virroin vaikkapa naamakuvista Facessa...ja toisia sitten taas ei. Tai toisilla on iso kasa ystäviä tai tuttuja, jotka jatkuvasti kehuvat ulkonäköä tai uutta vaatetta tai iloitsevat toisen onnistumisista jokainen vuorollaan ja melkeinpä jopa "kilpaa"...Ai kun sulla on ihana uus kampaus...Onpa sulla kivannäkönen paita tänään...Voi miten ihana tuo ja tämä!

Mitä nämä henkilöt, joita kannustetaan ja kehutaan tekevät eri tavalla kuin ne jota ei kehuta? Kehuvatko paljon kehuja saavat itsekin muita vai saavatko he kehuja joka tapauksessa? 

Eikö niissä, joita ei kehuta ole mitään kehuttavaa ulkonäössä tai vaikkapa saavutuksissa...? Vai onko niillä ihmisillä, joita ei vuolaasti kehuta, niin kateellinen ja kannustamaton lähipiiri ja ystävät? Ovatko he ympäröineet itsensä ihmisillä, jotka eivät osaa kehua?

En tiedä saatteko ajatuksen päästä kiinni, mutta itse surettaa se miten epätasaisesti kehut jakautuvat tässä maailmassa. Ihan jokainen ansaitsee positiivista palautetta ja kehuja. Kehut piristävät ja kannustavat ja tuovat hyvän mielen varmasti jokaiselle, ja siksi tuntuukin surulliselle, että toisia, usein jo valmiiksi paljon kehuja (ulkonäkö- tai muita kehuja) saavia kehutaan vielä lisää ja joitakin kehutaan harvoin tai ei koskaan.

Kehuuko sinua kukaan? Onko sinulla kannustavia ystäviä? Kehuvatko he ulkonäköäsi tai uutta vaatettasi tai jotakin muuta asiaa sinussa tai vaikkapa uutta asiaa asunnossasi...vai jättävätkö he kaikki kehut mainitsematta ja ovat hiljaa...?

Miten itse suhtautuisit kehuja antamattomaan lähipiiriin ja ystäviin?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin mietin vielä, että onko kehujen saanti yhteydessä siihen miten kehut ottaa vastaan ts. kiitteleekö kovasti ja hymyilee vs. vähätteleekö tai torppaako jonkin kehun, että höpö höpö tai eikä ole tai...mikä sitten saa kehujan miettimään kehuakko enää toiste kun ajattelee, että toinen ei halua tai osaa vastaanottaa kehuja.

Vierailija
2/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa, sosiaalista peliähän ja mielistelyä tuo on. Kannattaa vähän katsoa minkälaisilla ihmisillä itsensä ympäröi vaikka toki jossain työpaikalla se ei ole mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset "ystävät" eivät ole huomaavinakaan sinun uusia vaatteita tai tavaroita, olen huomannut tämän asian.

Vierailija
4/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa voi varmasti olla puhdasta mielistelyäkin, mutta tekeekö ihmiset niin myös ystävilleen ja ystäväpiirissä? Työelämässä tai muussa sellaisessa ympäristössä mielistelyn ja sen avulla "hyötymisen" ymmärrän, mutta että ihmiset tekisi niin myös ystäväpiirissä? Saavuttaakseen mitä?

Vierailija
5/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooooh

Vierailija
6/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset "ystävät" eivät ole huomaavinakaan sinun uusia vaatteita tai tavaroita, olen huomannut tämän asian.

Epäilen samaa. Ei minkään näköistä noteeraamista, vaikka olisi miten kiva vaate päällä tai uusi tukka tai uusi sisustus, mitä ei voi olla huomaamatta....Onko se niin vaikeata kehua? Miksi se on itseltä pois? Kehuminen yleensä piristää omaakin mieltä, kun toinen tulee siitä iloiseksi. Ja mikäpä ei olisi kivempaa kuin jaettu ilo ja yhdessä iloitseminen.

Vierailija
7/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sinä puhua nyt henkilökohtaisesta ongelmastasi vai pohdiskella asiaa jostain sosiologisesta näkökulmasta? Jäi epäselväksi kummasta on kyse.

Vierailija
8/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huooooh

Olipas rakentava vastaus. Ei ole pakko kommentoida ketjuun, mikä ei kiinnosta.

Vierailija
9/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko autisti?

En ole. Miten tuo liittyy mihinkään? Oletko itse ilkeä ihminen, joka ei voi olla kommentoimatta ketjuun muulla tavalla kuin ilkeästi?

Vierailija
10/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä puhua nyt henkilökohtaisesta ongelmastasi vai pohdiskella asiaa jostain sosiologisesta näkökulmasta? Jäi epäselväksi kummasta on kyse.

Ihan yleisellä tasolla ja/tai omasta näkövinkkelistään voi jokainen ilmiötä pohtia.

Vierailija
11/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille toisen kehuminen on vähän sama kuin sanoisi, että olet hyvä tyyppi. Ne, joista pidetään ja jotka ovat suosittuja, saavat kehuja, vaikka naama näyttäisi petolinnun peeltä. Jos sinua ei kehuta, et ole sosiaalisesti kovin suosittu, vaikka olisitkin paremman näköinen kuin kehutut naiset. Olet todennäköisesti vähän ulkopuolinen tai etäinen muille.

Toki kehuminen voi johtua siitäkin, että halutaan hyötyä ihmisestä ja pitää välit sen takia hyvinä vastaisuuden varalta.

Vierailija
12/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille toisen kehuminen on vähän sama kuin sanoisi, että olet hyvä tyyppi. Ne, joista pidetään ja jotka ovat suosittuja, saavat kehuja, vaikka naama näyttäisi petolinnun peeltä. Jos sinua ei kehuta, et ole sosiaalisesti kovin suosittu, vaikka olisitkin paremman näköinen kuin kehutut naiset. Olet todennäköisesti vähän ulkopuolinen tai etäinen muille.

Toki kehuminen voi johtua siitäkin, että halutaan hyötyä ihmisestä ja pitää välit sen takia hyvinä vastaisuuden varalta.

Varmasti kehumiseen liittyy juuri tuo mainitsemasi sosiaalinen aspekti. Ilkeää tai esimerkiksi ylimielistä tai sisäänpäin lämpiävää henkilöä ei välttämättä tee mieli kehua (tai ole helppo kehua), kun taas vaikkapa mukavaa, vaatimatonta tai sitä kaikkien tuntemaa "hyvää tyyppiä" tulee helpommin muiden vanavedessä kehuttua, ja hän mahdollisesti kehuu myös itse iloisesti takaisin.

Tuollainen kehuista hyötymisaspekti kuulostaa kyllä hirveältä, ja sitähän se onkin kun on teennäistä vs. vilpitön ja aito kehu, millä korkeintaan halutaan piristää toisen ja kehujan itsensäkin päivää.

Vierailija
13/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, ettet koe saavasi palautetta, jota haluat saada.

Uskon, että näytät Lumikilta tai Ruususelta.

Vastaavia aloituksia on tällä palstalla loputtomasti.

Vierailija
14/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateushokema on koominen.

En koskaan kiinnitä huomiota muiden vaatteisiin tai autoihin. Niillä ei ole minulle mitään merkitystä.

Ihmiset ovat hyvin erilaisia.

Arvostan muissa iloisuutta, valkoisia hampaita, hyviä sääriä, upeita hiuksia ja liikunnallisuutta.

Vierailija
15/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköäni kehutaan, koska minulla on kuolemansurua ja sairastan parantumatonta syöpää, eikä kumpikaan näy päällepäin. Ihmiset eivät tiedä miltä surevan syöpäpotilaan tulisi näyttää. En minäkään tiedä. Otan kehut vastaan ja mietin pitäisikö minun rupsahtaa enemmän.

Vierailija
16/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ns. tavallisen näköiset saavat kehuja paljon varsinkin toisilta naisilta. Jos joku on todella kaunis, naiset harvemmin kehuvat ja miehiltä tulee jotain 🔥 kommentteja.

Vierailija
17/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, ettet koe saavasi palautetta, jota haluat saada.

Uskon, että näytät Lumikilta tai Ruususelta.

Vastaavia aloituksia on tällä palstalla loputtomasti.

Ensinnäkin, en ollut tietoinen, että vastaavia aloituksia on täällä paljon. En tiennyt, että ennen kuin täällä saa keskustelun aloittaa, pitäisi tarkistaa, montako keskustelua täällä jo löytyy aiheesta. Kuinka moni tarkistaa? Minulle siis tämä käsillä oleva keskusteluketju aiheesta on se ensimmäinen ja ainoa. Ja lopuksi: vierailen täällä hyvin harvoin sen takia, että osa täällä kirjoittavista kirjoittaa tahallaan todella ilkeitä tai asiattomia kommentteja ja pilaavat muuten mielenkiintoisia tai hyviä ketjuja. Tässä ketjussakin niitä on jo muutama.

Vierailija
18/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kehuu miehet. Eniten oma, mutta muutkin. Ja lähinnä oikeassa elämässä. Somessa on hiljaista ja toiset naiset harvemmin kehuvat ulkonäköäni yhtään missään. En tiedä mistä johtuu, kehun kyllä muita suht usein, mutten mitenkään erityisen vuolaasti. 

Vierailija
19/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateushokema on koominen.

En koskaan kiinnitä huomiota muiden vaatteisiin tai autoihin. Niillä ei ole minulle mitään merkitystä.

Ihmiset ovat hyvin erilaisia.

Arvostan muissa iloisuutta, valkoisia hampaita, hyviä sääriä, upeita hiuksia ja liikunnallisuutta.

Kehutko muita ihmisiä noista arvostamistasi asioista? Mainitsetko hyvistä sääristä tai huomautatko, että onpas sinulla kauniit valkoiset hampaat? Vai oletko sitä tyyppiä, joka ei kehu vaikka näkisitkin jotakin kaunista tai kivaa? Kaikki ihmiset eivät ole kehujatyyppejä, eikä se tarkoita välttämättä sitä, että sen taustalta löytyy kateellisuutta.

Vierailija
20/56 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkökulma. Eli ne kehut eivät ole rehellisiä tai vilpittömiä? En mä kyllä sellaisia tahdo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi