Sukulaistyttö menossa kesällä naimisiin, hääkutsu vain rajatusti
Sukulaistyttö menossa kesällä naimisiin ja näitä häitä on odotettu. Nyt kävi ilmi, että hääkutsu on lähetetty vain osalle perheestä. Kutsun ovat saaneet juuri aikuistuneet ( kotoa poismuuttaneet) nuoremme. Meitä aikuisia (eli setää ja tätiä) ei ole kutsuttu, ei myöskään teinejämme. Ymmärrän, että kutsuja pitää rajoittaa, mutta kyllä tämä vähän tuntuu oudolta. Millaisia hääkutsuja te muut olette saaneet?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Sukulaistytön vanhemmat ovat hyvin varakkaita, joten rahasta ei pitäisi olla kiinni
ap
Varakkaat ei yleensä tuhlaa turhuuksiin joten ehkä ovat juuri siksi varakkaita. Voihan myös olla, että nuoret maksavat itse häänsä.
Ihan ok tuo on. Se on monesti tosi ikävää jos samasta perheestä kutsuu vain osan, mutta kyllä yksinään asuvalle aikuiselle voi ihan vapaasti lähettää kutsun joka on vain hänelle.
jopa on karkeruus huipussaan. mitä vanhempien varallisuus kuuluu häihin. en todella ihmettele ettei teitä ole kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kutsuu kenet haluaa. Ovat ilmeisesti tekemisissä näiden kanssa. Ei tarvi kutsua ihmisiä, joiden kanssa ei olla tekemisissä. Sukulaisuus ei velvoita.
No eipä juuri ole tekemisissä olleet. Sukulaisuus ei velvoita, mutta kyllähän tällainen järjestely vähän kirpaisee niitä, jotka jääneet ulkopuolelle.
Entäpä jos juhlien luonne on sellainen että sopii parhaiten 18-30 vuotiaille serkuille ja kavereille?
Varmaan haluavat pitää pienet häät ja vain kaikista läheisimmät paikalle. Me kutsuttiin vain vanhemmat ja sisarukset, sekä miehen yksi serkku, jota näkee viikoittain (muita serkkuja harvemmin).
Vierailija kirjoitti:
Jos menisin naimisiin, niin kutuisin ainoastaan lähi perheeni.
Meidän pienissä häissä oli vain minun vanhempani ja puolisoni lapset. Inhoan olla juhlien keskipisteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Posti on lahjakas hukkaamaan kirjeitä niin varmistaisin asian vielä
Minä tekisin myös näin ja kasvotusten tai puhelimessa. Ja jos kutsut on tarkoituksella lähettämättä niin kuuntelisin öhöm öhöm selittelyt.
Mitkä ihmeen öhöm öhöm -selittelyt? Kyllä minä pystyin pari vuotta sitten sanomaan tädilleni ihan suoraa, että ei, posti ei ole kadottanut kutsujanne, me kutsuimme vain Rikun ja Lauran. Ei sitä tarvinnut selittää ennen kuin täti ryhtyi kysymään, että miksi meitä vanhempia ei ole kutsuttu. Siihen vastasin, että aika epäkohteliasta kysellä moista aivan kuin olisimme joku juhla-automaatti, mutta nyt kun ryhdyit utelemaan, niin et saanut kutsua siksi, että emme ole olleet vuosiin tekemisissä ja sinulla on paha taipumus pilata muiden juhlat. Haluan kivat, mukavat häät, joissa kaikilla on hyvä ja juhlava olla eikä mitään harrastamaasi huutelua ja parisuhderiitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teille kaikille sitten ihan sama saatteko kutsuja vai ei? Minun mielestäni se ei ole ihan yhdentekevää
ap
Ja siksi trollaatkin aiheesta. 0/5.
Taitaa olla niin, keskustelusta päätellen, että häät ovat monille nykyään vain kaveribileet, joissa ryyppääminen on tärkeää. Ennen häät olivat koko suvun ja ystäväpiirin ilojuhla.
Vierailija kirjoitti:
Onko teille kaikille sitten ihan sama saatteko kutsuja vai ei? Minun mielestäni se ei ole ihan yhdentekevää
ap
On. Häät ovat yksi turhimmista juhlista ja silkkaa pakko sukulointia.
Vierailija kirjoitti:
ap
No harmittihan se vähän kun serkku ei kutsunut meitä serkkuja, mut oma valinta se tietysti heille oli. Eipä tarvinnut laittaa rahaa sitten siihen.
Kummilapsi kutsui ainoastaan sedät ja tädit. Ei serkkuja. Itse kutsuimme myös rajatusti, joskus mietin ehkä hieman liiankin rajatusti. Mutta pidimme pienet häät.
Toivoisin kuuluvani siihen joukkoon joka ei saa kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin, keskustelusta päätellen, että häät ovat monille nykyään vain kaveribileet, joissa ryyppääminen on tärkeää. Ennen häät olivat koko suvun ja ystäväpiirin ilojuhla.
Ennen häissä juhlittiin kahta sukua, ei niinkään sitä avioparia. Liitolla yhdistettiin omaisuutta tai hankittiin suvun tarvitsemia etuja. Häissä suvut tapasivat ja tutustuivat, häälahjoilla osoitettiin, miten paljon toista sukua arvostettiin.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaistytön vanhemmat ovat hyvin varakkaita, joten rahasta ei pitäisi olla kiinni
ap
Eihän ne vanhemmat niitä häitä välttämättä maksa. Ja sitten voi olla halu pitää tietyssä paikassa, jossa paikan koko rajoittaa. Veikkaan, että suurin syy on se, että haluavat nuorten ihmisten hyvät bileet, eikä teitä vanhuksia sinne, jos teille ei edes juhliminen todellisuudessa maistu!
Vierailija kirjoitti:
ap
Outo kysymys, tietenkin se on ihan sama saanko kutsun jonkun häihin. Jokainen kutsuu kenet haluaa, mitäpä se mulle kuuluu. Ainoa kutsumattomuus jota ihmettelisin etten saisi, olisi oman lapsen häät jos muita "vanhuksia" silti kutsuisi. Jos pitäisi vain kaverihäät tai pelkkien todistajien kesken niin en ihmettelisi enkä pitäisi outona.
Laitoin silti lahjan, vaikkei kutsuttu. Halusin muistaa.
No, aloitus on oikein oivallinen esimerkki miksi mentiin naimisiin ihan vaan maistraatissa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisissa häissä on joku joka jää kutsumatta ja pahoittaa mielensä. Ja jos kaikki kutsutaan, niitä setiä ja tätiä on kaikissa häissä liikaa; omissa häissänikin kymmeniä ihmisiä joita en ollut koskaan ennen nähnyt, mutta anoppi halusi kutsua kaikki siskonsa ja veljensä perheineen jostain saatanan Kainuun perukoilta.
Miehesikään ei tuntenut? Ja mies tunti kaikki sun sukulaiset?
Oliko myös omia sukulaisiasi liikaa?