Mies, oletko ollut parisuhteessa naisen kanssa, jolle saa koko ajan varoa että mitä sanoa?
Minulla on ollut kaksi tällaista suhdetta. Usein on sellainen hieman kireä ilmapiiri ja lähes koko ajan pitää olla ikään kuin hieman varpaillaan, että mitä voi sanoa tai miten jonkun asian muotoilee, ettei tule jotain kälätystä ja tunnelman kiristymistä entisestään. Se on loppujaan todella raskasta. Jos minulla on ollut kaksi tällaista naista parisuhteessa, niin voisin veikata ettei ole kovin vieras tilanne muillekaan miehille, ainakaan jos useammasta parisuhteesta on kokemusta.
Kommentit (143)
En, mutta naisena olen ollut parisuhteessa kaikesta räjähtelevän miehen kanssa. Oli kamalaa, kun ei edes omassa kodissaan saanut olla rennosti vaan jatkuvasti pelkäsi mistä toinen milloinkin keksii suuttua.
Harmi, että katsoin sitä aivan liian monta vuotta. Nykyinen miesystävä ei ole 2v parisuhteen aikana suuttunut minulle kertaakaan mistään. Ihanaa kun uskaltaa olla oma itsensä taas.
Olen itse ollut joskus tuollainen, yksinollessa olen voinut kaikella tapaa paremmin.
Suhteissani on ollut se sama kaava, että alussa toinen on ollut suhteesta yhtä innoissaan kuin minäkin. Meillä on mukavaa, kumpikin haluaa tavata yhtä paljon, kumpikin keksii tekemistä jne.
Ja sitten olenkin yhtäkkiä pudonnut johonkin itsestäänselvyyden asemaan. Kaverit ja harrastukset menevät edelleni. Yhteisen tekemisen saan keksiä yksinäni, jos sellaista mielin. Toinen ei enää puhukaan minusta kauniisti, vaan päinvastoin saattaakin alkaa kehua minulle muita naisia.
Se paha mieli sitten on näyttäytynyt niin, että on ollut herkillä joka asiasta. Jolloin sitten toinen on kokenut, että kanssani saa kävellä munankuorilla pahoittaessa mieleni joka asiasta.
Nykyään se hyvä, että tunnistan asian. Koska sitten en niin herkästi enää jää suhteeseen, jossa minun ei ole hyvä olla, vaan totean eron ja yksinolon olevan paljon helpompi.
Jep jep. Opettele tiivistämään.