Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** KULTAINEN 60-luku *** viikko 11

12.03.2007 |

Huomenta,

pino on auki. Ja meillä ulko-ovi, mentävä...

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni huhkiminen tekee aina hyvää ja siivouksen tulos on palkitseva -sen hetken kun on siistiä.

Mä kaivoin polkupyorän esille ja tein pienen pyöräretken, oli tosi mukavaa. Taidan aloittaa työmatkapyöräilyn, jos sää pysyy näin keväisenä.

Vierailija
42/102 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen hetken kuin pysyy siistinä. Koululaiset kun tulivat kotiin, alkoi jo näyttää tutulta sotkuiselta kodilta. Kumma kun nuo ipanat ei osaa olla lääppimättä jokaista mun just pyyhkimää pintaa.

No, huomenna on sitten osittaisen hoitovapaan vapaa, ja voin jatkaa siivoilua jos intoa vielä riittää.

wemppa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se saamarin punanuttu löysi tiensä taas sun luokse.

On se kummaa kuinka vaikeeta tämä raskautuminen on nykyään : -(

Siivoaminen on hetken palkitsevaa mutta kun tahmakäpälät saapuvat niin ainakin meillä on niinkuin ei olisi vuosisatoihin rättiin koskettu.

Huomenna minäkin jatkan taas siivoussessiotani kun olen vapaalla mutta vaikka eilen ja toissapäivänä kuinka huhkin on taas sen näköistä tänään ettei ole mitään tehtykkään...

Omaa (.) sen verran, ettei mitään uutta, tätiä edelleen odotellaan ja vaikka yksarvinen on tänään ollut piilossa niin varmaan ehtii illanpäälle kunhan kotiudun otsikolle taas keikkumaan...liekö meidän muksut sitten niin taikavoimaisia että saavat kyseisen otuksen aktivoitumaan ;-)

Noh niin nyt jatkan duuneja ja palailen illanpäälle taas jutustelemaan !!

Isotikru

Vierailija
44/102 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wempankin se täti yllatti ja yhytti, no voihan kettu.

Isotikrulle vielä tädin häätöä ja yksisarvisen karkoitusta.

Neuvolassa oli kaikki hyvin :) syke oli nyt 133 vauvalla. Tämä raskaus on ollut edeltäjiinsä varrattuna hiukan erilainen, saa nähdä onko saapumispäivä tai ajankohta erilainen..... Siis paremmin ennen- tai täysaikainen kuin yliaikainen...

Tulkaa joku tännekin siivoamaan!!! Juuri eilen imuroin ja nyt on koti yhtä kurainen kuin piha... *äääh*

Aurinkoisen päivän jatkoja!

Vierailija
45/102 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vain kaikille !

Vointi hyvä, ei kipeitä supistuksia, vatsa vaan kovettuu, joten eiköhän Tiina synny vasta kolmen viikon kuluttua ...

Ani ei mun synnytystä käynnistetä, kun vauva oli ' pienikokoinen' sen ultran mukaan, ja ei tarvii mennä siihen sektioonkaan, kun on pää alaspäin :-)) Jotakin hyvää tämän harmauden keskellä ...

Ja sitten harmauteen ... Sisätautienerikoislääk. soitti mulle tänään sieltä kätilöopistolta, ja ns. ensimmäiset vastaukset olivat jo saapuneet verikokeistani. Ja ikävä kyllä, minäkin sairastan Von Willebrand nimistä verisairautta :-// Sitä sairastaa vain n. 1000 suomalaista .. Huomenna ottavat lisä verikokeita, että sadaan selville ns. sairauden laajuus veressäni :-// Ennen kuin synnytys alkaa saan lääkitystä suonensisäisesti, ja synnytyksen jälkeen vaikka kaikki menisi hyvin joudun olemaan sairaalahoidossan n.2 viikkoa alatiesynnytyksen jälkeen ja jos tulee sektio niin 3 viikkoa sairaalahoitoa, ja koko ajan tiputuksessa :-// Olen tänään saanut SPR:stä omat lääkkeeni ja ne odottavat siellä mua, ja samoin koko synnytyksen ajan on SPR:n hematologiaan perehtynyt lääkäri kätilöopiston käytettävissä ... Haikaranpesään ei päästä, se on jo peruttu .. Ja mua itkettää aivan sairaasti, ei tuo Haikaranpesä vaan kaikki tämä sotku .. Ja kaikista kamalinta oli, että epiduraalia ei tod.näk. voi lainkaan antaa henkilöille kellä on tämä sairaus, että silleen .. Kyllä tässä on vitsit vähissä, vaikka onhan se hienoa, miten vakavasti kätilöopisto on tämän asian ottanut. Mutta multa lähti into koko synnytystä kohtaan ...

Takki on tyhjä ja ei jaksa kirjoittaa .. toivottavasti huomenna olisi parempi päivä. Kaikille tsemppiä tahoillaan, ja Isolletikrulle edelleen lähetetään plussasäteitä. Wemaplle pahoittelut. Ja Maitille toivotaan kaikkea hyvää, että hoito jatkuisi. t. emmi rv-38+4(ensi viikolla LA)

Vierailija
46/102 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa sitten kurja juttu sulla. Mutta todella hienoa, että tiedät olevasi hyvissä käsissä. Jos vielä itkettää, tarjoan olkapääni.

Ja Pinkerton, mä voin tulla teille huomenna siivoomaan jos tätä tarmoa on yhtä paljon kuin tänään.

wemppa

Vierailija
47/102 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi emmi,olen ihan sanaton. Toisaalta aikaa sairaalassa on " turha" murehtia etukäteen. Kaksi viikkoa menee nopeasti ja vielä kun on vauva on mukana niin toivottavasti se tuo edes hiukan lohtua ajatukseen. Tiedän että helppo sanoa kun ei itse ole kokenut moista. Itse olin sektion jälkeen ekasta viikon sairaalassa,oli vuosisadan kuumin kesä,todella kaunista ja lämmintä ja mikä suututti eniten,jäi kummitytön konfirmaatio väliin. Sitä suunniteltiin monta vuotta etukäteen. Mutta jotenkin se aika meni nopsaan,kun näin jälkikäteen ajattelee. Jotakin hyvääkin että huomasivat tuon sairauden ennen synnytystä. Ajatuskin siitä että kaikki olisi paljastunut synnytyksessä puistattaa.

Pinkerton,tuli mieleen noista sydänäänistä;ekalla oli sydänäänet 150-160 krt/min ja olin huolissani että vauvalla on jokin hätä kun niin laukkaa. No napanuora oli kaksi kertaa kaulan ympäri ja tyttö oli syntyessään 3kg. Nuorimmainen laukkasi 130 krt/min lähes säännöllisesti kun neuvolassa käytiin ja syntyi 4 kg(molemmat siis tasakiloisia). Ja nuorimmaisesta olin huolissani että hänellä on jotain vikaa kun sydän oli " laiska" . No nyt kun tytöt ovat isoja,vanhempi on edelleen ketterä villivarsa ja vanhempi loiva liikeinen lauhkea lammas.

Vemppa,jos sulla huomenna jatkuu into siivoukseen niin tervetuloa etelä-savoon. Minulla olisi kanssa siivottava ja varsinkin kun aurinko mollottaa sisälle niin oikein pahaa tekee miten kämmenen jälkiä on ikkunat täynnä. Mutta ennen huhtikuuta en ikkunoita pese. Voi mistä sitä kevätsiivous intoa saisi ammennettua.

Olo on hyvä vaikka rinnat on kosketusarat,en edes muista onko ne tällaiset koskaan ollut. Talvitakkikin tekee pahaa rintojen kohdalla. Nyt on pari iltaa ollut sellaista iltavellomista mutta pienet suupalat auttavat. Kauppareissulla menin kyllä vauhdilla karkkihyllyn ohi kun ei tehnyt yhtään mieli. Hyvä niin,eipähän tule mussutettua turhia kaloreita.

Viikon päästä torstaina menen naistentautien polille ja viikkoja silloin pitäsi olla n. 6+3. Eiköhän silloin pitäsi näkyä myös sydän jos kaikki on ok. Yritin kyllä sanoa että raskaus ei ole niin pitkällä kuin kuukautiset antavat ymmärtää mutta eihän se tieto niitä kiinnosta. Niiden mukaan olisi kuusi päivää pidemmällä.

Isotikru,edelleen täällä sulle peukut tiukasti pystyssä. Toivotaan oikein kovasti sitä plussaa....

Nyt tyttöjen kanssa iltapalalle.

-pietu-

Vierailija
48/102 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tarjolla täälläkin Emmi! Näin se elämä näköjään aina yllättää ja sulla nyt siis pienen ajan sisällä tarjolla kurjaa matalapainetta, mutta onneksi myös ihana aurinko kohta sylkyssä! Itke pois paha olo, että jaksat Tiinuskaa odotella yhtä onnellisena kuin tähänkin asti ja mä oon myös sitä mieltä, että yhdessä teillä se kaksviikkonen hurahtaa nopeesti. Ja onpahan apu ja turva lähellä jos itellä menis sormi suuhun vauvelin kanssa. Jaksamista, ja muista että meille voit pahaa oloa purkaa mielin määrin!

Huomenna paistaa aurinko..

walo

Vierailija
49/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hereillä huuhailen kun isukki töihin lähtiessään kolosteli ja heräsin enkä saa enään unta. Todellinen syy toki heräämiseeni oli kamala pissahätä ; -)

Voi Emmi täälläkin olkapää tarjolla mutta lohdutukseksi voin sanoa, että kaksi viikkoa sairaalassa menee nopeasti kun on vauva jonka hoitoon voi keskittyä ja jota voi ihastella.

Itse olin kuopuksista sektion jälkeen 6 vrk.tta sairaalassa ja sitten reilu viikko kotona kun taas jouduin haava-infektion vuoksi takaisin sairaalaan tiputukseen ja olin siellä reilun viikon. Typsyt olivat tietysti tuolloinkin kansssani osastolla ja ainoa huoli ja hätä oli kahdesta isommasta muksusta ja kamala ikävä heitä !!

ja mitä epiduraaliin tulee niin onhan muitakin ihan hyviä kivunlievittämismenetelmiä ja ajattele, että hienoa että tämä asia selvisi tässä vaiheessa vaikkakin neuvola asian laiminlöi ,kun se olisi tullut ilmi synnytyksessä olisi seuraukset voineet olla kohtalokkaat.

piina jatkuu ja tänään haen apteekista acon10 kasettitestin ja huomenna aamulla ollaankin sitten viisaampia...

nyt menen köllöttelemään hetkeks tuonne sänkyyn ja luen uuden seiskan ennenkuin muksut ehtii taas hajoittaa sen irtolehtisiksi..

Palaamisiin ja mukavaa perjantaita kaikille kultsuille !!

Isotikru

Vierailija
50/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas isotikru ollut ajoissa täällä. Peukut on sulle pystyssä. Voi kun pääsisit testaamaan plussan!!!

Pietu: Kuulostaa ihanalta, eka ultra jo tulossa! Ja mä voin tulla sinne siivoomaan, mulla on ihme energia lataus nyt päällä. Eilen kävin illalla juoksemassakin, kun ei kerran vauvaa tule, niin alan sitten vaikka kuntoilemaan ja laihtumaan.

Emmille piti vielä sanoa, että itse en koskaan ole saanut epiduraalia. Tokassa ja kolmannessa synnytyksessä pyysin epiduraalia, mutta minulle sanottiin, että sitä ei anneta uudelleen synnyttäjille. Älä sure etukäteen, sinusta pidetään hyvää huolta.

Onko olo yhtään parantunut eiliesestä? Toivottavasti sait nukuttua.

mukavaa perjantaita!!

wemppa

Vierailija
51/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuten muutkin ovat sanoneet A) aika menee nopeasti vauvan kanssa sairaalassa. Minusta synnyttäneiden osasto on sellainen " outo" oma maailmansa, jossa ei tiedä maailman tapahtumista eikä ajankulusta mitään. Ja ateriapalvelu toimii :) Ajattele positiivisesti, sinulla on ensimmäiset kaksi viikkoa ihan itsellesi ja vauvallesi ja saatte ottaa yhteisiä ensiaskeleita elon tiellä kaikessa rauhassa. Ja mies pääsee sairaalaan varmasti käymään, ettehän niin kaukana kotoa ole. Ja sinne ei pääse kaikki muut, jotka olisivat mahd.(?) tungeksimassa teille, kun olisit juuri yrittelemässä imetystä, päiväunia, vaihtamassa vaippaa tai itseltäsi sidettä (koska kuitenkin vuotaa kunnolla), haahuilemassa märässä maidonkastelemassa aamutakissa väsyneenä ja kärttyisenä ;) tms. Sinä saat sen ekan kaksi viikkoa ihan vaan olla ja lokostella vauvan kanssa.

B) On muitakin kivunlievityksiä kuin epiduraali ja hyvä, että kaikki kohtalokkaat vaaratilanteet voidaan välttää etukäteen! Jos ymmärsin oikein, niin pieni Tiina voisi hyvinkin olla äiditön syntymänsä jälkeen, jos tähän sukurasitteeseen ei olisi tartuttu ja tutkittu, vai olenko väärässä? Teidän parastahan tässä tilanteessa ajatellaan, vaikka ymmärrän senkin, että harmittaa, kun suunnitelmat kaatuu.

Kiitos, Wemppa, siivoustarjouksesta. Täällä sotketaan (edelleen)urakalla ja aamusta alkaen, joten sinua odotellessa.... ;)

Nyt pieni hymisijä (pienempi laulelee ja hymisee itsekseen) menee äänestä päätellen jonnekin, minne minun oikeastaan kannattaa seurata... Moikkelis!

Vierailija
52/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousvälineet pakattu autoon, joten lähden tulemaan. Sinä voit lähteä vaikka shoppailemaan minun Visani kanssa ja jättää pienet hymisisjät minun huolekseni.

w

Vierailija
53/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti plussaa tulee!

Wemppa olipa sulla houkutteleva tarjous Pinkertonille ja Pinkerton eikös olisi mukavaa jos Pietun kokemus alhaisesta sykkeestä ja rauhallisesta lapsesta pätevät sullekin.

Emmi, toivottavasti mieli on kohentunut eilisestä, onneksi tässä on vielä aikaa sulatella asiaa ja ennen kaikkea, että sairaus huomattiin ja hoidetaan.

Vierailija
54/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohtua täältäkin! mutta tosiaan, onneksi löytyi lääkäri joka otti asiasta selvää, ja nyt voidaan varautua tulevaan ja olet hyvissä käsissä! ehkäpä tämä myöhäinen ilmitulo säästi paljolta huolelta odotusaikana, ei ehkä juuri nyt lohduta, mutta kuitenkin.

samat ajatukset wemppa; eilen salilla (ihan uusi juttu, toista kertaa elämässäni) ja odottelen että tiet vähän kuivaisi niin aloittaisin juoksun jälleen. viime kevät-kesänä olin ahkerasti, syksyllä alkoi polvi reistailla ja sitten jäi, mutta jos jälleen uudestaa. otetaan niitä miinuksia sitten myös vaakaan!

mutta kohta lounaalle kuitenkin...

Vierailija
55/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: joo, mä teen hyviä tekoja nykyään, jospa mut palkittaisiin sitten joskus vaikka vauvalla.

Trattis: Minä juoksin/hölkkäsin v. 2005, mutta lopetin sen silloin raskauden alettua. Pelkäsin, että tärinä tekee jotain vauvan alulle... ja sitten meni kuitenkin kesken. Juoksulla on minun pääkopalleni uskomaton parantava vaikutus ja siinä samalla varmaan sitten kiloja karisee.. Toivottavasti vaan selkäni kestää. Ja polvet.

Paljon intoa ja tarmoa sinullekin kuntoiluun.

Nyt kun Pinkertonilla paikatkin kiiltää (vai mitä) niin taidan mennä ansaituille päiväunille.

wemppa

Vierailija
56/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin just äsken acon 10 kasettitestillä PLUSSAN !!!

se toinen viiva ei ole yhtä tumma kun kontrolliviiva mutta ihan selkeä viiva kumminkin !!!

IIKK... nyt iski pakokauhu ja kaikki syksyiset muistot palasivat mieleen.. kamalaa tälläinen pelkopeikkojen kanssa eläminen mutta siperia on opettanut...olen ihan hissunkissun enkä paljasta teidän ja miehen lisäksi uutista ennenkuin on varmaa ja ultrassa käyty !

Nyt on pakko alkaa tekemään jotain huomisia juhlia varten vaikka vaikeeta se on kun on pää ihan sekaisin..

Isotikru joka on IIIIIIIIIIIHAN SEKAISIN......

Vierailija
57/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ISOTIKRU =))))) Siis kertakaikkiaan mahtava uutinnen!!! Minä sanoin että se yksisarvinen tuli vain käymään hämätäkseen tätsyä :))) Isonisoniso onnitteluhalaus ((((((())))))

Voi anteeksi Emmiseni, kun höpötin sulle käynnistyksestä!!! En tajua mistä olin sellaisen päähäni saanut, ja aloin turhaan sulle sellaisesta höpisemään. Mä olen aivan sanaton tuosta sinun verijutusta. En uskalla edes ajatella, miten olisi käynyt jos asia olisi paljastunut vasta synnytyksessä. Mutta kun olen pahimmasta järkytyksestä selvinnyt, niin aika kovaa kritiikkiä kannattaa antaa neuvolan suuntaan!!!!! He ovat mokanneet ja TOSI pahasti!!!! Sanon kuin muutkin, että kaksi viikkoa sairaalassa menee nopsaan kun tintura on sylissäsi :) Ruokahuolto pelaa, ja jos vaikka haluat nukkua jonkun yön rauhassa, niin siihenkin on mahdollisuus, kun hoitajat ottavat tiinuskan. Mutta eiköhän se tyttö ole niin rauhallinen, että nukkuu yöt hyvin kun saa äidin kanssa olla köllötellä :) Sinua varmasti harmittaa ja itse vaan pois paha olosi. Asioilla on taipumus järjestyä, ja on Luojan onni, että tämä asia tuli eteen nyt eikä synnytyksessä. Voimia!!!

Wemppa: mehän voitais perustaa joku valkotornadoseura ja lähtee siivoon näille muille mutseille :) Mulla virtaa riittää myös vaikka muille jakaa!! Pitänee omatkin juoksutossut kaivaa kaapista ja singahtaa lenkille. Siinä tosiaan ajatukset kulkee omiaan (onneksi tossut ei) kun matka etenee. AH, tänään on jo päästävä lenkille, kiitos vinkistä!! Ja joo, sun täytyy alkaa tikuttaa mun seuraksi, yritetään saada vielä muitakin mimmejä mukaan :)))

Dementianappula jäi painamatta, joten tyhjää lyö. Pomppasin ihan tuolilta kun luin Isotikrun plussasta :))) Onnea vielä kerran!! Pietu aloitti hyvän plussa-aallon... jospa me tästä sitten alettais pomppia kyytiin :)))

Aurinkoista perjantaita kaikille!!

ANI

Vierailija
58/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi: Te olette kaikki todella symppiksiä, ja ihania ihmisiä, kiitos kaikille lohdutuksen sanoista, mutta ..

Ennen omaa ( . ) MAHTAVIA uutisia Isotikru, taas tuli itsellekin sellainen mukava olotila, jotenkin arvasin/tiesin, että plussa uutisia tulee lisää, kunhan yksi plussaa niin loput tulevat sitten perässä. Isotikru, nyt vain onnea matkaan, tarrasukkia ja liimaa pikkuiselle sinne masuun, ja älä mieti viime syksyä(helppo sanoa) nyt otat päivänkerrallaan, ja AIVAN varmasti kaikki menee hyvin. Onnea ja halauksien kera !!!

Millainen on ollut Pietun vointi ? Toivottavasti ihan ok !!!

Wemppa kiitos sanoistasi !!!

Aivan oikein, oli hyvä, että Kättärin lääkärit ottivat vakavasti tämän sairauden. Ja kuten pinkerton kirjoitti, jos jokin olisi mennyt vikaan synnytyksessä niin mä olisin saattanut olla kanttuvei .. Joten paremmalla mielellä olen tänään kuin eilen, ja kait se aika sairaalassakin menee Tiinaa ihaillessa, ei siihen muita ihmisiä tarvitse. Mulla on vain ' läheisriippuvuus suhde' mieheni kanssa, ja tuntuu, etten voi olla erossa päivääkään, ja eilen itketti se, että on pakko olla erossa tuo lääkintä aika, mutta sain siitäkin uutta tietoa, että kotisairaala voi käydä tiputtamassa ko. lääkkeen kotanakin ollessa, joten aivan varmasti tule sitä ehdottamaan.

Täällä ei siis minkäänlaisia tuntemuksia, että synnytys lehenisi, kävin tuossa heittämässä mukavan lenkin, aattelin, että jos saisi vaikka lapsiveden loiskahtamaan kuten viikko sitten tai antaisi edes suppareita, mutta ei hitto vie mitään ...

Aniiii missä olet, onhan kaikki hyvin !!!???

Ja Elsamarja: Olipas arvokas lääkärissäkäynti, ja sait vieläpäs väärää tietoakin sieltä. Kyllä Gynen pitäisi ultralla nähdä, onko ovis tulossa vaiko jo mennyt(?) Tai ainakin mun mielestä asia on noin .. Mutta ei sitä aina välttämättä näe, koska nyt tulikin mieleeni, että omalle lääkärilleni on myös käynnyt vastaava virhe, olin jo ovuloinnut ja olin myös raskaana, mutta hän vaan totesi, ettei taida tässä kierrossa tulla ovulaatiota tai sitten se on jo ollut ..

Nyt Hyvää viikonloppua, ja ' juokseminen' on aivan ihanaa, eli samaa mieltä olen trattiksen ja Wempan kanssa. Nyt vain odotan, että pääsen metsikköön hölkälle .. ja UIMAAN .. t. emmi rv-38+5

Vierailija
59/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tilanteesi järkyttikin minua, niin tarkoitin tietysti, että kun SINÄ olet pahimmasta järkytyksestä selvinnyt, niin ota yhteyttä neuvolaan ja anna palautetta. Mä en ihan oikeesti osaa kirjoittaa...

ANI

Vierailija
60/102 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotikrulle ONNEA!!!

Mahtavia uutisia. Onnitteluhalaus sinulle!! Ja suojelusta pienen matkalle!

Ani: juu, perustetaan vaan!! Lenkkarit jalkaan ja mopit harteille ja voidaan juosten taittaa välimatkat. Sitten aina siivouksen lomassa pieni tauko ja mennään tikuttaa vessaan, kimpassa tietenkin. Vertaillaan tuloksia jne. Mä en ole kyllä vielä tilannut niitä tikkuja...

Senniina: vieläkö sulla on ne testit?

Emmi: Mennään sitten kesällä kimpassa uimaan. Mäkin tykkään siitä kovasti. Ole hyvä, sanoistani!!

wemppa