Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

maalimaanantai maalikset

12.03.2007 |

Morgenia

Mulle on tulossa kai nyt sitten noro. Onneksi saatiin muutettua ja lapset lähtevät uuteen kouluunsa tänään. Olen valvonut tän yön ja kohta lähden labraan, kun ottavat sappikokeet vielä. LA huomenna mutta lrin mukaan hyvin epäkypsä tilanne, joten aprillipäivään mennään. Tosin ulospäin näyttää hyvinkin kypsälle ja jo monikysellyt, tuleeko kaksoset. Että niin iso ollaan. Ai niin onhan tänään neuvolakin. Taas, johan mä viikko sitten kävin. Vavi on mylkynnyt masussa koko yön. Ei supustuksia, ainakaan kipua ei olluunna ole.

Ja vaviuutisia oli myös monella. Onnea.

Ja jotakuta ärsytti tiedustelut jokojoko, varsinkin anopin synnyttäminen - niin meilläkin salissa olisi tunku jos mahis.

Eilen oli miehen sukua kattomassa kotiamme. MIes heitti että kohta lähetään huutamaan synnärille. Eka kertaa heristin sille sormeani muiden nähden ja sanoin " en tykkää että synnytyksestä vitsaillaan ja sitä paitsi minä EN OLE huutanut synnytyksessä. " Sopii kokeilla ite miltä se tuntuu ennenko alkaa vitsiä vääntään. Älysipä hiljentyä ja yritti vielä pehmennellä asiaa erinäisin lausein - mutta sammakko oli suusta päässyt ja sil siist. ' ' Hauskaa alkavaa viiiiikkkoa ise kullekin.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan muutamaan päivään jaksanut kirjoitella.

On taas nämä supistukset alkaneet.Ja ärsyttää.

Koska

1.eivät muutu säännöllisiksi

2.ovat kurjan kipeitä tullessaan

3.yötkin valvon harvakseltaan tuleviin kipeisiin supistuksiin

Odotan kuin kuuta nousevaa että saan selkeän merkin,vesien meno tai sup.säännöllistyminen jotta voin lähteä sairaalaan.

Käy taas niin että harvat supistukset aukaisevat paikat ja pelottaa todella sairaalaan ehtiminen(viimeksi kun tosiaan vei vain ja ainoastaan 55min koko touhu)

Kovasti onnea kaikille vauvansa jo lunastaneille!!!!!!

Eipä tässä auta kun odotella ja katsoa miten lopulta käy!!!!

Leannax5 ja rv 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvautuneille! Niin niitä maalisvauvoja vaan alkaa sateleen;)

Oli niiiiin ihanan lämpimät ilmat viikonloppuna että se menikin yhdessä hujauksessa lasten kanssa ulkona. Tai no anoppilassa oltiin kun siellä on tuota pihamaata ja ylimääräisiä silmäpareja niin on helpompi olla pihalla kun ei tarvi juosta koko ajan perässä.

Mut mut.. kävinpäs siellä sypellä ja synn.tapa-arviossa perjantaina ja ihan kiva reissu oli. Kätilön kans juttelin sen pari tuntia ja lappuihin laitettiin että heti kun sinne meen niin otetaan verikokeet puudutusta varten ettei tarvi kovin kauaa odotella helpotusta. Tällä kertaa käski tulla ajoissa ettei tarvi taas luomuna synnyttää, se tapa kun ei mulle sopinut paniikkihäiriön takia...

Ja pienen pieni poika siellä harjoitteli hengitysliikkeitä ja ihan oikein päin raivotarjonnassa! Painoarvio oli vaan 2700g (rv37+5) joten lääkäri määräsi uusintakäynnin lähelle laskettua aikaa, eli ens viikon torstaille ja jos ei painoa ole tullut tarpeeksi niin käynnistetään! Silloin voi vauvalla olla kuulemma parempi masunahan toisella puolella...

Oli ihan mukava lääkäri vaikkakin kiireessä kaiken teki ja tutki. Lopuksi kysäisin että onko se vaihtanu sukupuolta välillä niin lääkäri siihen että ootas ku katotaan ja aikansa käänneltyään alkoi nauraa ihan hervottomasti. No mie oli ihan öö aapisen laidalla että mikäs siinä niin hauskaa oli, niin lekuri sitten totesi että " katohan itekin, ilmiselvä poika kun on niin miehiset elkeet! Tuossa se näyttää pitävän pippelistä kiinni ja pissaavan, eihän ne tytöt niin omien vehkeiden perään oo..."

Että semmonen Dumbo meillä...Ja ihan oli iskän nenä pienellä!

Nyt takavasempaan kahvia hörsiin, päivänjatkoja!

-N4- +3 +Dumbo rv38+1

Vierailija
4/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas usvainen aamu. En pääse edes ulos (ellen sitten ota ja vaan mene ;) ), kun mies lupasi viedä tenavan eskariin. Ei kuulemma halua, että mä näin aikasin (?? puol9!!??) lähden mihinkään ulos haahuilemaan. (Saan siis sentään hakea lapsen kotiin puolen päivän jälkeen.)

Yö meni ihan harakoille. Oli tajuton hiki sillon, ko ois pitänyt nukahtaa ja uni tuli vasta kello 1. Kolmelta heräsin, kun jonkun auton (luultavasti) hälärit huusi seuraavan vartin. En uskaltanut ummistaa silmiä, etten nukahda ja kohta taas herää siihen ääneen.

Puoli 4 muljautin käteni jotenkin niin, että toisen lapaluun kieppeiltä hirtti lihasta jumiin ja jopa hengittäminen sattui. En raaskinut miestä herättää, joten yritin vaan kestää sen kivun ja nukahtaa. Taju oli lähtenyt jo kun miehen kello soi ja pyysin häntä hieromaan ja laitoin sitten kuumapussin alle. Siitä lähti kipu ja taju ja nukuin kunnes oma kello soi.

Niin, ja kaikki unet oli kans sit niin sekoja, ettei voi enää pahemmin todellisuus mukaan sekoittua. =D

Suppareita tässä olen ootellut. Mies on hokenut, että tällä viikolla hänellä alkaa isyysloma. Oonkin sanonut, että voin taata, että kahden viikon päästä on lomalla, mutta muuta en. Ei tässä meinaan oo edes tunnetta, että raskaana olis laisinkaan. Niitä kipuja tahtoo!!(Ai vähänkö oon hullu..?) =D Parikymmentä hassua vähän kipeää supistusta tuli eilisen aikana, mut hyyyyvin heikko esitys oli.

Onnea kovasti K@TJUlle vauvelista! (Oli pieni painovirhe päässyt uutiseen, vaavi muka syntynyt helmikuussa.. ;) )

Ja olihan siellä kait muitakin, joita en ole onnitellut. ONNEA vain kaikille! =)

Hmm.. Mitähän vielä piti. Oli sitä jotain ihan asiaakin, mutta eipä sitä enää muista. Varsinaiseks lahopääks tässä päivien myötä muuttuu, vieläkin! :)

Papu ja Hermanni 39+3

Vierailija
5/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen on maanantai. Tuntuu ettei päivät kulu millään mutta just oli maanantai ja taas se on :) Olkoon se ensimmäinen +.

+ lapset ovat hyvällä tuulella

+ parkkiksella odottaa putipuhdas auto, kiitos viimeisillään olevan minun (kröhöm) joka sen eilen puunasi

Minullakin oli yöllä kuuma, oli pakko avata tuuletusluukkukin kun tuntui, että ei saa happea. Mies on käärittyneenä peittoon ja minä hikoilen. Hienoa. Illalla valahti ensimmäisen kerran toisesta rinnasta maitoa tai sellaista laihaahan tuo oli mutta kumminkin kasteli yöpaidan. Lienee siellä sitten jotain toivoa ravinnon suhteen jos vauva vaikka haluaa joku päivä syntyä...

Plääh... kyllä on tuskainen ja kärsimätön olo. Ajatukset pyörii koko ajan milloin tulee lähtö mutta niin kuin Leanna kirjoitti, ei mitään järkeviä selviä merkkejä. Mitäpä näillä supistuksillakaan on virkaa kun tulevat milloin huvittaa.

Tulipas taas vähän riman alta, mieli maassa oleva sepustus. Mutta niin kuin joku kirjoitti yksi päivä niin positiivisuus on pers...tä.

Zeldatar 40+2

Vierailija
6/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan plussilla:

+ Eilen illalla irtosi pala limatulppaa (luulisin ainakin, että oli tulppaa)

+ Nukuin suht. hyvin, vaikka väsyttääkin

+ vauvauutisia satelee

Menkkamaiset kivut jatkuu ja eilen tuli paljon harjoitussupistuksia, eli hirveitä mahan kovettumisia, joten olo oli tukala. Päätä särkee joka päivä ja pahoinvointi on tullut takaisin kuvioihin, onneksi ei kumpikaan hirveän voimakkaina.

Mä muuten näytän ihan buldogilta kun naama roikkuu, hirveet pussit silmien alla ja älytön kaksoisleuka, kyllä tuntuu hehkeeltä. Eilen myös kirosin, kun kengät ei tahdo mahtua jalkaan, kun jalat on turvoksissa.

Paljon onnea K@tjulle ja kaikille muille vauvaantuneille! Perästä tullaan..

Rimmakohan se kirjoitteli, että anoppi soitteli synnytyssaliin, meillä soitteli appiukko! Piikuisen korpes, just olin pojan ulos puskenut kun yksi soittelee, en siis puhelimeen suostunut! Kyllä me varmaan jätetään ilmoittamatta kun vauva on maailmassa..

Pitänee aloittaa siivous, kun huomenna on taas myrkytys, onneksi äitini tulee töiden jälkeen auttamaan noiden kaappejen tyhjennyksessä. Illalla lähdetään sitten evakkoon ja kotiudutaan keskiviikkona.

möhkis ja tiitiäinen 38+3

Vierailija
7/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa sivussa ja pyörii tv:ssäkin.

Mies tuossa yksi ilta sanoi että ihan kuin me.

Pieniä vaan tulla tupsahtelee.

Voi kun oliski noin,ei nää mun pienet tulla tupsahtele vaan antavat kyllä toden teolla odotuttaa itseään nämä viimeiset viikot=)

Nuorimmainen rakastaa muumisaappaitaan ja kävelisi niillä kaiken aikaa,sisälläkin.

Umpi kuraiset saappaat kaivoi salaa hetkinen sitten jalkaansa ja tulla tepsutteli keittiöön.

Muutaman juoksuaskeleen jouduin ottamaan perässä ja AUTS,sattui!

Mulla on aivan invaliidi olo.Pieniä,tavallisia kotiaskareitakin saan tuskalla ja hiellä hoitaa....

Mulla ei nää viime viikot kyllä ole herkkua,ei ole ollut aiemmissa eikä nytkään!

Kuten huomaatte varsin negatiivinen mamma täällä ruudun takana.

On ihanaa jos pystytte nauttimaan näistä vikoista hetkistä!!!!!(viherrys....)

Pojat puistoon ja kauppaan olis seuraava suunnitelma.Ja mun on pakotettava itseni siihen,muuten ei tuu mitään...

Lx5 taas

Vierailija
8/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sellaiset puolitutut joihin törmään liikkuessa kaupalla,keskustassa.Ja ne suorat tungettelevat kysymykset,onko tullut painoo lisää ym.ARGHH!

Olenko muuten kertonut miten mun isä oli mukana ekassa synnytyksessäni????

Ponnisteli nurkassa(ei siis mitenkään mun jalkoväliini katsellen) naama punaisena mun kanssa samaan tahtiin.

Onkin hyvin lämmin ja läheinen,erityinen,suhde esikoiseen.Liekö syy tämä synnytyksessä mukana olo=)

Silloiseen kätilöön oon muutamat kerrat törmännyt ja yhä muistaa sen niin harvinaisen synnytyksen jossa äidin isä mukana.Liikkuttuneena on sitä kertonut työkavereilleen...

Yritän tässä koneella keksiä tekosyytä ettei tarvis lähtee liikenteeseen.

Vierailija
9/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostan sulle hattua! Mä onn huono äiti, ei musta ole pojan kanssa ulos lähtijäksi, saati sitten samalla reissulla kauppaan! Tuntuu ihan kauhealta olla näin raihnainen :(.

Vierailija
10/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minä nyt sitten vieläkin istuskelen koneen ääressä ja teen suuria suunnitelmia...

+ulkona ei ole pakkasta

+tänään tehdään jotain herkkuruokaa

+VIIMEINEN päivä raskaana!

Tosiaan mulla olis sitten huomenaamulla sitten edessä se käynnistys, kun ei tämä lapsi ymmärrä itse tulla ulos. Tämä päivä olisi sitten tarkoitus järjestellä vähän paikkoja ja käydä täyttämässä jääkaappi eineksillä (niin ei tartte tuon ukon leikkiä kokkisotaa lasten kanssa) ja samalla voisi ostaa tuonne synnärille jotain hömppälehtiä ja herkkuja niin ei aika tule sit pitkäksi. Vielä ei jännitä, mutta saattaahan olla että ensi yönä ei meinaa oikein uni tulla, toivon kuitenkin että se käynnistys nyt sitten onnistuis niinkuin esikonkin kohdalla eli lähtis samoin tein käyntiin, mutta saas nähdä. Paikat olivat aika epäkypsät ainakin vielä perjantaina eikä viikonloppuna ole kummempia suppareita näkynyt.

Nyt tuli tosi omanapaista tekstiä, mutta muuta ei juuri multa nyt irtoa jostain kummansyystä!

ONNITTELUT VIELÄ KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!

T.kolomonen rv 42+0 " helmisten viimeinen mohikaani"

Ai niin ja tiedoksi vielä ainakin kättärille menijöille, siellä tuntuu olevan (ainakin minun lääkärin kohdalla) käytäntönä yliaikaishommissa nyt että eka kontrollikäynti osuu rv 41+5 (jos on la tai su voi olla aikaisemminkin) ja sit jos verenpaine,vauvankoko,napavirtaukset yms. on kunnossa eli kaikki hyvin niin käynnistyspäivä on rv 42+1!

Vierailija
11/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hatun nostoja.

pakko kun pakko.Jääkaappi ammottaa tyhjyyttä viikonlopun jälkeen ja tytöt kun tulee koulusta ovat huutavan nälkäisiä.

Kouluruoka ei kelpaa,kuin silloin tällöin.

Pojillakin kivempi kun vien ne puistoon,ei tarvii äidin hapanta naamaa katsoa koko päivää.

Tulee lapsille sellainen käsitys että vauvan odotus on kamalaa,kun äiti vaan valittaa=)

Vierailija
12/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja peukutukset vielä sille että lähtis kuitenkin itse tulemaan=)

On sulla pitkä pinna kun noinkin positiivinen olet!

Mulla kun on hermot loppu jo ennen kuin ees aika on....

Leanna(enhän mä täältä pääse mihinkään)

Vierailija
13/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen hikinen ja huonosti nukuttu yö takana. Supistuksista ei kyllä ollut nyt tietoakaan.

Leanna: meillä kanssa poika kulkee usein sisällä kengät jalassa. Nytkin sillä on toisessa jalassa Kuoma, toisessa Kavat. Pitikin jo eilen kysyä, että missä sä oot kun et oo palstaillu. Mitenkä rajut sulla on ollu jälkisupparit? Meinaan että kun sanotaan, että ne on jokaisen synnytyksen jälkeen aina vaan kovemmat ja sullahan noita synnytyksiä riittää :) Mulla oli ihan kauheet jo ton ekan synnytyksen jälkeen. Saas nähdä mitä nyt tulee...

Onnea kaikille vauvansa saaneille! Kumpa itsekin pääsisi tuohon joukkoon pian.

rimma 39+5

Vierailija
14/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla pitkä pinna kun olet jaksanut näin paljon yli odottaa. Tosin ei kai siinä muutakaan voi.

Tiedätkö muuten onko muissa synnytyssairaaloissa, esim. Naistenklinikalla sama käytäntö yliaikaisuuden suhteen, että 42+1 vasta käynnistetään jos kaikki on siihen saakka hyvin?

Z

Vierailija
15/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

L: Mä kävin eilen ruokaostoksilla miehen kanssa (ennakoi tuleva tilanne) :). Ja lapsia kun on vain yksi niin ei voi tapella kuin äidin kanssa, tuntuu vain kauhealta, kun ollaan päivittäin ulkoiltu ja nyt joutuu olemaan äidin kanssa sisällä, mutta niin kuin sanoit, pari juoksu askelta sattuu, eli en uskalla lähteä ulos juoksentelemaan...

Kolomonen paljon tsemppiä huomiselle, käynnistyksessähän on se hyväpuoli, että tietää milloin synnyttää, osaa sitten varata herkkuja ja muuta kivaa! Voi kun mäkin voisin sanoa, että viimeinen päivä raskaana.. huoh. En kyllä voi kuvitellakkaan miltä tuntuu kun menne noin paljon yli, mutta voipi olla että saan sen vielä kokea..

Eilen kyselin että kävisikö jos niiden vauvauutisia ei päivitettäisi, joiden tiedot ei ole esittelylistan lopussa, mutta kukaan ei vastannut..?? Mullehan toi on ihan sama, ajattelin vain dumlea, jolla menne sitten päivä etsiessä vauvauutisia...

Vierailija
16/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä käynnistyspäivästä tuolla naistenklinikalla, mutta ainakin siellä on tuo eka kontrollipäivä siirretty myöskin tuohon 41+5 (oli ennen 41+3) eli oletan että myös käynnistyspäivä on tuo 42+1.

Kiitokset tsemppauksista, kyllä tätä valitettavasti on pakko jaksaa vaan odottaa, kyllä kaikki mahdolliset keinot olen kokeillut, mutta kun tämän vauvan on vaan ilmeisesti niin paljon parempi olla tuolla masussa niin kai se pitää sieltä sitten väkisin ulos häätää!

Toisaalta on se aika helppo nyt sitten lähtee tuonne synnärille, kun voi rauhassa ensin viedä lapset hoitoon ja kattoo et kaikki tavarat tulee mukaan jne.. eipähän tartte noista asiosta stressata ja mieskin sai ilmoittaa nyt sitten töissä ettei enää huomenna tule! Kätevää =)

t.kolomonen (again)

Vierailija
17/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti vauvan saaneille! :) :)

Viikonloppu meni pitkälti verenpaineen takia vaakatasossa; heti kun nousi ylös ja yriti hillitysti jotakin tehdä, rupesi viskaamaan päästä ihan isommin. Nyt olenkin aamupäivästä menossa äitipolille. Pakkasin jo toiveikkaana sairaalakassinkin valmiiksi, josko sitä vaikka rupeaisivat käynnistelemään. Miun ymmärtääkseni tähän vaivaan kun ei muuta ratkaisua ole kuin synnytys. Noh, jos eivät käynnistä, ei hätä ole tämän näköinen: olen jo tullut siihen tulokseen, että meidän beibi syntyy jouluna 2007... Synnytyspäivä on siis tiedossa enivei!

Supistuksia on tullut koko viikonlopun, mutta liian nössöjä, eli eivät todellakaan käynnistä synnytystä. Vauva on ollut liikkeessä, mikä huojentaa kyllä mieltä suuresti.

Lueskelin kyllä tuossa viikonlopun ajan tarinoinnit, mutta en enää muista, mistä kaikesta teillä on ollut puhetta. Tämä pää onkin aika järkyttävä nykyisin; mitä tahansa tietoa sinne missä tahansa muodossa pistää, kohta se on hävinnyt johonkin vihreiden miesten sfääreihin. Anteeksi siis, etten kommentoi teidän juttuja.

Nyt menen laittamaan vielä koirien hoitokassin valmiiksi (enpä ole ollenkaan toiveikas...), josko vaikka pääsisivät mummolaan lomalle!

Nähdään todennäköisesti jo iltapäivällä!

Raisa 39+1

Vierailija
18/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkisupparit on mulla joka kerta ollut kovemmat.Buranaa oon joutunut ottamaan kipuihin.

Mutta niiden kesto on joka kerta mielestäni lyhentynyt ainakin kolmannen jälkeen.

kolmosta imettäessä tuli voimakkaita jälkisup.vielä kk synnytyksestä kun viitosesta mun muistaakseni ne oli ohi jo runsaassa viikossa.

Kohtu tosin sitten supistunutkin oikeen todella hyvin!

Mutta nyt meen!

L

Vierailija
19/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tosiaan vain. :)

Meilläkin mies eilen sanoi, että ois paljon mukavampi, kun tietäis etukäteen minä päivänä lapsi syntyy. Ei olla niin jännityksestä intoutuvia ihmisiä, että tästä nautittais. Just noi käytännön asiat ois paaaljon helpompi hoitaa, kun tietäis päivän.

Meillä tosiaan ei tietoakaan, että syntyis ajallaan. Alkaa toivo mennä siis kummaltakin. Mun äiti juuri soitti, etten ole vielä lähtenyt.. Ihmeissäni sitten kyselin, että Enkö?? Höh.. Sopii ootella vaan sielläkin päässä, kun täälläkin kerran. :D Taitaa mummelia jänskättää, vaikka jo kolmas lapsenlapsi on multa tulossa..

Höh, mä muistin jo äsken sen asian, mut se meni taas.. Eikun niin!! Kuka se niitä kukkamultia oli vaihtamassa? Minen saa mitään kukkia kukoistamaan ja tossa yksitellen niitä oon talven mittaan heittänyt pois. Eilen sitten heitin viimesen pois ja sanoin miehelle samantien, että mitäs, jos haettais säkki multaa ja ihan vaan muutama uus kukka..? =D Että taasko niitä pitää hankkia, vaikkei edellisiäkään saa pidettyä hengissä..

Papu ja Hermuliini

Vierailija
20/56 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten hirveä räkätauti, limaa tulee nenästä ihan hirveästi ja yskittää. Alkaakohan ne leikkaamaan torstaina, jos tällainen olotila jatkuu??? Toisaalta pakko kait niiden on...

Aamulla piti käydä verikokeissa, testaavat minulle sopivaa siirrettävää verta, jos on tarpeen. Iiks, paniikki meinaa kyllä yllättää.

Eilen illalla toisesta rinnasta tuli puristaessa pieni tippa maitoa! Minulla ei ole aiemmissa raskauksissa tullut maitoa lainkaan ennen synnytystä ja sen jälkeenkin hyvin niukasti. Jos ne olis nyt oppineet nuo maitohinkit, että mitä varten ne mukana roikkuu :)

7kääpiötä 37+4