maalimaanantai maalikset
Morgenia
Mulle on tulossa kai nyt sitten noro. Onneksi saatiin muutettua ja lapset lähtevät uuteen kouluunsa tänään. Olen valvonut tän yön ja kohta lähden labraan, kun ottavat sappikokeet vielä. LA huomenna mutta lrin mukaan hyvin epäkypsä tilanne, joten aprillipäivään mennään. Tosin ulospäin näyttää hyvinkin kypsälle ja jo monikysellyt, tuleeko kaksoset. Että niin iso ollaan. Ai niin onhan tänään neuvolakin. Taas, johan mä viikko sitten kävin. Vavi on mylkynnyt masussa koko yön. Ei supustuksia, ainakaan kipua ei olluunna ole.
Ja vaviuutisia oli myös monella. Onnea.
Ja jotakuta ärsytti tiedustelut jokojoko, varsinkin anopin synnyttäminen - niin meilläkin salissa olisi tunku jos mahis.
Eilen oli miehen sukua kattomassa kotiamme. MIes heitti että kohta lähetään huutamaan synnärille. Eka kertaa heristin sille sormeani muiden nähden ja sanoin " en tykkää että synnytyksestä vitsaillaan ja sitä paitsi minä EN OLE huutanut synnytyksessä. " Sopii kokeilla ite miltä se tuntuu ennenko alkaa vitsiä vääntään. Älysipä hiljentyä ja yritti vielä pehmennellä asiaa erinäisin lausein - mutta sammakko oli suusta päässyt ja sil siist. ' ' Hauskaa alkavaa viiiiikkkoa ise kullekin.
Kommentit (56)
Tsemppiä Kolomoselle huomista varten ja onnea vauvansa saaneille!
Meillä herättiin tänään puoli 8 aikaa, joka on meille aika hyvin (mies siis heräs kyllä aikasemmin töihin...). Aamu on ollut aika rauhallinen ja paljon olen saanut jo aikaiseksikin.
Eka murheen aihe oli kissa, joka oli kuulemma taas tapellut toisen kissan kanssa ja mietin kuinkahan verisenä se tänään tulee kotiin. Eipä ensin kuulunut kun huutelin sitä sisään ja huoli tietty kasvoi. Vähän ajan päästä se tietty oli oven takana ja ihan pirteen näköisenä. Jotain märkää siinä oli ja paljon...... Ihmettelin, kun meillä on kuitenkin nyt pakkasta pari astetta eikä piha ole siis märkä. Tarkemmin tutkittuani, " märkä" osottautuikin ihan silkaksi p*skaksi!!! Arvatkaa oksensinko aamupuurot ja aika huolella! Sain onneksi kissan putsattua ja se meni aamu-unilleen -luojan kiitos- kylppäriin...
Omaan napaan ei yhtään mitään uutta. Aika hyvä fiilis on, vaikka tosi kankee. Vauva liikkuu aika vähän edelleenkin, mutta se nyt on ollut koko ajan sellainen iltakyöpeli. En tiedä jaksanko oikeastaan huolestua.
Mieskin on jo alkanut vähän jännittämään tätä vauva-juttua ;). Eilenkin katteli mahaa ja totes, että kohta sieltä pullahtaa vauva. Tuntuu paljon helpommalta nyt kun on toinen tulossa (kokemusta siis vastasyntyneestä jo on) ja kesää kohti mennään (olen ihan kevät ja kesäihminen!).
Eipä siis ihmeellistä tänne näin maanantaina. Jaksamisia kaikille!
telma ja masu 37+5
Tiistaina meni aamuyöllä osittain lapsivedet. Synnärillä oltiin kahdeksan paikkeilla. Yhdeksän jälkeen alkoivat käynnistellä sytotekillä(?) ja yhden jälkeen toinen satsi. Viiden maissa en enää halunnut uutta kun ei tuntunut edistyvän. Kuuden maissa alkoikin jo tapahtua ja lähti edistymään vauhdilla. Menin tosi kipeäksi ja sain epiduraalin joka helpotti ja sain levättyä. Noin tunti puoltoista epiduraalin laitosta pääsin jo ponnistamaan. Neiti syntyi illalla kymmenen yli kymmenen. Lapsivedet meni neljän jälkeen aamulla. Tuli hiukan päivälle pituutta. Pituutta neitillä oli 51 cm,painoa 3470 g ja päänympärys 36 cm.
Perjantaina päästiin kotiin. Kotona aika on mennyt lepäillessä vähien yöunien takia. Neitille on maistunut maito hyvin.
Möhkis: Laitoin pinoon punaisella tytön saaneiden esittelyt ja sinisellä pojan. Sillä olit ihmetellyt. Voin jatkaa päivittelyä jos ei mene nuo yöt ihan valvomiseksi niinkuin nyt on vähän ollut.
Tsemppiä teille loppumetreille!!!
Nyt ne värit näytti olevan oikein, aikaisemmin tietystä kohdasta kaikki loput esittelyt oli esim. sinisellä eli tytön saaneetkin sinisellä ja ne jotka ilman nyyttiä.. Sori, hieman sekavaa, toivottavasti ymmärsit...
Nyt jatkamaan siivoilua.
Ymmärsin jo silloin aiemmin. Meidän koneella näytti silloinkin kaikki niinkuin nytkin ja tuon listan tarkistin kanssa silloin enkä löytänyt siitä mitään vikaa.
Hassua, nyt ei meidänkään kone näyttänyt värejä hassusti! Vika varmaan meikäläisen koneessa.. :)
Eli sori kun aiheutin turhaa pään vaivaa, nyt eri nettiselain käytössä ja nyt näyttää vanhassakin listassa värit oikein :), kone on ilmeisesti yhtä seko kuin käyttäjänsäkin ;)
Onnittelut k@tjulle ja dumlelle nyyteistä!!
Nyt on kypsä olotila,taas valvoin keskellä yötä toista tuntia.Olisi mukava,jos olisi edes hyvä syy valvoa,kuten synnytyksen käynnistyminen tai vauvan syöttö,eikä pelkkä närästys ja kolotukset.Tämä lapsi ei synny varmaan koskaan,kun tuntuu olevan niin hyvin tilaa pyöriä,kun kaksosten jäljiltä on kohtu venynyt sen verran mukavasti...Anteeksi purkautuminen,mutta pakko kiukutella jonnekin,kun oma perhe ei varmaan enää kestä enempää...
Pääseeköhän tappi tänään tositoimiin vai tuleeko kiukkuisena kotiin?
Jälkisuppareista oli puhetta.Esikoisesta selvisin ilman särkylääkkeitä,mutta kaksosten jälkeen popsin niitä oikein urakalla pari päivää.Saa nähdä millaiset tuskat tästä raskaudesta palautuminen saa aikaan?!
Jaa,plussia,hmm:
1)synnytys päivän lähempänä
2)koti on siisti
3)flunssa ei ole iskenyt vielä muhun
Tseppiä kolomoselle huomiseen!
tityli 39+2
Eli nyt ekaa kertaa sellainen fiilis et skeunnin voisin naputtaa tänne viestiä ajatuksen kera.
Aloitetaan vaikka plussilla..Tämän päivänn plussat on
+Vaavin tuleva kummitäti tulee kylään
+Mies ollut hyvällä tuulella aamusta asti vaik onkin " duunia" tiedossa eli tyhjentä' ä isänsä kera mun vuokra varaston tänään
+Aamuvaaka näytti mun osalta -10kg ennen raskautta tilanteeseen nähden
+++Extra PLUSSA- Vauva on rauhallinen ja syönyt toooosi hyvin tänään
Arki meillä on tasaisempaa kotona kun sairaalalla, kait se osin on fiilispohjainen juttu,kun ruokaa saa rajattomasti mihin aikaan vaan eikä vaan tarkkoina lounas yms aikoina eli ei ole niin sidottuna itse kelloon.
Vauva syö nyt jo niin plajon ettei mun valtava maitovirta näytäkään riittävän sen nälän täyttämiseen. Eilen jouduin ekan kerran antamaan myös korviketta lisäksi. Vauva syö tissiltä kohtuullisesti -siis oikeasta tissistä, joten siitä ei enää tule ihanyhtä hyvin pumpatessa maitoa pulloihin, mut vasen tissihän mulla on hiukan vaurioitunut ja se toimii imetyksessä vaan rintakumin avulla---jota Mini inhoaa...eli se täytyy pääosin tyhjätä pumpulla. Kait se jo kohta osaa/jaksaa syödä riittävästi pelkiltä rinnoilta ettei tarvisi jatkaa tätä pullorumbaa kovin pitkään.
Kotona ilmenneitä asioita on et Mini on paljon lämpimämpi täällä kuin sairaalalla vaik meillä ei tod ole liian lämmin täällä...sain ihanalta kätilöltä ihan luvan ettei huonelämpöä tarvi nostaa taivaisiin, vaan lisää vauvalle vaatetta jos tuntuu viileältä.
Yks ikävä puoli on se et iltaisin on vaivannut ilmavaivat pikkuista...rajua itkua ja huikeita pieruja. Eilinen oli oikeastaan aika iisi jo verrattuna parrin edelliseen iltaan. Jalkajumppailu ja kevyt vatsahieronta röyhtäytysten lisäksi tuntui auttavan. Eilen alkoi myös D-vitamiini ja keskostippakuurit eli voihan niilläkin olla jotain yhteyttä asiaan.
Vauva nukkuu suht rauhallisesti mut mielelläänhän hän olisi koko yön tuossa masun/rintakehän päällä nukkumassa...se on vaan aika lämmintä touhua mun hormioonitasolla ja en saa itse sit ihan kunnolla nukuttua kun kyttään ettei Mini tipahda, mut onneks ukko on nyt kotona et jos minä yöllä nukun kehnosti niin se on ollut aamut sitten pojan kanssa ja minä oon voinut nukkua hiukan lisää.
Huomenna tulee neuvolan täti meitä katsomaan...saapas nähdä miten paino on vauvalla kehittynyt.
Sitten VINKKI...jos muutkin saa pieniä vauvoja,niin niillehän on aika vaikea löytää tavaraa mistään. Vaippoja löytyy ainakin Liberolta...Me tilattiin puhelimitse vaippoja 1,5-3kg eli keskoskokoa kun ei löysdetty kaupoista.Numeor on 020303002, asiakaspalvelunumero vastaa klo.9-12 välillä ja sijaitsee Pitäjänmäessä, Helsingissä eli sieltä saa myös itse noutaa puh.tilatut vaipat.
Vaattteita oli myös hankala saada sopivia, jotain löydettiin Stockalta alle 50cm kokoa, mut aika suppea valikoima ainakin Jumbon liikkeessä. Sitten Jumbosta ostettiin myös BOBO lasten vaateliikkeestä puolipotkareita yms. H&M yllätti postitiivisesti, niillä osa sarjoista lakaa koosta 44cm, eli sielläkin kannattaa käydä jos tarvetta on. Joku mulle täällä vinkkasi nettisivuista kevyiden vauvojen vanhemmille.... www.kevyt.net --- sieltä löytyy myös linkkejä nettikauppoihin joista saa pikkuruisia vaatteita.
Mut nyt takaisin arjen pyörteeseen, eihän sitä sovi koko päivää koneella notkua... ;)
Masu-mamma+ Mini
Tämä maaliskuu tuntui vielä jonkin aikaa sitten kaukaiselta mutta nythän mennään jo kohta puolivälissä. Eipä siis ihme, että vauvauutisia tipahtelee :)
Minä lähden nyt koirien kanssa lyllertämään tuonne takametsään ja toivon, että ei olisi kovin liukasta... vaikka pahalta näyttää. Sitten onkin aika hakea jälkikasvu tarhasta.
Z, palstaterroristi
Käykäähän kirjoittamassa synnytyskertomuksia tuonne synnytyspuolelle maalisten pinoon, kunha joudatte!! Mäkö utelias?
pahimman luokan terroristi möhkis
Vaikka olin niin varma eilen että kohta syntyy.. Kyllä on piinannut tämä raskaus tässä loppumetreillä..
LEANNA: Sulla kun on syntynyt kookkaita vauvoja ja pieni kokoinen itse olet niin kertoisitkos vielä että minkäs kokoista vauvaa on ollut ja miten on mennyt synnytys?
Meillä ollut 3,5kg ja 4kg ja ne synnytykset on menneet hyvin, ilman repeämiä tms. ja tuo 4kg syntyi niin ettei edes yhtään tikkiä laitettu mutta muistan vain sen että kyllä se tunne oli se ettei se sieltä mahdu syntymään..
Arvio nyt tästä meidän tulevasta vauvasta on reipas 4kg (menen kohta neuvolaan niin arvioivat taas, ilman ultraa kylläkin) siis viime maanantaina oli arvio noin 4kg :/ ja musta tuntuu että mä olen todellakin täynnä tätä vauvaa, että isohko on ja tunteehan tuon pullean pepun tuossa melko ylhäälläkin! Jotenkin hirvittää jos tämä nyt ei tästä ala syntyä että kuin ehtii kasvaa :/
ONNEA KAIKILLE vauvan saaneille, teitä olikin aika monta :)
TAPPI toivottavasti saa jäädä käynnistykseen..odotellaan..
PUNKELI: Kullemma kotiuttavatkin aika joutuin sairaalasta kun siellä sitä noroa yritetään saada kuriin. Oletko kuullut onko sitä siellä synnyttäneiden osastolla? Vai ootkohan lähtenyt jo synnyttämään ;)
Nyt jotain syömään ja neuvolaan!
S 40+3
Kauppakassien raahausta,ruoan laitto ja nyt sattuu ihan hirmuisesti.Puukolla iskee alas mutta ei supista.Vauva myös möyryy ihan hulluna.HUOH!
Sinna!
Tosiaan mulla ollut suhteessa omaan kokoon isoja vauvoja.Kolmas oli n4100g ja kaksi seuraava 3800g ja risat.
Nyt luvattu taas 4 tai yli kg.Tai no ne arviot kyllä muuttuu kaiken aikaa,viimeksi ei niin isoa lupaillut,mutta...
Oma olo on että ainakin sen 4kg on jo.Vatsa täynnä vauvaa,totaalisesti.
Synnytykset kyllä menneet tosi hyvin.Ei repeämiä,eikä leikkausta.
Ponnistusvaiheetkin olleet sutjakat.
Kolmas kesti 3,5h ja ponnistusvaihe siitä 7min.
Vaikka olikin isoin mun vauvoista oli se kaikkein lempein synnytys.Pojat syntyi turhankin nopeaa ja kun en ehtinyt saada lievitystä oli meno aika hurjaa.
Periaatteesta vaan jännitän ja " pelkään" isoa vauvaa,kun ajattelen että jossain kohtaa munkin lantiossa tulee raja vastaan.En usko että mun hintelä 158cm:nen ja norm 48kg:nen vartalo ihan minkä kokoista päätä/hartioita ongelmitta pukkaa ulos.
Ärsyttää lääkärit jotka aina sanoo että olenhan jo synnyttänyt ison/isoja ,ei mitään hätää.Mutta itse väitän että kyllä raja jossain tulee tosiaan vastaan.Onhan se jo luonnotonta pienen äidin synnyttää paljoa yli 4 kiloista!Eihän näillä siimasotkuilla jaksa kovin isoa mötikkää kantaakkaan=)Saati imettää...
Well,menen jotta voin taas palata=)
L
Minä se siitä kevyt.netistä huutelin :)
Sitä vaan tulin vielä sanomaan, että jos et vielä tiedä, niin sinne keskustelupuolelle kannattaa tosissaan rekisteröityä, koska niistä keskusteluista näkyy vaan murto-osa jos ei ole rekisteröitynyt, ja saattaa siksi keskustelu vaikuttaa kovin hiljaiselta. Mutta sinne vaan kirjottelemaan jos yhtään siltä tuntuu :)
Ainiin... Ja pikkuvaatteita löytää myös kampin keskuksen Bebestä. Ei ole välttämättä esillä, mutta kun kysyy niin löytyy kokoja alkaen 0,8kg :)
Masuli sai tänä aamuna tyttövauvan (3760g ja 51 cm ellen väärin muista, ja jos muistan, niin Masuli itse korjatkoon...). Synnytys oli nopea ja vauhdikas. Sekä äiti että prinsessa voivat hyvin :)
Ilouutisen Masulin puolesta välitti,
tytön kummitäti :D
Ja Masulille sylin täydeltä onnea :). Juuri mietinkin, että missäs masuli :)
Jouhi ja Punkeli, ovatkos viimein päässeet synnyttämään.
Tovottavasti Tappi ilmaantuu tänne vasta vauva kainalossa!
Ketäs muita vielä puuttuu :)
vielä kiitos kummitädille, ja suuret onnittelut myös muille vauvansa saaneille. Ainakin Dumle oli. Ja kolomoselle paljon onnea huomiselle :)
-Duppis *sählää*
Ei ole ollut synnytyksiä täällä meillä päin *masennus*
En ole kerennyt kirjotella kun olen touhuillut kaikenlaista. Eilen tein lumitöitä ja lenkkeilin. Tänään käytiin miehen kanssa lenkillä. Eihän ne minun lenkit pitkiä ole, mutta lenkkejä kuitenki! Ei ole ollut mitään vaikutusta lenkkeilyllä saatikka raskaan lumen luonnista.
Vauvan liikkeet on muuttuneet paljon pienemmäksi, mutta liikkuu kuitenkin ihan hyvin. Eilen illalla ei ollut kuulunut mahasta mitään moneen tuntiin niin sitten piti herätellä tovi ja kerkesin jopa vähän hätääntyäki ennen ku tää unikeko anto kuulua itestään.
Supisteluja on, mutta ei mitään tajuntaa räjäyttävän kipeitä :( Lenkillä käydessä on inha olo mahassa. Se on kova ja tavallaan sattuu. Tosi inhottavalla tuntuu kävellä sillon. Mies just tänään sano että se vauva syntyy huhtikuun toisella viikolla :/
ONNEA kaikille vauvautuneille!
Nyt kylättelemään.
Jouhi 37+2
Ekaksi onnea kaikille jo vauvansa saaneille!! Täällä edelleen yhtenä palana,ei tuntemuksia.......Nyt siis ekasta lasketusta ajasta 11 päivää yli ja eilen oli se " takaraja" . Tässä kai kaksi viiko a saa taas odottaa että mitään tapahtuu,kaikki nuo edellisetkin syntyneet melkein kaksviikkoa yliaikaisina. Lenkillä oon käyny ja siivonnu,jos sais jotain suppareita aikaseksi. Viimesin lapsista on tosin syntynyt kiireellä,eli syöksysynnytys (15 min),joten ei tohdi oikein mahdottomia tehdä kuitenkaan.....
Keskiviikkona ois taas neuvola,mikäli ei mitään oo tapahtunut. Puhelin soi jatkuvasti tai tyrkkää viestiä että joko joko?? Jollekkin mä vielä karjasen varmaan että kyllä mä ilmotan sitten!! aivan kun ei tässä jo itsekkin odottaisi! Nooh,jospa tämä tästä jonain päivänä =)
Eve ja napero 40+1
Mulla on yks ainut kasvi joka pysyy hengissä ja se on rahapuu, jota en koskaan kastele, en ole uskaltanut siihen edes multia vaihtaa, kun se voi niin hyvin :). Kaikki muut kasvit olen siis saanut kuolemaan... Onneksi täällä on muitakin viherpeukaloita ;)
JOKO, kuselyitä ei ole kauheasti vielä tullut, kyllähän kaikki varovasti vointia kyselee, mutta eivät asiakseen soittele. Äiti on vain melko ärsytrtävä, kun sille soittaa niin aina se luulee, että nyt tuli lähtö.. huoh.