*** KULTAINEN 60-luku *** viikko 11
Kommentit (102)
vielä, että pöytälaatikossani lojuu 17 kpl (ferttest ja acon) vielä voimassaolevia ovistikkuja. Annan ne hyvään kotiin postimaksun tms. edulliseen hintaan. Ovelta saa tulla hakemaan ilmatteeksi ja saa kahvitkin kaupanpäälle:-) t. senniina@netti.fi
pikaisesti toivottamaan paljon onnea! tätähän se mahtava pilkkisaalis selvästikin tiesi!
anille pahoittelut (tai toivottavasti olisikin täti pyörtänyt ovelta pois!), toivottavasti vm vielä sinnittelee piinauksen parissa! toivottavasti emmin veritulokset ovat ok, ja levinia jaksaa nyt vaan sinnitellä siellä sängyn pohjalla, niin hyvä tulee. kiva kuulla, että tetilläkin jo arki pyörii hyvin.
mukavan ahkeraa keskustelua täällä, ei nyt vaan taas jaksa tämä kuumeilu innostaa, tuntuu että mikä lie sisäinen (haave)kuvani itsestäni äitinä on täysin kadoksissa ja siellä pysyy.
mutta jos ensin kaivaisi kahvilla tuon työminän esiin ja taisteluasemiin...
kevättä kaikille!
-trattis
kuulemassa hormonikokeiden ym. tuloksia. Mulla oli mummohormoni vähän kohollaan, mutta mitään varsinaista syytä sille, etten luomuna raskautuisi ole. Lääkäri kuitenkin ehdotti inssiä vaikka heti ensi kiertoon; ensin FSH:ta pistoksina, sitten irroituspiikki ja inssi ja lugeja loppusilaukseksi.
Emmi, ihme touhua siellä neuvolassa. Toivottavasti verikokeiden tulos on negatiivinen ja hyvä että Tiinuska on pää alaspäin. Kokemuksesta voin sanoa, että kättäri on ihan hyvä paikka synnyttää ja pääsääntöisesti henkilökunta oli tosi mukavaa.
Nyt jos vähän töitä yrittäis...
Aurinko paistaa niin peijakkaan ihanasti, että väkisinkin tulee hyvälle tuulelle (tuosta tätsystä huolimatta) :)
Pietu: Kyllä mä aconin tikkuja käytän, ja olen puolittanut ne ihan onnistuneesti. Mä olen tämmöinen kävelevä hormonihäiriö, joten ei ole ihme, jos tikut näyttää mitä sattuu ja viivoja tulee ja menee. Minä pääsen nyt sitten kokeilemaan sitä hermoratahierontaa, ja katsotaan josko olisi yhtä hyvä lopputulos kuin teillä :) Hali pömpölle masuvauvalle :)
Emmi: ja sun neuvola senkun jatkaa loistamistaan ja ammattitaidon osaamistaan!! Miten ne ovat voineet sivuutta noin tärkeän asian kuin tuo verenvuotojuttu??!! Kannattaisi varmaan antaa vähän palautetta mahdollisimman korkealle tasolle.. tuo on aivan käsittämätöntä! Onneksi asia otettiin hoitoon Kättärillä ja kohdallesi osui hyvä lääkäri :) On varmaankin sitten parempi että synnytys käynnistetään, ettet vaan " vahingossa" joudu sektioon, jos se kerran voi olla hengenvaarallista. Jaksuja ja hali ((()))
Wemppa: mä en huoli sua takapirukseni, eli et seuraa mua tätirintamalla vaan siirryt Pietun vanaveteen :)
Elsamarja: minä olen ollut ovistikkuihin tyytyväinen vaikken niinkään lopputulokseen :) Olen tilannut tikut netistä, ja tänään just tuli uusi 30kpl:een satsi. Käytän aconeita, ne on helppoja käyttää. Puolitan tikut koska testaan pari (joskus kolmekin) kertaa päivässä, koska olen huomannut LH-huippuni menevän nopsaan ohi (silloin kun se ei jää päälle kuten juuri päättyneessä kierrossa, kun vahvaa ja heikompaa viivaa oli vuorotellen viikon ajan). Sulle toivotan oikein mahtavia peli-iltoja perjantaille ja loppuviikkoon ;))))
Trattis: kiva kun kävit moikkaamassa ja minuakin muistamassa :)
Ankkis: vai mummuhormonia :) Hyvä että pääsette hoitoihin heti.. toivottavasti tärppää ekasta inssistä!!
Meikälikka on hakenut tänään yhtä työpaikkaa, katsotaan miten käy. Tytön hoitohakemuksen laitan sisään tällä viikolla. Tuntuu että on nyt saatava muutakin sisältöä kuin tämä kotona olo.. niin ihanaa kuin se onkin. Tulee ihan liikaa roikuttua täällä kuumeilemassa, vaikka teidän seurassa on ihana roikkua. Alunperin mulla oli tarkoitus palata töihin vasta elokuussa, mutta jos hyvä paikka tulee eteen niin haen toki aikaisemmin (niinkuin nyt). Mutta kyllä mä tulen tänne taas huomenna :))
Aurinkoa kaikille!!
ANI
Hei!
Olen käynyt lukemassa monet kerrat viestejänne, vaikka en olekaan kirjoittanut mitään.
Ikää minulla on kertynyt lisää vuoden verran yhdessä päivässä (!!) ja taas ollaan hoidoissa. Mitään erityistä syytä ei ole löytynyt, mutta silti hoidot eivät suju toiveiden mukaan. Eka lyhyen kaavan IVF-oli yritys eli tuloksena vain 1 kypsä munasolu, joka ei hedelmöittynyt. Nyt ollaan toisella hoitokierroksella pitkän kaavan (procren-piikki) mukaan ja tänään tuli ultrassa kurja uhka: jos follikkelit eivät siitä kasva (7. pv 1x11m 3x7mm ja muutama hitunen), niin hoito keskeytetään jo perjantaina. Tähän siis kaipaan lohtuseuraa!
Mies tekee parhaansa, mutta.... tiedät kyllä!
Puregonia olen pistänyt 300IU ja tänään lisättiin 375:een. Siksi siis tuumataan uudelleen perjantain ultrassa.
Itkuksi se meni sitten siitä eteenpäin. Puran nyt mieltäni teille, kun olette jo niin paljon kokeneita, etten koe olevani yksin. Kiitos teistä!
Niin ja sitten töissäkin tökki pahan kerran ja paluumatkalla sairaalasta loppui bensa, kun ajatukset olivat muualla. Just joo........tätä rataa....
Selvitäänkö tästä elämän aurinkoisemmalle puolelle?
t. Maiti
Työpäivä taas takana ja alkoi rv25. Niin se aika rientää:-)
Maitille halaukset ja kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että perjantain ultraan joku muniksista kasvaisi tarpeeksi!! Lohdutuksen sanoja on vaikea löytää, mutta tiedät, että täällä tiedetään! Ja toivoa on niin kauan, kunnes toisin todistetaan.
Ihana kuulla maiti sinustakin. Minulla ei ole kokemuksia noista hoidoista mutta tuosta sinun follikkelin koosta on kokemuksia jopa tästä plussatusta kierrosta. Kp 16 kävin ultrassa ja silloin oli vasta 13 mm follikkeli ja vain yksi. Lääkärikään ei hirvittävästi hehkutellut koska kp:t oli jo noinkin paljon mutta totesi että jos kierto on normaalia pidempi niin toivoa sitten on. No kp 19 iltana tein ovisplussan ja kp20 vietettiin herkkää hetkeä ja toistaiseksi(kopkop) kaikki näyttää hyvältä. Mutta en osaa sanoa mitä nuo hoidot vaikuttaa kierron pituuteen,voisiko ovis olla myöhemmin? Paljon peukkuja ja onnea tulevaan ultraan. Ihana että olet joukossamme.
Mukava kuulla trattistakin. Jospa se vaikka auttaa kun ei niin hirveästi joka päivä asian tiimoilta kuumeile. Ja suosittelen sullekin hermoratahierontaa,vaikka huuhaana sitä olen pitänytkin.
Elsamarja,hyvä että asia selkeni ja lykkyä tulevaan lakanoiden pöllytykseen.
Ankkis,sullakin alkaa homma selkeytymään,erittäin hyvä. Ja mikä minusta oli ihana lukea että hoito alkaa heti. Kuinkas sinun olo on nyt? Olisiko mahdollista että olisit tästä kierrosta raskaana?
Ani,kannatan useampaan kertaan päivään tuota testausta ainakin sitten kun viiva alkaa vahvenemaan. Minullahan tässä kierrossa plussa meni suht nopeaan ohi kun taas joissain kierroissa jäi päälle. Uskoisin että niillä on jotain tekemistä raskaaksi tulon kanssa. Sama juttu oli silloin vuosi sitten ekan km:n kohdalla. Muut kierrot ovatkin olleey muutaman päivän plussia.
Vemppa,isotikru...muut huhuu!
Senniinalla huimat viikot ja mukava että olo on edelleen hyvä. Mitä kuuluu sonjaemmalle,pinkertonille....muille odottajille?
Nyt mentävä pyykkien kimppuun. Palataan.
-pietu-
Pikkupimut alkoivat katsomaan salkkareita ja mamma tuli koneelle.
Tänään ollaan oltu vielä kotosalla mutta huomenna sitten taas arki alkaa ja molemmat pimut eskariin ja mamma duuniin !
Käytiin iltapäivällä pitkällä kävelylenkillä typsyjen ja koirulin kanssa ja ai että oli ihanan keväinen ilma.
Omaa (.) sen verran että ykssarvinen on kiitettävästi keikkunut otsikolla ja esikoinenkin sanoi ettei jaksa kuunnella ja katsella mua kun olen niin pahantuulinen koko ajan. Hikoiluttaa ihan kamalasti ja energiaa on kuin pienessä kylässä. Selkeästi merkki että täti tekee tuloa just sopivasti viikonlopuksi juhlimaan isännän 40-siä ja tänäänhän on kp 28/28-36 joten eipä ole vielä aikakaan tätösen tulla !!
Rinnat on aavistuksen verran oudot mutta sehän ei ole oikeastaan mikään oire kun se on aina niin tavallista ennen menkkoja.
Pietu mulla kaikkien 3 onnistuneen raskauden kanssa ovis ollut kp 18-19 mutta kiertokin on pitkän puoleinen keskimäärin 34-36 vrk.tta
ja koskas sulla on laskettu-aika ??
Senniinalla ne viikot vaan vierii eteenpäin..hurjan nopsaan menee tuo aika ja eikun haet vaan saikkua jos työkyky/motibvaati niin vaatii !!
Maiti toivotaan onnistunutta lekurireissua perjantaille !!
Ani pidän peukkuja että saat sen työpaikan !! ja pahoittelut tädistä !!
Ankkis vai mummohormonia..toivotaan että pääsette ens kierrossa jo aloittamaan hoidot ja saadaan kuulla plussa-uutisia !!
Wemppa huhuu piinailetkos mun kanssa ???
Trattis työniloa tiedän kuinka hukassa työmotivaatio ajoittain on !!
Elsamarja toivotaan että se munis kasvaa, eikun pelailemaan ja että afrikan tähti löytyy ?? Ovistikuista en osaa sanoa kun en ole niitä käyttänyt, päätin että jos olen neljästi raskautunut ilman niitä niin kait se jatkossakin ainakin teoriassa ilman tikkuja on mahdollista !!
Emmi mä luin tota sun polikäyntiä ja ihmettelen kovasti millainen alan ammattilainen siellä sun neuvolassa mahtaa olla töissä ??
Kättäristä on kokemusta kun esikoinen siellä on syntynyt ja hyvin siellä asiat toimi,tosin olen nyttemmin kuullut kuinka tiukkoja siellä ollaan esim vierailuaikojen kanssa ja kuinka ehdottomia sitten siitä että vauva on ympärivuorokautisesti äidin kanssa vierihoidossa !!
Onkos mitään uusia tuntemuksia että Tiinuska olis tekemässä lähipäivinä ensiesiintymisensä tänne maailmaan ??
Onks mulla piiniskaverita ?? huhuu !!!
Nyt menen laittaa pyykit kuivumaan sitten suihkuun ja köllimään sohvalle ...
Illanjatkoja kaikille !!
Isotikru
ettei pahemmasta väliä. Eilen lääkäri lupaili ovista perjantaille ja menkat siitä pari viikkoa, jos ei tärppää. Mutta niin vaan alkoi vuotaa tänään, että se siitä lääkärien tietämyksestä. Taisi jäädä ultrassa joku kolkka tutkimatta.
Kertokaa miltä se ovulaatio tuntuu. Lääkäri kysyi, että olenko tuntenut. Vastasin, että en ole, kun en tiedä miltä se tuntuu. Siinä ultrapöydällä maatessa en sitten tullut kysyneeksi, että miten se pitäisi tuntea. Joten valistakaa oi te kaiken kokeneet minua mistäänmitääntietämätöntä maanmatosta!!
Senniina ilmoitti myynnissä olevista ovistikuista. Aloin kiinnostua (siis jos ne enää ovat sinulla), mutta toisaalta jos kuitenkin yrittäisin ensin ilman. Tai ehkä sittenkin, jos tämä kierto on tällaista. Mutta ehkä se siitä tasoittuu ja säännöllistyy... Jos vaikka oppisin tunnistamaan sen oviksen... Pähkäily jatkuu, ei kykene tekemään ratkaisuja.
Öitä
Anille pahoittelut tädistä!
Elsamarja, sinulle samoin pahoittelut tädistä. Ovis? Joskus tekee kipeää munassarjan kohdlla, aiemmin kun oli aikaa kuulostella itseään niin huomasin ajatusten kääntyvän itsestään seksiin ja mieli teki kierron keskivaiheilla.... Nyt ei kerkiä edes mieli tehdä, kun nuo pikku-kullan-nuppuset imevät äidin energiat ;) Tai no raskaana nyt mitään oviksia ei siis ole tietysti, mutta yleisemmin.
Maiti; mulla takana IVF-kokeiluja sekä lyhyellä että pitkällä kaavalla. Tai molemmilla yksi yritys ja punktioon asti ei päästy kummassakaan.... 1. pitkä kaava, jarrupiikki Enaton sammutti kehoni aika täysin ja Puregonit eivät saaneet oikeastaan yhden yhtä munista kasvamaan. Tyhjennysvuoto ja lyhyt kaava, ampulli Puregonia päivittäin, ei jarruja ja tulos: yksi munis. Jos olisi kokeiltu vielä yksi IVF yritys, olisi lääkäri vaihtanut Puregonin Menogoniin, koska jotkut naiset tarvitsevat follikkelien kasvatukseen sen FSH:n (follikkelia stimuloiva hormoni) myös LH (lutenosoiva) hormonia. Ja Menogon olisi ollut tälläinen lääke. Kuitenkin aiemmissa hoitoyrityksissä mm. Clomifen tuotti kolme munasolua yhteen kiertoon. Ja aina ultrattaessa minä ovuloin normaalisti tai siis munasolu kasvoi jne. IVF vain meni ihan päin seiniä.
Täällä voidaan ihan hyvin. Vaikka kyllä minä toivon, että tämä tulisi ulos viimeistään määräpäivänä ;) Siis se yliaikaisuus ja odottelu kaiken vanhan odottelun päälle on kamalaa. Ja kun tietää, että vauva on kuitenkin valmis pärjäämään mahan tällä puolen... ja sitä alkaa oikeastaan huolehtimaan siitä, että vauvaa hoitaisi jo paremmin tai turvallisemmin mahan tällä puolen. Olen huomannut, että minulla on vahvana kaksi pelkoa, viikoilla 30-35 ennenaikainen syntymä ja 40+ kohtukuolema. Ennen viikkoa 30 en oikein pelkää vielä, kun se on sitten niin tuurista kiinni ja lääketieteestä se keskosen selviytyminen, että sitä on melkein " turha" pelätä - jos ymmärrätte ajatukseni. Se varhainen keskosuus olisi joka tapauksessa sellaista selviytymistaistelua, että....
Ei enää montaa päivaa ja taas vaihtuu rv :) Minulla on alkamassa seuraavaksi 32+.... ja neuvolaankin pääsen taas pitkästä aikaa ;) Tuli sellainen kuuden viikon tauko. Itsekseni naureskelin, että yleensä ne käynnit loppua kohti tihenee, mutta minulla nyt monen asian summana venyy ainakin yksi käyntiväli reilusti :)
Niin, OVIKSESTA vielä. Elsamarja; hommaa tikut, niin huomaat MITKÄ oireet sinulla kertovat lähenevästä Oilista vai kertovatko mitkään.... Ja samalla huomaat, jos on jotain tuntemuksia, jotka voi jättää ihan omaan arvoonsa :) Ja kaikki sitä ei erityisesti tunne, monet naiset ovat vain oppineet huomaamaan itsessään joitain merkkejä sinne päin. Itsellä ovulaatiolimoista en tiedä, mutta silloin joskus taisi kyllä olla aika " limaisia" aikoja, kun katsekin etsiytyi miesten napaseutuun kasvojen sijasta ;)
PIINAILIJOILLE pitkää pinnaa ja tädin karkotusta!
Piinailu lakkasi aamulla. Masentaa, ja taas kerran ajattelin, että nyt loppuu. Otetaan kumit peleihin mukaan, niin ei tarvitse pettyä kuukaudesta toiseen. Kun on niin surkea olo, että kurkkua vaan kuristaa ja itku meinaa tulla....
Mutta kokemuksesta tiedän, että kymmenen päivän päässä taas olen eri aatoksissa ja vahtaan ovisoireita.
Eli liityin sittenkin Ani sinun takapiruksi!!
Ja Elsamarja samassa jengissä, voi meitä!!
Isotkiru jatkaa piinaa, ja toivottavasti sinä pääset Pietun peesiin!!
Kiitos kaikille tsempistä!!
wemppa
Maitille piti lähettää halaukset!!
Ja ankkikselle sanoa, että hienoa kun asia etenee vauhdilla!!
Odottajille hyvää vointia!!
w
Isotikru,älä vielä heitä toivoa oireiden suhteen. Minä menin siihen halpaan kanssa ja kaksi päivää kävelin rätti housuissa kun selkeät oireet puuttuivat. Rintoja aristi vähän mutta niinhän se tekee aina ennen menkkoja. Selkeät oireet alkoi vasta viikonvaihteessa. Minä pidän peukkuja.... Niin ja la menisi jos kaikki hyvin menee tuonne n.
13.11.
Vemppa ja elsamarja,pahoittelut mutta niinkuin vemppa sanoit,viikon päästä tunne on taas toinen. Elsamarja,noista ovistikuista ensin; minä suosittelen niitä ehdottomasti. Kokeile tähän kiertoon niin tiedät missä mennään. Ja noista ovistuntemuksista;mulla tulee limojen jälkeen heti sellainen päivän jomotus ja sen jomotuksen perään hetkellinen alamahakipu. Tikut auttaa tunnistamaan kyllä ajankohdan. Vielä tuosta sinun lääkäristä;aika ammattitaidotin ihminen jos sanoo että perjantaina on ovis ja nyt alkoi vuoto. Kannattaisi antaa palautetta.
Pinkertonilla alkaa lähestymään myös synnytys. Onko teillä ollut puhetta mihen mukaan tulosta synnytykseen?
Nyt kutsuu palaveri ja aamukahvit. Palataan myöhemmin...
-pietu-
Pietu: ei mennyt edes viikkoa, vaan nyt jo mietin, että pitäisköhän mennä kolkuttelee Senniinan ovea ja hakee niitä ovistestejä...
Harmi, että matka taitaa olla liian pitkä.
Joo, ja jatkamaan siivousta. Oivallinen tapa poistaa v...tutus ja myös viettää lomapäivä.
wemppa
Mun gyne aina sanoi, että nainen ei voi oikeasti tietää tapahtuuko ovulaatio vai ei, vaikka miltä tuntuis. Mulla esim. kipuja oli aina kuukausittain ja limat ja kaikki, mutta ilman clomifeniä en saanut viivan viivaa ovistikkuihin. Mulle ainakin tikut auttoivat ja niiden avulla inssikin osui sitten kohdilleen eikä irrotuspiikkiä tarvittu. Tikut ovat edelleen laatikossa ja menevät vanhaksi heinä-elokuussa.
Nytpä muistin painaa dementianappulaa.
Pietu, en usko olevani raskaana, napukka ainakin on ihan pyoreä ja pehmeä. Tosin en ole tajunnut hiplailla sitä muissa kierron vaiheissa niin ettei oikein ole vertailukohtaa. Lopetin lääkärin ehdotuksesta terokuurin kesken ja odottelen tätiä huomiseksi.
Vempalle pahoittelut tädistä, vaan onneksi sulla on jo parempi mieli.
Musta tuntuu, että tämä kevät ja valo helpottaa niin, ettei masenna niin pahasti. Mulla tietysti vaikuttaa hoitopäätöskin ja vähän jännittääkin. Sitten kyllä varmaan masentaa jos inssi ei tuota toivottua tulosta.
Maiti, toivottavasti munarakkulat kasvavat ja hoito onnistuu!
Elsamarja, toivottavasti kiertosi tästä nyt tasaantuu kun kuukautiset alkoivat, arvioiko lääkäri kohdun limakalvon paksuutta? Ovulaatio tuntuu mulla alavatsakipuna, joskus tosi voimakkaanakin. Kipua kestää mulla puoli päivää. Yleensä oviksen aikoihin myös turvottaa ja pierettää ja tosiaan kuten Pinkertonkin sanoi, jopa omaa miestä katsoo ikäänkuin ruusunpunaisten lasien läpi. Limat on myös tuttu juttu. Mäkin suosittelen, että kokeilet tikuttamista. Siitä on varmasti apua oman kropan kuulostelussa.
Täällä sitä taasen ollaaan :)
Maiti: kiva oli kuulla sinusta :) Kyllä se tie väkisinkin vie aina sinne elämän aurinkoilelle puolelle, vaikka välillä tuntuu raskaalta taapertaa siellä pimeämmällä puolella. Toivottavasti munis kehittyy normaalisti, että voitte jatkaa hoitoa. Minä en mitään noista hienoista hoitotermeistä ymmärrä, mutta varmasti saat täältä vertaistukea. Oikein iso hali ja itke pois jos itkettää ((()))
Isotikru: vai olet saanut taasen yksisarvisen matkakumppaniksi. No, jospa se onkin tullut vaan hämätäkseen tätsyä ja menee kohta pois kun täti jää tulematta :) Pidän peukkuja, ja kiitos sinun peukutuksista :) Duunista ei ole ainakaan vielä kuulunut mitään (eilen oli sinne vika hakupäivä).
Elsamarja: no jo on ollut sokea lääkäri, taisi olla eka kerta kun ultrasi, kun meni noin pieleen. Mä suosittelen kyllä myös ovistikkuja. Itse en voisi nippailujen ja limojen (tsori) varaan laskea oviksen bongaamista, ja kun olen muutenkin tämmöinen hormonihäiriöinen, niín antaa ne tikut jotain osviittaa. Ja onhan se mielenkiintoistakin, vaikka aika kalliiksi tulee tuo mielenkiinto :)
Pinkerton: kiitos pahoitteluista :) Ja tuleppa kertomaan neuvolakuulumiset sitten.
Wemppa: pahoittelut punanutusta! Mutta eikö tuo siivoominen teekin ihmeitä ruumiille sekä sielulle :) Minä täällä huhkin (en siis nyt kun tässä istun) samassa hommassa. Virtaa on vaikka muille jakaa, ja mietinkin jos pesisi ikkunatkin. Mutta taitaa tulla vielä kunnon kevätmyrsky, joten akkunat on yhtä paskaset kuin nytkin.. eli taidan vielä siirtää. Suosittelisin kyllä niitä tikkuja, ainakin tässä kierrossa. Kuten aiemmin sanoin, se on hitsin mielenkiintoista, ja olisi kiva kun joku mun kanssa täällä ihmettelisi viivoja, kun tuosta Pietusta ei ole enää viivakaveriksi :)))
Pietu: sanoitkos, että menet rv 5-6 ultraan?? Onko se jo ensi viikolla?? Voi että kun olen niiiiiiin iloinen puolestasi... ja 13. pvä on hyvä päivä syntyä: mun esikkotyttö on syntynyt 13. pvä ja vielä perjantaina :))
Ankkis: piinaa... piinaa... piinaa :))) Peukutan!!!
Siivous on täällä siis käynnissä. Matot ovat ulkona, ja nyt kun neiti nukkuu alan pestä lattioita. Se inha vika tässä lumien sulamisessa on, että KAIKKI hiekka tulee porstuaan asti ja sitähän nyt riittää kun pikkulikka asuu hiekkalaatikolla (tai meillä se on ennemminkin hiekkapuisto). Eli nyt hommiin!
CIAO siskot :)
ANI
Ani: Kyllä on totta, että siivoaminen tekee ihmeitä. Minä olen huhkinut koko aamupäivän, sisällä ja ulkona. Ja nyt on niin hyvä olo että... Paitsi kun katsoo noita ikkunoita - ne on niiiiin likaiset. Mutta minustakin tuntuu, että jätän sen homman myöhemmälle. Ne ehtii vielä likaantua uudelleen. Toisaalta, olisihan se kivaa jos niistä jo nyt näkisi läpi. Pesinhän minä lattiankin ja se se vasta heti likaantuukin uudestaan. Tai siis likaantui jo, kun syötiin pikkulikan kanssa
Vai meinaat, että mun pitäisi alkaa seuraksi tikuttaa.
Oletteko muuten ikinä kuulleet, onko miehen diabeteksellä vaikutusta raskautumiseen tai keskenmenoihin tms...?
wemppa
vielä kiitokset pahoitteluista. Kevät piristää, ja kevätsiivous!!
Menee vähän myöhäiseen aina nämä minun kirjoittamiset.
Emmi: kaikkeen sitä ihminen voikin joutua. Ja ihmettelen samaa kuin täällä muutama muukin, että miten neuvolan terkkari ei tuommoista ole ottanut huomioon??? Luulisi, että alan ihmisenä kuitenkin tietäisi mistä on kysymys (minä en ole ikinä ko. sairaudesta kuullutkaan, kiitos kun suomensit).
Kävin aamulla lääkärissä. Ultrasi ja totesi, että ei täällä ketään ole. Vasemmassa munasarjassa on sen kokoinen munarakkula, että ovulaatio voisi tapahtua perjantain tienoilla, joten hommiin vaan silloin.
Uudestaan käynnistynyt hormonitoiminta pitkään jatkuneen ehkäisyn lopettamisen jälkeen on syypää kaikkiin näihin oireisiin. Yhdet kuukautiset on jääneet ikäänkuin väliin. Jos ovulaatio tapahtuu pian eikä tärppää, menkat olisi odotettavissa kuun lopulla. Että silleen. Opin taas uutta. Ja maksoi 105 egeä!!!! Jos olisin etukäteen tiennyt hinnan, olisin ehkä kuitenkin mennyt arvauskeskukseen verikokeeseen.
Aloin tässä miettiä niiden ovistikkujen mahdollista tarpeellisuutta, jos vaikka ensi kierrosta tai joskus. Kertokaa kokeneet viisaat minulle lisää niistä, mitä maksavat, ovatko helppoja/vaivalloisia käyttää jne jne...