maalimaanantai maalikset
Morgenia
Mulle on tulossa kai nyt sitten noro. Onneksi saatiin muutettua ja lapset lähtevät uuteen kouluunsa tänään. Olen valvonut tän yön ja kohta lähden labraan, kun ottavat sappikokeet vielä. LA huomenna mutta lrin mukaan hyvin epäkypsä tilanne, joten aprillipäivään mennään. Tosin ulospäin näyttää hyvinkin kypsälle ja jo monikysellyt, tuleeko kaksoset. Että niin iso ollaan. Ai niin onhan tänään neuvolakin. Taas, johan mä viikko sitten kävin. Vavi on mylkynnyt masussa koko yön. Ei supustuksia, ainakaan kipua ei olluunna ole.
Ja vaviuutisia oli myös monella. Onnea.
Ja jotakuta ärsytti tiedustelut jokojoko, varsinkin anopin synnyttäminen - niin meilläkin salissa olisi tunku jos mahis.
Eilen oli miehen sukua kattomassa kotiamme. MIes heitti että kohta lähetään huutamaan synnärille. Eka kertaa heristin sille sormeani muiden nähden ja sanoin " en tykkää että synnytyksestä vitsaillaan ja sitä paitsi minä EN OLE huutanut synnytyksessä. " Sopii kokeilla ite miltä se tuntuu ennenko alkaa vitsiä vääntään. Älysipä hiljentyä ja yritti vielä pehmennellä asiaa erinäisin lausein - mutta sammakko oli suusta päässyt ja sil siist. ' ' Hauskaa alkavaa viiiiikkkoa ise kullekin.
Kommentit (56)
Dumlelle ja Masulille! :)
Parin päivän päästä saa sitten onnitella jo Tappia ja Punkeliakin (toivottavasti!!, ettei ihan turhaan täällä olla ooteltu!!)
Minä se Masulille sanoin, että 13.pvä syntyy ja ei siihen saakka luvannut ootella, joten näinhän siinä sitten kävi. ;)
Itse kävin ulkoilemassa ja siitä seurasin tiukkoja suppareita ja nyt mietinkin, että ilkiääkö tuonne uudestaan lähteä. Josko se synnytys lähtiskin käyntiin sitten..? *toiveajattelua* :D
Papu ja Hermukka
Äitipolikäynti takana, ja kotona taas. Makaamassa. Jostain syystä polin verenpainemittarit eivät saaneet yhtä korkeita lukemia kuin neuvolan ja meidän, joten vielä(kään) asian hyvaksi ei mitään tehty. Kohdunsuu on 2cm auki ja lääkäri rapsutteli beibin päätä, eli toiveissa olisi, että hän ulostuisi ennen joulua... Vauvan kasvu oli hieman hidastunut, joten perjantaina menen uusiksi ronklattavaksi. Hitsi kun tämä tajuaisi syntyä ennen sitä...
ONNEAONNEAONNEA kovasti uusille äideille! Ja synnytystä tekeville kaikkea hyvää myös!
Alkaa juu pikku hiljaa käymään hermon päälle nuo jatkuvat utelut, että joko, joko, joko. Pitäisköhän ihan nauhottaa jokin puhe, jossa antaa tilannekatsausen limojen ja kakan laatuja myöten, ja sen voisi sitten laittaa pyörimään... Ärsyttää tämä papukaijana olo.
Koirat näkyy nukkuvan, taidanpa liittyä seuraan.
Raisa
Hyvä niin, ei tarvii enää pelätä puksun puolesta ja kokoarviokin oli jo melkoinen! Paljon vain tapille voimia lähetän, toivottavasti kohta alkaisi tapahtua!!
Täällähän on ihan hurja meininki, vauvoja tullut vaikka kuinka monta, ONNEA KAIKILLE!! Ja Tappert käynnistyksessä ja kolomonenkin pian, TSEMPPIÄ!
Mulla oli tänään neuvola, sf-mitta hiukka pienentynyt joten taitaa vauva olla alempana kuin viimeks tai sitten kutistuu... Mitään oireita synnytyksen lähestymisestä ei ole, eilen kun olin kävelyllä niin maha oli kovin pinkeänä ja hieman nipisteli mutta siinä kaikki. Sain uuden ajan viikon päähän ja jos vielä silloin olen yhtenä kappaleena niin sitten lähete äippäpolille. Saa nähdä miten käy... yöt on nyt olleet aika levottomia kun herään pieniinkin tuntemuksiin ja luulen että nyt jotain tapahtuu. Mun puolesta sais synnytys alkaakin yöllä kun sitten mieskin olis valmiiks kotona eikä tarvitsis sitä alkaa töistä soitteleen!
Lähden tästä kohta kaupungille, meen kaverin kans leffaan, saa jotain muuta ajateltavaa. Pelottelin kaveria jo että jos mun synnytys alkaa siellä leffassa niin se pääsee sitten mun kans sairaalaan tukihenkilöks! Heh.
Koitetaan jaksaa vielä nämä viimeiset päivät...
Despelote, rv 39+1
Petturi-Tappikin on sitten synnyttämässä! Sunhan piti olla täällä vaikka kuinka pitkään! Miten sä jo nyt? Hyvä, että piti pintansa käynnistyksen suhteen ;)
Positiivisesti ajateltuna, mun on pakko synnyttää tässä kuussa. Kuun vikana päivänä mulla olis menossa jo rv 42+3. Kai ne siihen mennessä käynnistää, vai???
Papu: kokeilemalla löytää kestävät kasvit. Mun tyyli on nykyään niukasti kasteleva ja mulla on säilynyt jo vuosia mm. kultaköynnös, anopinkieli, palmuvehka, pari muuta vehkaa, pullojukka, hopeaköynnös, säilätuutti(kohan tuo on), supputraakkipuu. Talvella kastelin aiemmin herkästi liikaa; silloin suosin saviruukkuja. Nyt on käytössä vaikka mitä materiaaleja ja hyvin säilyvät hengissä, kun en muista kastella niitä kuin parin viikon välein ja kokemuksen karaisemana, en silloinkaan läpimäräksi kastele. Runsaamman kastelun aikana tapoin rahapuunkin, josta Möhkis mainitsi. Monen monta kaktusta oon tappanu, sekä muraattia. Moni on ihmetelly, miten saan ne tapettua, mutta helppoa se on kun osaa... Mun kukkia ei saa liikaa näköjään hoitaa. Lannoitankin vain muistaessani. Moni aina naljauttaakin, että siinä se puutarhuri tappoi taas kukkansa. Siihen voi sanoa takaisin, että ihan puistopuolelle suuntautunut puutarhuri olen, en siis ole mikään floristi :) Eli takana on vain pakolliset minimaaliset floristiopinnot.
Telma: Hauska aamu ollut sulla! Kissoja kun on muutenkin niin kiva pestä. Meillä vanhin kissa tottui pentuna pesuun (sillä oli täitä, piti pestä useamman kerran myrkyillä), 2 muuta yrittävät tappaa pestessä. Enkä kokenut hyväksi neuvoa, että " kissa kannattaa pestä alasti, niin se ei yritä tarrautua vaatteisiisi" . Nahkaanpa tarttuu... ja sattuu. Joskus teen lesekylvyn kisuille, jos turkki tuntuu rasvaiselta. Muuten en juuri ikinä pese niitä. Tosin yltä päältä kakkulissa olevalle kissalle ei juuri ole muuta vaihtoehtoa kuin vesipesu kävin :)
Poika heräsi tosi aikaisin tänä aamuna. Päiväunia nukkui ruhtinaalliset puoli tuntia, kiukkusi ja äksysi, änkesin sen uudelleen nukkumaan. Huuti sängyssään puoli tuntia, koska uninalle oli pesussa. Pakko oli antaa kostea nalle kainaloon ja laittaa se takas kuivumaan heti pojan nukahdettua. Poika pureksii nallen kuonoa ja saattepa uskoa, että se haisee ihan kauheelta. Pari kertaa viikossa pesen sen, on pakko! Kumpa löytäisin toisen samanlaisen, niin sais nalle rauhassa kuivua. Kauhuissani mietin, että jos toi nalle katoaisi jonnekin! ÄÄK! Olisi tiedossa unettomia öitä. Äitini osti pojalle tuon nallen Kysistä syntymälahjaksi ja siitä asti tuo nalle on ollut pojan uninalle ja kaikista rakkain lelu. Viimeksi Kysissä käydessäni en tuommoisia nallukoita löytänyt. Harmi!
Ruuanlaittoon ennen kuin mies ehtii kotiin.
rimma
Koko Masulin perheelle paljon onnea! Kummitäti varmaan välittää kaikkien onnittelut :) Ihanaa, lisää vauvoja.
Ja Tappert, hyvä kun pidit puolesi! Toivottavasti saamme kohta lukea uutisia.
Minä pelkään kuollakseni isoa vauvaa ja sitä kamalaa nopeaa synnytystä.. kauankohan tässä pitää vielä kasvattaa tätä vatsaansa (huoh). Eikä kukaan ota tosissaan kun paasaan peloistani, ei edes äitipolilla :( Jos vielä sinne joudun niin en lähde kyllä minäkään enää kotiin. Teen Tapit =)
Supistellut on tänään aika lahjakkaasti, noin 20 minuutin välein mutta eipä nämä vielä tunnu siltä kuin aikaisemmin, siis sellaisilta millä synnytettäisiin. Uudelleen synnyttäjän pitäisi muka tietää milloin lähdetään, kissanviikset sanon minä!
Rimma: Onko teillä montakin kissaa? Meillä häärää täällä kolme, kaksi maatiaista ja yksi itämainen pitkäkarva. Lisäksi on vielä ne kaksi collieta joten onhan tätä laumaa ;)
Z, edelleen 40+2
Kyllä nyt myrkyn lykkää.
Kakkonen oksentaa oikeen rajusti ja ripuloi.Kuumettakin on.Pienin ripuloi ja mulla pukkaa huonoa oloa sekä kouristelee vatsaa.Noro virusko tulossa???Oon ihan kauhuissani!!
Just selvitty influenssasta,itse viel puolikuntoinen.
Mitä jos /kun saan itse taudin(niinku aina)ja synnytys alkaa???Kiva synnyttää ja oksentaa!!!!
Ja miten vastasyntynyt????Eikös se ole vaarallinen,todella vaarallinen,pienelle vauvalle????Kun aikuisenkin vetää huonoon kuntoon!
Siis olen aivan järkyttynyt!
Jo aiemmin pelkäsin taudin meille tuloa ja oon niin onnellinen ollut kun ei oo tarttunut.Kauhukuvat käymässä kuitenkin toten!!
Itkettää suoraan sanoen!
Toivottavasti ei ole sitä noroa, ei tässä tilassa (eikä muussakaan) haluaisi mitään ylimääräistä. Eikös se kierrä kaikki jos se sitä noroa on? Soita neuvolaan tai äitipolille niin saat mielenrauhan tuosta vauvaan tarttumisesta.
Onhan tämä ollut kyllä kummallinen " talvi" , kaikenmaailman flunssaa ja virusta. Johtuu varmaan näistä säistä kun ei ole edes kunnon pakkasia. Missäs ne pöpöt kuolee??
Minä haukon henkeäni näiden supistusten kanssa mutta ei hitto näillä kai mitään synnytetä. Kuka piru sen sitten tietää milloin pitää lähteä jos ei itse. Voi kun on vaikeaa.
Z
Z:
Meillä on 3 kissaa, muatiaismöllyköitä kaikki. Koira on portugalinvesikoira ja akvaariot 55- ja 200-litraiset. Hommaa riittää niissäkin. Noi akvat haluaisin pois ennen muuttoa, mutta mies on eri mieltä. Millanen tuo sun rotukissa on luonteeltaan? Mulla ei oo kokemuksia kuin näistä maatiaisista.
Ja taas mä meen...
Mies totesi eilen, että enkö voisi jo luopua mahastani. Olisi ollut kuulemma sopivan joutilas päivä hoitaa homma pois... NIINPÄ!
Oltiin lauantaina koko porukalla Tampereella shoppaamassa ja tappamassa aikaa. Esikko oli siis mukana, mutta ei sairaalakassi. Paluumatkalla supisteli ihan kivasti, mutta tuntemukset loppuivat kuin seinään kun päästiin kotiin.
Supistuksia tulee heti yksi, kun kumartuu tai nostaa jotain tms. mutta siihen ne sitten jää. Tässä istuessakin maha kovettuu vähän väliä, mutta ei satu mihinkään. Tänään en enää lähtenyt kärryttelemään esikon kanssa. 3 kilometriä on kuitenkin aika paljon ja tie sohjoinen. Nivusiin sattuu välillä niin, että meinaa mennä jalat alta.
Kolmea plussaa en nyt keksi, mutta jos nyt edes yhden saisi kasaan, eli
++ huomisesta viikko, niin pääsee ensimmäiseen yliaikakontrolliin++ Esikosta sitä ei ihan tarvittu, syntyi edellisenä päivänä.
Ai niin.
NUMBER4: Meillä kokoarvio 37+0 oli vajaa 2,7 kiloa eikä mistään kontrollista ollut puhettakaan. Vaihtelee näköjään käytännöt kovastikin.
Joo. Esikko on aivan ihastunut tuplavaunuihin. Haluaa niihin istumaan vähän väliä ja " tekee pesää" eli rupeaa muka nukkumaan. Hyvä niin. Osaa olla välillä todella epäluuloinen kaikkea uutta kohtaan.
rouva ja kasvava vatsa 40+4
Oikein jopa toista viestiä laitan, vaikka asiaa ei ole sitten yhtään ;)
RIMMA: luojan kiitos sain sen kissan hännän ja jalat pyyhittyä miljoonalla märällä talouspaperilla eikä tarvinnut pesuhommiin ryhtyä. Olisin ollut kyllä ihan hajalla jos olisin joutunut sen tekemään! Kissaa ei ole nimittäin vuosiin enää pesty ja nyt tilatkin on sellaiset että peseminen olis hankalampaa (ei voi enää lukkiutua pesutilaan, kun kissa pääsee saunaan oven ali).
On ollut kyllä ihan mukava päivä. Käytiin päivällä vähän kaupoilla, kun piti vauvalle käydä ostamassa se patja, Ruskovillan tumput ja sikki/villanpesuainekin on jo ihan vähissä... Mies väitti kiven kovaa, että turhaa menin ostamaan 110cm patjan, kun se ei vaan sovi meidän pinnasänkyyn, mutta pääsinpäs laittamaan sille tekstaria että pahus kun patja sopiikin ;-D
Mulle tulee muuten huono olo, kun nukun parin tunnin päikkärit. Tunti tai 1½ lienee maksimi, mutta tänäänkin vaan sitkeesti väsytti. Ei helpottanut vaikka mentiin heti ulos ruokkimaan hevoset ja lapsukainen sai touhuta kurassa hetken. Nyt on maha täynnä pinaattikeittoa ja välillä supistelee. Ei kuitenkaan mitään vakavaa, vaikka kohta sais jo olla! Joo, joo, olen ihan malttamaton taas kerran ;-)
Pitäisköhän muuten talo arvioittaa Kiinteistömaailmalla? Ihan muuten vaan, vaikka myymässä ei olla... Tuli vaan tosta jänismainoksesta mieleen...
Toinen käynnistysmuru laitettu. Mitään ei ole vielä tapahtunut...
-Tappertin ystävä-
RIMMA; Hih, kiitos puutarhurin kukkavinkeistä. :) Noilla eväillä mä taatusti löydän itsellenikin kestäviä kasveja.
Yli- ja alinesteytyksellä varmasti ne munkin vähät kasvini kuukahtivat. Ja yks putos amppeleineen lattialle, kun siimat petti ja meni siinä sitten. Se harmitti kaikista eniten kyllä. :( Mun poika oli päiväkodissa sen istuttanut äitienpäivälahjaksi 7 vuotta sitten.
LEANNA; Toivottavasti se tein pöpö ois vaan jotain muuta.. Mut pahalta kuulostaa. Voimia sinne. Sitä noroa tässä olen itsekin miettinyt, että mitenkä vastasyntyneen kanssa sitten..?
Z; Voi kun sä jo pääsisit pois täältä.. Mä seuraisin mieluusti perässä. Ei tää oo enää ees hauskaa, kun odottaa vaan milloin supparit muuttuis oikeesti sellasiks tosi hyviks. Ei tässä auta vaikka happea haukkookin.. Kokeilin jo kuumalla kauratyynyllä hautoa alaselkää, jos lämpö avais paikkoja.. (Ja lisää tyhmiä ideoita?? =D )
rimma: Meilläkin on akvaario, ollaan miehen kanssa molemmat harrastajia vuosien takaa. On ollut kiekkoallasta ym. mutta nyt kohta vuoden verran malawiallas 450 litraa :) Kaunis katsella, ainakin meidän silmään.
Kissoista. Meidän maatiaiset 6v pikimusta leikattu kolli ja 2v raidallinen leikattu tyttö ovat hyvinkin erilaisia kuin tämä rotukissa 10v, leikattu kolli sekin.
Minulla ei ole kokemusta muista roduista kuin tästä yhdestä mutta itämainen pitkäkarva on seurallinen, viihtyy sylissä, ääntelee paljon ja on jotenkin koiramainen ;) komea ilmestyshän se on pitkine jalkoineen ja sulavine liikkeineen. Millään lailla väheksymättä näitä maatiaisia. Musta kollimme oli ensimmäinen kissa minulle ja se on kyllä nro 1 aina minun sydämessä. Ihana luonteinen ja muutenkin mainio :) Jokainen kissa omalla tavallaan on ihastuttava, kissaihmiset tietää miten erilaisia ja silti ihania ne ovat, kaikki.
Tietty koiratkin ovat tärkeitä, ne ovat olleet meillä ennen kissoja ja näin ollen minusta koiraihmisestä tuli myös kissaihminen. Kiitos miehen :) Ei kaduta.
Meidän toisen collien on voinut bongata agilitykentiltä pitkin eteläistä Suomea ja välillä muualtakin. Ystäväni on treenannut ja kisannut sillä ihan SM-tasolla saakka. Nyt vietetään eläkepäiviä, viimeiset kisat olivat viime kesänä, koira täytti joulukuussa 9v ja on kyllä edelleen aikamoinen sähköjanis =)
Tulipas nyt eläimellistä juttua mutta piristi iltaa, on nämä asiat pyörineet viime aikoina niin oman navan ympärillä...
rouva: Minulle ei ole edes tehty vauvan painoarviota... :O vaikka sitä olen itse suureen ääneen pelännyt ja perään kuuluttanut. Kaipa sen kohta näkee millainen möykky sieltä syntyy.
Minä taidan mennä pitkäkseen ja kuulostelen tilannetta. Josko ensi yönä lähdettäisiin?
Tappertin ystävä: Vie terveisiä synnärille ja tsemppiä!
Z
Täällä sitä ollaan ja yhtenä kokonaisena edelleen, ja eihän mulla vielä mihinkään ole edes kiire, viikkojen vasta 38+ huoh .. Huomenna mulla on painoarvio, ja vauvan asentonnosta halutaan varmistua, kun th- on jättänyt kokonaan kertomatta mulle, ettei sitten kuitenkaan ole varma, miten tämä tytsy siellä masussa on, no kiva, kun sain kätilöltä tietää .. Eikö äideillä olisi oikeus tietää missä mennään ..murrrrr. Nyt illalla ollut sellainen jännä olotila, ja vauva ollut liikekannassa, tai siirtyilee ja heiluttelee mun mielestä peppua, mut jos se onkin pää :-// Noh mullehan annettiin myös ensimmäinen painoarvio viime perjantaina ja se oli 4kg ja jos se pitänee paikkansa niin kätilö sanoi keskustelleensa jo lääkärin kanssa, ja silloin käynnistetään synnytys mahdollisesti jo tällä viikolla, koska mitä turhaan sitä vauvaa suuremmaksi kasvattaa .. Ja sanoin, etten suostu käännösyrityksiin, ja ei kuulemma tarvitse vaan sektio silloin siinä tapauksessa ..
Masulille onnea pikku prinsessasta !!! Ja Tapille onnea sinne synnytyksen ähinöihin, toivottavasti pieni pian syntyy .. Katjulle onnea .. ja kolomoselle paljon onnea tulevaan koitokseen .. niin ja Dumlelle kanssa onnittelut, ja kaikille muillekin, ketä en nimeltä muistanut mainita !!!
Raisa: On tuo sinunkin tilanteesi kaikkea muuta kuin mukava, mutta varmaan pian käynnistävät synnytyksen, jos paineet korkeat, ja onhan se LA muutenkin pian edessä ... Koita jaksaa ...
Punkeli: Oletkin varmaan jo synnärillä ' toivottavasti' , on tuo hurjaa, että laitetaan kotio vaikka vuotaisi verta .. kääk .. Toivottavasti kaikki on.
No ei täällä muuta kuin tsemppiä ja jaksamista kaikille meille edelleen raskaana oleville .. :-)) t. emmi rv-38+
Tappert on jäänyt osastolle käynnistykseen!!Olivat pistäneet hanttiin mutta Tappert sanoi ettei sairaalasta enää ulos lähde :) Eka murunen tabusta laitettu ja vielä ei ole mitään tapahtunut. Painoarvio on 4,2kg!
Terveisin, Tappertin ystävä