Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 11-12~

11.03.2007 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]Gerbukka

Olen 28v ja mies 31v

Varsinais-Suomesta

Varsinaiset hoidot aloitettu keväällä 2006

Lapsettomuuden taustalla todennäköisesti miehen siittiövasta-aineet

Inssejä takana 5kpl, kaikki negoja

Seuraavana vuorossa IVF/ICSI.[/color]

[color=FF7F00]Huiskuttaja

Ikää molemmilla 28v

Asumme pk-seudulla

Vauvaprojekti aloitettu 11/04

Takana kolme tuloksetonta inssiä

Eka IVF/ICSI tuoresiirto 1/07 negaa.[/color]

[color=CD6600]Ilpo78

Pirkanmaa

Yritystä takana kohta vuosi.

Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.

Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00]Mette80

Minä 27v. ja mies 30v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, jonka ei kuitenkaan pitäisi olla este raskaudelle.

Lapraskopia 1/07 jossa poistettiin kokonaan löydetty lievä endo .

Takana kolme inssiä negaa

1. IVF maaliskuussa 07. [/color]

[color=CD6600]miliko

Minä 30v ja mieheni 32v.

Yritys alkoi 10/2004.

inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.

1. ICSI 10/06, kemiallinen raskaus.

2. ICSI 12/06 negaa. 1.PAS 2/07.[/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 29, mies 30

Pääkaupunkiseutu

Ehkäisystä luovuttu 05/04

Esikoinen haaveissa.[/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset: Plussaonnittelut Mancolle, Tirpalle ja Tuitulle! [/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=FFAEB9]Tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

2xIVF tuoresiirto 06 negaa

Helmikuussa 1.PAS

Ja sitä esikoista toivotaan... [/color]

[color=CD8C95]Manco

yritystä 12/03

ensimmäinen ICSI 10/2006. [/color]

[color=FFAEB9]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Inssit 5/06 ja 1/07 negaa.

Elämäni ensimmäinen plussa inssistä 2/07.[/color]

[color=CD8C95]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)

yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]

[color=FFAEB9]Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06 nega

Kolmas ICSI plussa.[/color]

[color=CD8C95]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FFAEB9]Joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä viikko ollut kyllä yhtä piinaa maanantaista lähtien ja samalla kuitenkin yhtä onnea. Eilen eli torstaina oli pakko tehdä vielä viimeinen kaapissa poltellut raskaustesti ja kyllähän siihen piirtyi selvääkin selvempi viiva. Maanantaina viiva oli kovin hailakka ja eilen vahva, joten eiköhän hcg-arvo ole noussut tasaiseen tahtiin. Olo on niin neuroottinen, että haluaisin käydä uudestaan verikokeessa kuulemassa miten arvo on noussut, mutta siihen tarvitaan lähete enkä moista kehtaisi pyytää ihan vaan omaksi ilokseni. Siispä on jaksettava odottaa kahden viikon päästä olevaan ultraan. Avalta soittivat ja siirtsivät ultran alkuperäisen tiistain sijaan perjantaille 30.3. Tiistain aika taisikin olla liian aikaisin, jotta sykettä olisi näkynyt.

Koko viikon olen tunnustellut ja vahdannut kehoani ja erityisesti selkää, jota jomottaa välillä jatkuvasti ja välillä harvakseltaan ja minä tietysti kuvittelen jo vaikka mitä kauheaa pienessä päässäni. Välillä oikein havahdun siihen, että hei missään ei tunnu mitään ja samassa tunnen taas selkäni olemassaolon. Kyse näyttää siis olevan psykologisesta kolotuksesta...ja toisaalta, pakkohan sen on jossain tuntua jos kohdussa köllöttelee mahdollisesti yhä kaksi vauvanalkua. Miten sitä saisi itsensä rauhalliseksi? Miten Tuittu, Turppa ja Manco jaksavat, vieläkö maltatte lukea tätä palstaa? Itse en taida uskaltaa vielä alakertaa...mahtaako siellä oleva ketju olla yhä sama, joka aloitettiin viime vuoden puolella?

Miliko

Vierailija
2/28 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottaisi vain huonoa karmaa, jos kirjoittaisin samaan ketjuun, jossa vierailun viime vuoden lokakuussa.

Miliko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oonhan onnitellut Tirppa suakin? On tää kyllä, meidän pinohan nyt vallan kunnostautui. Mukavaa kun Maiti tulit, kyllä tällä uutta verta tarvitaankin. Oikein paljon onnea plussanneille ja tsemppiä meille muille. Näköjään on mahdollista onnistuakin.

yrittää uskoa Bilha, jonka omaan napaan ei kuulu kerrassaan mitään, yritystauolla kun ollaan (mikä on muuten aika virkistävää)

Vierailija
4/28 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä vielä taustalla hiippailen.. Itseasiassa on aika hassua, että edelleen tulee automaattisesti katsottua ensin tämä puoli ja sitten vasta tuo plussanneiden puoli. :) Olen MILIKO ehdottanut, että voisimme siirtyä tuolla alhaalla kuukausipinoihin ja ajattelin itsekseni, että huhtikuusta voisi aloittaa. Sitten on karma poistettu..:)

Tervetuloa Maiti Hoidokkeihin!! Rohkeasti vaan juttelemaan niin pääset kyllä perille kaikkien kuvioista. Ollaan aika pitkään kirjoiteltu vakiintuneella porukalla, joten onkin kiva saada uusia mukaan! Haluatko, että poimin tuosta ensimmäisestä viestistäsi tiedot esittelypinoon?

Onko Bilha saanut lääkärikuulumisia tai testituloksia?

Nonnaa en muistaakseni ole onnitellut hyvästä päätöksestä siirtyä yksityiselle hoidoissa. Teitä on kyllä kohdeltu tosi huonosti julkisella puolella!!!

Miten Meten munikset on lähteneet kasvuun? Vai aloititkohan sittenkin vasta pistokset.. Sama pää kesät talvet..:)

Tulehan VM sitten kertomaan lääkärikuulumiset ensikäynnin jälkeen!!

ON: Huono olo on löytänyt tänne tiensä. Tänään taas kauppareissu oli yhtä ällötystä. Lisäksi verensokeri hieman heittelee (heikottaa) ja verenpaine on aika alhaalla (huimaa). Onneksi pahaa oloa on vain pääsääntöisesti ihan aikaisin aamulla ja sitten se palaa iltapäivällä jatkuakseen koko illan. Muuten en kyllä kestäisi olla töissä. Meillä on eka ultra ensi keskiviikkona ja se kyllä pelottaa ihan sikana..

Ai niin, jos ette vielä tienneet niin Viivi on saanut pojan!!

-Tuittu rv6+3-

Vierailija
5/28 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen piikittelijä kertoo terveisensä: lisää tykitystä, sanoi lääkäri, kun ultralla rakkuloita mittaili. Punktio varattiin tiistaille, kun rakkulat olivatkin innolla kasvaneet. Siispä ilon itkuja itkeskelin autossa!

Annoin luvan iloita punktioon pääsystä, vaikka tiedänkin, miten monta vaihetta tässä voi vielä olla. Kolmea munasolua odotellaan optimistisesti saapuvaksi.

Kiitos tukiterveisistänne, niistä on ollut apua. Toivon, että voin joku päivä antaa sitä takaisin. Tai siis toivottavasti niitä ei tarvitakaan!

Vieraan tulivat just saunasta, joten kirjoittelu loppuukin lyhyeen. Levollista viikonloppua, maltillista mieltä piinailuihin ja rauhallista odotusta kaikille Teille!

Maiti

Vierailija
6/28 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille...vitsi kun pääsis itse kans pian mukaan junaan...

Täällä kp 2/28 menossa ja kolmas luomukierto alkaa...keskiviikkona aika sinne väestöliittoon. Katotaan sit, mitä ne sieltä meinaa.

Sain eilen yliopistolta kirjeen, et mut on hyväksytty jatkoon erityisopettajaopintojen valintakokeessa...aluksi siis oli 90 hakijaa, nyt enää 40 ja 20 otetaan...eli pitäis olla parempi kuin puolet. Viimeksi lastentarhanopettajakoulutukseen pyrkiessäni sain täydet pisteet haastatteluosuudesta, joten toiveet on aika korkealla...

Onnea varjostaa torstai-iltana tapahtunut auto-onnettomuus, jossa loukkaantui 2001 syntynyt tyttö ja 1998 syntynyt poika. Poika on ollut meidän päiväkodissa muutama vuosi sitten ja tyttö on meidän ryhmästä. Kumpikin taistelee elämästään teholla...siitä oli lehdissäkin eilen. Punaista päin olivat juosseet tien yli ja 60km/h rajoitus...ei siinä autoilijalla ole paljon tehtävissä. Ajateltiin työparin kanssa käydä moikkaamassa tyttöä huomenna...toivottavasti selviytyy. Nyt ei siis vielä tajuissaan edes.

Nämäkin lapset olivat ilman äitiään liikkeellä. Pistää siis kummasti miettimään, mikä saa vanhemmat uskomaan, et 5-vuotias erityistuen tarpeessa oleva lapsi pärjää isompien, alle 10vee sisarusten kanssa yksin... ja saa arvostamaan omia mahdollisia lapsiaan entistä enemmän ja muistamaan, et ei varmasti laiminlyö omaa vanhemmuttaan...ehkä tällä kaikella on jokin tarkoitus, miksi me täällä kirjoitellaan...

Nt mummolaan kaappeja siivoamaan...rentouttavaa viikonloppua kaikille.

Nonna

Vierailija
7/28 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittu, kyselit mun tuloksista. Tänään oli vika verikoe, mutta tulokset tulee vasta huhtikuun 10.pvä. Hohhoh, kyllä tässä luulis ainakin pinnan kasvavan. Ja kuule, se paha olohan on hirmu hyvä merkki, silloinhan vauvalla luultavasti on kaikki hyvin. Niin että voit ajatella onnellista vaivaa mahassas, kun seuraavan kerran yökötyttää:D

Maitille toivon oikein onnistunutta punktiota ja Nonnalle onnea pääsykokeisiin. Onpa kauhea toi onnettomuus, varmaan pyörii kyllä mielessä. Jakselehan!

Meikäläinen viettänee varmaan vähän hiljaiseloa, kun on yritystaukoakin ainakin tohon huhtikuun kymmenenteen. Mutta takaisin tulen kyllä.

Vierailija
8/28 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilha, kärsivällisyyttä vain, ja usko pois, pinna kasvaa odotellessa... :-) Terveisin nimimerkki kokemusta on! Aktivoidut urakalla sitten kun taas siltä tuntuu. Mähän olin kans tosi pitkään hiljaa sillon viime keväänä/kesänä kun me vain odoteltiin. Ja askel eteenpäinhän tämäkin teille on.

Nonnalle onnea pääsykokeisiin! Millos valinnat jatkuu? Niin se aika rientää ja teilläkin nyt eka aika sitten VL. Siellä kuule alkaa heti tapahtumaan. :-) Olettekos te nyt sit Tuitun kanssa siellä yhtä aikaa? Viimekshän meillä oli Tuitun kans samana päivänä visiitit VL:llä? Ja tuo lasten loukkaantuminen oli ikävä juttu taas, sattu silmään lehdessä juttu heistä.

Maitille vilkutus ja tervetulotoivotus! Sekä rutkasti onnea ja reipasta mieltä huomiseen punktioon!

Tuittukin voi jo pahoin, niin sitä pitää! ;-) Vaikkei se niin kamalan kivaa olekaan.

Miliko, mulla oli ainakin ne ekat pari viikkoa ihan kamalia oman pään suhteen. Miehellekin naureskelin monet kerrat (kun viestittelin sille töistä n. tunnin välein tuntemuksiani...) että on aivan uskomatonta miten oma pää voi mennä niin ylös ja alas vuoristorataa ajatusten suhteen. Yhtenä hetkenä elää suunnilleen jo synnytystä, ja tuntia myöhemmin hallitsematon paniikki ja ahdistus on vallannut mielen (ja ne fyysiset " oireet" päälle) ja keskenmeno on väistämätön kohtalo. Joo-o, meillä on ollut töissä aika rauhallista että siellä ehtiikin miettimään ihan liikaa. Mutta siis ei ollut ainakaan minulla helppoa, kun sitä tuhruakin tuli. Se on muuten nyt loppunut. Ohhoh, sähän taisitkin kysyä että luetaanko me vielä tätä puolta. Joo, luen. Mä olen vielä vähän hukassa että minne sitä nyt kuuluu, mutta alotan aina tästä pinosta!

VM1974 mulla oli kanssa jossain vaiheessa näitten 3 vuoden aikana tosi isona " haaveena" että vois matkustaa ajassa taaksepäin sinne missä koko lapsiasiaa ei vielä ollut. Se oli sillon niin " huoletonta" elämää, tai ainakin puuttui tämä ISO asia mitä murehtia. Teilläkään ei enää ole pitkä aika ensikäynnille, ihanaa.

Víeläkös Tirppa lukee näitä? Eiks sulla ollut taas yksi ultra eilen?

(.) Kävin tänään neuvolassa. Oli ihan hölmö olo kun ei tosiaan edes tiedä onko tuolla mahassa mitään, mut onpahan käyty. Ja tosiaan tää oli ainut aika mikä kävi sekä meille että th:lle ennen huhtikuun loppua. Saavatpahan nyt kirjotella VL:llä neuvolakorttiin ultralöydökset sitten torstaina. Sieltä sai sellasen paksun kirjasen mukaan missä on tosi tarkasti alkion kehittymisestä ja äidin " kehittymisestä" (oireista siis ja mitä kehossa tapahtuu), sitä mä sit luin lounaalla tippa silmässä. :-)

Huono olo jatkuu vaihtelevalla voimakkuudella ja väsymys on ihan kamalaa. Mutta ilolla kärsin.

Tsemppiä teille kaikille kovasti, muistakaa että teitä ollaan raahamassa mukaan plussa-puolelle... Tällä puolen roikkuminen alkais jo jokaiselle riittämään!

Manco rv 7+0 ja Pilkku

Vierailija
9/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pikkanen kiire, joten kirjoitan lyhyesti.

Eka käynti Väestöliitossa oli tänään. Tässä tulos:

Tänään kp 6, eli ei voitu aloittaa pistoshoitoja tähän kiertoon

(lääkäri kyllä mietti tarkkaan, mut päätti, et parempi et vasta ens

kiertoon). Ens kierrosta siis tehdään inssi. Harjoittelin pistämistä

sairaanhoitajan opastuksella eikä se sattunut yhtään...pelotti

kyllä...ja niin tais pelottaa miestäkin, kun se meinas pyörtyä kun pistin.

Mä siis sain kutsun jatkoon opiskeluvalinnoissa...ja 18.4. on pääsykoe

jossa 40:stä valitaan 20 sisään. Oon päättänyt päästä sisään ekalla

yrityksellä. Katsotaan nyt.

Mies sai tänään postia ranskasta. Se on hakenut yhteen projektiin

sinne töihin ja nyt kutsuivat sen haastatteluun...eli hyvässä lykyssä

ens syksynä jo asutaan lähellä Nizzaa... :)

Toivottavasti siihen mennessä mä oon jo raskaana ja pääsen nauttimaan

ihanista säistä sinne... Sopii toivoa parasta...auringonpaisteelta ei

näköjään voi piiloutua nyt edes sinne risukasaan...

Välillä näinkin. Mitäköhän kamalaa seuraavaksi tapahtuu??? Täytyy

vaan iloita tästä hetkestä.

Nonna

Vierailija
10/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä alkaa pikkuhiljaa tasoittua ja kaikista kamalimmat paniikit raskauden suhteen alkavat jo vähän hälvetä¿onneksi MANCO tunnusti omat panikoimisensa ja mielialan vuoristorata-ajelut. Tuntuu itsestä vähän paremmalta, kun joku muukin panikoi ihan samaan tyyliin kuin itse. Oireita ei ole ilmaantunut, eikä väsymystä ja huonovointisuutta viime raskaudessa kyllä aluksi ollutkaan, joten koitan odotella niitä rauhallisin mielin muutaman viikon. Ensi perjantaina on ultra ja sitten sen jälkeen lupaan ottaa vähän seesteisemmin, kun näen mikä on tilanne. Alun selkäsäryt ovat myös loppuneet, joten se vähän helpottaa kamalaa keskenmenopelkoa. Vähitellen itselle on kehittynyt pakkomielle apteekkeja kohtaa. Aina kun vastaan tulee apteekki, tulee kamala mieliteko mennä ostamaan raskaustesti, jotta näkisi taas viivat. Eilen tuli viikko verikokeesta ja clearblue-testistä ja sen kunniaksi ostin testin ja olo oli kuin voittajalla, kun testiin tuli ihan järkyttävän tumma viiva. Jospa nyt jaksaisin paremmin ensi viikon ultraan.

PLUSSANNEET HOIDOKIT, aloittakaapas jo tuolla toisella puolella uusi ketju, jotta minäkin uskallan mukaan. Kovasti haluaisin sinne kirjoitella, mutta en uskalla liittyä siihen ketjuun, jonka ekalla sivulla olen mukana lokakuussa plussanneena ja pari viestiä myöhemmin listalta karsiutuneena¿

NONNALLE onnea pääsykokeisiin! Nyt on jo 50% mahdollisuus päästä sisään ja sehän kuulostaa huippuisolta prosentilta. Tosin jos suuntaatte Nizzaan, niin edessä on opistojen lykkääminen, mutta se ei varmaankaan haittaa kun uitat varpaita merivedessä Nizzassa. ;)

Miliko

Vierailija
11/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Nonnalle asioiden etenemisestä!! Nyt siitä vaan hoidot käyntiin ja onnistumisia odottelemaan! Hienoa myös että muutkin asiat tuntuvat menevän putkeen tällä hetkellä! Niistä vaan kunnolla nauttimaan niin saadan hyviä lopputuloksiakin!

Miliko: Nyt on uusi pino, joten sinne vaan! :)

-Tuittu-

Vierailija
12/28 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NONNA, todella kiva että pääsette nyt sit tositoimiin! Saako kysyä lääkärisi nimikirjaimia? Ettekös te täällä pääkaupunkiseudulla kuitenkin asustele?? Me käytiin nyt tämän passin tienoilta SE:llä ja alku-ultra torstaina oli RS, kun omalle ei ollut aikoja. Tämä ultraaja oli minusta todella kiva, selvästi oli sellaista iän tuomaa viisautta mukana. Tuo omalääkäri kun on (paljon?) nuorempi. Tumput on puolestasi pystyssä että pääsykokeet menee hienosti! Ja kai saa myös peukuttaa Nizzan puolesta? Kuulostaa aika kivalle! Äläkä nyt huoli siitä että " menee niin hyvin" , välillähän se vaan on niin. :-) Vaikka kaiken ikävän jälkeen vaikeata uskoakin, että se onni itseen osuisi.

Miliko, tosiaan hus hus nyt tuonne toiselle puolelle uuteen pinoon! Mulla taisi paha olo ilmaantua 5+3 tai jotain, tosin se on nyt pari pv ollut jo melkein kokonaan poissa. Ja ultrasi oli vissiin ensi viikolla, vai joko tänään??

(.) Pikaisesti että eilen tosiaan oltiin siellä alkuraskauden ultrassa ja pikkuinen oli 11,8mm iso ja sen sydän sykki ah niin kauniisti! Oli kyllä hiljaiseksi vetävä hetki. Tästä on hyvä jatkaa.

Oikein hyvää kevättä kaikille!! Iloista mieltä ja positiivista asennetta ja nauttikaa elämän pikku iloista!

Manco ja Pilkku 7+5

Vierailija
13/28 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Päivitykset tehty. Olipas huikeaa lisätä itsensä plussanneisiin.. Enpä olisi ikinä uskonut että saisin tehdä niin. Tänään on tosin ollut taas hieman epäilevämpi mieli Voiton suhteen. Tuntuu, että pelissä on jo liikaa menetettävää. Lisäksi olen lukenut noita loka- ja marraskuun plussapinoja ja niin niitä vaan sieltä tippuu joukosta. Mutta ei auta kuin vain odotella sitä ensimmäistä ultraa, jos sinne asti päästään.

Metelle tsemppiä alkaneisiin sumutteluihin. Pidähän meidät ajan tasalla!!

Hyvää viikonalkua kaikille Hoidokeille!!

-Tuittu-

Vierailija
14/28 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tämä pino nyt on hiljentynyt! Mulla täällä töissä nämä sivut aukeaa noin 10min sivuvauhdilla, joten en ole jaksanut juurkaan näitä aukoa. Kotona onkin ollut muuta puuhaa nyt.

Mä en siis vielä uskalla muuttaa täältä puolelta minnekkään, tuhrua/vaaleanpunaista valkovuotoa (anteeksi kuvaukset!) nimittäin tulee yhä aamuisin kotoo-töihin siirtymällä. :-) Muuten ei oikeastaan, joten en ole KAMALAN huolissani, mutta en mä nyt kovin rauhallinenkaan osaa olla. Haluaisin uskoa että tuo on vaan kuivilta limakalvoilta peräisin... Muuten mun oireet kyllä onneks jatkuu.

Toivottavasti ette pistä pahaksenne tätä täällä roikkumista.

Mutta se minusta.

MILIKOLLA on tänään iso päivä? Varmaan meille tulet heti kertomaan kun vastauksen tiedät? Sulle on ollut peukut pystyssä!!!

Anteeksi, nyt en ole ihan varma kumpi oli, eli NONNA/METTE joko olet päässyt piikittelemään vai vieläkö sumut jatkuu yksinään? Oletko päässyt vähillä oireilla? Toivottavasti.

VM1974 millos sä pääset alottamaan? Kunhan menkat alkaa nyt kuun lopussa?

Entä PINGU, jokos tän kierroksen ovis on tullut?

Entäs uudet??

Tsemppiä kaikille, nauttikaa auringosta ja alkavasta keväästä!!!

Manco (6+1 tai 5+6)

Vierailija
15/28 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitämään peukkuja ja varpaita pystyssä Milikolle! Toivon niin kovasti, että teillä ois kohta hyviä uutisia kerrottavana bd bd bd bd bd bd bd bd

Metelle tsemppiä sumutteluihin ja ivf:ään muutoinkin. Onko sulla ollut jo seurantaultria, mitäs siellä on näkynyt? Itse vannon jotenkin niin täysin rinnoin tuon hoitomuodon nimeen, että pakko sen on teilläkin toimia. Toivotaan ja uskotaan ainakin hartaasti.

Kaikille muillekin hoidokeille huiskutuksia ja oikein mukavaa viikon jatkoa!

EE

Vierailija
16/28 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en oikeen tiiä et onko se ovis tullu vai ei... sunnuntaina nippaila aika tavalla alavattaa ja sen jälkeen on tullu vähä tuhrua. Maanantaina testasin ovista ekan kerran ja se viiva oli tosi heikko. Tänään vieläkin heikompi. Eli voiko olla että ovis oli ja meni? Vaikka eihän sillä väliä kun ei oo mitään hoitoa tiedossa, mikä ois riippuvainen oviksesta. Lugeja saan käyttää jos haluan.

Eli mulla ois kai ny kp11 menossa. Eipä tässä ihmeempiä Ootellaan vaan kesäkuun Naistenklinikan käyntiä... Onneks on näin nätit ilmat ni jaksaa ootella.

Mancoko se kyseli meijän raksapuuhia. Eli ihan valmis paketti meille on tulossa. Ollaan sen verta huomoja nikkaroimaan, ni alakerta tulee muuttovalmiina ja yläkertaa sitten aletaan itte nikkaroimaan.

Pingu

Vierailija
17/28 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILIKOhan on päättänyt pitää meitä todellisessa piinassa!! Täällä on peukut ja varpaat jo ihan krampissa, joten tule nyt ihmeessä jo kertomaan ne viime hetken kuulumiset! =)

Oikeesti tosi ihanaa kun te plussanneet täällä vielä kirjoittelette. Ei ole ihan niin yksinäinen olo. Meidän kaikkien ei plussanneiden vanhojen ja uusien Hoidokkien pitäis nyt aktivoitua ettei pino kuihtuisi kasaan. Mutta oikeesti teitä tulee kyllä kauhee ikävä ja kovasti toivotaan, että tuonne alakerran puolelle pääsis itsekin ihan piakkoin!

NONNAhan oli siirtynyt yksityiselle hoitoihin? Mites teillä hoidot nyt jatkuu, siirrytäänkö insseihin?

Tuo rakentaminen vai paremminkin sisustaminen on omalla tavallaan varmaan ihanan rentouttavaa, vai mitä mieltä PINGU on? Meillä ei ole koti valmis, vaikka tässä kohta kaksi vuotta ollaan asusteltu. Silti on herännyt sellainen hullu ajatus, että ostettas vielä yksi osake ja rempattas se kuntoon enenkuin siirrytään rakennuslinjalle. Ehkä tässä hiljalleen todellakin kaipaa jotain muuta ajateltavaa kuin tämän lapsettomuuden.

).( täällä sumut jatkuu. Ensi viikolla eka ultra, sitten kai taas suunnitellaan jatkoja eteenpäin. Mitään ihmeempiä oireita ei ole vielä tullut ja toivottavasti ei tulekaan.

Lopuksi vielä kysymys teille IVF:n/ICSI:N läpi käyneille. Millä perusteella teillä on päätetty montako alkiota siirretään? Mie täällä pähkäilen kumpaa mie ehdottasin lääkärille. Toisaalta tuplat ei ois myöskään katastrofi, jos vaan raskaus menisi hyvin, mutta mutta... Onnistumisprosentti kai ainakin olis suurempi.

-Mette-

Vierailija
18/28 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis verikokeen tulos, koska muutamat sitä odottavat jännityksellä. ;)Eilen oli ihan pakko testata ennakkoon kotona, jottei sitten verikokeen tulos tule yllätyksenä. Tikkuun tuli kaksi viivaa ja hcg-verikokeen tulos oli tänään pari pistettä vaille 200. Huh, tässä vaiheessa näyttää siis todella hienolta! Ultra on tasan kahden viikon päästä ja kunhan sinne asti selviäisin runsaan lääkearsenaalini turvin, niin olisi huippuhienoa. Selkäkolotus on tänään ollut alituinen seuralainen ja arvaatte varmaan minkälaisia ajatuksia alkaa päähän. Ja johan nyt on kumma jos ei jotain tunnu, kun näin aktiivisesti omaa kroppaansa tutkii! Tiukasti koitan pitää huonot ajatukset etäällä ja haaveilla ruusunpunaisia haaveita.

METTE kyseli siirrettävien alkioiden määrästä. Meille siirrettiin ekassa ICSI:ssä vain yksi alkio, koska olin nuori (?!), kyse ekasta isosta hoidosta ja ensimmäisestä inssistä oli alkanut raskaus. Eikä kyllä olisi ollut edes enempää siirrettävääkään, mutta jos olisi ollut, niin silti olisi ekalla kerralla siirretty vain yksi. Toisessa ICSI:ssä, siis tuoresiirrossa, ja nyt tässä viimeisimmässä pas:ssa on siirretty kaksi alkiota. Lääkärin kanssa päädyttiin kahteen alkioon meidän tausta (5xinssi, 1xkeskenmeno ja 1xkemiallinen) huomioiden. Kaksosraskauden riskeistä kyllä puhuttiin, mutta taustaa vasten kaksosraskaus ei tunnu huonolta vaihtoehdolta ja lääkäri ei vastustellut lainkaan kahden siirtoa.

Miliko

Vierailija
19/28 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihan hirmuisesti plussan johdosta!!!!!! *hyppii ja hihkuu* Eikös tuo ole tosi hyvä arvo, sillä eihän siirrostakaan ole vielä kahta viikkoa (vai muistanko ihan väärin?!).. Aivan ihanaa!!!! Hirmuisesti vauvaliimaa ja tarrasukkia lähettelen molemmille alkioille! Voi, olen niin iloinen!

Ja usko pois, tiedän juuri mitä tuo itsensä tutkailu on.. Joinain päivinä enemmän ja joinain vähemmän, mutta aina kuitenkin..;)

-Tuittu ja Voitto 6+0-

Vierailija
20/28 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toivotaan, että tuo hcg-arvo lupaisi pelkkää hyvää ja olisi sopivan korkealla. Tänään on tosiaan kp12 ja torstaina vasta tulee täyteen kaksi viikkoa siirrosta. Olispa mukavaa päästä uudestaan verikokeeseen vertailemaan tulosta parin päivän päästä...

T: Miliko, joka tarkkailee yhä kroppaansa. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi