Mies, oletko ollut parisuhteessa naisen kanssa, jolle saa koko ajan varoa että mitä sanoa?
Minulla on ollut kaksi tällaista suhdetta. Usein on sellainen hieman kireä ilmapiiri ja lähes koko ajan pitää olla ikään kuin hieman varpaillaan, että mitä voi sanoa tai miten jonkun asian muotoilee, ettei tule jotain kälätystä ja tunnelman kiristymistä entisestään. Se on loppujaan todella raskasta. Jos minulla on ollut kaksi tällaista naista parisuhteessa, niin voisin veikata ettei ole kovin vieras tilanne muillekaan miehille, ainakaan jos useammasta parisuhteesta on kokemusta.
Kommentit (143)
Ex mies oli tuollainen. Oli myös väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niitä kahta naista yhdistää? Niin - sinä.
Juuri näin. Kun sama nainen saa useammalta mieheltä pataan elämänsä aikana, vika ei voi olla miehissä, vaan siinä yhteisessä tekijässä, eli tässä naisessa. Nainen käytöksellään aiheuttaa pahoinpitelyn.
huutaminen, nimittely ja provosointi on myös väkivaltaa
itse en miehenä ole koskaan lyönyt naista, mutta yh-mutsin ja mummon kasvattamana opin jo nuorena sen miten naiset riitelee ja sanoilla voi satuttaa toisia, ja sitä olen myös käyttänyt parisuhderiidoissa, pakko myöntää
Naisten käyttämä väkivalta on henkistä. Sanoista jää syvempi jälki kuin lyönnistä.
Naisilla on kirjoittamaton oikeus äksyilyyn, kiukutteluun ja pahantuulisuuteen. Miehen tehtävä on väistellä naisen mielenliikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on toksinen ja myrkyttää kumppaninsa
😬sinä olet kyllä varmaan juuri tuohon joukkoon kuuluva, että kaikki menee pieleen ja tarttee motkottaa. Tapa.
No, aapee voi alkaa valita toisin. Tutkii vähän omaa toimintaansa. Hyvinkin voi olla motkottaja-magneetti tällä hetkellä.
Voi muuttua.
Olen luopumassa omasta kodistani ja muuttamassa naisen luo. Ymmärtääköhän hän että se tulee olemaan minunkin kotini, vai olenko siellä vain kylässä?
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on kirjoittamaton oikeus äksyilyyn, kiukutteluun ja pahantuulisuuteen. Miehen tehtävä on väistellä naisen mielenliikkeitä.
Tuo on kyllä luulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kun sama nainen saa useammalta mieheltä pataan elämänsä aikana, vika ei voi olla miehissä, vaan siinä yhteisessä tekijässä, eli tässä naisessa. Nainen käytöksellään aiheuttaa pahoinpitelyn.
itse en miehenä ole koskaan lyönyt naista, mutta yh-mutsin ja mummon kasvattamana opin jo nuorena sen miten naiset riitelee ja sanoilla voi satuttaa toisia, ja sitä olen myös käyttänyt parisuhderiidoissa, pakko myöntää
Naisten käyttämä väkivalta on henkistä. Sanoista jää syvempi jälki kuin lyönnistä.
Eikä jää.Mieti nyt ittekin. Juuri tässä on lehdet täynnä yhtä lähisuhdeväkivallan uhria.
Kaikki väkivalta on traumatisoivaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen luopumassa omasta kodistani ja muuttamassa naisen luo. Ymmärtääköhän hän että se tulee olemaan minunkin kotini, vai olenko siellä vain kylässä?
Riippuu varmaan paljon siitä, miten te kommunikoitte keskenänne. Jos sinä alat olla siellä kodissasi kuin vieras, niin sitten varmaan. Puhukaa.
Puhu.
Onhan näitä tilanteita välillä ollut.
Kumma juttu kun naiset oikein painottavat sitä että haluavat miehen joka on rehellinen ja joka puhuu tunteistaan..
Kun sitten sanot että: Ei, en halua lähteä anoppilaan viettämään juhannusta/joulua/pääsiäistä ja ettet, r e h e l l i s e s t i sanottuna edes pidä koko tyypistä tai ilmapiiristä joka siellä vallitsee, niin alkaakin henkinen ummetus. Jotain paskaa on padottuna mutta se ei vaan tule ulos. Höh!. Ilmeisesti naiset haluavat kuulla vain sellaisia asioita joita haluavat kuulla.
Mies ei vaan ole ajatusten lukija..
Ja kyllä mulla menee ihan hyvin tässä suhteessa. Oon oppinut olemaan hiljaa😅
Miten tuollaisessa kananmunankuorilla kävelevässä suhteessa voi olla oma itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja olen ollut parisuhteessa sellaisen naisen kanssa. Hän oli räjähdysherkkä ja epätasapainoinen. Veikkaan että epävakaa persoonallisuushäiriö.
Kannattaa juosta ja kovaa. Voi muuten löytyä keittiöveitsi selästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on toksinen ja myrkyttää kumppaninsa
Tietty, eihän narsistiprisessoissa voi olla syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikompiaan eli lapsiaan kohtaan usein fyysistäkin.
Toki on myös naisia jotka lyövät miestä koska "mies ei saa lyödä naista" - ja jos mies sitten puolustautuukin, on het paikalla monta valkoritaria puolustamassa hyökännyttä ja tappelun aloittautta naista.
Tästä esim juutuubissa lukuisia videoita.
Kyllä olen ja erosin ja löysin kälättämättömän version josta olen iki tyytyväinen,vaihtamalla paranee kunhan tarkastaa ennen ostoa auton .
Jos haluat onnellisen suhteen tarvitset myös onnellisen naisen, jonka onnellisuus ei riipu sinusta, jotta menestytte suhteessa. Jos et ole naimisissa, voit lähteä milloin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä ja tarkistaa nuo asiat ennen kun päättää muuttaa yhtään mihinkään. Ei ole kiva niitä kamoja sitten edes takaisin kannella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, minulla on elämässäni kolme parisuhdetta takana ja noiden kahden jälkeen tämä kolmas on ollut hyvinkin seesteinen ja kestänyt jo yli kymmenen vuotta. Sen mitä noista ex-akoista tiedän, niin kummatkaan eivät vakiintuneet minunkaan jälkeen ja ainakin toinen porsi mukelon miehelle, josta kohta sitten kuitenkin erosi.
Ap
Jos olet ollut kymmenen vuotta onnellisessa parisuhteessa miksi ihmeessä puhut rumasti eksistäsi täällä kuulostaen hyvin katkeralta?
Ensinnäkin puhun rumasti siksi, koska kovin moni nainenkaan tuskin puhuisi kauniisti ex-miehistään, jotka olisivat käyttäneet suoranaista henkistä väkivaltaa.
Toisekseen, ei elämässä tarvitse kaikkea u
Porsi mukelon -ilmaisu on kyllä silkkaa naisvihaa, ei pelkkää katkeruutta exää kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on muuttunut sellaiseksi vuosien aikana. En tarkkaa tiedä missä kohtaa muutos on tapahtunut mutta loukkaantuu hyvin usein sanomastani ja yleensä en niitä asioita pahalla tarkoita. On se aika raskasta pitkän päälle ja kyllähän sitä välttää liikaa puhumista tietyistä aiheista.
Voiko olla, että hän on alkuvuosina yrittänyt sanoa nätisti esim miten haluaa itselleen puhuttavan, mutta et ole ottanut onkeesi ja nyt hänellä on pinna palanut eikä jaksa enää padota pahaa mieltä sisälleen?
Minulle kävi ed. suhteessa näin. Mies oli hyvin arvosteleva ja sovinistinen ja alkuun nielin paljon paskaa. Vuosien varrella aloin ottaa asiaa puheeksi, koitin sanoa etten pidä hänen tyylistään vitsailla kustannuksellani ja esim arvostella ja haukkua leikin varjolla ulkonäköäni. Kun sama silti jatkui, minusta tuli painekattila joka ei enää pysynyt kiinni vaan kuulin lähes kaikki hänen sanansa sen pahan mielen kautta mitä minuun oli kertynyt. Varmasti oli raskasta miehelle. Hänessä ei kuitenkaan ollut miestä keskustelemaan läpi miten voitaisiin kommunikoida paremmin vaan hän meni vain juuri tuohon asioiden välttelyyn, mikä vain loppupeleissä pahentaa tilannetta.
Juu ei tällaista parisuhdetta kannata jatkaa. Mies voi siirtyä puhumaan niihin tissikalenteri-halleihin muiden samantasoisten puhujien kanssa, ja nainen jatkaa oman tasoisessaan seurassa