Mitä ostaisit 10 eurolla jos pitäisi saada viikon ruuat?
Kommentit (186)
Perunaa, makkarapaketti lenkkimakkaraa, pakastevihanneksia, maitoa, tarjous hedelmiä.
Makaronia, tomaattipyreetä, jasminriisiä, perunaa. Ehkä nakkipaketin, se on halpaa ja jotain säilykekalaa, jos rahat riittäisi.
Satosen grilliltä nauravat nakit tuplaranuilla. Kaikilla mausteilla.
Hernekeittoa, pärjää 2 viikkoa 10€.
Suklaata Perunoita Jauhelihaa maitoa
Nykyään aika hankala saada mitään. Ruispalat ja kanaa? Proteiinia pitäisi olla.
Xtra spagettia, vegesun soijarouhetta, xtra kaurahiutaleita, sipulia puolisen kiloa, porkkanoita kilon tai pari... Tuossa jotain 7-8e.
herenekeittoa 7 tölkkiä tai kaalia ja perunoita
Vierailija kirjoitti:
Xtra spagettia, vegesun soijarouhetta, xtra kaurahiutaleita, sipulia puolisen kiloa, porkkanoita kilon tai pari... Tuossa jotain 7-8e.
Jauhelihapkt tai halpaa makkaraa nakkia vielä päälle
Hernekeitto kyllä hyvä, halvimmat herneet ja soijarouhetta.
Jos on voita tms kaapissa, niin vehnäjauhoja ja kuivahiivaa tai leivinjauhetta. Voi tehdä sämpylöitä.
Ai ei aavistustakaan, todennäköisesti ryhtyisin budjetoimaan menojani ja tulojani paremmin. Kun tuloja ei aina pysty lisäämään, on katsottava tarkemmin menonsa ja sovitettava ne tuloihin. Itku siitä, ettei yhteiskunnalta saa enempää rahaa, ei sekään ole varteenotettava vaihtoehto. Mutta näitä rahan vaatijoita riittää tällekin palstalle, eivät nämä saa omasta mielestään koskaan riittävästi. Miksi minun veronmaksajana pitää kustantaa näille vaatimansa luksuselämä?
Herneitä muutama pussi ja kinkkusuikaleita, keittäisin hernesoppaa näistä.
Siis 10€:lla kaikki koko viikon ruoat? Ei onnistu millään.
Jos nyt olisi käytössä 10 euroa niin en ostaisi välttämättä mitään tai sitten halvimpia perunoita, porkkanoita ja kaalia jos olisi ihan tyhjää sekä sitä proteiinilisää mitä halvimmalla saisi. Entiset vaan kaapista pois.
Papuja, tomaattimurskaa, vähän valkosipulia ja sipulia. Toivottavasti kaapista löytyy mausteeksi chiliä, kurkumaa, inkivääriä, juustokuminaa. Ja jos rahaa on jäljellä, vielä kookosmaitoa sekaan.
Käytän itse paljon valkoisia papuja, vaikka olen ihan hyvin toimeentuleva. Pavuissa on proteinia ja pitävät siksi nälän loitolla pitkään.
Riippuu kaupasta ja tarjouksista. Ja toki mulla on kaapissa jotain valmiina. Ikinä ei ole ollu tyhjät kaapit.