Inhoan kaljan ym. alkoholinjuojia, muita samanlaisia?
Minua todellakin ällöttää ja inhottaa alkoholin kanssa läträäjät. Kaikki työpaikkojen vapaa-ajan juhlatkin, kuten pikkujoulut jne. ovat "omilla juomilla". Känniläiset koventavat äänensä huudoksi, haisevat, eivätkä osaa käyttäytyä. Joskus tapahtuu vakavampaakin, kun kaksi kännikalaa alkavat riidellä. Eli työpaikan tiloissakaan ei voi välttyä kännikaloilta, jos yhtään haluaa olla sosiaalinen.
Ihmetyttääkin miksi alkoholinkäyttäjät eivät lainkaan ajattele muita ihmisiä. Joo, ei kiinnosta kuunnella työkaveria, silloin kun hän on hiprakassa. Muuten olisi kyllä ihan mukava jutella.
Ja tämä koskee kaikkia juhlia, ei vain pikkujouluja. Olisi todella mukavaa käydä tuttavan tai sukulaisen häissä, mutta ei voi, kun ällöttää nähdä alkoholilta haisevia hiprakkaversioita sukulaisistaan tai tuttavistaan. Voisitte sen verran kunnioittaa muita ihmisiä, kun näette heitä, että pidätte korkin kiinni.
Hauskaa voi pitää myös ilman viinaa ja säästyy lieveilmiöiltä ja inhottavalta lemulta.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa ei lueta alkoholijuomaksi, sitähän on jopa työpaikkojen lounaalla tarjolla.
Ei meillä vaan ole kotikaljaa tai muutakaan kaljaa tarjolla. Piimää, maitoa ja vettä löytyy kyllä.
Arkikielessä moni puhuu kaljasta tarkoittaessaan kaljapulloja, kaljakoreja jne., joissa on alkoholipitoista olutta.
"Kalja on alkoholiton tai hyvin mieto mallasjuoma.[1] Kalja on tavallisesti makeaa ja tummaa, ja sitä käytetään yleensä ruokajuomana. Mietoutensa takia sitä ei lasketa varsinaiseksi alkoholijuomaksi." wikipedia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se riitti, kun eksä joi päivittäin. Siinä näki tarpeeksi sitä sekoilua. Hajut oli kamalat. Joissain kohtaa se juominen alkoi määrittää kaikkea, mitään ei voinut enää tehdä ilman, missään ei voinut käydä ilman juomista. Osaahan moni onneksi myös kohtuudella käyttää, harvemmin tulee kyllä itse juotua.
Mitäs valitsit sen!
Eihän sitä toisen ongelmaa välttämättä edes heti huomaa tai tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se riitti, kun eksä joi päivittäin. Siinä näki tarpeeksi sitä sekoilua. Hajut oli kamalat. Joissain kohtaa se juominen alkoi määrittää kaikkea, mitään ei voinut enää tehdä ilman, missään ei voinut käydä ilman juomista. Osaahan moni onneksi myös kohtuudella käyttää, harvemmin tulee kyllä itse juotua.
Mitäs valitsit sen!
Eihän sitä toisen ongelmaa välttämättä edes heti huomaa tai tajua.
...niin mutta kauan katselit kumminkin...
Mikä pakottaa menemään sinne missä on humalaisia, ei mikään. Pysy kotona, hauskaa voi pitää ilman ystäviäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa jonossa joku kaljanhajuinen, voi äklö.... Joskus pakko lähteä kokonaan pois!
Minä se vain olen... Välillä kyllä on paskatkin tullut housuun mutta se ei menoa haittaa!
Just nyt juon lonkkua parvekkeella, seuraavaksi menee olut.
Itse juon pikkujouluissa itseni humalaan. Se on oikeastaan ainoa kerta vuodessa. Teen sen siksi, että haluan osallistua juhliin mutta en todellakaan pystyisi olemaan selvinpäin koko iltaa kymmenien ihmisten seurassa. Pienessä humalassa olen sosiaalisempi. Muuten en käytä juuri lainkaan alkoholia. No jouluna voin ottaa lasin viiniä ja joskus kesäiltana siiderin.
En pystyisi olemaan parisuhteessa ihmisen kanssa, joka käyttää toistuvasti alkoholia ja haluaisi vetää kännit esim. kerran kuussa.
Ex-mies oli alkoholisti ja jätti melkoiset traumat.
Vierailija kirjoitti:
Itse juon pikkujouluissa itseni humalaan. Se on oikeastaan ainoa kerta vuodessa. Teen sen siksi, että haluan osallistua juhliin mutta en todellakaan pystyisi olemaan selvinpäin koko iltaa kymmenien ihmisten seurassa. Pienessä humalassa olen sosiaalisempi. Muuten en käytä juuri lainkaan alkoholia. No jouluna voin ottaa lasin viiniä ja joskus kesäiltana siiderin.
En pystyisi olemaan parisuhteessa ihmisen kanssa, joka käyttää toistuvasti alkoholia ja haluaisi vetää kännit esim. kerran kuussa.
Ex-mies oli alkoholisti ja jätti melkoiset traumat.
Ota minut kumppaniksi, juon joka päivä.
Pääset juonesta kiinni silloin.
Olutta voi juoda myös ilman alkoholia. Itse pidän oluen mausta. Paremmanmakuinen janojuoma kuin vesi.
Yks tykkää tyttärestä, toinen äidistä...
Luen jatkuvasti otsikon että Inhoan kaljan ym. alkoholinhajuja. Johtuu varmaan siitä että olen humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Yks tykkää tyttärestä, toinen äidistä...
Jotkut jopa omastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tansseihin kun lähretään, otetaan rohkaisuryypyt!
Tosimiehet ei tanssi.
Perkele, meilläpäin tanssii!
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on tosi huono päihde.
Siirryin yrttiin jo kauan sitten ja takaisin ei ole paluuta.
Sama juttu tämä ei ole läheskään niin haitallista kuin ryyppääminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa ei lueta alkoholijuomaksi, sitähän on jopa työpaikkojen lounaalla tarjolla.
Ei meillä vaan ole kotikaljaa tai muutakaan kaljaa tarjolla. Piimää, maitoa ja vettä löytyy kyllä.
Arkikielessä moni puhuu kaljasta tarkoittaessaan kaljapulloja, kaljakoreja jne., joissa on alkoholipitoista olutta.
"Kalja on alkoholiton tai hyvin mieto mallasjuoma.[1] Kalja on tavallisesti makeaa ja tummaa, ja sitä käytetään yleensä ruokajuomana. Mietoutensa takia sitä ei lasketa varsinaiseksi alkoholijuomaksi." wikipedia
Samainen wikipedia: Arkikielessä myös olutta voidaan kutsua kaljaksi.[3]
Sen kyllä huomaa tämän palstan keskustelutasosta, että suurin osa on alkoholisteja :D
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama, en viihdy päihtyneiden kanssa. Vielä pahemmin ottaa keuhkoon kirjaimellisesti tupakan poltto. Se savu saa yskimään, tulee huono olo. Nykyään tupakat haisevat kamalalta! Ennen oli sentään jotain menthol-savukkeita. Nykyään taitaa olla pelkkiä nortteja?
Tuostapa et ongelmaa saa, kuin ihan itse sitä haluamalla.
Nykyään kun ei voi polttaa missään muualla, kuin ulkona, tai tupakkakopeissa tms., joten älä mene sellaisiin, tai jonkun kanssa ulos röökille.
Anna muiden pitää hauskaa. pikkujouluihin ym ei ole pakko osallistua. Tunnen useita, jotka ei juo, mutta osaavat pitää hauskaa..ap ei, ehkä kannattaisi ottaa kuitenkin se lasillinen, ettet olisi juhlien lannistaja.
Tosimiehet ei tanssi.