Olen kampaaja ja sanon nyt taas että pitkät suorat hiukset eivät ole muodikkaita eivätkä sovi suomaiselle naiselle
Suomalaisten hiustyyppi saa teidän näyttää afgaaninvinttikoiralta.
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle suomalaiselle kyllä sopisi ne pitkät hiukset paljon paremmin kuin ne rumasti leikatut polkat. Se suora lasimainen hiuslaatu ei edes ole niin yleinen mitä väitetään. Enemmän suomalaisilla on kuivaa ja karkeaa pörröisyyteen taipuvaa hiusta jota nyt ei ainakaan pue mitkään lyhyeksi kynityt trendimallit.
Useilla on kuiva ja karhea hius, vähemmistönä lasimaiset ohuet liput, noinkin toki näkeen suorassa polkassa vähän kuin purralla.
Yksi kampaamoketju on hyvin erikoinen. Ensin polttivat hiukset permiksellä, sitten seuraava leikkasi hiukset väärin, yksi oli heti kohta lehtijutussa, sitten nainen sepustaa miten hänellä niin suora hius (ei ollut) ja oudosti värjätty (ei ollut). Hyvä kampaaja on vaikeaa löytää.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on vähän yli hartioiden menevät kiharat hiukset. Jos märkänä kampaa suht harvalla kammalla tulee välillä kunnon Shirley Temple-tyylisiä korkkiruuvikiharoita.
t. mies
Jestas. Kuulostaa upealta.
Mulla on lantiolle ylettyvät paksut hiukset, otsatukka ja sopii minulle hyvin, hieman jo harmaita mikä on vielä parempi
En tietenkään mennyt todella pitkään aikaan hiusten pilaamisen jälkeen. Ehkä heidän parempi leikata mamujaja sopii heille paremmin asiakkaiksi.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano vaan, ei se mua häiritse. En ole kantanut rahaa teille hiusten pilaajille enää viimeisen viiden vuoden aikana, enkä taida sitä tehdä jatkossakaan.
Ethän muutenkaan välitä miltä näytät tai haiset.
Mä peseydyn kotona. Onko tuo perushygienian hoito kampaajalla joku uus juttu?
Jos APlla on pulaa asiakkaista, hänhän voisi laajentaa tarjontaa. Karvat kuin karvat.
Minulla on puolipitkät luonnostaan laineikkaat hiukset ja oma värikin on poikkeuksellisen nätti.
Käyn kampaajalla toisinaan tasoittamassa latvat.
En aio edes vanhana lähteä shokkiväri/ kananperselinjalle mitä kampaajat näyttävät nykyään laittavan lähes jokaiseen päähän. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä polkkatukkia suositellaan, mutta mun ehkä epäsuosittu näkemys on, että nämä ei sovi kovin hyvin suomalaiselle naamanmuodolle. Siis sellaiselle hyvin pyöreälinjaiselle, pehmeälle kasvonmuodolle, jossa leukalinjakin on pyöreä ja siro. Polkkatukat on enemmän kulmikaskasvoisten juttu.
Juu. Tuo aiemmin linkattu Ansku tosin olisi sitä kasvotyyppiä, että hänelle sopisi tosi hyvin myös skarppi polkka. Mutta esim Purraa pukisi ehkä paremmin joku vähän pehmeämpi kampaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi en mene muodin mukana, vaan pidän hiukset sellaisina mitkä itselle tuntuu hyviltä, eli pitkinä. En muutenkaan ymmärrä takaisin tuotua hirvitystä " taka jeejee" tai päin h**vettiä leikattua polkkaa epämääräsillä hennaväreillä.
Epämääräisillä hennaväreillä ? ?. 100% henna on luonnontuote, hoitaa hiuksia ja on halpa, pysyvä väri
High concentration of some metals as Aluminium, lead, copper, nickel, and zinc might be encountered in some Henna products. Considering popular use of henna, the hazardous cumulative effects of prolonged exposure to low concentrations of such metals, especially in children, cannot be ruled out.
Juu, ei ole jatkuva tukan värjäys terveellistä yhtään millään väreillä.
Niin, se on sun mielipide. Ja sun mielipide ei ole = absoluuttinen totuus.
Itselläni on liki vyötärölle asti ulottuvat suorat ja paksut hiukset. Minusta kauniit. Ja aika moni muukin, ventovieras, niitä on kehunut.
Jokainen pitäköön sellaiset hiukset kun haluaa. Ole tyytyväinen siihen, töitä on. Jossain vaiheessa taas iskee joku pandemia ja sitten itketään kun ei ole asiakkaita.
Kaikki kenen hiukset rasvoittuu, pörröttää tai muuten on jatkuvasti se iän ikuinen "bad haur day", kokeilkaa pestä hiukset syväpuhdistavalla shampoolla ja käyttäkää syväkosteuttavaa hoitoainetta. Lisäksi joku hiuksiin jätettävä hoitoaine. Älkää harjatko vaan kokeilkaa pelkällä harvalla kammalla, jonka jälkeen tuo hiuksiin jätettävä hoitoaine. Puristelkaa hiuksia vähän.
Saatatte saada ihanan ilmavat luonnollisesti laineikkaat hiukset joita ei tarvitse suoristella.
Silikonia sisältävät hoitoaineet ovat meille pörröpäille myrkkyä.
Kokeilkaa edes viikonloppuna- jos tulos ei miellytä niin pipo päähän. Yllättävän monella meistä onkin oikeasti luonnonkiharaa, jota on vaan hoidettu väärin.
Mun mielestä monet suomalaiset naiset pitää väkisin liian pitkiä hiuksia, minkä vuoksi olemus ja kokonaisuus tulee "huonoryhtisen hippimäiseksi" :D
Liian pitkät hiukset valahduttaa keski-ikäisten kasvoja alaspäin, siinä kohtaa kannattaa harkita lyhentämistä ja joskus se maaginen raja voi olla kunkin kasvonpiirteiden kohdalla -10 cm tai -2,5 cm.
Käyn ulkomailla kampaajalla, jossa jaksetaan ihastella ohutta suomalaista hiuslaatuani.
Hiukset leikkaa hiusteknikko, hiukseni raidoittaa coloristi jne. asiantuntijat. Ja on muuten paljon edullisemmat kuin suomihinnat.
Miksi te kampaajat ette osaa käsitellä luonnonkiharaa hiusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on vähän yli hartioiden menevät kiharat hiukset. Jos märkänä kampaa suht harvalla kammalla tulee välillä kunnon Shirley Temple-tyylisiä korkkiruuvikiharoita.
t. mies
Jestas. Kuulostaa upealta.
No niin kuulostaa. Olisivat ihanat vaikka Timo Soinin päässä. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä polkkatukkia suositellaan, mutta mun ehkä epäsuosittu näkemys on, että nämä ei sovi kovin hyvin suomalaiselle naamanmuodolle. Siis sellaiselle hyvin pyöreälinjaiselle, pehmeälle kasvonmuodolle, jossa leukalinjakin on pyöreä ja siro. Polkkatukat on enemmän kulmikaskasvoisten juttu.
Juu. Tuo aiemmin linkattu Ansku tosin olisi sitä kasvotyyppiä, että hänelle sopisi tosi hyvin myös skarppi polkka. Mutta esim Purraa pukisi ehkä paremmin joku vähän pehmeämpi kampaus.
Mä epäilen, että esim. noilla kiireisillä poliitikoilla on tärkeysjärjestyksen ykkösenä helppous, eli heti valmiina lähtöön.
Luonnetyyppikin ratkaisee paljon. Purra ei taida olla mikään prinsessakiharoiden tai Hollywood-laineiden nainen. Graafiset ja terävät linjat ovat hänen juttunsa.
Et sinä mikään kampaaja ole, ap. Olet kananpersetukkainen, epäonnistuneen miehen näköinen olio. Voit lisäksi "muodikkuutesi" tunkea perseeseesi.
Kukin määrittelee sen itse minkälaiset hiukset itselle sopii etkä sinä
Se on mikä on. Minua ei kiinnosta käyttää aikaa hiusten laittamiseen, laitan ne pitkät suorat hiukset poninhännälle ja sillä selvä
Ai jaa? Mun mielestä afgaanivinttikoirilla on kaunis turkki.
t. mies