Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies joka ei kykene lähtemään suhteesta, jossa häntä kohdellaan huonosti

Vierailija
21.03.2025 |

Nainen, onko turn off jos mies ns. antaa itsensä henkiseksi nyrkkeilysäkiksi ilman että asettaa mitään rajoja? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, et puolusta itseäsi? 

Vierailija
22/38 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voi olla narsisteja ja jotkut miehet "liian kilttejä", mutta. Omalla kohdalla kiusaaja oli mies jonka fyysinen voima vaikutti aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku olisi huonossa hapessa, ei häntä silti saa hyväksikäyttää. 

Vierailija
24/38 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehet juuri koskaan lähde parisuhteista. Lähtevät vain, jos on uusi nainen valmiina, ja silloinkaan eivät siis eroa ollakseen yksin, vaan menevät suoraan sen uuden naisen luokse. Naiset hakevat suurimman osan avioeroistakin, koska nainen voi erota ilman, että on uutta miestä valmiina, vaan voi erota ihan vain ollakseen yksin.

Suuri osa miehistä ei kerta kaikkiaan kestäisi olla yksin.

Tämä. Aina on oltava käytettävissä joku johon pääsee tekemään tarpeensa.

Vierailija
25/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että se on tosi surullista sukupuoleen katsomatta. Toivoisin että hän kertoisi siitä minulle ja pyytäisi apuani, jos kokisi tarvitsevansa tukea, jotta saisi voimaa lähteä suhteesta.

Vierailija
26/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että se on tosi surullista sukupuoleen katsomatta. Toivoisin että hän kertoisi siitä minulle ja pyytäisi apuani, jos kokisi tarvitsevansa tukea, jotta saisi voimaa lähteä suhteesta.

Ei siis olisi turn off, mutta ihmisen itsensä vuoksi toivoisin että hän oppisi hiljalleen luottamaan itseensä, kokemaan itsensä päätäntävaltaisena elämänsä suhteen ja näkemään ettei siitä tarvitse syyllistyä että hän tahtoo eri asioita ja saa ihan luvan kanssa päättää kuten itse haluaa. Tahtoisin nähdä hänen hiljalleen oppivan kuuntelemaan itseään, pitämään rajansa ja näkemään ettei liiallinen kiltteys, miellyttäminen ja muiden tunnereaktioiden pelkääminen ja itsensä uhraaminen niiden tyynnyttämiseksi palvele yhtään ketään ja on vain hänelle itselleen todella haitallista.

Vierailija
27/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena olin toisen kynnysmattona liian pitkään, hiljaa siedin kaikenlaisia asioita. Viimein kun löysin rajani ja kyseenalaistin miehen teot, niin minua pidettiinkin hulluna.

Ketkä? 

Vierailija
28/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

naispuolinen narsisti on aivan yhtä hurjaa huumetta,kuin kuka tahansa narsisti. Kieroimmat keinot on käytössä.

Huumetta, jota on saatava lisää, vaikka se tappaa hitaasti ja varmasti 

Vierailija
29/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs w t -jengiä olette? Kannattaa valita seuransa. t. Sivistynyt

30/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku ei eroa vaimostaan, vaikka vaimolla on toinen mies.

Vierailija
31/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saisi apua terapeutilta joka on "erikoistunut eroon väkivaltaisista suhteista". Joskus jopa kunnalla voi olla se, jos ei ole varaa yksityiseen. Se pitäisi olla nopea apu, ei ehdi odottelemaan vuosikausien terapiassa tuloksia. Myös kriisikeskus voi paikanpäällä kuunnella, mutta luultavasti pitää olla joku henkinen riittävä tuki asiaan. Ja uusi asunto.

Vierailija
32/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran tällaisessa suhteessa. Ensimmäinen parisuhteeni. Tätä edelsi paljon yksinäisyyttä, ahdistusta ja huono itsetunto. En arvostanut itseäni, en asettanut rajoja, enkä tiennyt, mitä normaalin parisuhteen tai ylipäätään ihmissuhteen kuuluu olla. Ex-tyttöystäväni tunnisti tämän selvästi ja käytti sitä hyväkseen. Kamala ihminen, selvästi vahva persoonallisuushäiriö. Olen onneksi kasvanut ja oppinut tuosta enkä koskaan anna kenenkään enää kohdella minua noin. -mies

Vierailija
33/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo asunto kannattaa järkätä etukäteen. Voi vaikka sieltä ilmoittaa erosta puhelimitse tai viestillä jos ei muuten kykene. Muuttaa tärkeimmät tavarat sillä välin kun puoliso muualla. Vaikka ei muuttaisikaan heti ja hankkisi asuntoon vaikka vain makuupussin! Jos pysyy kotona puoliso taivuttelee jäämään.

Vierailija
34/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kuvailisi tilannetta sanoilla "turn off", vaan surullinen ja valitettava tilanne, kun joku joutuu kohtamaan suhteessaan henkistä väkivaltaa. On sitten kyseessä mies tai nainen, on tuollaisesta suhteesta vaikea irrottautua.

Enkä usko että kukaan antautuu henkiseksi nyrkkeilysäkiksi? Oikea kysymys on, miten joku ihminen ajattelee saavansa kohdella toista nyrkkeilysäkkinä. 

Kyllä toiset ihmiset on alttiimpia jäämään nyrkkeilysäkeiksi kuin toiset, ei kai sitä kukaan tahallaan tee, mutta elämänkokemukset ja luonne vaikuttaa siihen tajuaako lähteä heti kun ensi merkit ilmaantuu vai ei. Ei terveen itsetunnon omaava ja terveen parisuhdemallin ymmärtävä sellaiseen jää. Enkä nyt tarkoita syyllistää uhreja laisinkaan, minkäs ihminen taustoilleen voi. 

Vierailija
35/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi toisinpäin, että kun tajusin arvoni, niin lopulta minä purin pahan oloni monien viestien kera ex-miehelle. Olin liian pitkään, yksin ja hiljaa vain sietänyt sitä kaikkea. Tämänkaltaisissa suhteissa joku lopulta räjähtää kunnolla. Se toksisuus tarttuu. Eihän se oikein ollut mutta, opin pitämään puoleni, enkä siedä enää huonoa kohtelua. 

Totta, ja tällaisen kokeneella ihmisellä voi mennä aikaa korjailla ja paikkailla itseään, siinä voi mennä seuraava(t) suhteetkin penkin alle jos on (täysin ymmärrettävästi) turhankin varovainen tai muutoin vertaa siihen entiseen liikaa. Vaatii kärsivällisyyttä uudeltakin kumppanilta korjata edellisen tekemiä traumoja, toki optimaalista olisi käsitellä ne ennen kuin alkaa suhteeseen, mutta ei se aina niin yksinkertaista ole. 

Vierailija
36/38 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että parisuhteen pitäisi olla joku valtataistelu?

Jos ei ole muunlaista parisuhdemallia koskaan nähnyt?

Vierailija
37/38 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen mies se on, joka antaa naisen pahoinpidellä itseään?

Se ei kyllä sitten ole mies ollenkaan, joka pahoinpitelee naista.

Vierailija
38/38 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taas annettu kakkosnaiselle kunnon selitykset säälipiIIun saamiseksi. Näyttää toimineen!