Olen kampaaja ja sanon nyt taas että pitkät suorat hiukset eivät ole muodikkaita eivätkä sovi suomaiselle naiselle
Suomalaisten hiustyyppi saa teidän näyttää afgaaninvinttikoiralta.
Kommentit (275)
Mulla on paksu tukka. Yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on valtavasti. Raskaus myös suoristi tukan. Yleensä mulla kampaajat haluavat "keventää" eli rikkoa latvaa kaiken kerrostelun lomassa. Sitten ne ei kasva nätisti kun latva harottaa saman tien. Muutama kampaaja on tajunnut miten hiuksiani kannattaa leikata ja JOKAINEN heistä on ollut ulkomaalainen...!
Heh heh, meikäläisellä on paksut, kihartuvat pitkät hiukset ja ikää lähes kuuskymmentä. En voisi ikinä kuvitella leikkauttavani miestukkaa.
Ei kiinnosta sopiiko pitkät hiukset minulle vai ei ( harmaatakin näkyy kun tarkkaa katsoo).
Pitkä, suora tukka on ollut lapsesta lähtien aina, en tunne olevani minä itse muunlaisessa tukassa. Nyt on vaikeaa edessäpäin, kun saan kemoterapiaa ja tukkaa alkaa lähteä. Mitä muut pitkähiuksiset tekisitte silloin? Vetäisittekö viimeiseen karvaan asti pitkähiuksisena, vai leikkaisitteko ja millaiseksi, mikä kohta olisi se, jolloin leikkaisitte, kun on mennyt 50% vai milloin? Hiusten menettäminen tuntuu erityisen pahalta, kun pitkät hiukset on niin iso osa identiteettiäni.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä, suora tukka on ollut lapsesta lähtien aina, en tunne olevani minä itse muunlaisessa tukassa. Nyt on vaikeaa edessäpäin, kun saan kemoterapiaa ja tukkaa alkaa lähteä. Mitä muut pitkähiuksiset tekisitte silloin? Vetäisittekö viimeiseen karvaan asti pitkähiuksisena, vai leikkaisitteko ja millaiseksi, mikä kohta olisi se, jolloin leikkaisitte, kun on mennyt 50% vai milloin? Hiusten menettäminen tuntuu erityisen pahalta, kun pitkät hiukset on niin iso osa identiteettiäni.
Sytostaattihoidoissa hiukset tippuvat kerralla parin päivän sisään. Ei ole tarvetta miettiä miten hiuksia lähtisi leikkelemään.
Vierailija kirjoitti:
Minä joudun syömään krooniseen leukemiaan lääkettä, joka on harventanut tukasta melko klonkkumaisen. Ärsyttää, kun pitkä tukka on ollut ihan pikkulapsesta saakka. Leikkautin lyhyeksi, mutta ei se näyttänyt sen paremmalta. Laitatin välillä myös tuuhennokset, jotka näytti kyllä hetken hyviltä, mutta hetken päästä kiinnityskohdat paistoi kilometrin päähän. Nyt annan kasvaa pitkänä, pidän kiinni niin että kaljut kohdat ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Joskus näkee aikamoisia kuivalatvaisia keski-ikäisiä "blondeja"
Mielestäni näitä ei enää nää, hiusvärit on jo luonnollisempia.
Mullon paksu naama ja paksut suorat hiukset. Ei tuu tekemälläkään mainitsemaasi koiraa. 😂
Sitten kun se pitkä suora hius on lähestulkoon aina ponnarilla niin se rotanhäntä on kamalan näköinen. Ohuet hiukset oikein korostuvat, kun ponnari on hädintuskin etusormen paksuinen.
Vierailija kirjoitti:
Voi miten kiva, vinttikoirat on söpöjä!
Ennemminkin kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi itket karvojen perään. Eikö tärkeämpää olla hengissä.
Kampaajaa kiukuttaa, kun ihmiset on hoksanneet, että suora, pitkä tukka on kaikkein helpoin ja halvin. Latvat pystyy tasaamaan itse sen sijaan, että maksaisi siitä jollekin 50+ euroa (minuutin työstä!). Aamullakaan ei tarvitse käyttää tuntikausia ja pullotolkulla ties mitä tököttejä tukan laittamiseen, kun vähimmillään riittää harjaus.
Olenkin aina ihmetellyt miksi suomalaiset kampaajat leikkaan niin huonosti. Espanjassa mikä tahansa katukampaaja leikkaa minun hiukset tosi hyvin. Annan aina vapaat kädet. Mutta Suomessa tulee aina järkyttävää jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh, meikäläisellä on paksut, kihartuvat pitkät hiukset ja ikää lähes kuuskymmentä. En voisi ikinä kuvitella leikkauttavani miestukkaa.
Sama. Jos tarvitsen leikkauksen, mulla on kampaajaystävä, joka leikkaa pimeästi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paksu tukka. Yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on valtavasti. Raskaus myös suoristi tukan. Yleensä mulla kampaajat haluavat "keventää" eli rikkoa latvaa kaiken kerrostelun lomassa. Sitten ne ei kasva nätisti kun latva harottaa saman tien. Muutama kampaaja on tajunnut miten hiuksiani kannattaa leikata ja JOKAINEN heistä on ollut ulkomaalainen...!
Mulla on samanlainen hiuslaatu ja yhden kerran olen saanut kampaajalla siihen hyvän leikkauksen. Hän muotoili tukan veitsellä, eikä niillä kaameilla ohennussaksilla, joita suurinosa käyttää ja jotka pilaavat tällaisen tukan latvat tosiaan täysin. Hän oli kyllä ihan suomalainen, mutta selvästi alansa todellinen ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Juuri tämä. Mutta miksi suomalaiset keventää sinun latvoja, kun ne ei suostu keventämään minun latvoja? Itselläni on märkänä suorat ja kuivana kiharat. Ilmeisesti märkänä liian ohuet, koska ei ohenneta edes pyydettäessä ihan sitä latvaa. Sitten kuivana se latva on 15 senttiä paksu ja kapenee päälaelle. Ulkomaalaiset tajuaa ohentaa sen niin hiukset laskeutuu nätisti. Eikä törrötä.ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun se pitkä suora hius on lähestulkoon aina ponnarilla niin se rotanhäntä on kamalan näköinen. Ohuet hiukset oikein korostuvat, kun ponnari on hädintuskin etusormen paksuinen.
Voi kun sulla on vaikeaa. Eikö riitä asiakkaita kun olet huono?
Vierailija kirjoitti:
Se on aika lailla ollut kaikkien naisten pelko. Olen puhunut siitä ryhmässä. Jokainen leikkaa milloin leikkaa. Osalle käy lyhyet hyvin, paremmin kuin pitkät. Mutta eivät itse tykkää lyhyistä.
Tällasia pikkutyttöjen kuvia, oli puhe naisista.