Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**EX-HAAHUT VIIKKO 11**

12.03.2007 |

[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=violet] LA 5.3.[/color]

[b][color=limegreen] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=violet] LA 11.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=violet] LA 1.5[/color]

[b][color=limegreen]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=violet] LA 17.5[/color]

[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]

[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]

[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]

[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]

[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]

[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet] Näiltä näkymin LA on 25.10.07 menkoista laskettuna, mutta luulempa et ultrassa vielä muuttuu.[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.

ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]

[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=darkgreen]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=darkgreen]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=darkgreen]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=purple]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=purple]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=purple]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=darkgreen]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=purple]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm

[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki edelliseen viikkoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9759807&p=1&tmode=1&smode…

Tein hieman ulkonäöllisiä muutoksia pinoon. Toivottavasti tykkäätte!

D.O. ja nappula rv 20+5

Vierailija
2/34 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos DreamOne pinon päivityksestä. Hienolta näyttää, jotenkin keväiset värit. :) Ja ihanaa, että niin paljon uusia vauvoja saatiin pinoon viime viikolla!

Omaan napaan ei kummempia sitten eilisen. Oon nyt yrittänyt syödä säännöllisesti ja terveellisemmin (ruisleipää vaalean sijaan yms ja makea pois kokonaan), jos tässä joutuu vielä totaalisesti diabeetikon dieetille... Liikunta on jäänyt tosi vähiin pahoinvoinnin takia, joten eiköhän sekin korjaannu nyt, kun olo alkaa tuntua taas ihmismäisemmältä. Mä en kyllä oikeesti tajua, miten mä voisin mun ruokailutottumuksia ja elämäntapoja vielä parantaa kauheasti, jos se sokeritauti mulla on. Makeaa ei tietty ollenkaan, mutta muuten olen syönyt ihan ok ja käytän kevyttuotteita ja liikuntakin normaalisti ollut ihan riittävää. BMI oli ennen raskautta 21. No, pitää jutella lääkärin kanssa, jos tulee ajankohtaiseksi, toivon kyllä niin hartaasti ettei...

Tuutis kera Masulin rv 12+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylin täydeltä onnea Titille poikavauvan johdosta!!! Ihania uutisia! Vihdoinkin teidän pitkä odotus palkittiin :-).

Eka-Vekaralle myös onnittelut tytön johdosta!!!

Mamille onnittelut vielä tällekin puolella. Tuolla Yahoolla jo onnittelinkin :-).

neronja & Jasmin 6 kk

Vierailija
4/34 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan näköinen oli eka sivu DREAMONE, tuli mullakin kevät mieleen :-)

TUUTUPII: kurjaa, jos sokerit koholla -tosin kai se voi olla mittavirhekin? Mä ilmeisesti joudun sokerirasitukseen, mutta sen takia, että isälläni todettiin 3 vuotta sitten 2. diabetes. Mulla ei kyllä ole ikinä ollut mitään häikkää sokeriarvoissa ja sen taannoisen työpaikalla tehdyn verikokeen tuloksella paastoarvo oli hyvä. Mutta jos neuvolasta rasitukseen laittavat, niin kai se on mentävä...

DREAMONE: onnittelut liikkeistä, on se vaan niin ihanaa :-)

JOULULAHJA: nyt vaan hyvillä mielin odottamaan :-) Olethan päässyt jo noin pitkälle!!! Milloin ajattelin muuten kertoa töissä? Mä tässä vielä arvon...kait se on pian kerrottava :-) Pidetään niitä nyt jännityksessä vielä muutama päivä, hih!

Oma napa joutui käymään aamulla hammaslääkärissä. 6 vkoa sitten laitettu väliaikainen paikka ei auttanut ja viikonlopun särki hammasta...ja juurihoitoonhan se hammas sitten joutui :-/ Tiesin kyllä etukäteen, että se on edessä, mutta olishan se ollut kiva pitkittää se synnytyksen jälkeen...Varmistin kyllä lekurilta moneen kertaan, ettei siitä ole mitään haittaa vauvalle ja hän sanoi sen olevan turvallista ja puudutuskin on vaan paikallista. Toivottavasti saadaan nyt tällä hoidolla kuntoon -uusi aika 3 vkon päähän...ottaa kyllä päähän, mutta ei näille mitään voi. Tämä hammaskin alkoi särkemään vasta, kun oli ' liian myöhäistä' . Olis alkanut kipuilla ees vähän aikaisemmin...

Musta on muutaman kerran tuntunut sellaista pientä kuplintaa masussa, mutta ehkä mä vaan kuvittelen ne. Tai sitten se on suoli joka kuplii :-) Vaan olishan se kiva, että ne liikkeet alkaisi tuntumaan, niin tulisi konkreettisemmaksi tämä odotus!

Jeps, nyt töiden pariin...

-Ultsi + Lahja 13+4-

Vierailija
5/34 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ihana vauva ilotulitus käynnissä ja mammat itkettää mua oikein olan takaa!!!!!!!!!

Eka-veka: Mielettömästi onnea pikkusen tyttelin johdosta koko perheelle!!! Ihana kuulla, että sait nyyttisi onnellisesti syliin!!! Paljon ihania hetkiä vauvan kanssa ja iiiiisooooo halaus äipälle!!!

Mami: Myös tuhannesti onnea sinne potrasta pojan koltiaisesta!!!! Ja aivan upeaa vauva-arkea täältä toivottelen ja lähetän suuren suuren halauksen myös sulle!!!!

Nää vetää kyllä niin herkäksi nää vaúva uutiset, ne on niin ihania!!!! Ei oikein tiedä, miten päin olis....

Dream-one: IHANAA!!!!!!!!!!!!!!! Nyt se on alkanut sullakin ja kyllä oot sen jo ansainnukkin, että vauveli ilmottelee olemassaolostaan!!!! Onnea ihan mielettömästi!!!!! Eikös olekin mahtavaa????? Siis kuinka se piristääkin koko päivän, kun pikkunen muksasee mammaa oikein olan takaa ja tekee selväksi, että hei täällä mä oon ja oon sun ihan oma äitini!!!! Siis mä taas vaan itken täällä, kun oon niin onnellinen sun puolesta!!! Nauti nyt laatuajasta oman vauvan kanssa oikein kunnolla ja kuuntele sen touhuja, se on ihanaa!!! Ei toi mittaaminen joo oo mitenkään hankalaa, mutta harmittaa se vaan niin pirusti, kun muut vetää herkuja naamariin ja ite järsii salaattia siinä vieressä!! Kun tosiaan on näköjään elettävä tosi tarkkaa elämää, että ne arvot pysyy tossa sallitussa rajoissa!! Mutta ihan mitä vaan pikkusen takia, niin se on!!!! Jee, keskiviikkona pääsekin ultraan sitten kattomaan pikku ludea, ihanaa!!! Vähän kyllä jänskättää, että onko se kovinkin iso, mutta aika näyttää sitten, ei auta huolia!!! Tosi hyvän näkönen toi sivu muuten, kiitos siitä!!!!!! Ja mukavaa alkanutta viikkoa ja masukille taputukset!!!

Pirpaliina: Onnea sullekkin tästä maagisesta 30 viikon täyttymisestä!!!! Hyvällä pohjalla jo ollaan, nyt sitten vaan odotellaan ja sulle erityis tsempitykset sinne sairaalaan, että jaksat taistella pikkasen takia vielä viimeset hetket, hienoa!!!! IIIIIISOOOOO HALAUS!!!!

titi: Ihanaa, kun jaksat kertoa kuulumisia!!! Kirmeli kuulostaa todella kiltiltä tapaukselta!!! Ihanaa vauva aikaa sinne edelleen ja kiva kuulla susta aina tasasin väliajoin!!!

Täällä olis varmaan jotain vielä, mihin piti kommentoida, mutta nyt ei taas enää muisti pelaa, älkää loukkaantuko, jos jotain olennaista jäi....oon vaan niin latva laho nykyään;-)

( . ) Megamasuun kuuluu ihan hillitöntä menoa ja melskettä edelleen!!!! Rauhottuuko se ollenkaan tästä enää??? Kun välillä tekee jo niin pirun kipeetä, kun se vaihtelee asentoaan!!! Ihanaahan se pikkasen melskaaminen on, mutta välillä oon ihan ihmeessä sen kanssam kun maha vaan vinkuu pinkeenä ja pikkunen vaan puskee enemmän ulospäin ja katon kauhulla, että nyt se pullahtaa tosta vatsanahasta ulos;-) Kai se on ihan normaalia, on vaan tää kaikki niin uutta ja hienoa, ettei tiedä, miten pitäs suhtautua, mutta loppupeleissä se on kuitenkin AIVAN IHANAA!!!!!!! Ja pikkasesta välitän jo nyt niin paljon, että ei sitä voi edes sanoiksi pukea!!!! Keskiviikon ultraa jo kovasti odottelen, että näkee ludea pitkästä aikaa, kun tän välin on vaan tuntenut, että siellä olllaan;.) Mukavaa alaknutta viikkoa teille kaikki tytsylit ja teitin masulit ja maanantai halaus kaikille!!!!

-Emunainen ja lude <30+2>, kattokaas tota tytöt, on se hieno;-)

Vierailija
6/34 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi viime viikolla kesken:

Ei meillä mitenkään erityisen hankalaa ole että siksi ois iskenyt babyblues mutta muutama päivä kotiintulon jälkeen oli vain tosi itkuinen. Meilläkin alkuun oli kiltti vauva, mutta 1,5 vkon ikäisenä alkoi kitinät jotka jatkuu edelleen. raskastahan se on, mutta sinnillä hammasta purren päivä kerrallaan, ja joku päivä se helpottaa! (toivon mukana, kokemustahan asiasta ei ole)

Toivottavasti teidän vauveli pysyy " kilttinä" jatkossakin! Onnea vielä!

EKA-VEKALLE onnittelut tytön johdosta!

HANNELE + kelmi 4 vko 2 pv

Vierailija
7/34 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamille ja Ekalle hurjan suuret onnittelut uusista perheenjäsenistä!

Mamilla heittikin uto kokoarvio aika reilusti, no hyvä että vauva on nyt sylissä ja hienoa, että on hyvä syömään!

Ekan kuulumisia saa vielä odotella...

DreamOne: Onnea liikkeistä, oletkin jo ehtinyt odotella:) Ja hienot uudet värit meillä, kiitti!

Itsellä kiireinen viikonloppu ja tuleva viikko, nopeasti vain kävin kuulumisia lukemassa.

-limetti 32+5

Vierailija
8/34 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi, mami ja eka-vekara suuren suuret onnittelut teille kaikille uusista perheenjäsenistä! Mukavaa ja rauhallista vauva-arkea! :)

Onkohan Lizie vielä yhtenä kappaleena?

Hannele: kyllä se ajan kanssa helpottaa, toisilla aiemmin toisilla myöhemmin. Muista huilata aina kun vauvakin ja jätä kotihommat siihen, kun väsymys helpottaa!

D.O: Onnea liikkeistä! :) Kiva on esittelylista, ihan mukava saaha vaihtelua välillä.

Pirpaliinalle jaksuja ja tsemppitykset! Hyvä homma, että 30 meni rikki! On varmasti kovaa olla erossa lapsista! :(

Emunaiselle myös onnittelut 30rv ylittämisestä! Niin ne viikot ja päivät vaan kuluu.. :)

Tuutupiillä ja ultsilla alkaa olemaan kanssa jo " riskiviikot" kasassa, hieno homma. Onnittelut siitä! :)

Niin ja tänne oli tullut uusiakin sitten viime kirjoitteluni.. Ainakin Tari ja 72oinas Tervetuloa ex-haahuihin minunkin puolestani ja onnittelut plussauksesta! Kiva saaha uutta väkeä tänne! Jos oli vielä muita uusia, niin tervetulotoivotus ja onnittelut on tarkoitettu myös teille! :)

Oma (.): harjoittelusuppareita on alkanut olemaan, välillä enemmän välillä vähemmän. Olo on pääasiassa ihan hyvä; ajoittain esiintyy huonoa oloa ja väsymystä, mutta ei voi suuremmin valittaa, kun kaikki on menny tähän asti niin hyvin. Vaunuja oon koittanut katella kovasti, vielä en kuitenkaan oo osannu päättää.. Ehkä jos jostain löyän vielä viime vuoden Brio-novat, niin niihin alan kallistumaan tai sitten jos jostain tulee vastaa hyvät käytetyt.. Onko kellään antaa vinkkejä vaunuista? Meillä on vanhemmilla lapsilla ollu emmaljungat käytössä, mitkä ostettiin käytettynä esikolle, mutta nyt tarvitaan tälle tulokkaalle uudet.. Toinen hankinta tulee olemaan kaukalo. Siitäkin otetaan vinkkejä kiitollisuudella vastaan. :)

Hyviä vointeja kaikille masuasukkeineen!

T.Sani rv 24+6

Vierailija
9/34 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanille kiitos onnitteluista, on tosiaan ihana fiilis, kun pahimmat riskiviikot alkaa olla takana. Nyt vaan jännittää tuo np-ultra, kun viimeksi siinä " kärähdettiin" , vaikka kaikki olikin sitten ok.

Oma napuli: Huomenna sokerirasitukseen ja torstaina siis np-ultraan. Riittää viikolle touhua. Sokerirasituksen tulokset tulee onneksi jo to, joten niitä ei tarvi pitkään ootella. Seuraavan kerran pääsen koneelle luultavasti vasta viikonloppuna, joten oikein mukavaa loppuviikkoa vain kaikille toivottelen!

Tuutupii ja Masuli rv 12+2

Vierailija
10/34 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että oli tänään paha olo aamulla :-/ Oma vikani tietty, kun lähdin töihin ilman aamupalaa...ei vaan siihen aikaan ruoka maistunut ja ajattelin, että syön sitten töissä. No, nyt on olo jo parempi :-) Kävin muuten töissä mittauttamassa sen mun hemoglobiininkin ja oli nyt 125 eli rauta on tehonnut! Hyvä niin, jatkan kuitenkin sen syömistä edelleen, kun näköjään tuppaa veriarvot laskemaan ilman rautaa...

SANILLE kiitokset vaan sanoistasi :-) Kyllähän se niin on, että riskiviikot ovat jo takanapäin ja katse on jo syyskuussa! Äkkiä se aika menee! Tänään olis tasan 6kk la:han ja tosiaan reilun kuukauden päästä on jo puoliväli :-) Kyllä se on jännä, miten aika menee, vaikka alussa tuntuikin matelevan. Hyvä niin :-)

PIRPALIINALLE minun piti jo aikaa sitten lähettää virtuaalihalaus ja kovasti jaksamisia sinne pötköttelyyn! Onneksi sinullakin on jo rv 30 -se on hyvä juttu!

EMUNAISELLE onnittelut 30-viikoista :-)

Eipä tässä tällä kertaa muuta olekaan. Oma napa voi hyvin :-)

-Ultsi + Lahja (13+5 tai nlan mukaan 13+6)-

Vierailija
11/34 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upea sää ulkona!!!! Se kyllä piristää kummasti, ainut, että se paljastaa noi kakkasempaakin kakkasemmat ikkunat, mutta niin se on joka kevät, ei auta!!

Sani: Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa!! Hyvä, kun kaikki kunnossa ja viikkojakin on kertynyt jo vaikka kuinka, hienoa!! En osaa noissa vaunuhommissa autella, kun ekaa pukkaa ja vaunut saadaan, niin ei oo tarvinnu niihin perehyä ollenkaan....

Tutuupi: Myös multa onnea, kun kriittisimmät ajat ohi ja nyt sitten vaan olla mölötellään ja odotellaan liikkeitä yms... kaikkea kivaa, mikä sulla on vielä edessä, nauti odotuksesta!! Ja mukavaa loppuviikkoa, jos et kerkeä tänne kurkkimaan enää!!

( . ) Pikkusella on kauhea hikka taas, se kyllä hikottelee usein, ressukka!! Tuntuu niin kauhealta, kun miettii, että mahtaako se kärsiä siitä, mutta ei se kai siitä sitten niin kamalasti kärsi, tekis mieli ottaa se syliin ja rauhotella, että kohta menee ohi, mutta kun ei voi....Haluis silti:-) Tänään on vuorokausikäyrä noista sokruista eli ennen jokaista ruokailua ja tunti jokaise ruokailun jälkeen otan arvot ja katotaan kuinka ne pysyy hallussa tällä terveysruokavaliolla....Alkaa kyllä välillä usko loppumaan, kun tänäänkin aamuarvo oli ihmeen korkea, vaikka oon ollu tosi tarkka noissa valinnoissa ja lenkkeilytkin päivittäin, vaikka se ei niin kamalan helppoa enää oo...itku meinaa väkisinkin päästä, mutta ei auta, pikkuinen on niin tärkeä mulle, että kyllä mä kestän tätä kitkutusta sen takia!! Huomenna on se kauan odotettu ultra ja tehdään se kokoarvio ja puntit tutisee, mutta samalla myös ootan kovasti, kun saa pikkusen nähdä, IHANAA!!! Nyt on pakko lähteä ulos, kun toi sää on mitä on, mutta aivan ihanaa tiistaita tyttelit ja palataan asiaan jälleen!! Tiistai halaus kaikille ja masuille siluja!!

-Emunainen ja lude 30+3-

Vierailija
12/34 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että tykkäsitte listan muutoksista, sopivat nyt oikein hyvin tähän ihanan aurinkoiseen ja lämpimään päivään. Vielä ei uskalla sanoa kevätpäivään jos takatalvi sittenkin yllättää :D

Olen muuten poistellut syntyneitä vauvoja vuoden ajalta-listasta sitä mukaan kun tulee vuosi täyteen. Eli kun ex-haahujen vauvat täyttävät vuoden, olen heidät ottanut pois. Näin lista oikeasti kuvaa vauvoja vuoden ajalta eikä siitä tule liian pitkä. Toivottavasti käytin oman käden ja listaemon oikeutta oikein :)

Laitan seuraavalla viikolla vauva-puolen ex-haahujen pinon nimen näkyviin, jospa täällä ahkerasti kirjoitelleet löytäisivät tiensä sinne. Täällä jo exiä siihen pinoon huudeltiinkin.

Tuutis: Tuntuu kyllä hassulta että BMI:llä 21 raskausdiabetestä tulisi. Tosin ei kai se painoa loppujen lopuksi katso jos sokerit heittelee. Toivottavasti sulla ei sitä kuitenkaan ole! Tsemppiä torstain ultraan!

Ultsi: Kurjaa kuulla hammaskipuilustasi. Aika jännä juttu että sinun hammaslääkärisi puuduttaa raskauden aikana. Kaikkihan eivät sitä suostu tekemään. Ilman muuta juurihoito tarvitsee puudutusta ja eihän sitä voi kipujakaan sietää jos kovia ovat. Mullakin tuntui sitä kuplintaa ihan melkein alusta asti, jostain viikolta 8. Nyt se on tosin loppunut ja tuntemukset ovat kokonaisvaltaisempia ja selvempiä. Se kuplinta on varmasti normaalia ja hyvä merkki :)

emunainen: Kiitos myötäelämisestä! Muakin välillä itkettää kun lukee muiden juttuja ja varsinkin jos on tapahtunut jotain ihanaa :) Onhan tämä mahtavaa, ei tämmöistä tunnetta pysty selittämään ellei ole itse kokenut. Jotenkin askel askeleelta pääsee koko ajan lähemmäksi vauvaa; ensin viiva tikussa, sitten pienet nipistelyt, sydänäänet ja nyt nämä muksimiset. Ja kohta alkaa jo konkreettisesti näkemään vauvan kun se kiemurtelee masussa ja vaihtaa asentoa. Eikä aikaakaan kun se pikkuinen on ihan oikeasti sylissä ja voi koskea ja katsoa. Tuntee toisen hengityksen ja tietää että tämä onni on juuri minua ja meidän perhettä varten. Ihan liikkiksenä täällä pohdiskelen tätä suurta ihanaa tapahtumaa :) Halaus ja voimia tuohon ikävään sokrujen tarkkailuun. Muista että asia ei missään nimessä ole sinun vikasi eikä kukaan tuollaista toiselle toivo. Kuten sanoitkin, pikkuisen parhaaksi kaikki tehdään :) Tsemppiä huomiseen ultraan, kerropa pikkuiselle terveisiä! Ja onnea kymppien poksumisesta!

sani: Minäkään en osaa vaunuasioissa neuvoa kun on ensimmäistä kertaa pappia kyydissä :D Me ollaan hankittu jo yhdistelmävaunut pehmeällä kopalla, kertoilin tuossa muutama viikko aiemmin. Uskaltauduin kuitenkin ottamaan pehmeän kopan, koska jos hyvin käy, me ei enää talvella koko koppaa tarvitakaan. Puolivuotias saattaa jo pystyä jonkinlaiseen istuma-asentoon ratasosassa. Oli muuten tosi kiva kuulla susta, varsinkin kun mennään aikalailla samoissa :)

omaa napaa: Ja taas poksuu huomenna viikot, huh! Kuten täällä todettiin, nyt ne viikot alkaa mennä toooosi nopeasti. Olen nauttinut niin paljon nyt kun raskaus alkaa näkyä ja ihmiset vaihvihkaa katselevat vatsanseutua ja rohkeimmat jopa kysyvät " tuleekos teille vauva..." Olo on niin tavattoman ylpeä ja haluaisin esitellä vatsankumpua kaikille! Ja yhtä mahtavaa on sanoa, että kahden kuukauden päästä jään mammalomalle! En olisi ikinä kuuna päivänä uskonut että saan esitellä vatsaani muille ja puhua ihmisten kanssa vauvajuttuja. Käsi sydämellä voin sanoa, että jossain vaiheessa tätä neljää vuotta on oikeasti usko ja toivo jo loppuneet. Mutta elämä on ihmeellistä ja jostain syystä meille on tällainen onni ja autuus suotu. Sanat eivät riitä kuvaamaan sitä tunnetta joka minulla on :) Ja mikä parasta, te KAIKKI ihanat ihmiset täällä tiedätte täsmälleen miltä se tuntuu! Teille ei tarvitse selitellä :)

Onnenkyyneleitä täällä vuodattava D.O. kera nappulan rv 20+6

Vierailija
13/34 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tällä kertaa puuhastellut, enkä vaan laiskotellut, ja siks on palstailut jääneet pikkasen vähemmälle.

Jep, jotain virtaa löytyy välillä tästäkin masiinasta! Mutta voi johtua siitäkin, et oon muistanu joka aamu napata tyhjään mahaan sen perhanan rautalääkkeen...

ja unohtanu sit vuorostaan kalsiumin ottamisen. Sama pää kesät talvet, tätä se sit teettää.

Enkä muista kuollaksenikaan oonko onnitellu uusia mammoja...?

Mutta Onnea sitten vielä vaikka kertaalleen koko kolmikolle!

ja tiiätteks mitä... Nyt alkaa mulla taas todellisuus hutkia päin näköö. Äsken avasin sivun, ja ekana huomasin kivat uudet värit, hyvä D.O,ja sit vanhastaan rullasin listaa alas, alas, alas ja sit ihmettelin, et mihin mun nimi on hävinny kun en nähny sitä siellä häntäpäässä...

Sit vasta tyhmänä tajusin, et voi helevetti loppupäässähän on jo marraskuun ihmiset!

Siinä sit tuijottelin hetken, et hui....Tässä sitä kovaa vauhtia mennään kohti loppua....

Ompelin tänään myös hihattomia toppeja, ja niistä piti tulla loppuajan toppeja...Huom. piti....

Mittavirhe paholainen on iskenyt ja tuli liian lyhkäsiä mokomista... Voi venäjä sentään ja mä tein niitä 4kpl.... Nyt ne menee just ja just, ja aattelinkin et pidän niitä töissä enshätään ja sit ompelen lisäkaistaleet navan peitoks myöhemmin, kunhan maha kasvaa niistä yli.

*Mitä tästä opimme? Älä väheksy mittanauhaa...*

Hei niin joo, onnea muuten kovasti uusille exille, muistaakseni muutama oli tullut..Kukas siellä marraskuussa nyt sijaa pitikään...Dementia vaivaa..

Ens tiistaina on vasta neuvola, ja mietinkin, et jokohan sieltä aletaan lyömään kelan lappuja käteen?

Ja missä vaiheessa perhevalmennus alkaa?

Missä vaiheessa mitataan käsikopelolla mahan päältä kohtua?

Kuten huomaatte, kysymyksiä, kysymyksiä taas kerran malttamattomalla!

Nii ja missä on mun mahan möngerrys? Marakatti on vissiin lyöny hanskat naulaan eikä viiti pahemmin raajojaan ojennella vaan pyörii solakka silakkana nättiä ympyrää....

Millä viikolla viimeistään ensisynnyttäjä taas tunsikaan liikkeet?

Siis luulen/luulin tuntevani " jotain elämöintiä" viime viikolla, mut taas ikuisuuksiin en oo omasta mielestäni huomannu mittää.

Oho, koira alkaa stepata siihen malliin, et sillä on ripuli, joten nyt jää kovin oamanapaiseks tää löpinä, mut jatkan taas joku päivä!

Terkuin Helga & Maris rv 19+1 / 20+1

Vierailija
14/34 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla vastailemaan kun tuli niin monta lähelle osuvaa kysymystä :)

Mäkin ihmettelen joka päivä aina sitä kuinka korkealla oma nimi listassa onkaan :D Tuntuu niin epätodelliselta nousta koko ajan sieltä häntäpäästä ylöspäin. Pitkä matka on tultu, todellakin!

Kelan lappujen täyttäminen on tarkkaa puuhaa, tai siis niiden oikeaan aikaan täyttäminen. Minulle määriteltiin seuraava neivola-aika sen mukaan, milloin on ensimmäinen mahdollinen aika niitä kelan papereita täyttää. Minulla neuvola on siis ensi viikon torstaina jolloin viikkoja on koossa tasan 22. Eli etköhän ensi viikolla saa ainakin tietoa siitä milloin lappuja täyttelette. Perhevalmennuksesta minäkin aion kysellä ensi viikolla, alkuraskauden infotilaisuuksissa on ollut meilläpäin mahdollisuus jo käydä. Niihin on kuulunut raskausajan ravintoa, liikuntaa, hammashoitoa yms. Mutta ihan tuo perhevalmennus kiinnostaa minuakin kovasti.

Minulta on kohtua käsikopelolla kokeiltu ihan alusta asti ja viikolla 18 otettiin ensimmäistä kertaa kohdunkorkeusmitta. Neuvolakortin mukaan kohdunkorkeutta aletaan mittailla aikaisintaan juurikin tuolla 18 viikolla, eli eiköhän sekin ole sinulla ensi viikolla edessä. Mitta otetaan mittanauhalla häpyluusta vatsan korkeimpaan kohtaan. Sitä mittaa on muuten älyttömän kiva seurata! :)

Möngerryksistä ja liikeistä sen verran, että minähän täällä olen itkeskellyt jo monta viikkoa kun mitään ei tunnu. Kun niin monet sanovat tunteneensa liikkeet jo viikoilta 16-17 asti. Mutta nämä tuntemukset ovat tosiaan niin kovin yksilöllisiä ja sekin on alkanut pikkuhiljaa kaaliini mennä. Neuvolassa asiaa viime viikolla kysyin ja th sanoi että jopa viikolle 23 asti voi ihan rauhassa odotella. Minullekin sanoi, ettei edellytyksiä liikkeiden tuntemiselle vain ole. Itselläni vaikuttaa kohdun sijainti ja rakenteet. Mutta pari päivää käynnistä aloinkin liikeitä jo tuntemaan, mikä oli tietenkin ihan älyttömän huojentavaa! Eikä vauva vieläkään ihan älyttömiä elämöi, noin kolme muljahdusta olen päivittäin tuntenut ja tänään vain yhden. Mutta huolissani en ole, kyllä ne vielä sieltä vahvistuvat.

Eli malttia vain, kyllä ne sieltä alkavat tuntua. Äidit ja vauvat ovat tässäkin asiassa yksilöllisiä. Minuakin ainakin huojensi ja lohdutti kovasti tsemppaus jonka täältä sain :)

D.O. ja nappula rv 20+6

Vierailija
15/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla sulta kysymään, että mistä olet kuullut/lukenut, etteivät kaikki hammaslääkärit puuduta raskaana ollessa? Saan nimittäin ylimääräisiä sydämentykytyksiä tuosta kommentista :-D Mä kyllä yritän kovasti luottaa siihen hammaslääkäriin -nimittäin 6 vkoa sitten oli eri lääkäri ja hän sanoi, ettei puudutuksesta ole haittaa koska paikallista. Edellisessä raskaudessa jouduin myös käymään hammaslääkärissä ja silloinkin oli eri lääkäri joka puudutti ja vakuutteli ettei siitä ole haittaa. Ja nyt tämä kolmas. Röntgenkuviin ovat kaikki sanoneet ehdottoman ein ja se on mun mielestä ihan selvä juttu.

Mä ajattelen sen puudutuksen niin, että se on vaan paikallista ja tosi pieni määrä menee verenkiertoon. Eihän mulla tosiaan ole puuduksissa kuin osa toisesta poskesta ja sekin vain pari tuntia...Kait tätä on turha murehtia enää jälkikäteen ja luottaa, että lääkäri tiesi mitä teki.

Muuten ei mitään kummempia, kommentoin myöhemmin muille, kunhan ehdin.

-Ultsi + Lahja 14+0 *meillä taitaakin DreamOnen kanssa vaihtua viikot samaan aikaan!!!!*

Vierailija
16/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sitten lopetan tästä asiasta jauhamisen :-)

Eli soitin äsken teratologiseen palvelunumeroon ja sieltä vastattiin, että puudutus on ihan turvallista käyttää raskausaikana, koska kyseessä on paikallispuudutus. Ei kuulemma ole mitään hätää :-) Siellä sanottiin myös, että paikallisia röntgenkuviakin voi ottaa, kunhan saa tarpeeksi hyvän suojauksen. Se säteilymäärä on kuulemma niin pieni.

No, niin, nyt on taas hyvä mieli :-)

-Ultsi + Lahja edelleen 14+0-

Vierailija
17/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus säikäyttää, anteeksi! Pohdiskelin vain tuota asiaa kun olen tosiaan lukenut (en muista missä keskusteluissa) että kaikki hammaslääkärit eivät halua puuduttaa raskauden aikana. Itse kävin loppusyksystä tämän raskauden aikana hammaslääkärissä, eikä lääkäri puuduttanut kun sanoin olevani raskaana. Onneksi oli niin pieni reikä ettei ollut ihan hirvittävän tuskallista. Muutoin vaadin joka kerta puudutuksen.

Mutta varmastikin on ihan turvallista ja suurin osa lääkäreistä varmastikin puuduttaa raskauden aikana. Hyvä kun otit asiasta selvää niin sait mielenrauhan. Se on tärkeintä. Joskus tulee pohdittua näitä asioita ääneen eikä tajuakaan kuinka herkillä odottavat äidit täällä on. Itse olen ihan samanlainen :)

Jee, meillä Ultsin kanssa vaihtui viikot!

D.O. ja nappula rv 21+0 (POKS POKS POKS)

Vierailija
18/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No probs, hyvähän se on että näistä asioista keskustellaan :-) Sitä vaan aina rupeaa miettimään, että voisko se lääkäri sittenkin olla väärässä...mutta siis tästä jatketaan eteenpäin enkä murehdi enää menneitä :-)

-Ultsi + Lahja 14+0-

Ps. Hei, kyselin jo viime viikolla, mutta millä viikolla te ootte kertoneet työnantajalle raskaudesta? Mä tässä vielä salailen ;-)

Vierailija
19/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ihanista onnitteluista :)

minttuvadelmahan sieltä tuli, juuri niinkuin tää mamma aavistelikin! Tai pikemminkin sellainen topakka myrmeliini. Likka on ihan omansa näköinen, odottelin vaalea ja kaljua, sain sellaisen tummatukkaisen, ihan pikku-myyn näköisen tahtonaisen. Tää mamma on ihan rakastunut ensi silmäyksellä!!! On ihanaa tulla kotiin vauvan kanssa ja tuntea heti ekasta kotiaamusta olevansa NIIN onnellinen ja onnekas. (esikoisesta kaikki paniikki ja jännitys vei sen oonen aluksi, opuin rakastamaan ja nauttimaan poitsusta vasta ajan myötä). Mä oon ihan vaaleanpunaisissa hormonihuurupilvissä ja kaikki saa aikaiseksi huikeita onnenpurskahduksia, isoveljen jutut ja rakas mies ja ennen kaikkea se yli kaiken ihanin pieni likka, joka on niin täydellinen ollakseen vasta 5 päivää vanha.

Palailtiin eilen kotio, sektio meni hyvin ja heti alusta päästiin tissittelyn makuun. Sektio teki olon tosi kipeäksi, muttei mitään uutta mulle. ekana iltana pääsin kipupiikin voimin vessaan, tokana aamuna en sängyn laitaa pidemmälle. Mutta pikkuhiljaa ja vähitellen, alkoi kävely ja pystyssä olo helpottamaan ja nyt en malttais kotonakaan levätä. Hullu minä, leikkauksesta kuitenkin alle viikko. Ainoastaan harmina eilinen teki tuskaa kun tiiliskivet pamahti tännekin ja koko päivän oli imetykset yhtä huutoa ja harmistusta : ( Mutta sitkeän käsilypsyn, kaalinlehtikuurin ja lämpötyynyllä hautomisen kanssa kiristykset ovat helpottaneet niin että myrmeli saa taas tyytyä omalla tehokkaalla tavallaan.

Nyt väsyttää tän tunteilun ja touhuilun kanssa niin, etten jaksa enempää kertoilla, muuta kuin ilmoittaudun kanssa tuonne jakautuneiden pinoon kirjoittelemaan täällä vauviksella, tietysti harvempaan ja joutessani : ) Mutta siis COUNT ME IN!

tulkaahan perässä kaikki, teidän kanssa on ollut ihanaa ja kannustavaa jakaa piiiiitkä ja pelonsekainen odotus.

Halit ja onnea kaikille odotukseen, teilläkin palkinto odottaa lopussa!!

eka-vekara + myrmeli 5 vrk

Vierailija
20/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen meni viime viikolla ekaa kertaa päiväkotiin... ja eikös heti oltu koko perhe vuorotellen = yhteensä 5 päivää putkeen oksutaudissa. Hieno homma :P

Mutta asiaan: onnea vielä EKA-VEKARAlle ja MAMIlle!!!

Kovasti kiitoksia myös tsempityksistä ja onnentoivotuksista tänne päin. OIkeasti tuntui että ainakin kaikista pahin pelko hellitti positiivisten np-ultrakuulumisten myötä. Silti ei tässä meinaa yhä tajuta että sieltä voisi joku oikeasti syyskesällä putkahtaa, ja sitä myöten ei ole tullut mietittyä oikein mitään käytännön asioitakaan vielä.

DO kiva että liikkeitä tuntuu jo :) Henk koht mietin eilen ekan kerran että näin toisella kierroksella voisiko olla mahdollista tuntea jotain jo vkolla 16?? Ehkä se oli kummiskin vielä vatsataudin jälkipörinää... tiedä häntä.

ULTSI en ole kertonut vielä töissä. Pari työkaveria on arvannut. Ajattelin kertoa tod näk ensi viikolla, maanantaisen neuvolan jälkeen (=jos siellä kuulisi sydänäänet- taidan olla yhä vähän km-harhainen...), nimittäin kohta tämä alkaa väkisinkin näkyä + pari kollegaa tosiaan tietää jo + en uskalla puhua tästä muuallakaan ihan vapaasti ennen kuin olen kertonut töissä, kun piirit on aina pienet eikä ole kiva jos se tulee pomojen korviin muuta kautta.

Tarttee opetella katsomaan ketjua vieressä samalla kun kirjoittaa itse. Unohdan aina mitä piti kommentoida, kun avaan kirjoitusnäkymän.

Se olisi sitten niin kuin oikein hyvää loppuviikkoa kaikille, hyvää vointia ja aurinkoisen iloisia kevätpäiviä, kun niitä näyttää olevan luvassa :)

t Joululahja, rv 15+6