Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 11-12~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]Gerbukka
Olen 28v ja mies 31v
Varsinais-Suomesta
Varsinaiset hoidot aloitettu keväällä 2006
Lapsettomuuden taustalla todennäköisesti miehen siittiövasta-aineet
Inssejä takana 5kpl, kaikki negoja
Seuraavana vuorossa IVF/ICSI.[/color]
[color=FF7F00]Huiskuttaja
Ikää molemmilla 28v
Asumme pk-seudulla
Vauvaprojekti aloitettu 11/04
Takana kolme tuloksetonta inssiä
Eka IVF/ICSI tuoresiirto 1/07 negaa.[/color]
[color=CD6600]Ilpo78
Pirkanmaa
Yritystä takana kohta vuosi.
Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.
Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]
[color=CD6600]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00]Mette80
Minä 27v. ja mies 30v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, jonka ei kuitenkaan pitäisi olla este raskaudelle.
Lapraskopia 1/07 jossa poistettiin kokonaan löydetty lievä endo .
Takana kolme inssiä negaa
1. IVF maaliskuussa 07. [/color]
[color=CD6600]miliko
Minä 30v ja mieheni 32v.
Yritys alkoi 10/2004.
inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.
1. ICSI 10/06, kemiallinen raskaus.
2. ICSI 12/06 negaa. 1.PAS 2/07.[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]Pingu-78
Mina 29, mies 30
Pääkaupunkiseutu
Ehkäisystä luovuttu 05/04
Esikoinen haaveissa.[/color]
[color=FF7F00]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset: Plussaonnittelut Mancolle, Tirpalle ja Tuitulle! [/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=FFAEB9]Tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
2xIVF tuoresiirto 06 negaa
Helmikuussa 1.PAS
Ja sitä esikoista toivotaan... [/color]
[color=CD8C95]Manco
yritystä 12/03
ensimmäinen ICSI 10/2006. [/color]
[color=FFAEB9]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Inssit 5/06 ja 1/07 negaa.
Elämäni ensimmäinen plussa inssistä 2/07.[/color]
[color=CD8C95]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)
yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]
[color=FFAEB9]Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06 nega
Kolmas ICSI plussa.[/color]
[color=CD8C95]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FFAEB9]Joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (28)
Onnea aivan valtavasti!!! :) Ihania uutisia! Vaikuttavat kyllä nuo arvosi todella hyviltä. Tervetuloa vaan tuonne toiselle puolelle :)
-Lupus
Mielettömän mahtavia uutisia! Isot onnittelurutistukset ja kylkiäisiksi paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa yms. mitä nyt tavataan toivottaa! Nyt vain rauhallisesti ja luottavaisena eteenpäin niin ensi jouluna teilläkin on käärö(t) kainalossa!
Näkyilemisiin alakerrassa,
EE (9+2)
Oikein paljon ONNEA ja nyt vaan kyytiläisille tarrasukkia paljo matkan varrelle mukaan. HGC-arvohan oli oikein hyvä jos miettii, että se vuorokauden aikana ainakin tuplaantuu ellei jopa kolminkertaistu, en muista enää tarkaan. Onnea vielä!!!
t. joalin rv24+0
Tosi ihana uutinen!!! Mehän ruvettiin sitten urakalla siirtään tämä pino tonne alemmas!!! Nyt lujasti tarrasukkia ja onnea matkaan!!!
tirppa ja nökkönen rv joko 5+2 (jos lasketaan siirtopäivästä) ja 5+6 (jos lasketaan edellisistä menkoista)
Hei!
Olen käynyt lukemassa monet kerrat viestejänne ja alatte tuntua jo tutulta. Ihana on ollut lukea plussa-uutisia ja epäuskon vaihtumista suureen ihmeeseen. Onnea siis vielä kerran kaikille plussanneille, joita on jo rohkaisevan paljon.
Ikää minulla on 39 ja olen hoidoissa. Mitään erityistä syytä ei ole löytynyt, mutta silti hoidot eivät suju toiveiden mukaan. Eka lyhyen kaavan IVF-oli yritys eli tuloksena vain 1 kypsä munasolu, joka ei hedelmöittynyt. Nyt ollaan toisella hoitokierroksella pitkän kaavan (procren-piikki) mukaan ja tänään tuli ultrassa kurja uhka: jos follikkelit eivät siitä kasva (7. pv 1x11m 3x7mm ja muutama hitunen), niin hoito keskeytetään jo perjantaina. Tähän siis kaipaan lohtuseuraa!
Mies tekee parhaansa, mutta.... tiedät kyllä!
Puregonia olen pistänyt 300IU ja tänään lisättiin 375:een. Siksi siis tuumataan uudelleen perjantain ultrassa.
Itkuksi se meni sitten siitä eteenpäin. Puran nyt mieltäni teille, kun olette jo niin paljon kokeneita, etten koe olevani yksin. Kiitos teistä!
Niin ja sitten töissäkin tökki pahan kerran ja paluumatkalla sairaalasta loppui bensa, kun ajatukset olivat muualla. Just joo........tätä rataa....
Heippa!
Piti tulla tuolta Ensikkojen pinosta oikein toivottamaan onnea kaikille plussanneille! Upea juttu, ja antaa toivoa kaikille meille sitä plussaa kovasti kaipaaville. Ottakaahan plussajunan kyytiin pari piinailevaa ensikkoakin!
Ei kai muuta voi sanoa, kun NAUTTIKAA raskaudesta ja onnesta! Olen sitä mieltä, että onnea ei tarvitse edes ansaita, mutta te totisesti olette ansainneet!
-Diina-
Johan täällä nyt urakoidaan plussia! Olen käynyt suunnilleen kerran viikossa tsekkaamassa pinon kuulumiset ja aina on hyviä uutisia, mainiota! Toivon kaikille plussanneille rutkasti onnea matkaan, että kyytiläiset tulisivat maailmaan terveinä ja ajallaan!
Maiti, oikeeseen pinoon tulit! Täällä on nyt yllättävän positiiviset fiilikset, mistä me kaikki saadaan voimaan, mutta kyllä meillä meni monta kuukautta niin, ettei juuri hyviä uutisia kuulunut miltään suunnalta. Sulla on nyt aika rankkaa, todella paljon lohtuhaleja ja voimia! Toivotaan, että pääset sinäkin vielä piinailemaan hyvästä syystä :)
Itselläni on kovin tuttu tilanne; tuhruilu alkoi jo kp24 ja siitä asti on tullut enemmän ja vähemmän. Tänään on kp28 ja eiköhän ne menkat sieltä rysähdä tänään tai viimeistään huomenna. Että ei ihmettä tälläkään kertaa :( Nyt tehtiin vähän " töitä" ihmeen eteen, kun oltiin sopivasti tärppipäivien aikaan lomalla ja aikaa oli, samoin voimia keskittyä petipuuhiin. No, saatiinpahan nautintoa, jos ei muuta...
Välillä olis kiva käydä elämässä pari päivää sitä aikaa, kun ei vielä tiennyt kohtaavansa lapsettomuutta. Kun seksiäkin harrastettiin vain lystikseen eikä kertaakaan tarvinnut miettiä, että onnaiskohan nyt. Eikä tarvinnut kantaa huolta ikääntymisestä tai hoidoista tai mistään. Ja kun menkat oli luonnollinen juttu pillerien väliviikon aikana, alkoivat ajallaan ilman tuhruja ja loppuivat kuin seinään. Noh, mahdotontahan se on käväistä muualla kuin nykyhetkessä, mutta tällaisia sitä joskus miettii...sekoamassa...?? Ei, oottelen sitä tämän kuun lopun ensikäyntiä julkisella puolella. Josko jo huhti-toukokuussa päästäis IVF:ään...
Tsemppiä kaikille hoidokeille!
MILIKO ONNEA HIRMUISESTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ihanaa, voi että olen onnellinen teidän puolesta!!!! Ihan sanattomaksi vetää... ;-)
Tuo hcg-arvo on todella hieno, vaikka aina sitä toitotetaan ettei yhdestä arvosta paljoakaan pysty sanomaan. Vertailuksi, tässä passissa mulla oli pp14 ~160, ja sillon syksyllä oli pp17 ~850. Piti oikein kaivaa vanhat viestit tuolta, kun muistelinkin että sulla alkioita viljeltiin kauemmin, eli sullahan otettiin alkiot sulamaan tiistaina ja siirto oli torstaina? Niin periaatteessa meidän veritestipäivät on ollut molemmilla, sanotaanko vaikka 14pv alkioiden sulamaanottamisen jälkeen. Vaikeaa, ja hankalaa, kun pp:t lasketaan siirrosta, kun alkiot on toisilla jo siinä vaiheessa ties monen päivän ikäisiä. :-) Mullahan se otettiin siirtoaamuna sulamaan. No, anyway, sulla on kuitenkin hyvä arvo eikä tuosta pysty sanomaan onko siellä yksi vai kaksi! Sehän taitaa selvitä vasta sitten 2vkon kuluttua??! Nyt vaan oikein kovasti hermoja, kärsivällisyyttä ja tekemistä tuleville viikoille että aika kuluis!
Terveisin nimimerkki josta tuntuu että aika ei kulu millään. Tuo ittensä kyttääminen on kamalaa, siitä kun ei vaan pääse mitenkään eroon ja niitä pelottavia kipuja ja tuntemuksia kun tulee NIIIIIIN usein ja äkkiä... Mä just miehelle sanoin että miten oma pää voikin niin nopeasti ajatua siihen hallitsemattomaan paniikkitilaan, että km tuntuu ainoalta vaihtoehdolta mitä tuleman pitää. Siis nää tuhrut ja muut väriläiskät on tehneet mulle tota jo useamman kerran.
METTE, mäkin vastaa sulle siihen alkioiden lkm kysymykseen. Väestöliitolla on Yhden Alkion Politiikka ainakin ns terveillä ekaa hoitoa läpikäyvillä, eikä siellä taida päästä edes keskustelemaan asiasta. Meillekin lääkäri sanoi vaan että " meillä lähdetään yhden alkion siirrosta PISTE." Ja sit varsinkin se syksyn plussa vahvisti tuota politiikkaa... Mut senhän mä sain sit siinä passissa selville et JOS ois sulatettu 2 alkion olki josta molemmat ois selviytyneet sulatuksesta ja jatkaneet kasvua normaalisti, olisi voitu siirtää molemmat jos me olisimme niin halunneet, mutta samaan hengenvetoon lääkäri onneksi muistutti että tuo on suunnilleen täysi mahdottomuus (että ne mol lähtis kasvamaan) joten se siitä kahden siirron mahdollisuudesta. :-)
Paitsi Milikohan juurikin näytti mallia miten ne alkiot lähtee kasvamaan!
PINGULLE on kyllä vaikea lähteä veikkailemaan joko ovis meni, aika aikaiselle tuntuu <kp11, vai onko sulla aiemmin ollut tosi lyhyitä kiertoja? Millon teidän talon muuten pitäisi olla valmis?
Jaahans, jospa tästä lähtisi jotain iltapalaa katselemaan. Nukuin lahjakkaasti parin tunnin päikkärit tuossa, heräsin 9pm... Saas nähdä koska yöuni tulee.
Manco 6+1? (mä en kyllä oikeasti osaa laskea näitä viikkoja ja päiviä...)