Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOisat alkuviikosta vko 11*^*

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea väpä ihanasta uutisesta. minäkin kai tajusin, kuka olet...

Tämähän onkin hauskaa aikaa, kun alkaa tulla näitä uutisia.

Voi kun minäkin vielä saisin joskus ilmoitella näitä uutisia...no jopas meni minulla uutisoinnikisi.

Puppe: oikein ihanaa lomamatkaa teille!

Jamssa: Mukava kuulla että isommat voivat jo paremmin. Toivottavasti pikkuisenkin kitinät alkavat pikkuhiljaa helpottaa.

Meillä Eetu on alkanut lattialla istuskellessaan työnnellä itseään käsillä taaksepäin. Erikoinen tyyli liikkua, mutta tyyli vapaa kai...

Ulkona on kyllä niin hieno ilma, että täytyy lähteä lastenohjelmien jälkeen vielä ulkoilemaan.

mukavaa loppupäivää kaikille!

myry

Vierailija
22/83 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aivan kateudesta vihreä ja vauvakuumeesta soikeana. Tämä soikeanvihreä mamma poistuu...

Opemamma alias nuohooja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hitsukat että yks elokuinen jo raskaana vastahan nää synty=). Kyllä aika menee nopeesti, ennenkun tajuukaan niin ollaan kouluun saattamassa.

Jamssalle anteeksi erehdyksestä tällä mammalla muisti pätkii vähän liiankin paljon!!

Meillä sitten esikoinen tuli kipeeks. Eilen kuume nousi 38,6 ja valitti kovaa päänsärkyä ja sitten jo oksennus lenskin pariin otteeseen ja tietenkin sohvalle molemmilla kerroilla. Noh aamulla vaikutti olevan jo kunnossa, mutta kuume nousikin taas päivällä. Muita oireita ei oikeestaan ookkaan, paitsi nokka vuotaa pikkasen. En tiiä oiskos A-virusta tai jotai...

Harmittaa vaan kun tänäänkin oli aivan mieletön ilma niin me joudutaan kökkiin tääl sisällä.

Vierailija
24/83 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin kans tunnistaa sut. Mä peesaan opemammaa. Täällä kans ollaan kateudesta vihreitä. No vihree on mun lempiväri joten sopii mulle. Voi että kun sais ite olla seuraava. Vällyjä on kyl pöllytelty mut ehkäsyn kanssa. No voihan se pettää niinkuin Teemunkin kanssa kävi.

Pumpuli kyseli oudoista tavoista tai jotain. Meillä muuten syödään melki aina muusia. Helpompi kuoria perunat raakoina kun kypsinä ja kuumina.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
25/83 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin ne vaan meijän elokuiset ovat jo aika isoja kun tämmösiä ihania uutisia jo tulee!!

Luka harjoittelee kovasti konttaamista ja nyt etenemistyyli on ryömimisen ja konttaamisen välimuoto. Hassun näköistä :) Hampaitako lie vai mitä, mutta tosi kränä poika ollut tänään. Isukki oli täällä ihan helisemässä mun jumpan ajan taas - kyllä pikkuhiljaa saa poika tottua, ettei äiti ole ihan jokapäivä 24h näköpiirissä..

Nyt ei enää järki leikkaa ollenkaan, parempi könytä tuonne vällyjen alle. Unisäteitä kaikille!!!

Hallas (jo puol`nukuksissa)

Vierailija
26/83 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli pikaisesti vielä kirjoittaa, kun noin hienoja uutisia tuli. Voihan hyvin ja kerrohan täälläkin palstalla kuulumisia edelleen.

Air ja neito 2808

Vierailija
27/83 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi paljon onnea väpälle! :)

Taidot: Ei osaa meidän tyttö vielä istua ilman tukea. Syöttötuolia kokeiltu pehmustettuna, mutta sitterissä helpompi syöttää. Tuolissa heilutaan ja huojutaan. Myöskään ryömimisen salat eivät vielä ole avautuneet. Liikkuminen kääntyen ja navan ympäri pyörien.

Ruoka: Tällä hetkellä kiinteitä 4 kertaa päivässä, puuro aamuin illoin ja 1 liha/kasvissose ja 1 hedelmäsose. Kaikki kelpaa, oli sitten omaa tai kaupan sosetta. Kalasosettakin annoin kerran, kelpasi sekin, vaikkei se ollut niin sileää kuin muut soseet.

Hampaat: 2 alhaalla ja juuri tuli toinen ylös, eli nyt yht. 4.

Vaalit: En ole vielä päättänyt, ketä äänestän, mutta aion kyllä sunnuntaina mennä.

Lehdet: Meille tulee Turun Sanomat, jota luen pitkin päivää silloin kun pääsen syömään. Sitten tulee Kodin kuvalehti mulle ja Tieteen kuvalehti miehelle, molemmat hyviä lehtiä. Kaverilta saan Trendi-lehdet lainaksi.

Kirjat: Nyt olen taas alkanut iltaisin lukemaan, on ollut taukoa lukemisesta kun vauva syntyi. Viimeksi luin Anne Tylerin Avioliiton lyhyt oppimäärä. Anne Tylerin kirjat ovat ihania! Nyt on työn alla Agatha Christien elämäkerta Vanha hyvä aikani, vaikuttaa kiintoisalta. Mieluiten luen tosielämän ihmiskohtaloista, tai sitten hyviä romaaneja. Labyrintti on minullakin lukulistalla, ehkä seuraavaksi. Onko ketään muuta hurahtanut Diana Gabaldonin Muukalainen-sarjaan?

Minäkin olen innostunut huutonetistä. Se on helppoa, vähän tietokonetta näpyttelee ja huomaa ostaneensa jotakin.

Ehkä pitäisi mennä sänkyyn, tyttö nukahti jo 19.45 ja aamuherätys taitaa tulla liian aikaisin minun makuuni!

Terveisin illanvirkku Mantse ja mahallaan, peppu pystyssä nukkuva Olivia 7 kk

Vierailija
28/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se viikonloppu taas hurahti kuin huomaamatta...Ilmat olivat aivan loistavat ja vaunuttelinkin koko viikon edestä, mies makasi kuumeessa ja lapset pyörivät harrastuksissaan.

TAUSTAILIJOISTA: Minua ei haittaa, vaikka joku minut täältä tunnistaa. Minun elämäni on niin " tylsää" , että jos joku saa sen utsimisesta kiksejä, niin aika huonossa hapessa taitaa olla:)

MISSÄ OVAT: Teippi, Puhapetet, Picapica, Kretukka, Myry, Babybel,Babyperhonen, Hipsuhiiri, Vaaga...Ja monet monet muut...Alkaako tämä homma kuivua käsiin, iik...

Leevi on nyt pari päivää maistellut maissia ja ensimmäisiä kertoja suukin on auennut vapaaehtoisesti:) Poika alkaa olla kiinteiden tarpeessa, sillä kontaten vaelletaan jo melkoisia matkoja ja välillä poika punkee itsensä jo pystyyn tukea vasten, mikä on äidin mielestä aivan karmeaa, koko ajan saa olla silmät ahterissakin.

Nyt lähden kättelemään silitysrautaa,pöh...ei hotsittaisi,mutta eipä nuo rätit itsekseenkään suoristu:(

Pirteää maanantai-päivää kaikille!

Opemamma ja ekoja päikkyjä vetelevä aamukukku Leevi

Vierailija
29/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko taas aluillaan...Viikonloput vierähtävät aina niin nopeasti. Sunnuntai voisi kestää joskus pidempäänkin, sillä se on miehen ainoa vapaapäivä viikossa. Mies ja kaksi vanhinta olivat eilen Ellivuoressa laskettelemassa. Minä ja pienemmät vietimme päivän kotosalla.

Elokuiset vauvat tuntuvat olevan kovin liikkuvaista sorttia, meidän Eetulla toimii vain peruutusvaihde tällä hetkellä. Osaa kyllä istua kun laittaa istumaan. Mutta vielähän tuota liikkumista ehtii... Hän keskittyy tällä hetkellä jutustelupuoleen.

taustailijoista oli puhetta... Minua ei henk.kohtaisesti häiritse jos joku käy lukemassa, mutta ymärrän myös jos jonkun mielestä se on ikävää.

Minä olen tässä naureskellut että poika taitaa olla tuleva mammanpoika kun viihtyy niin äitin kainalossa eli yöt nukkuu niin hyvin kunhan saa nukkua minun kainalossani. Joskus jos herään

yöllä ja meinaan siirtää hänet omaan sänkyyn niin itkuhan siitä tulee, mies totesi yks yö et ota pois hänet sieltä äläkä laita tollaiseen vankilaan(pinnasänky).

Pitäisi kai tänään suunnata stokkalle katsomaan jos vielä löytyisi reiman kanta-asiakaspukuja, vaaleanpunaisia ihanuuksia.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Myry poistuu nyt kera Eetun, joka haluiaisi myös kirjoittaa omia juttujaan...

Vierailija
30/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se päivä on käynnistyt täällä meilläkin jo kukonlaulun aikaan. Luka on aikaistanut heräämisiään ja jo kuuden jälkeen poika on pirteä kuin peipponen!!

Opemamma: Kylläpäs Leevi vaikuttaa jo aika menevältä kaverilta! Mihin ne meidän vauvat ovatkaan kadonneet?!

Tuosta tulikin mieleen eilinen episodi. Tyttö oli käynyt omatoimisesti potalla ja pissat olivat jääneet kaatamatta. Luka oli hinannut itsensä lempipaikkaansa WC:n ja kohta kuului hankaavaa ääntä sieltä - poika oli potan kimpussa ja pissaa ylt`ympäriinsä. Empä tiennyt itkeäkö vai nauraa...!

Mies aloitti tänään uudessa työpaikassa, joten meillä paluu arkeen. Tyttö tuossa kaipaa seuraa, täytyy mennä!

Hallas ja päiväunilla jo oleva Luksu 0608

Vierailija
31/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun näyttää harmaalta ulkona ja vettä sataa tihuuttaa. Jotenkin tuntuu enemmän syksyltä kuin alkavalta keväältä.

Pikku-ukko nukkui viime yön kuin tukki ja heräsi syömään vasta kuudelta aamulla, mutta hehkui silloinkin kuumana kuin kekäle. Seitsemän aikaan noustiin ylös ja mittasin pojalta kuumeen. Heti aamusta mittari näytti 38.6 astetta, joten varasin iltapäiväksi ajan lääkäriltä. Eipä tätä tautia vielä ole montaa päivää ollut, mutta raukka on ihan veto poissa eikä ruoka oikein maistu, joten parempi käydä tarkistamassa tilanne jo nyt.

Myry, oli kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa!

Opemamma, mukava kuulla että Leeville alkaa kiinteät maistua! Energiaa varmasti tarvitaan, jos pojalla on tuohon tyyliin vauhti päällä!

Jaahas, tänään ollaan siis varmaan taas sisällä pikku potilaan ja sateisen kelin takia. Blaah...

Pantoufle

Vierailija
32/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä jo nukutaan ekoja päikkyjä. Eilen taas vierastettiin isoisää niin paljon että alettiin itkeä heti kun vaan naaman näki. Yleensä ei hirveästi vierasta. Isoisä on tumma ja hänellä on partaa eli oudon näköinen vauvasta varmaan. Pitääkin mennä/kutsua useammin kyläilemään, että oppii paremmin tunnistamaan että eihän se ollutkaan kukaan pelottava henkilö ollenkaan.

pantoufle: Paranemisia pikkuiselle!

KEVÄTVAATTEET: Mäkin vilkaisin sellaisia välikausihaalareita. 80 kokoinen haalari tuntuisi olevan tällä hetkellä aika iso vielä. Mutta ehkäpä ostan sitten vasta kun sille tarvetta tulee ellen innostu...Kengätkin pitäisi jossain vaiheessa myös hankkia olla kun ei maahan muuten voi laskea ollenkaan.

Vierailija
33/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja tipit visertää.

Pepper: kyllä lukee pinon viimeisimmät, minä ainakin :)

Opemamma: Leevihän on vallan riehaantunut ;D mukava, että soseet maistuu.

Pantoufle: toivottavasti lapsi paranee piakoin!

Tassuttelu jatkuu edelleen... Pe-la yö oli kyllä iiihan syvältä. Poika heräsi puoli kaksi ja puolentoista tunnin hyssynsyssyttelyjen ja muun taistelun jälkeen äiti luovutti ja kipitti nöyränä tyttönä hakemaan pullon :(. No onneksi sitten la-su yönä poikaa piti paijaaman 10min ja su-ma yönä 8min. Toivoa siis on :D jospa se siitä.

Minä en oikein tahdo tajuta, että se talvi on kohta ohi, siis oikeasti! Jotenkin tuo pääkoppa on asennettu edelleen talviasentoon ja en oikein uskalla antaa talven mennä...

Pihalle olisi tosiaan kiva jo päästä kupsuttelemaan ja tonkimaan. Noita hedelmäpuita en tohdi kyllä vielä alkaa leikkelemään, ovat vielä niin tuoreita :) Vaikka tuo ukkokulta kyllä varmasti nekin katkoisi maata myöten jos en yhtään vahtisi. Sillä on joku outo mania, pistää kaikki kasvit matalaksi?

Eria keralla jumpassa käyneen Jaakkopaakkosen

Vierailija
34/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa yritän kirjotellakin..lukemassa olen käynyt toki päivittäin.

Auringonpaiste saavutti viimein tämänkin suomen kolkan, kateellisena viime viikolla luin kun auringonpaisteessa vaunuttelitte ja täälä paiskoi räntää taivaan täydeltä. Vaan iloinen ja ei niin kovin väsynyt on tämä mamma. Sain viime yöna 7 tunnin yhtäjaksoiset unet! Ja siihen päälle vielä tunnin torkut yhden tutin laiton jälkeen. Jospa ne meijänkin tyttelit oppisivat joskus nukkumaan, edellinen yö meni tosin vain 4 tunnin unilla.

Kevätvaatteista: Ostin Sokoksen viimekuun kantistarjouksen Reima haalarit tytöille, 74 cm. Ja sointuvat Reiman pipot toki myös. Taas mennään " identisellä" ulkovaatetuksella, ei jaksa ettiä kahta nättiä toisiisa sointuvaa haalaria. Ensitalveksikin on muuten identtiset Reimatecit alesta...86 cm, hukkuukohan noi tirppanat niihin.

Lempinimiä: Nössykkä, Neiti Nötterö, " Isin kulta" (bodyn teksti :), emmukkainen, ninnukkainen, emmaliini, emmuska, ninnukka jne jne

Pituus: olen 160cm pitkä (siis pitkä, isosiskoni on 5 cm lyhyempi :)

Ja sitten omaa napaa: muutto lähestyy, 6 viikkoa enää muuttoon. Ja vanha kämppä edelleen myymättä, kohta alkaa ressin poikanen nostaa päätään tuon asian kanssa, Ihan kun ei muutto toiselle puolelle suomea ressaisi ihan tarpeeksi..Vaan jospa tämä tästä. Vielä on aikaa.

Liikkuminen: molemmat tytöt kääntyvät nyt mahalleen, ja pyörivät napansa ympäri, vielä ei ryömitä eikä kontata (onneksi, etenkin jos lähtevät sitten eri suuntiin..)

Käytiin fysioterapeutilla viime viikolla liikkumisen takia, kielsi istuttamisen syöttötuolissakin jne, eivät kuulemma ole valmiita vielä ja neukun täti jo 1,5 kk sitten sanoi että hyvin voi istuttaa, kaikki valmiudet kunnossa. Ja hyppykiikku kiellettiin myös, kuulemma entisestään jäykät jalat jäykistyvät kun hyppiessä jalka tärähtää...ei onneksi moista oltu hankittukkaan

Vaan yritän kirjoitella vähän ahkerammin ettei nää miun viestit ihan koko palstaa täytä kun tulee sitten kerralla paljon asiaa :)

Voimia väsyneille ja sairaille paranemisia!

Babybel ja tyttelit

Vierailija
35/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pepperille ja muillekin VAUVAUINNISTA:

Meilläkin vauvauinti maksaa noin 15 euroa viikossa kävi siellä tai ei eli aika kallista se tosiaan on. Lauantaina treenattiin sitä sukeltamista tai siis pään laittamista veden alle ja menikin yllättäen ihan kivasti. Niin ja meilläkin oli tässä välillä sairastamista, totisuutta eli ei oikein innostunut mutta nyt taas on alkanut olla riemuissaan. Olen tainnut välillä herättää tytön liian aikaisin jolloin on ollut uinnin alkaessa jo nukkumaan valmis eli 2h tuntia ennen uintia.

PRIVAATTI PAIKKA:

Joo olisihan sellainen ihan kiva juttu jos voisimme johonkin yksityiseen paikkaan laittaa jotain kuvia yms.

LENKKEILY: Hienosti olette pepper ja velho jo lähteneet oikein juoksemaan. Mä olen pidentänyt ja reipastanut vaunuttelua. Mulla tuo imetys vielä häiritsee elämää että sen pitää loppua ennenkuin alan kunnolla loikkimaan ;) Reipas kävelykin on tosin ihan hyvää liikuntaa vaikka olenkin joskus ollut enemmän tosi pitkien juoksulenkkien kannalla.

Vierailija
36/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä yrittäisi uudelleen, aikaisempi yritys tyssäsi kun mies saapui kotiin uusi mikroaaltouuni kainalossa. Vanha teki tenän lauantaina, ja aika vaikeaa on lapsiperheen elämä ilman ko apuvälinettä....mitenköhän sitä on ennen pärjätty ilman? No nyt huutelee jo Leokin pinniksestään, mutta jos vähän koettaisin silti näpytellä.

Nauratti kun luin ERIAn tekstiä, mun oma ukkokulta on juuri samanlainen tuon puiden leikkuuhomman kanssa, kaikki tai ei mitään=)

Moni Eloinen on jo vauhdikkas pikkuinen, meillä tyydytään toistaiseksi vain sätkimään mahallaan ja pyörimään viisarin ympäri. Pitäisi varmaan itsekin olla hieman ahkerampi aktivoimaan poikaa.

Olikos se niin että Eloisten kuukausitapaamiset ovat aina kuukauden eka perjantai? Suunnittelin, että tulisimme seuraavaan tapaamiseen, mutta se osuisikin sitten pitkäperjantaille. Mites tuon kanssa toimitaan?

No nyt Leo kimpaantui, gotta go.

Omppupomppu ja Leo

Vierailija
37/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin jos pääsis kirjottamaan pikkunen on päikyillä ja isompi on Peter Panin lumoissa.

Meillä poika on kanssa oppinut nousemaan tukea vasten seisomaan ja eihän sitä voi enää jättää sekunnikskaan vahtimatta kun se seisominen on kuiteskin sen verran huteraa vielä. Mun puolesta ois saannu olla vauva vielä :). Eteenpäin meno on semmosta hauskaa mittarimato tyyliä äänitehosteitten kera!

Oiskohan ollu JAMSSA joka kyseli pojan tärinästä (anteeks jos muistan nimimerkin väärin). Meillä poika teki samaa aina välillä ja mehän käytiin, tosin eri syistä, siinä EEG käyrässä jossa ilmenee epilepsia, mutta mitään epilepsiaan viittaavaa ei ollut ja poikakin on tärinänsä jo lopettannu. Mä luulen että nää tärinät ainakin johtui pissaamisesta, jostain oon kuullut että aika yleistä vauvoilla.

Ainoo galluppi minkä muista oli pituus: Eli pituutta " huikeat" 160cm ja mies melkein 2metriä. Mahdetaan olla aika hupaisan näkönen pari ;).

Vierailija
38/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ekoja päikkäreitä. Neela nukahti, kun vein esikoista kerhoon ja päätin sitten tehdä reippaan kävelylenkin, vaikka sää onkin harmaa. Raitis ilma teki tosi hyvää!!

Neela heräsi tänä aamuna klo 6.10 ja oli oikeastaan tosi kivaa, että hän oli se joka oli ensimmäisenä hereillä. Meillä esikoinen nimittäin heräilee usein jo viideltä ja herättää äänillään koko perheen (leikkii omassa huoneessaan, mutta varsin kovaäänisesti). En ole ollut ihan varma, heräisikö Neela oikeasti noin varhain, ellei esikko herättäisi. No tänä aamuna sitten todistettiin, että aamunvirkku näyttää tuo tyttö olevan.

HALLAKSEN miehelle tsemppiä uuteen työpaikkaan. Oma mieheni aloitti viikko sitten uuden työn ja vähän jänniä aikoja elelemme. Ei vielä oikein tiedä, miten uusi työ vaikuttaa meidän arkeemme (esim. matkustus ja iltamenot). Työmatka ainakin lyheni kolmesta vartista kolmeen minuuttiin, joten se on positiivista :).

Paranemisia kaikille sairastaville!! Meilläkin tässä taas vähän pientä tauti näköjään pukkaa. Neelalla on kauhea räkis ja minulla kurkku vähän kipeänä. Toivottavasti on väärä hälytys.

Meilläkin on taas kohta fysioterapeutille aika. En ole oikein kerinnyt Neelaa jumppauttamaan niin paljoa kuin olisi pitänyt, joten saas nähdä, mitä fysioterapeutti tuosta typsystä sanoo. Kovasti Neelalla on menohalut kasvaneet ja pyörii akselinsa ympäri tosi taitavasti. Peruutus myös onnistuu. Mutta eteenpäin ei pääse, vaikka kuin pinnistää. Melkein jo tuon tytön itsensä kannalta toivoisin, että kohta pääsisi eteenpäin. Alkaa olla varsin turhautunut tyttö meillä. Ja istumistaitokin olisi kiva. Viihtyisi paremmin rattaissa ja voitas ottaa syöttis käyttöön. JOKO MUUT ELOKUISET JO OSAAVAT ISTUA??

Hyvää alkavaa viikkoa!!

Pepper + Neela 7,5 kk

Vierailija
39/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTUMINEN: ei osata vielä vaikka ryömii jo

Vierailija
40/83 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttärissä ja rattaissa istuu tukevasti, mutta lattialla ei malta jäädä istumään yhtään kun on kokoajan kiirus vaan eteenpäin.