*^*ELOisat alkuviikosta vko 11*^*
Kommentit (83)
No olipas pinolla jo pituutta! Ajattelin äkkiä lukea ja vähän omia kirjoitella. Kiva oli taas lukea monen kuulumisia.
Ostin perjantaina Reimatecin kevät haalarin ja sellaiset lapaset, joissa on vetoketju sivussa. On helppo pukea. Ostin lisäksi haalareihin sopivan pipon, on kerpele siinä oli reikä. MIes vie tänään takaisin. Kyllä osaavat pienten lasten vaatteista kiskoa hyvät hinnat.
Stella tutkii parhaillaan makuuhuoneen lattiaa joka kohdasta. On jo työntymässä sängyn alle. Nyt on lapsi pelastettu. Nyt kynsii tapettia...
Istuminen: ei istuta. Syömme kyllä syöttötuolissa ja se ok samoin rattaat. En istuta sen enempää, koska ei vielä itse istu. Tuettuna kylläkin, mutta lattialle on koko ajan kyljellään ja aavistuksen istuvaan suuntaan. Ei tästä selityksestä kukaan kyllä mitään tajua....
Vaalit: äänestän ja aina naista. En ole mitenkään erityisemmin feministi, mutta tässä asiassa en jousta.
Lehdet: tulee Hesari ei muuta. Ostelen satunnaisesti irtonumeroita.
Meillä vaipan pukeminen on lähes mahdotonta. Stella ei pysy hetkeäkään paikallaan ja kun saan vaipan kiinni, hän avaa teipit. KÄÄK! Hermot välillä menee, kun sitä yhtä vaippaa vaihdetaan ja vaihdetaan... Ostin housuvaippojakin, mutta ovat niin penteleen kalliita. Ne on kyllä helpppo pukea, mutta ei niitä pelkästään raaski käyttää.
Ruoka: täällä pysyy taas suu pääasiassa kiinni. Alkaa toivo jo loppumaan, kun korviketta vaan syödään. Olen antanut kiinteitä päivittän 27.12. alkaen eikä vieläkään maistu.
Nyt lähden taas porkkanaa tarjoamaan....
t. Lillefi ja Stella 2408
Siis meillähän on samanlainen tilanne Neelan kanssa ja ikääkin saman verran. Meille tosin fysioterapeutti suositteli istuttamista varovasti eli ihan pieniä hetkiä kerrallaan. Aikamoinen nokittaja tuo typy kyllä vielä on. Jos laittaa syöttikseen (Tripp Trapp), on nenä heti pöydässä. Istumistaitoa minä kaikista eniten tytölle toivoisin. Olisi niin paljon helpompaa, kun voisi vaikka maahan laittaa istumaan, kun esikoisen kanssa ulkoilemme. Nyt on se tilanne, että iltapäiväulkoilun aikaan tyttö on hereillä ja hermostuu heti, kun rattaat pysähtyvät ja huomio keskittyy muuhun kun häneen. Ip-ulkoilut on siis tosi hankalia tällä hetkellä.
Babybel:
ISTUMINEN: ei siis istuta vielä, eikä fysioterapeutin mukaan saa vielä istuttaakkaan edes syöttötuolissa tuettuna kun istuma-asento on liian " roikkuva" eli nenä kohti varpaita...ja tytöt jo sentään 7,5kk...Babybel + tyttelit
LEHDISTÄ: Mä ostin sen meidän perheen kun oli eurolla. Pikkasen ehkä liian vanhoista on juttua että mua ei niin kovasti vielä kiinnosta kun on vaan tää yksi. Että siinä mielessä enemmän vielä luen niitä vauvalehtiä. Ostan aina irtonumeroita kaikista lehdistä tällä hetkellä. Luen jotain urheilulehtiä kuten fitness ja oxygen ja jotain annaa ja me naisia joskus kun saan äidiltä tai anopilta niitä (niin siis naistenlehtiä). Niin ja netissä luen iltiksiä.
VAALEISTA: Ehdokas vielä harkinnan alla pahasti. Pitää ottaa tällä viikolla selvää ehdokkaasta. Vaalikone on jo tullut testattua mutta en mä ihan pelkästään senkään perusteella päätä.
KEVÄTVAATTEISTA VIELÄ: Mä ostinkin tänään sen haalarin jo vaikka ei pitänyt. Mutta kun olin kaupungilla ja innostuin. Ostin 80 senttisen Jonathanin vauva vk haalarin. Se on jo nyt ihan OK kokoinen kun testasin sitä päällekin siellä kaupassa. Kuitenkin mun mielestä on kasvuvaraa syksyksi. Siinä on myyjän mukaan ihan sama kosteussuoja kuin peruslasten Jonathan haalarissa olisi mutta vetoketju on pidempi ja vyötärössä ei ole sitä kokoresoria. Väri on kyllä aivan liian tyttömäinen jos poika joskus tulisi...
Ikarus, käyhän kertomassa oletko huomannut että tärinät johtuisi pissaamisesta ?
Vaalit: äänestämässä käyn mutta melko hakuammuntaahan se kyllä on kun en jaksa niin kovasti vaalitenttejä seurailla, samat jorinat melkein kaikilla. Puoluetta se taidan minäkin äänestää.
Lehdet: voi pieksut että nuo lehtikauppiaat jaksaa soitella. Jotensakin aikaa ei jää kyllä muuhun kuin sanomalehden lukuun. Joskus aikoinaan luin Hyvä Olo lehteä, en tiedä ilmestyykö enää. Valitut Palat tuli jonkin aikaa mutta senkin lopetin kun niitä on vieläkin avaamattomina varmaan sen seitsemän lehteä. Kirjoja tykkäisin lukea enemmänkin mutta nyt jäänyt iltaisin muutamaan sivuun ennen unen tuloa.
Siitäpä tulikin mieleeni gallupin omaisesti kysellä että minkä kirjan luit viimeksi tai suositteletko jotain kirjaa luettavaksi. Itse luin viimeksi pokkarin nimeltä ¿kypsä poimittavaksi¿, kertoo englantilaisesta naisesta joka on ostanut Italiasta talon, ei kovin kummoinen eepos. Jos tykkää dekkareista niin voisin suositella ruotsalaisen Henning Mankell:in dekkareita.
Taustailijoista; ymmärrän hyvin taustailevia eloisien vanhempia, ihana lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja. Mutta kyllä sellaiset jotka tuttujen juttuja täältä yrittää bongata ja niitä sitten kertoo hiekkalaatikolla voi mielestäni suksia kuuseen, terkut sinne vaan ! ;)
Lillefi kertoi vaipanvaihdon vaikeudesta, sama täällä plus vielä pari kertaa päivässä pitäis yrittää rasvata koko tyttö ! Siinä sitten rasvasta liukasta mustekalaa yrität pitää hoitopöydällä, lattialle varmaan kohta mentävä asiaa toimittamaan.
Pukeminen: laitan tytölle näillä keleillä vain ÄP:n kevyttopan bodyn ja potkareiden päälle (+töppöset, tumput, pipo) ja vaunuissa makuupussi. Vieläkin tuntuu että voi olla liikaa päällä. Meillä tosin suojainen kuisti jossa tyttö nukkuu.
Ja sitten tuuletusta: meillä opittiin tänään ryömimään. JEE! Iso kehitysaskel, tuntuu hienolta.
Istumisesta oli tänään neuvolassa puhetta ja kuulemma ikäisekseen istuu ihan hyvin. Taaksepäin kaatuminen jää sitten vasta 9 kk iässä, siis taulukoiden mukaan ;).
Pituutta tytöllä 7 kk iässä 70,5 cm ja painoa 7800 g. Omalla käyrällään kasvaa.
Olemme herättäneet tytön vielä iltamaidolle ysin aikaan illalla (aikaisemmin heräsi itse) ja nyt viime aikoina ollut niin uninen että kysyin neuvolassa josko voisi sen iltamaidon jättää pois. Voi jättää kun syö niin hyvin päivän aikana ja nyt meillä yritetään jatkossa nukkua yöt klo 19 ¿ 7. Tietää sitä että illat vapaat vaikka pidellä kädestä isäntää tai voi painaa punkkaan vaikka ysiltä ja vetästä täyden kympin unet. Uskaltaakohan tätä edes toivoa vai herätäänkö meillä tulevaisuudessa klo 4 syömään¿.ja nyt muistuu heti mieleen ne kaikki eloisat jotka herää monta kertaa yössä *nolona*.
Voi, koskakohan saisin minäkin itsestäni irti tulla teitä tapaamaan. Olisi tosi kiva tavata. Kesällä viimeistään ja ehkä Jumboon uskaltaisin autolla töräyttää (siellä moni tuntuu käyvän) , keskustaan en ikinä omalla autolla uskaltaudu, minä maalaistollo =D.
Eloepulle tervetuloa, Jamssan väelle toipumisia. Ja tietty väsyneille unta toivon ma.
Pumpulille kiitos hauskoista jutuista. =)
Heipat vaan !
t. Hanhikki ja tyttö 0908
VAALEISTA, valveutuneena kansalaisena kävin jo ennakkoon äänestämässä :) Meni kielipoliittiseksi päätökseksi.
LEHDET: mä olen armoton lehtifriikki, kaikki käy, hätätilassa vaikka Tekniikan maailma ja kemistiliiton vuosijulkaisu.Joten Jamssa, have no fear sen Cosmon kanssa.
Pepper mä kadehdin sun lenkkeilyä, multa kiropraktikko kielsi lenkkeilyn selän takia kokonaan sanoin kun kantoliinat ja aerobicin.Blaaaaaah.
Meillä ei kanssa poika liiku vaikka mikä olisi ja istuminen ilman tukea aiheuttaa muksahteluja joten taitaa olla fysioterapeutin paikka vaikka vaan katsastamismielessä. Kunhan sellaisen Londreksesta löydän.
PEPPER; mä olen niin onnellinen näistä vauva-uintijutuista, nimittäin löytyi siis juttu joka on halvempaa Lontoossa!!JEE JEE! meillä kerta on 5 puntaa eli 7,5 euroa. Mutta siellä ei tehdä näitä kaikkia hc juttuja joista olen Suomessa kuullut, kuten vauvan " tiputtaminen" veteen ja aika tavalla rankempia tuntuu kaikki sukelluttamiset täällä olevan. No, poika rakastaa uimista ja näinkin olemme altaassa viihtyneet.
Nyt huudetaan kylpyyn!
VAALIG: Äänestämässä käyn virallisena vaalipäivänä, mutta ehdokasta en ole vielä valinnut. Nainen saa kyllä täältäkin äänen...
LEHTIG: Hesari tulee luettua joka aamu, ilman sitä tuskin enää osaisi aamua aloittaa :) Muuten mulle tule tällä hetkellä kuin liiton lehdet sekä Tekniikka & Talous. Naapurissa asuu tosin mukava pariskunta, joka pudottaa meidän postilaatikkoon viikottain kasan lehtiä, kun ovat ne itse ensin lukeneet. Laatikkoon ilmestyy mm. MeNaiset, Apu, 7Päivää, Sport, Tuulilasi yms. Ostin lauantaina myös eurolla Meidän perheen, mutta en ole sitä vielä ehtinyt lukemaan.
PUKEMISG: Nämä ilmat ovat aika haasteelliset pukemiselle. Laitan vaunuihin bodyn ja potkareiden lisäksi ÄP:n tumput ja vanupuvun sekä kypärämyssyn. Lisäksi ÄP:n makuupussi, joka on nyt ollut auki. Vaikka vaatetta on vähän, silti poika on lähes aina hionnut. Vähemmällä siis varmaan pärjäisi, mutta hurjalta tuntuu jättää jotain pois, kun talvi kuitenkin vielä on.
VAUVAUINTI: Me maksetaan vauvauinnista 12 e/kerta. Sairastamiset menee omaan piikkiin ja meillä on jäänyt jo 4 kertaa väliin, viimeksi viime lauantaina. Tuomas on alkanut vihdoinkin tykkäämään uinnista ja edellisellä kerralla jopa innostui vettä läikyttämään. Aikaisemmin on uinut vaan nyrkki suussa ja ihmetellyt...
Eloeppu ja iltapuurosta kieltäytynyt Tuomas 2108
VIIMEKSI LUETTU KIRJA GEE: " prep" by Curtis Sittenfeld ja oli mun mielestä hyvä kirja en tiedä saako suomesta ollenkaan. Nyt lukemassa The devils teeth kirjaa joka on joku tositarina valkohaista ja niiden tutkijoista. Mä tykkään lukea taas muutakin kuin vauvalehtiä eli ollaan palaamassa ajatuksissa maailmalle tästä vauvatodellisuudesta ehkä jo pikkasen?
Paitsi kun täyttelin lomakkeita niin havaitsin saman AIVOT NARIKASSA ilmiön kuin pumpulikin oli miettinyt. Oli vaikeuksia laskea kuukausia ja vuosia yms. Jaiks!
Nyt oli epäonnistunut ilta kun koira kusi lattialle ja vauva oksensi mun päälle ja lattialle. Mutta ei sitten onneksi mitään sen pahempaa siivottavaa ilmennyt.
Tulin tänne puolelle huhuilemaan, löytyisikö vielä eloisia, jotka olisivat innokkaita pudottamaan painoa tai muuten vaan remontoimaan ruokatottumuksia. Tuolla elopainoisten pinossa on nimittäin ollut melkoisen hiljaista viime viikkoina ja olisi mukavaa keventää runsaammalla joukolla. Eli tulkaahan kaikki aloittamaan tai jatkamaan siitä, mihin viimeksi jäitte!
canemo
Tuun kertoon tilannetiedot paremmalla ajalla.. Nyt tuo markkinointisuunnitelma huutaa tuolla suunnittelijaa, joten pakko keskittyä noihin kouluhommiin ja projuihin ku deadlinet lähestyy...
Vaalit: kävin tänään puoli vahingossa, kun ostoskeskuksessa oli äänestyspaikka. Aina olen kyllä äänestänyt. äänestän aina henkilöä (puolueella ei niin väliä, mutta on pari/kolme puoluetta, joiden ehdokkaita en suostu äänestämään!) Yritän löytää sellaisen ehdokkaan, joka on suht samanlaisessa elämäntilanteessa kun minä itse ja kenties sama ammatti tms. Tällöin hän saattaisi ajaa minunkin asioitani....
Uinti: 17euroa kerta! Hurjaa! Ja joka kerta on maksettava, oli paikalla tai ei.
Istuminen, liikkuminen: taaksepäin on menty pari kuukautta, eteenpäin ei . Istuu tukevasti syöttötuolissa ja rattaissa, mutta ei itse lattialla.
Kirjat & Lehdet: En ole ehtinyt lukea yhtään kirjaa Veeran syntymän jälkeen, vaikka rakastan lukemista. Raskausaikana luin siitäkin edestä. Lehtiä luen hetken aina ennen nukkumaan menoa. Meille tulee Hesari, Vauva, Kauneus ja terveys sekä iso liuta ilmaisjakeluita (siis Vantaan paikallislehdet, Pirkka, Yhteishyvä...)Perheessä päätös, että muita ei tilata.
Puppe29 (oikeasti 30 KÄÄK!) poistuu reiluksi viikoksi koneelta, sillä huomenna tuskin ehdin kirjoittelemaan ja keskiviikkoaamuna otamme siivet allemme ja lähdemme Etelän aurinkoa ihastelemaan.
Voikaa hyvin!
Jospa kantaisi kortensa jälleen kerran kekoon...
LEHDET: Minulle tulee Vauva ja Perhe, ostan irtonumeroita Kaksplussasta ja joskus Odotuksesta. (Miten niin vauvakuume vaivaa...). Rakastan sisustuslehtiä ja ostan niitä irtonumeroina. Lisäksi minulle tulee omaan alaan liittyviä lehtiä.
KIRJAT: Lukeminen on maailman paras harrastus,mutta tällä hetkellä siihen ei ole oikein aikaa. Viimeksi luin kaikki Harry Potterit tyttären kanssa kilvan. Kate Mossin Labyrintti on nyt menossa. Lempikirjani ovat Joanna Harrisin Appelsiinintuoksu ja Pieni suklaapuoti.
VAALIT: En ole vielä äänestänyt,mutta naiselle ääneni annan, mutta samanlaisessa elänmäntilantessa olevaa,minun tilannettani ymmärtävää, on melkoisen vaikea löytää:)
Jaaha,lähden kahvinkeittoon,jotta voi palata taas terrorisoimaan palstalle:)
Opemamma ja uinuva Leevi 2808
aivan ihana ilma,mittari näyttää +4.3 näin aamu tuimaan :)
muuteskin aamu alkanu ihan kivasti.murskasin illalla iidalle annoksen kaurahiutaleita kun toissa aamuna kakoili,kyllä vieläkin vähän mutta sain n.½dl menee alas jo ;)
ilmeisesti illalla tankkaa niin hyvin ettei ole aamullakaan vielä nälkä,koska tuo syö toooosi vähän aamusin.
mutta nyt lukee mailit sun muut joten oikeen auringon paisteista päivää kaikille :)
iloinen k.h.p ja mussukka likat
Poika jo ekoilla päikkäreillä ulkona. Toiset ne vasta heräilee...
Muutama gee oli...
Vaalit: Äänestän vakipuolueen naisehdokasta. Olen äänestänyt aina eduskunta- ja presidentinvaaleissa kun ikää on riittänyt.. eli 10v. sitten tais olla pressanvaalit, jolloin sain äänioikeuden.
Lehdet: Vauva- lehti tulee, miehelle urheilulehti. Paikallinen sanomalehti myös ja sunnuntaina hesari. Siinäpä ne, naapuri vielä välillä tipauttaa Annan ja MeNaiset postilaatikkoon. Perhe- lehteä ostan välillä irtonumeroina ja satunnaisesti iltapäivälehtiä. Kirjoja tykkään lukea, mutta yhtään en ole saanut loppuun asti sitten Lukan syntymän. Tykkään mm. Nancy Thayerin kirjoista.
Eloepulle tervetuloa joukkoon!
Nyt kerholaiselle eväiden tekoon!
Hallas, jolla silmät vielä ristissä ..
pinolla on mittaa.
Kirjat: nyt on niinvähän luppoaikaa, että en ole ehtinyt joulun jälkeen lukemaan mitään " hupikirjallisuutta" . Silloin jouluna luin Seppo Jokisen uusimman dekkarin. Nyt on tenttikirjoista meneillään Möjligheternas Landskap, kertoo pohjoismaisen ympäristön ja maiseman kehityksestä ja siihen liittyvistä mielikuvista ja niiden mielikuvien muutoksesta 1900-luvulla. Kiteytettynä: mikä tekee Pohjoismaista (Pohjolasta) maisemallisesti sen mikä se on. Ei mitään maantiedettä tai geologiaa tai vastaavaa vaan ihmisten käsitystä Pohjolan maisemasta... tai jotain. Esimerkiksi miten elokuvissa on esitetty pohjoismaista maisemaa.
Niin tähän AIVOJEN tyhjäkäyntiin. Kun luen tenttikirjoja, niin kieltämättä on ehkä vähän hitaampaa kuin normaalisti. Mutta hyvin näyttää tuo norjankin kieli taipuvan meikäläisen aivoihin (tuo kirja on suurimmalta osaltaan norjan kielellä). Tai ehkä mä vaan luulen, että ymmärrän...
ARGH!!! Tuo vauva ajaa mut kyllä hulluuteen. Tänäkin aamuna se on vaan itkenyt koko aamun. Enkä mä tiedä mikä ihme sitä raukkaa vaivaa. Musta tuntuu, että olen ihan hirveä äiti, kun annan sen vaan nytkin huutaa tuossa sängyn päällä. Jos se on sylissä, se huutaa yhtälailla ja lisäksi vielä potkii ja repii ja raapii. Mä EN TIEDÄ enkä ymmärrä.
Eilen tyttö oli miehen kanssa puoli tuntia täällä kotona, ja koko sen ajan se oli huutanut ihan suoraa huutoa. Mä kun tulin naapurista takaisin, vauva oli ihan punainen ja räkäinen ja itku oli ihan kammottavaa. Kun otin sen syliin, itku lakkasi. Ukko sitten tietty siitä otti itseensä, että vauva ei tykkää hänestä. Mä yritän sitten selitellä, että vauva on väsynyt tai kipeä.
Jamssa kera huutavan vauvan
Poitsu olis eskariin viety tehtiin samalla pieni kävely lenkki haettiin koivun oksia sisälle. Oli jo muutamassa pajussa jo kissansa. Niitä en vielä ottanut otetaan sit lähempänä virpomis päivää niin saavat lapset sit ne koristella. Pidempää en raaskinut tehdä kun on sit huoli noista koululaisista muistavatko lähteä oikeeseen aikaan kouluun. Pihaan ei viitsinyt jäädä leikkiin kun on niin kuranen. Katsotaan iltapäivällä uudestaan.
Esikoinen kyseli iltapäivä kävelyn perään kun saivat taas nuoren suomen liikunta kortit joihin tarvii kerätä rasteja. Mä oon suosinut noita kävely retkiä näin kevät ulkoiluna kun ei milään jaksa pukea kuravaatteita päälle. vaikka kastuvat nuo kävellessäkin kun tarvii jokaiseen lätäkköön astua.
Kirja g: viimeksi luin da vincin koodin mies sai sen joululahjaksi. Edellinen tais olla joku Tuija lehtisen kirja. Lasten kirjoja on tullut kyllä enempi nykyään luettua. Risto rääpääjät on aikas hyviä. Esikoinen niitä on nyt lukenut. Ihana kun lukee iltaisin ääneen pikku veljelleen kyseisiä kirjoja. Mulla on vaan se paha tapa kun aloitan kirjan yleensä illalla kun silloin on vasta aikaa niin en osaa lopettaa vaan luen kirjan sit loppuun asti ja aamulla on sit silmät ristissä.
istumis g: ei istuta, rattaissa istuu ja muutaman kerran on istunut syöttötuolissa mutta vitonen tarvii sitä vielä. Teemu heiluu syöttötuolissa sen verran paljon että helpompi syöttää sitterissä tai sylissä.
Jamssalle paljon jaksuja on tosi kurjaa kun toinen vaan itkee.
nyt ei muuta muistu mieleen. Meen laittaan pyykit kuivuun ja kuoriin perunoita. palailen jos kerkeen.
puuhis ja Teemu 2908
Eloeppu piti toivottaa tervetulleeksi.
Onkos muut huomanneet samaa. Meillä Teemu herää nykyään aikasemmin ja vaan aikasemmin. Onko se tuo kevään valoisuus kun herättää pojan. illalla kun käy samaan aikaan nukkumaan kuin aikasemminkin. Muistelen kyllä että muillakin olis ollut sama juttu.
puuhis joka menee nyt laittaan ne pyykit kuivuun
Opemamma: Kumpaa alasi lehdestä luet " Tuhkatkin pesästä" vai " Nokipoikaa" ? :D
Pupelle oikein hyvää lomaa.
Saisi jo Jamssalla helpottaa tuo pienen itku, osaispa auttaa.
Kiitos kaikille kirja galluppinn vastanneille. Vielä toivotaan lisää kirjavinkkejä.
t. Hanhikki
Sain tytsyn nukkumaan. Huoh. Kohta pitää silti herätä kun on hampilekuri hänellä.
Lapset on muuten kai paranemaan päin.Vauvalla on kyllä ihan järkky yskä vielä ja nuha. Jos ei parissa päivässä helpota, niin pitänee taas mennä lääkärille. Esikoisella oli vielä eilen vähän lämpöä iltasella. Kovasti hän haluaisi kouluun. On ollut kotona ja kaksi viikkoa. Meinasin ensin, että pitäisi olla kaksi kuumeetonta päivää, kun on ollut niin rankka tauti, mutta pitää vielä miettiä, josko tuo jaksaisi jo huomenna kuitenkin mennä kouluun.
ELOepulle tervetuloa mukaan.
Niin ja Mömmelin kuulumisia oli mukava kuulla.
Käykäähän muutkin näyttäytymässä!!! Missäs Peeveli luuraa?
PIAlle: sinä olet ilmeisesti jo parantunut? Teilläkin on sitten opittu ryömimään :)
SYÖMISESTÄ: meillä meni taas ihan pyrstölleen nää kiinteiden syömiset. Maito vaan kelpaa enää. " Urheasti" mä joka päivä tarjoan 4 ateriaa, 1 hedelmä, 2 liha- tai kasvisruokaa ja 1 puuro. Mutta kun tökkii niin tökkii. Jos se sitten taas lähtisi kun taudit hellittää.
Jamssa
siis syömisen ja juomisen suhteen. Kiinteitä menee pieni määrä päivässä, mutta tissi ei kelpaa enää kuin kerran yöllä ja muutakaan nestettä en saa pojalle juotettua muuten kuin ruiskulla suuhun laittamalla. Kovin monta kertaa vaan täytyy 10 ml ruisku väkisin suuhun tyhjentää...Nokkamukin työntää pois, samoin kupin. Tuttipulloa ei ole koskaan huolinut, sitäkin olen nyt yrittänyt, mutta ei kelpaa. Millä ihmeellä saan nestettä hänelle annettua?
Käytiin siis äsken lääkärissä ja pojalla on virustulehdus, jota osasin kyllä itsekin arvailla. Korvat ja keuhkot olivat onneksi kunnossa, rauhaset aristivat ja yskää sekä röhää löytyy. Huoli on kova nesteen saannista, tänä aamuna vaippa yön jäljiltä oli aivan kuiva :( Lääkäri käski nyt mitata kaikki suuhun menevät nesteet ja kiinteät ja niitä pitäisi mennä kuulema lähemmäs 1000 ml yhteensä vuorokauden aikana...Huomenna täytyy soittaa sinne ja kertoa tulos. Vitsi, joisi nyt edes maitoa, jos kiinteät ei uppoa...Minne katosikaan niin hyvin juonut ja syönyt poika :(
Jamssalle jaksamista vauvan kanssa. Tiedän kuinka raskasta se on. Meillä Tuomas oli tyytymätön ja itki melko paljon ensimmäiset kuukaudet (osittain varmaan maitoallergian syytä) ja itse en muista ensimmäisistä kuukausista muuta kuin pojan ainaisen kantamisen ja itkut. Onneksi nyt on helpottanut, vaikka tämä syömättömyys/juomattomuus nyt aiheuttaakin huolta...
Jep, tällä kertaa tuli taas omaa napaa. Täytyy mennä tekemään sosetta, jos suu vaikka aukeaisi :) Poika jaksaa olla kyllä pirteä ja leikkiä, vaikka ei syökään/juokaan.
Eloeppu ja Tuomas 2108
Opemamma sieltä taas huhuili. Niin tuumpa kirjoittamaan sanasen jos toisenkin. Ruuan sai sopivasti uuniin niin nyt on hetki aikaa.
Taustailijoista on ollut puhetta. Itse pisti asia vähän mietityttään kun tosta väsymyksestä ja masennuksen poikasesta kirjoittelin (tänään on ollut hyvä päivä vaikka viime yö meni tuttia laitellessa). Kuinkakohan moni on tutuista sen lukenut. Ei varmaan moni kun kukaan ei oo lastenhoito apua tarjonnut.
Eipä se mua haittaa vaikka joku mut täältä tunnistaakin ja helpostihan se käy tän lauman kanssa. Nyt en oo tota laumaa enään niin kirjoitellut tohon viestin perään. Muutenkin mut tunnistaa helposti kun mulla on sama nimimerkki kaikilla listoilla joille kuuluu. Niin ja on meijän porukasta ollut lehtijuttukin aika liki 2 vuotta sitten.
Vähän harmittaa kun en oo teitä ketään päässyt tapaamaan. No toisaalta siinä on se hyvä puoli ettei ainakaan tuu vahingossa mitään lipsauteltua. Monta kertaa oon oman nimeni meinannut lipsauttaa loppuun kun välillä kopsaan samat jutut muillekin listoille.
Lehdistä: Aikasemmin tuli tilattuna kaksplussaa. Nyt tulee vauva kun siskoni sai hyvän lahjan kun hänen kauttansa vauvalehden tilasin no se loppuu kohta. Meidän perhe lehti tulee ja siitä oon tykännyt enenmmän kuin vauvalehdestä kun meiltä löytyy noita isompiakin muksuja. Hämeen Sanomat ja iltalehden ja iltasanomat luen netissä.
Kevät vaatetuksesta: Isompien poikin vanhana löytyy ihan tavallinen tuulipukuhaalari koko 74 ja 80 ja äitini tekemä takki ja housut. Kenkiäkin löytyy saappaita ja lenkkareitä. Nähtäväksi jää mikä koko on oikea.
Vaaleista ei oo harmainta aavistustakaan ketä äänestän. tarvii varmaan ruveta asiaa pikku hiljaa pohtimaan.
Nyt en muuta muista. Siskon mies tuli just tyttö hakemaan hoidosta. joten lopettelen tähän.
puuhis ja Teemu 2908