Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** KULTAINEN 60-luku *** viikko 11

12.03.2007 |

Huomenta,

pino on auki. Ja meillä ulko-ovi, mentävä...

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Pietulle vielä onnittelut - tarraliima ja -sukkia, etä kyytiläinen pysyy mukana sen tarvittavan ajan (joka on muka 9 kk, mutta tuntuu pieneltä ikuisuudeltä, mitä lähempänä on rv 40....)

Meillä toinen mukuloista kuumeessa, olisiko seurausta lätäköissä _uimisesta_? Uimiselta se tuntuu, kun koko mukula on märkä...

Jaahas, touhutiinat vauhdissa. Kaikille oikein hyvää viikkoa!

Vierailija
2/102 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ja odotetaan milloin menee lapsivedet tai alkaa kunnon supistelu, kummastakaan ei ole ollut tietoa viikonloppuna. Sellaista menkkajomotusta on ollut, mutta sekin ihan miedolla volyymilla, joten oikeastaan olo on ollut aika hyvä, mutta tämä henkinen puoli alkaa olemaan väsynyt tähän odottamiseen. Nyt on oikein tullut tapa siitä, että haastan miehen kanssa riitaa ' joka helkutin viikonloppu' minkä ihmeen takia .. Mieskin jo eilen kysyi, että vaivaako joku asia todellakin, onko hän tehnyt jotakin tmv .. Ei ole tehnyt mitään, mutta olen kaikesta ja kaikista mustasukkainen, haluan, että mies on vain mun kanssa ja juttelee vain mulle .. Voisko laittaa r-hormonien piikkiin ? Onneksi mies ei lähde riitelyyn mukaan, ei korvaansa lotkauta, mutta totta kait loukkaantuu, kun puhun niin tympeitä juttuja :-(( No tälläista siis täällä ..

Pietulle edelleen onnitteluja .. Ihanaa, että plussa tuli !!! Mietinkin plussa-uutisesi jälkeen tuota työasiaa, ja onko se todellakin niin, että heti jos suunnittelee jotakin uutta niin silloin tärppää (?) Mikset Pietu voisi vaihtaa työtä, jos he sinut valitsevat ? Eikö työnantaja ollut kuitenkin sama ? Muuten ... Aloitko käyttämään sitä baby disperiiniä ? Ja tuo aikainen ultra on hyvä idea, silloin ainakin säästyy monelta epätietoisuudelta !!! Tuhannesti onnea pitkälle matkalle !!!

Wempalle ja Elsamarjalle: Pahoittelut vahingoittuneesta sormesta ja varpaasta, molemmista on kokemusta ! Aivan kamala kipu ja jatkuu kauan, mutta siihe ei ole oiekastaan mitään lääkettä, aika parantaa, mutta kantsii ottaa särkylääkettä, että saa nukuttua. Ja piinaa molemmille .. !!!

Elsamarja: Juuri tuon takia nuo lapsoset ovat niin ihania, kun he saavat hymun meidän vanhojen kalkkiksien kasvoille. Pienten lasten jutut ovat ihania, ja aina naureskelen veljeni pojan tarinoille (4v)

Tuli mieleen eräs juttu-Lapsen suusta: Olin kaupassa tekemässä ruokaostoksia ja siellä oli äitinsä kera sellainen pieni taapero oisko ollut n. 3-4v tyttö, ja hänen äitinsä siinä katseli makkaroita, ja tyttö yhtä äkkiä kysyi, äiti onko nuo nakit eläviä :-)) Voi että mua rupesi naurattamaan ...

Kaikille muillekin piinailijoille onnea, eli ainakin Anille !! Älä ota sitä tätsyä teille vaikka kuinka olisi tuloillaan ... Missä vaiheessa kiertoa mennään juuri nyt ?

Sonjaemmalla oli mieskin tuntenut jo liikkeet ' ihanaa'

Missäs vaiheessa kiertoa menee Walo ? Eikös ankkiskin kohta taas piinaile ??

( . ) Tiina ollut aktiivinen yöllä ja aamulla, mutta mikä erikoista, olen nukkunut pitkiä pätkiä viikonlopun aikana ilman wc-reissua, pe-la yönä 5h ja viime yönä 4h, kun normaalisti olen ravannut vessassa ainakin joka toinen tunti. Tyttelin pää painaa ikävästi tuonne alas ja tekee paineen tunnetta .. Rintoja on kivistellyt, oisko maito nousemassa, vielä en ole nähnyt tipan tippaa yhtikäs mitään ..

Teti kuin olet voinnut ja poitsu ja isi ? Miten sinulla on tuo maidontuotanto, ja onko imetys lähtenyt käyntiin hyvin ? Miten on nuori herra alkanut nukkumaan ?? Onko siis tullut säännöllisyyttä tai sellaista rytmiä ? Kerro kuulumisia ..

Palaillaan myöhemmin t. emmi rv-38+1 ( 13 päivää laskettuun )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia täällä. PIETULLE ONNITTELUT PLUSSASTA JA NYT SITÄ LIIMAA OIKEIN TUUBI KAUPALLA PIKKUISELLE!!!

Täällä opetellaan kotielämää poikulin kanssa. Yöt on jo rauhoittuneet niin että pari kertaa heräillään syömään. Sitä sellaista ähkämistä ja puhkumista on yöllä mutta äitin tarvii vaan tottua siihen, ilmavaivoja kun pienellä on valitettavasti ja yöllä ne oikein vaivaa. Maitoa tulee omasta takaa kyllä niin paljon että valillä on paidat märkänä:) Poikunen kun on niin pieni että ei oikein jaksa kerralla molemmista rinnoista syödä samaan syssyyn, pitää pitää paussia välillä. Tänään mennään neuvolaan puntariin katsomaan onko poikusella paino noussut:)

Emmille kärsiväälisyyttä, tiedän mitä se on kun laskettu päivä lähenee. Sitä seurailee kaikenlaisia oireita, mutta kyllä sen sitten tietää kun se oikeesti alkaa ainakin minä sen tunsin että nyt se on menoa kun alko ne supistukset.

Täällä kohta olis ruokatauon paikka:) Joten kaikille piinailijoille peukkuja ja raskaana oleville vointeja ja muille tärpin toivojille peukkuja:)

T:Teti ja pieni poikunen

Vierailija
4/102 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viis' pv on satanu kaatamalla niin nyt on kiva olo kun aurinko nayttaytyy!

Pietulle suuret halaukset plussasta! Just perjantaina kavin yksityisella ja kysyin tuosta disperiinin lopetuksesta; sanoi etta viim. rv 38, mutta ehka jo 36. Eli jatkahan popsimista jos/kun aloitit!

Niin tuosta ON osuudesta! Ma vuodan kuin seula nyt pe lahtien! Iso hematooma todettiin ultrassa, onneksi vauvalla kaikki hyvin! Nyt sitten makoilen tan viikon, ainoastaan vessassa saan kayda... toivon todella, etta ohi mentaisiin pelkalla saikahdyksella ja jatko sujuisi normaalisti!

voikaahan hyvin kaikki ja kevatta kohden;

-levinia ja hope 13+3-

Vierailija
5/102 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kerran onnitteluhalaus Pietulle plussasta!! Mikäs muuten oli sun kp silloin perjantaina kun plussasit?

Levinia: hui kuinka pelästyin kun kirjoitit " vuotavasi kuin seula" ! Onneksi kyseessä on vain hematooma, ja hopella kaikki hyvin. Mites tuommoinen hematooma menee ohi.. itsestäänkö eli vuotaa pois? Lepäile ja pidä itsestäsi ja hopesta huoli :)

Sonjaemma: Tyyny jalkojen välissä yöllä on hyvä idea. Itse olen saanut siitä apua nimenomaan nivusten ja alaselän yöjomottamiseen. Mukavaa että miehesikin sai jo tuntea vauvan liikkeet. Ja hurjasti sulla on viikkojakin :))

Isotikru: Eiks olekin niin että muna on (joskus) viisaampi kuin kana... ja lapsi fiksumpi (ainakin koneiden kanssa) kuin äitinsä? :)) Hyvä että omat piuhat pysyy päässä oikeassa järjestyksessä.. vai mitä? ;) Minä en sinun ja wempan piinisporukkaan pääse muuten kuin henkiseksi tueksi.. omani taitaa olla silloin jo ohi.

Emmi: hyvät neuvolakuulumiset sulla oli :) Ja kiitos viikonlopun toivotuksista!! Ei sf-mitta välttämättä kerro että tiinuska olisi iso.. lapsivettäkin voi olla normaalia enemmän (tai mistä minä tiedän mikä on " normaalimäärä" ). Mun molemmat tytöt ovat olleet vajaa nelikiloset, ja hyvin meni synnytykset. Mutta hyvä jos pääset painoarvioon niin saat lisää tietoa tinturan strategisista mitoista :)

Senniina: ymmärrettävää on että olet töiden jälkeen ihan poikki. Se on ihanaa jos on mahdollisuus vetää potslojoon sohvalle ja huilia. Ja jos oikein raskaaksi käy, niin saikkuahan saa sitten hakea :)

Elsamarja THE Perussuomalainen :) Kyllä mua pikkuisen nauratti tuo teidän lapsosenne tokaisu :) On se kyllä kumma että sinä noilla oireilla vaan negoja testailet!!?? Seuraavalla kerralla kannattaa varmaan vaihtaa merkkiä, jos tosiaan olet samanmerkkisellä tähän asti testannut. Edelleen peukutan!!

VM: Kiitos tädinkarkoitus tsempistä ja puhallus kipeään sormeen. Noi lasten näsäviisaat kommentit ovat tosiaan balsamia haavoille vai mitä? :)

Pinkertonin lapsoselle pikaista paranemista!

Teti: Hienoa että maitoa riittää ja että pikkumies antaa sinun jo nukkua öisin ihan mukavasti :) Siitä se päivärytmi alkaa löytyä. Ja kun kevätaurinko alkaa oikein kunnolla helottaa niin vaunulenkit ovat ah niin ihania tehdä!!

Oma massu: täti ei vielä ole tullut, mutta koko ajan on sellainen tunne. Rätti housuissa kuljen kun hetkenä minä hyvänsä tuntuu että lorahtaa. Oireita ei ole mitään, ne mahannippailutkin mitä viime viikolla vielä oli ovat poissa. Tissit eivät ole normaalia aremmat eikä edes äklötä (ei ole kyllä koskaan ennenkään äklöttänyt). Lauantaina tuli 14 vrk siitä ekasta ovisplussasta ja tänään 14 vrk siitä toisesta, minkä tikutin ihan sattumalta. En kovin toiveikas tosiaan ole, kun tää olo on jotenkin niin tätiä enteilevä. PÖH!! Ja kp:t on tänään 30/28-29. Viimeisin 30pvän kierto on ollut viime kesänä.

ANI

Vierailija
6/102 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala miten minäkin säikähdin levinia sinun kuulumisia.Onneksi kaikki hopella hyvin ja sulla kanssa. Muistat nyt vain levätä. Minä tosiaan aloitin ne 50 mg disperiinit 8. pvä ovisplussasta ja viikko sitten oli pari päivää jolloin en ottanut kun oletin menkkojen alkavan kun ei noita oireitakaan ollut. Ensi viikon torstaina menen polille ultraan ja kysyn samalla lääkäriltä mitä mieltä hän niistä on. Voihan se olla että huutoa tulee kun omapäisesti alkaa tabuja popsimaan. Tiedätkö levinia voiko siitä olla haittaa jos ei tukostaipumusta ole todettu ja ei sitten noita sinne lähelle loppua syö vaan lopettaa vaikka 12 vko:lla? Tai sonjaemma,etkös sinäkin syönyt noita dispeniinejä vai muistaako minun lahopää taas omiaan...?

Ani,voi miten lupaavaa kun sulla on ekasta ovisplussasta jo menkat myöhässä. Siis minä pidän sulle kovasti peukkuja pystyssä ja toivon oikein kovasti plussaa. Eihän mullakaan oireita ollut ennenkuin menkat olisi pitänyt alkaa. Niin ja oletkos tutkailut nipukkaa;)? Minä testasin plussan perjantaina eli kp 36/34(eli keskiviikkona olisi pitänyt alkaa) ja plussa tuli heti kun testi (apteekin oma)siltä kohtaa kastui.

Elsamarja,minä kävin kaksplussan puolella lukemassa tarinaa myöhäisestä plussasta. Vain tk:n verikoe antoi positiivisen tuloksen vaikka kotitestit näytti negaa. pyydä päästä verikokeeseen niin saat varmistuksen. Peukkuja sulle! Tosiaan elsamarjalle tiedoksi,minulla alkoi raskaus lähes samaan aikaan vuosi sitten ja 11 vko:lla neuvolassa huomattiin että sikiö oli lopettanut kasvun n. 7 vko:lla. Elokuussa raskauduin uudelleen ja 10+ viikolla aloin vuotamaan ja sekin meni kesken. Nyt siis vuoden sisällä kolmas raskaus.

Ihana teti että pikkukaveri alkaa löytää yörytmiä ja sinäkin saat levättyä. Jokos teillä on nimi tiedossa ja ristiäiset?

Olo on hyvä,rinnat aristaa painaessa ja lievää etomista pitkin päivää aika ajoin. Alamahaa kiristää ja nippailee mutta muuten olo on ihana. Mieskin sanoi ruokatunnilla että nyt et työasioilla stressaa itseäsi. Niin siitä uudesta työpaikasta;kuulin aamulla että siihen paikalle on esitetty samassa yksikössä nykyisin olevaa henkilöä ja että olisin kakkonen. Toisenlaisessa tilanteessa nypyttäisi ihan sikana mutta nyt ei kyllä paljon purista. No nyt sitten ilmeisesti tämän valitun henkilön virka tulee auki joten vosihan sitä vaikka hakea,ihan vaan varmistaakseen raskauden kulku onnistuneesti;).

Ihana ani että muistit tuon meidän kolmen viikon takaisen lemmenhetken. Siitähän se varmaan alkunsa sai.... Muuten yksi huoli tässä vielä on;meidän nuorempi sairasti hiihtoloman alkajaisiksi vesirokon ja nyt odotellaan vanhempaan sitä. Yritin kysellä äidiltäni onko minulla sitä ollut ja tuumasi " etköhän sinä sen ole sairastanut" . Itse kun en moista asiaa muista. No toivotaan että tauti on sairastettu eikä siitä tule tälle matkalle huolta.

Nyt on paiskittava tunti töitä ja ruokakaupan kautta kotiin.

-pietu-

Vierailija
7/102 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.

Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.

Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06. Asustamme Uudellamaalla.

RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.

Levinia ' 69; mies ´66

lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.

Pinkerton

Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.

Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen

Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.

Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiju68

Mörri Ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.

Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi.

Arka, -68, 12 v. tytär

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lasta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

Niisku65, plussaa 3. pas:sta.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Yllätysäiti, 38, mies 47. Ei lapsia kummallakaan vielä. Heti seurustelun alussa puhuttiin, että kumpikin haluaa vauvan, mutta kun tuoreen suhteemme alussa toisia kuukautisia ei alkanut kuulua, olin oikeastaan paniikissa: näin pian?!?

Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.

Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti la 20.2.07

Emmi la 25.3.07

Tale68

Pinkerton

Mutkala-65

Panjo?

Sonjaemma 11.6.07

Senniina 27.6.07

Valdevina 21.7.07

niisku65

Yllätysäiti

Levinia

syystoive

Pietu

Vierailija
8/102 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin nuo esittelytkin matkaan, etteivät vallan unohdu.

Omanapaisesti aloitan eli neuvolassa kaikki hyvin tänään. Sf-mittakin ihan käyrien sisäpuolella eli rv24+5 23cm. Kohdunpohja ei ole niin korkealla kuin mitä vatsan muoto ja koko antaisivat olettaa. Hemppakin vielä 127 eli ihan hyvä. Painoa on tullut lisää vähän vajaa 10kg eikä siitäkään tullut mitään sanomista. Pääasia, että pissatesti oli ok, enkä kärähtänyt sokerista:-)

Elsamarjan negaa olen mäkin miettinyt. Itse " totuin" siihen, että kierto saattoi olla mitä tahansa 24-36 päivän väliltä. Pitempiäkin kiertoja oli joskus. Ja ne hillittömät pms-oireet, jotka olivat ihan kuin raskausoireita saivat pään sekaisin. Testi oli ne harvat kerrat negaa enkä meinannut inssiplussakierrossakaan uskaltaa testata, kun arvelin negan kuitenkin pamahtavan ruutuun. Mulla kai se ovuloimisongelma aiheuttaa tuon kierron epäsäännöllisyyden, mutta jos Elsamarjalla on ollut suht säännöllinen kierto, niin 2vkon " viive" todella ihmetyttää. Ehkäsyn lopettamisen voisin kuvitella aiheuttavan heittoa kierrossa.

Mukava oli lukea Tetin vauvakuulumisia! Maitoakin tulee yllinkyllin:-)

Levinialle kaikkea hyvää sinne sängyn pohjalle! Toivottavasti vuoto pian helpottaa ja pääasia, että Hopella kaikki hyvin!

Dementianappula jäi käyttämättä, joten nyt unohtui muut kommentit..

Palailenpa tuonnempana.

Vierailija
9/102 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuli mieleen esikoisen vauva-aika. Se on muistoissa niin ihanaa aikaa. Toivottavasti teillä menee kaikki jatkossakin hyvin. Muistan käyttäneeni muovitettua froteeta sängyssä lakanan alla kun tissit vuoti ihan joka yö. Ja liivinsuojukset oli märkänä koko ajan.

Säikähdin pahanpäiväisesti sinun verenvuotoasi. Onneksi kuitenkin taidatte molemmat olla jotenkuten ok.

Menen huomenna lääkäriin. Soitin tänään ja kysyin, voiko gynekologia vaivata puhelinkonsultaation merkeissä. Hoitaja, joka vastasi puhelimeen, oli kuitenkin sitä mieltä, että voisi olla hyvä mennä käymään, ja sattumoisin huomiseksi aamuksi oli aika vapaana klo 8. Se on oikeastaan ainoa aika, jolloin voin mennä, kun en halua paljastaa aikeitani menemällä keskellä päivää. Voivat samalla ottaa sen verikokeen. Vastauksen saisi sitten keskiviikkona. Arvauskeskukseen en tällaisen asian kanssa halua mennä, siellä kun ei tiedä mitä ne tekee, vai tekevätkö yleensä yhtään mitään. Yksityinen maksaa, mutta maksakoon. Haluan jonkinlaisia vastauksia.

Kyseleville: olen testannut joka kerta eri merkillä. Nyt on kaapissa yksi predictor oottamassa, ostin sellaisen pakkauksen, jossa on kaksi testiä. Nyt on siis tullut kolme negaa. Lauantaina meinasi henki lähteä kaupungilla asioilla juostessa. Ensin tuli vähän nälkä ja sit olikin jo täysi huimaus ja tärinä päällä. Pakko oli mennä Heselle syömän täytetty reissumies. Sit vähitellen helpotti. Ei normaalia. Tästä oireesta ensin tajusin olevani raskaana kun aloin odottaa esikoista.

Peukkuja piinailijoille ja tsemppiä Pietulle pahoinvointien yms. kanssa. Nyt ymmärrän huolesi paljon paremmin, kun kerroit, mitä on taustalla. Mutta kuitenkin hienoa, että olet näin pian taas raskaana. Yksi tuttuni kävi kahden keskenmenon (ainakin toinen piti ihan synnyttää) jälkeen vähän väliä tarkastuksissa ja ultrissa ja Helsingissä asti jollain huippulääkärillä, ja nyt tämän seurauksena terveenä syntynyt tytär on 5v.

Viikonalkua kaikille.

Vierailija
10/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö taas aloitaa ( . ) sori .. No eilen soitti kättärin kätilö ja sain täksi päiväksi ajan ä-polille, ja tänään on vuorossa lapsen asennon tarkastus, voitteko edes uskoa todeksi, että oma th edelleen epäilee lapsen asentoa, ja mulle hän ei ole siitä sanonnut mitään, ja Ä-korttiinkin on hienosti laitettu *rt* Eikö siis äidillä ole oikeuksia tietää jos lapsen asento on epävarma, arvatkaa lähtikö v-käyrä noususuhdanteeseen, kun kuulin tuon .. No onneksi tänään varmistuu. Keskiviikkona on lääkäri ja silloin tehdään paino-arvio, ja ns. synnytyssuunnitelma, jos lapsi on jo nyt 4kg niin lääkäri oli ollut sitä mieltä, että ei vauvaa kannata enää kasvatella vaan synnytys voidaan käynnistää vaikka tällä viikolla (katsotaan) ja jos hän siellä istuu niin sitten sektio,alkoi kyllä puhumaan siitä kääntämisestä, mutta vastasin heti, EI KIITOS! Eli tänään olen vähän viisaampi kun kotiudun kättäriltä, toivottavasti lääkärilläkin olisi mahdollisuus ottaa tänään paino-arvioon niin ei tarttis enää keskiviikkona lähteä sinne istuskelemaan

Muutoin kaikki hyvin, mitä nyt eilen Tiinuska innostui liikkumaan niin että kipeää teki. Nyt on tullut joka ilta se tavanomainen hikka kuvioihin, ja mun mielestä se hikka kyllä tuntuu tuolla alhalla .. Nukuin viime yön HYVIN, mutta heräsin klo.3 kamalaan näläntunteeseen, mutten jaksanut nousta, kävin vain vessa reissulla.

Teti: Kiva oli kuulla, että kaikki alkaa menemään jo omalla rutiinilla ja vauva kasvaa ja syö ja nyt nukkuukin jo paremmin. Miten on sen sektio haavan kanssa, onko alkanut paranemaan ? Toivottavasti jatkokin sujuu hyvin, itse jännityksellä odotan millainen yökyöpeli täältä syntyy, ja olen toivonut mielessäni, että jaksaisin kaikki ne alun yösyötöt ym .. Mies ei pidä nyt isyyslomaa vaan vasta myöhemmin kesällä, mutta synnytykseen on lupautunut. Miten kävi teidän isukin, tuliko leikkausaliin mukaan .. ??

Ani: Hyvä hyvä, nyt vain täti pidetään poissa nurkista. Siis Kp:han mennä vilistää jo ylipäivillä :-)) Sen on pakko tietää vain jotakin hyvää .. Nyt todellakin peukutan, että + olisi sieltäkin tulossa. Millaiset raskaudet sulla on ollut aikaisemmin, onko kaikki sujunnut hyvin vai onko ongelmaakin ollut matkassa ?

Ja kaikille muillekin jo lapsen saaneille, onko kaikkien raskaudet sujunneet hyvin vai onko ollut kuvioissa ongelmiakin ? Itselläni on sen alku shokin (np-ultra ja istukkabiopsia) mennyt kaikki paremmin kuin hyvin, en olisi uskonut, että musta on tähän, joten ei ole ainakaan odotus ajalta jäänyt traumoja kakkosen yritykseen ..( ja nyt heti kun kysyin tuli mieleeni wemppa ja tale, sori jos kysymykseni on tahditon ..)

Pietu: Tuohan kuulostaa myös hyvälle, jos saisit sen kakkospaikan .. Hyvä, että työpaikka on samalla työnantajalla. En uskoisi, että baby disperiinista on haittaa, mutta kantsii kysäistä lääkäriltä sitäkin. Pietu onko sulla ollut jo sellaista kuvotuksen tunnetta ? Muistelen, että mulla alkoi se oksentaminen viikoilla 5+, heti kun oltiin tultu reissusta kotio niin alkoi huonovointisuus .. Millaista huonovointisuutta sulla on ollut aikaisemmista raskauksista ?

Levinia: Hertsilei .. toivottavasti vuoto loppuu pian ! Oisko se aikaisempikin vuoto johtunut hematoomasta ?? Nyt vain rauhoittelet ja pysyt sängyssä .. !!! Koita voida hyvin ja pidä huoli itsestäsi ja hopesta !

Senniina: Hyvät oli Nla-kuulumiset !!! Paino hienosti pysynyt kurissa, kuin myös sf-mittakin, ja hb..everything !!! Nyt vain haet saikkua, jos vähänkin tuntuu liian raskaalta olla työssä. Senniina kysyinkin jo aikaisemmin, että oletko menossa siihen 4D-ultraan, taisit jossakin vaiheessa empiä ??

No nyt alan valmistautumaan kättärille ! Menen sinne muuten äitini kera, heh .. lähtee henkiseksi tueksi ja turvaksi, tai siis seuraksi, kun ei mieskään voi tänään tulla mukaan, ja huomenna sitten on isukki mukana :-)) Palaan myöhemmin kertoilemaan missä mennään ja miten mennään .. Kaikille hyvää tiistaita ! t. emmi rv-38+

Vierailija
11/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi Teroilla kasvatettu ylimääräinen elin mollottaa otsassa vaikka sää on kuin morsian ja on hengitelty tunti aamu-Pilateksessa.

Levinia, aika hurjalta kuullosti, lepoa vaan ja toivottavasti vuoto loppuu pian.

Ani, mikäs on tilanne?

Jokos muuten on kaikilla kansanedustajaehdokkaat valittu? Tein äsken ylen ja hesarin vaalikoneet, mutta en oikein vakuuttunut tuloksesta.

Vierailija
12/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi,aika uskomattomalle kuulostaa ettei terkka tiedä missä asennossa vauva mahassa on. Kyllähän tuossa vaiheessa jo pepun erottaa. Kaikkea sinä joudut vielä loppuvaiheessa kokemaan. Toivotaan että tiina on oikein päin eikä olisi vielä kasvanut liian isoksi. Voihan olla että sulla on lapsivettäkin paljon. Tulehan kertomaan kuulumisia.

Ani,sinun kuulumisia odottelen. Peukut on edelleen tiukasti ojossa....

Emmi,minulla ei ole raskauksissa ollut kummassakaan pahoinvointia,olen voinut todella hyvin. Eikä nytkään ole pahoinvointia,sellaista ajoittaista pikku äklötystä. Luulen että johtuu suurimmaksi osaksi siitä kun maha on tyhjä. Musta kahvi tekee tiukkaa töissä kun käytän yleensä maitoa mutta en ole töihin purkkia koskaan kuskannut. Molemmat raskaudet ovat menneet ihan ongelmitta, niinkuin olen aina sanonut,olen ollut elämäni kunnossa.

Niin ja disperiinin aamulla taas nappasin suuhun,ei uskalla ilmankaan olla.

Nyt on lähdettävä murkinalle. Palataan myöhemmin kuulumisiin...

-pietu-

Ai niin ani,eilen oli puhe siitä testauspäivästä niin se taisi olla 37/34 koska keskiviikkohan olisi ollut kp1 ja perjantaina testasin,no päivä sinne tai tänne....

Vierailija
13/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keli on aivan mahtava!! Oltiin pikkulikan kanssa 1½ h ulkona ja hän oli aivan innoissaan, kun pääsi taas tekemään hiekkakakkuja :) Lämpöasteita on vajaa 8 ja aurinko paistaa!!! Testi on ostettuna kaapissa, mutta taitaa jäädä testaamatta. Huomenaamulla testaan, jos tätsy ei tänään tule. Ulkoa tullessa huomasin jo tuttua tuhrua tulleen, joten odotukset eivät ole järin korkealla. Ja sama tuttu hedari on ollut aamusta asti, jonka ilmaannuttua tätikään ei ole kuin nurkan takana.

Emmi: on tosiaan outoa, jos terkka ei _tiedä_ vauvan asentoa. Noh, onneksi pääsit äippäpolille ja toivottavasti sait kokoarvion samalla kertaa, ettei tarvitsisi enää toista kertaa sinne raahautua.. Sitten vasta, kun menet tinturaa hakemaan :) Mulla ei ole kummasskaan raskaudessa ollut pahoinvointia. Olen itseasiassa ollut hyvässä kunnossa.. paitsi tietysti ne liitoskivut, mitkä vaivasivat välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Pietu: Kiitos kovasti tsempityksestä (ja kiitos kaikille muillekin :) ), toivottavasti auttaisi ja tulisi toivottu lopputulos! Nipukkaa olen tunnistellut, mutta sen mukaan täti olisi tullut jo pari päivää sitten, eli sen " ennusmerkkeihin" ei nyt ole uskomista. Mulla on sama tilanne, eli en tiedä olenko sairastanut vesirokon. Esikoistyttö kun se sairasti niin en saanut tartuntaa, eli kaippa sitten olen sen käynyt läpi. Äitini kommentti oli myös, että kai olet sairastanut, mutta nyppyjä mulla ei kuulemma ollut. Senhän voi sairastaa piilevänä eli ilman nyppyjä tai sitten 1-2 nyppyä jossain piilossa mistä niitä ei huomaa. Toivottavasti olet sairastanut etkä saa tartuntaa. Onkos teillä jo " tekonimi" tulokkaalle? Ja reikiähän sitten kokeilet, koska hermorata on nyt kielletty :)) Voin sanoa, että ihanan rentouttavaa se reiki!!! *aaahhh*

Senniinalle mukavat neuvolakuulumiset :) Onpas sulla hyvä hemppa. Syötkö lisärautaa vai ihan luomusti saanut noin hyvän lukeman?

Elsamarjan lääkärikuulumisia odottelen mielenkiinnolla.. että mistäs voi johtua, ettei sitä plussaa noilla oireilla tule.

Ankkis: tilannetta tässä tosiaan seurailen... päänsärky ja tätituhru eivät lupaa hyvää. Mutta kaippa tästä kohta asiat selviää.. viimeistään huomenaamulla.

Omanapa tuossa jo tulikin pariin kertaan. Oireita ei ole minkäänlaisia.. siis raskausoireita. Nyt menen haukkaamaa jotain lounaantapaista.

Aurinkoa kaikille!!

ANI

Vierailija
14/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. on se vaan niin hyvä mittari tuo ennen tätsyä tuleva päänsärky, että niin se vaan taas piti paikkansa. Tuttu punanuttu hiipi paikalle, joten kp 1 on tästä päivästä tulossa. Menenpä nettiin tilaamaan lisää ovistikkuja, niin mulla on tässäkin kierrossa taas jotain millä saan teidät hermoromahduksen partaalle, kun kummastelen omituisia viivojani tai niiden puuttumista. :)

Mitäs muuten meidän muut piinaajat... wemppa, isotikru ym.? Ankkis taisi kasvatella terotappia ;), mutta voisiko se olla vaikka raskaussarvi? ;)

Ja nyt tikkuja tilaamaan!

ANI

Vierailija
15/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi onni ensi kierrolla ja mä ainakin luen ihan mielelläni sun ovisihmettelyjä.

Olo on kyllä aika lailla " tätimäinen" , väsyttää kamalasti kuten aina juuri ennen kuukautisia ja vähän mahassakin sellaiselta tuntuu. Huomenna olis luomukuukautisten alkamispäivä, mutta terot varmaan siirtävät sen ensi viikkoon.

Vähän mäkin ihmettelen, ettei Emmin neuvolatäti osaa sanoa mikä tarjoutuu ja pitäisi ainakin sitten reilusti kertoa, jos ei osaa sanoa. Mutta onneksi asia selviää tänään, ultra ei juuri jätä arvailulle sijaa, siis Emmin kuulumisia odotellen...

Vierailija
16/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa, mutta taas aloitan omalla ( . )

Ä-polilla kävin ja paljon viisaammaksi tulin :-)) Ensin kätilö tutki eli tunnusteli ja aktsoi lapsen asennon ultralla, ja kauniisti oli pää alaspäin, ja siellä teki jotakin hengitysharjoittelua .. Hih ..

Sen jälkeen lääk. vastaanotto, teki sisätutkimuksen, paikat auenneet, ultra ja sen mukaan Tiina on vielä varsin ' siro' ja pieni eli hieman alle 3400g tämän hetkinen painoarvio, ja syntymäpaino saataa olla n. 3700g tai hieman alle, sanoi lääkäri, mutta sanoi, että tämä painoarvio ei ole ihan 100% mutta viitteitä antava, muttei missään nimessä ole 4kg mieluummin vain 3kg-NYT. Kaikki oli ok, ja tuossa lääkärin ultrassa näin hengitysharjoituksia tekevän pienen tyttövauvani-aahhh ..

Mutta asiat eivät menneetkään aivan näin yksinkertaisesti, lääkäri oli mahtava ' mies' ja tietenkin lääkäri, sellainen about yli 50v, ja tarkka kuin mikä. Luki korttiani ja yhtäkkiä sanoi, täällähän on sukurasiteena sairaus eli Von willeBrand, ja hän kysyi, miksei NLa ole sitä tutkinut sinulta lähettänyt verikokeisiin .. (?) Nii-i- mitäköhän siihen osaisi sanoa, tämä lääkäri sanoi heti, ettei ota mua kättärille lainkaan synnyttämään, jollei Willebrandia ole tutkittu, ja pyysi sisätautilääk. myös huoneeseen ja lopulta huone kuhisi ihmisiä .. No saipahan Nla kyytiä ;-)) Jouduin samantien verikokeisiin ja tämä ei ole ihan normi verikoe vaan otetaan useampi putkilo, ja se lähetetään SPR:lle tutkittavaksi, koska vain heillä on specialistit ketkä tutkivat verisairauksia, kyse on siis verensyöksy taudista, mitä sairastaa moni äitini puolelta mm: oma äitini, mummoni, serkkuni jnejne.. Ja todellakin hengenvaarallinen jos joutuu vaikkapa sektioon tai muuten tulee verenhukkaa. Ketä olisikaan ollut vastuussa, jos synnytksen yhteydessä olisin vaikkapa kuollut ? Tästä muodostui yli kahden tunnin reissu kättärille. Kaikki kätilöt, lääkärit ja labrahenk.kunta olivat aivan ihania .. siis nyt menen enemmän kuin mielelläni synnyttämään kättärille !!!

Anille: Mega pahoittelut :-// Helkutin eukko kun ei osaa pysyä poissa, mutta kunhan kevät jatkaa kulkuaan niin aivan varmasti tulee Pietun kanssa muitakin uusia odottajia, joten toivokaamme plussasadetta kultaisille 60-lukulaisille !!!

Täällä siis synnytys lähenee, ja ihanaa, ettei tarvinnut käynnistää, vaan saa neiti vielä olla ja köllötellä JA KASVAA mamman masussa, vaikka me miehen kanssa jo ootammekin ihan soikeina täällä :-))

Kaikille terkkuja ja kiitokset ' sanoistanne ja tuestanne' t. emmi

Vierailija
17/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä taas takana ja niin ne päivät ja viikot vierii. Jaksaminen nyt ihan kohtalaista ja siihen vaikuttaa se, että olen nukkunut suht hyvin. Herään joskus viiden jälkeen, mutta kun menen nukkumaan 22-23, niin se on jo multa hyvin. Lonkkia jomottelee, jos pitkään nukkuu samalla kyljellä, mutta vielä en ole lisätyynyjä tarvinnut.

Hemppa on pysynyt noissa lukemissa ihan luomuna. Syön sitä raskausmultitabsia, mutta en rautaa muuten. Mullahan on hemppa yleensäkin 150 tienoossa, että onhan sitä alaspäin tultu kuitenkin.

4D:hen ei nyt kuitenkaan mennä. Se on kallis eikä ole 100% varmaa, että se on hintansa väärti. Maksan silläkin rahalla tuota merseedestä pois ja notkun sitten pitempään hoitovapaalla:-)

Muuten eipä ihmeempiä. Ihana ilma oli tänään ja toivottavasti se kevät nyt tästä lähtee käyntiin ja pitää sen punahilkan v:ssa. Tai siis sieltä ainakin pois.

Vierailija
18/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ani,iso hali ja rutistus mutta kyllä se plussa sieltä tulee,usko pois. Sori kun kyselen mutta mitä testejä olet tilannut,aconeita vai muita? Minä en muita ole tilannut kuin aconeita ja minulla ne ovat toimineet hyvin. Meinaan vaan kun sullehan tuli niitä plussia kahteen otteeseen,olisko testeissä ollut vikaa? Jossitteluahan tämä on... Olikos se niin että se ovisplussa oli siinä jälkimmäisessä plussassa?

No olihan emmillä polikäynti. Siis voiko neuvola ohittaa tuollaisen testin jos taudinkuva on ollut tiedossa,huhhuh! Mihin tässä voi luottaa jos ei neuvolanterkkaan. Toivottavasti saat tiedon kokeista pian. Muuten noilla viikoilla tehty sisätutkimus pehmentää paikkoja aika kivasti, joka taas edesauttaa synnytyksen alkamista,joten jospa tiinuska sieltä pikkuhiljaa alkaa siirtymään tälle puolelle. Niin ja mikä tärkeintä,tiinuska on oikein päin.Hienoa!

Senniina jaksat käydä töissä. Koskas meinasit aloittaa äippäloman? Sanoit että jäät hoitovapaalle,oletko ihan kolme vuotiaaksi asti? Minäkin sitä km:n yhteydessä mietin mutta nyt en ole ajatustakaan moiselle suonut enkä mieti ennenkuin on ajankohtaista(alkaa olla pikkasen taikauskoa).

Ankkis,vemppa,isotikru,kuka muu piinaa seuraavana? Elsamarjan kuulumisia odotellaan ja toivotaan että kaikki on hyvin.

Ani,kyllä minun tekisi mieli sitä reikiä kokeilla mutta peruin tämän päiväisen hieronnan ajan ja meinasin katsoa mitä sanovat ensi viikolla polilla. Oireet ovat selvästi " vahvistuneet" tai sitten ne ovat minun toiveajattelua. Rinnat ovat ihan sika kipeät ja kiinteät. Alamahaa turvottaa,piti aamulla laittaa paita housujen päälle ettei pömpötä. Ja paleltaa välillä välillä taas kuuma. Tuo rintojen aristushan multa on noissa km:ssa puuttunut joten nyt sekin näyttää lupaavalta. Tänään siis olisi n. 5+0 joten tosi alussa vielä mennään...

Nyt isännän kanssa iltakävelylle...

-pietu-

Vierailija
19/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tarinaa tullut taas reippaasti. On se niin väärin, etten töistä enää voi mennä nettiin. Tai voisin, jos ehtisin ja uskaltaisin...

Ja nyt on kotitöitä niin, ettei kertakaikkiaan pysty kirjoittamaan kaikkea sitä mitä mielessä on. Mutta kaiken teidän kirjoittamanne luin ja olette jokainen mielessäni.

Anille halit ja pahoittelut menkoista! Pahoin pelkään, että perässä tullaan, sen verran on tuttua tunnetta alavatsassa.

Toivon kuitenkin vielä pääseväni Pietun perään, mutta katsotaan nyt loppuviikosta mihin junaan nousen...

Levinialle lepoa ja rauhallisuutta!!

Kaikille tasapuolisesti kaikkea hyvää!! Ja kiitokset sormeen puhalteluista. Se on jo lähes normaalin tuntuinen. Kipu on poissa ja toimiikin melkein täydellä tehollaan.

Mutta, pakko mennä, perhe vaatii huomiota...

wemppa

Ai niin, Emmi, ei se kysymyksesi ollut mitenkään tahditon. Kun se tapahtunut on kuitenkin tätä elämää...

Vierailija
20/102 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippälomaa 14.5., jos sinne asti jaksan. Jos nukkumispulmia tulee, niin tiedän, että työinto ja -kyky kaatuu siihen..Hoitovapaalla olen vähintään -08 syksyyn. Se on taloudellinenkin kysymys, että miten pitkään pystyn olemaan. Tiettyhän sitä haluais 3v. asti! Yritän maksaa nyt auton pois, niin ei olis velkaa yhtään. Niiiin ja sikstoisekseen mies haluaa toisen lapsen ensi vuonna..Eikä mullakaan mitään sitä vastaan ole, mutta tämä roppa kun on mikä on..Saatais nyt tämä yksi Matti-Ernesti ensin ulos, niin sitten ollaan viisaampia;-)