Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaistyttö menossa kesällä naimisiin, hääkutsu vain rajatusti

Vierailija
21.03.2025 |

Sukulaistyttö menossa kesällä naimisiin ja näitä häitä on odotettu. Nyt kävi ilmi, että hääkutsu on lähetetty vain osalle perheestä. Kutsun ovat saaneet juuri aikuistuneet ( kotoa poismuuttaneet) nuoremme. Meitä aikuisia (eli setää ja tätiä) ei ole kutsuttu, ei myöskään teinejämme. Ymmärrän, että kutsuja pitää rajoittaa, mutta kyllä tämä vähän tuntuu oudolta. Millaisia hääkutsuja te muut olette saaneet?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaistyttö menossa kesällä naimisiin ja näitä häitä on odotettu. Nyt kävi ilmi, että hääkutsu on lähetetty vain osalle perheestä. Kutsun ovat saaneet juuri aikuistuneet ( kotoa poismuuttaneet) nuoremme. Meitä aikuisia (eli setää ja tätiä) ei ole kutsuttu, ei myöskään teinejämme. Ymmärrän, että kutsuja pitää rajoittaa, mutta kyllä tämä vähän tuntuu oudolta. Millaisia hääkutsuja te muut olette saaneet?

No, niitä alaikäisiä teinejähän olisi kai hiukan erikoista ilman vanhempiaan kutsuakin?

Mikä on alaikäinen teini? Onko muunkinikäisiä?

No esim. 18- ja 19-vuotiaat teinit eivät ole alaikäisiä. 

Vierailija
102/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille kaikille sitten ihan sama saatteko kutsuja vai ei? Minun mielestäni se ei ole ihan yhdentekevää

ap

Todellakin on ihan sama ja parempikin, jos/kun kutsuja ei tule. Ei kiinnosta sukulaisten tai muidenkaan häät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teille kaikille sitten ihan sama saatteko kutsuja vai ei? Minun mielestäni se ei ole ihan yhdentekevää

ap

Todellakin on ihan sama ja parempikin, jos/kun kutsuja ei tule. Ei kiinnosta sukulaisten tai muidenkaan häät.

Tämä. Haluan aina hetken kuolla kun teeskentelyjuhlakutsu saapuu. Yli 50 prossaa eroaa, homoseksuaaleista paljon enemmän. Niin jäätävää turhuutta!

Vierailija
104/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole ihan sama, mutta kunnioitan hääparin toivetta järjestää sellaiset häät kuin itse haluavat. Vanhempien varallisuus ei kuulu tähän.

Vierailija
105/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:kö noita häitä on odottanut ja miksi? Eivätkö häät ole ihan naimisiin menevien oma asia? Vieraita saa kutsua juuri niin vähän tai paljon kuin itse haluavat ja keitä haluavat. Miksi kaikkien sukulaisten pitäisi tulla kutsutuksi joka paikkaan? Tuollainen valitus ja kaiketi loukkaantuminen on outoa.

Vierailija
106/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, niitä alaikäisiä teinejähän olisi kai hiukan erikoista ilman vanhempiaan kutsuakin?

Kyllä Suomessa tuon ikäisiä sanotaan jo ihan aikuisiksi eikä teineiksi.

En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan 18 tai 19- vuotiasta teiniksi vaikka tiedänkin mistä se teini sana tulee.

Vierailija
107/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä. Haluan aina hetken kuolla kun teeskentelyjuhlakutsu saapuu. Yli 50 prossaa eroaa, homoseksuaaleista paljon enemmän. Niin jäätävää turhuutta!

Kyllä. Ahdistun kutsuista. 

Vierailija
108/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaistytön vanhemmat ovat hyvin varakkaita, joten rahasta ei pitäisi olla kiinni

ap

Mitenkäs se tähän liittyy? Nykyään morsiamen vanhemmat harvemmin häät kustantavat. Ja vaikka kustantaisivatkin, ei se velvoita kenenkään tiettyjen sukulaisten kutsumiseen. Mitä muuten tarkoitat tuolla, että vain osa perheestänne kutsuttiin? Poismuuttaneita nuoria ei lasketa perheeseen kuuluviksi, joten tasapuolisesti tiedät vanhemmat ja kotona asuvat lapset jätettiin kutsumatta. Jos poismuuttaneet eivät olisi saaneet kutsua, mutta te olisitte saaneet, niin eihän se kutsu silloin olisi heitä kutsunut, vain samassa taloudessa asuvia (jollei lapsia olisi vielä lisäksi rajattu pois).

Vierailija
109/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt mentäisiin naimisiin, vieraina olisi minun puolelta äitini (isä edesmennyt), yksi sisaruksistani lapsineen (kahden muun sisaruksen kanssa ei olla enää tekemisissä) ja miehen puolelta hänen vanhemmat sekä veli perheineen ja ehkä pari kaveria.

Vierailija
110/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menisin naimisiin, niin kutuisin ainoastaan lähi perheeni. 

Meillä oli näin. Molemmilta lähipiiri ja läheisimmät ihmiset. Meiltäkin olisi kertynyt sen verran serkuista täteihin jne että ois ollu hankalaa miettiä kuka ja kuka ei. Eikä haluttu isoja häitä. Kyllä se morsiuspari päättää ketkä kutsuu.

Me kutsuttiin häihimme vain kaverit, ja hauskaa oli

Vierailija
111/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kumpi on varakas, sun veljen/siskon perhe vai sun miehen veljen/siskon perhe eli kenelle olet kateellinen?

Sedästä ja tädistä puhuessaan hän minun mielestäni puhuu veljensä lapsesta, jonka häihin hän ja hänen toinen veljensä eivät saaneet kutsua. Mutta tästä hänen närkästyksensä määrästä päättelisin, että kyseessä on aloittajan miehen veljen lapsi, ja aloittaja kutsuu itseään tädiksi ilman, että hän on tälle naimisiinmenijälle mitään sukua.

Vierailija
112/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole ihan sama, mutta kunnioitan hääparin toivetta järjestää sellaiset häät kuin itse haluavat. Vanhempien varallisuus ei kuulu tähän.

Kyllä mäkin kunnioitan toivetta, mutta kyllä silti pahalta tuntui, kun ei kutsua tullut.

Ystäväni halusi puhua tyttärensä häistä, en halunnut kuunnella. Kuvia sitten katsoin, häiden jälkeen.

Jopa tämä morsiamen äiti sanoi jos haluan, voin antaa häälahjaksi rahaa. Se oli jo mautonta

Vierailija
113/114 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini, eli teenager, eli sen ikäinen, jonka ikä englanniksi loppuu -teen. Eli 13-19 -vuotiaat. Näistä alaikäisiä ovat 13-17 -vuotiaat teinit ja täysi-ikäisiä ovat 18-19 -vuotiaat teinit. Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
114/114 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menin maistraatissa naimisiin,nii eipähän tarvinnut kutsua ketään.

Ei minunkaan tarvinnut vaikka oli hulppea vihkiminen merellä yksityisellä laivalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän