Miten te valitsette ehdokkaanne tulevissa vaaleissa?
Mulla on kolme puoluetta, jonka välillä arvon
Sitten valitsen joko vähän mun ikäisen jonka ammatti ja arvot miellyttää mua
Tai
Valitsen ehdokkaan, joka edustaa mun lasten ikäisiä tai heidän asiaansa
Teen myös vaalikoneita, mutta siellä kysymykset ovat usein vähän epämääräisiä, niin kovasti vaikuttaa, mitä niihin vastaa
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Helppo valita mikä puolue ajaa minun etujani, kun ymmärtää realiteetit. Vaalit lähestyvät ja kaikki lupaavat kaikkea, mutta nämä päälinjat ovat määrääviä tekijöitä kaikessa päätöksenteossa:
SDP, Vihreät ja Vasemmisto (=vihervasemmisto) ovat mm. työttömien, syrjäytyneiden, ma mujen, sukupuoli-identiteetiltään erilaisten ja muiden vähemmistöjen etujen ajaja.Perussuomalaiset ovat pienyrittäjien, tavallisten työssäkäyvien, eläkeläisten, eli suomalaisen veronmaksajan etuja ajava puolue.
Keskusta on suurtilallisten etujen ajaja (haluaa halpatyövoimaa tiloille, polkemaan suomalaisten palkat).
Kokoomus on suuryritysten ja rikkaiden etuja ajava puolue.
Kokoomusta piti äänestää nyt kun pääsen äänestämään mutta riittääkö 3000 egen liksa? Perussuomalaiset sitten seuraava vaihtoehto ja sopii sen puolesta, että olen koulumaailmassa ja yöelämässä nähnyt tänne tulleiden tuomat haitat. Persuista saa vaan medioista vähän huonon käsityksen. Taidan arpoa kopissa kun en ehdokkaita tunne ja muutenkin vähän pihalla näistä.
Äänestän puoluetta, joka pitää kanta-suomalaisen veronmaksajan puolta. Ma muja meillä on tässä kaupungissa jo liikaa ja kalliiksi tulevat. Huumeet yms ovat lisääntyneet samassa suhteessa.
Muutenkin olen tarkan euron emäntä, joten edellisen SDP-Vihreät-Vasemmistolaista tuhlaamista en hyväksy. Olen myös sitä mieltä, että vastuu valinnoissa on ihmisellä itsellään, ei yhteiskunnalla.
Lapset pitää kasvattaa kotona hyvin, kouluissa on vastuu opetuksesta. Nyky meno on kyllä järkyttävää. Kaikkea hyvänä ja arvokkaana pidettyä halveksitaan. Lasten oppikirjoihin on tungettu asioita, jotka sinne ei kuulu,
Lisäksi minusta on käsittämätöntä, että olympialaisissa miehet kisaavat naisten sarjoissa. Ja harmittaa myös että kristinuskoa rienataan.
Tästä kaikesta voi päätellä, etten voisi koskaan äänestää SDP:tä, Vihreitä tai Vasemmistoa.
Perussuomalaiset ovat minun puolueeni yo arvoilla nykyään. Toki ymmärrän, ettei nämä kaikki kuulu kunta- ja aluevaaleihin, mutta nämä asiat ovat minulle tärkeitä.
Teen vaalikoneen testin ja etsin haluamaltani puolueelta ehdokkaan joka on kanssani eniten samaa mieltä.
Teen monta vaalikonetta ja mietin omia arvojani. Vaalikoneeseen pelkästään en luota.
Vihervasemmistoa ja kepua en voi äänestää koska ovat tuhonneet terveydenhuollin täysin, mitä vaihtoehtoja jää jäljelle, ehkä perussuomalaisille menee mun ääni.
Vierailija kirjoitti:
Teen monta vaalikonetta ja mietin omia arvojani. Vaalikoneeseen pelkästään en luota.
Vaalikoneen tuloksiin ei voi luottaa yhtään, se voi olla ohjelmoitu ehdottamaan jonkun ideologian ehdokkaita, en yhtään ihmettelisi kaikkenlainen vilppi on nykyaikana mahdollista.
Minähän en enää luovuta ääntäni jonkun vähälahjaisen känistäväksi.
50 vuotta olen antanut ja aiva turhanpäitten. Yhtään lupausta ei täytetty.
Mölyän näistäpuolin itte omiani, en "ryhmäni" määräämiä höpinöitä.
Persut ja kokkareet ehdottomasti NO.
Turussa 87% ehdokkaista tukee raitiovaunua Varissuolta keskustaan.😂 Eli äänestän jota kuka tuosta 13%, jotka ei pyri mielistelemään . . .
Vierailija kirjoitti:
Persut ja kokkareet ehdottomasti NO.
Käsitys, että vaalit ovat mielipidekysely mitä mieltä olet hallituksen politiikasta tuntuu olevan melko yleinen. Aluevaltuustoissa hääritään yhtä sun toista ja sitten mennään eduskuntaan huutamaan miten julma hallitus tuhoaa koko maan. Itse rajaan pois nämä kahden agendan välissä poukkoilijat.
Vaalikoneet manipuloivat äänestäjien käyttäytymistä. Kysymykset valitaan ja muotoillaan niin että ne suosivat median lemmikkejä, eli vihervasemmistoa.
Minulla on tiedossa puolue jonka ehdokasta äänestän. Mahdollisesti teen vaalikoneen ja katson kyseisen puolueen ehdokkaiden vastauksia itselleni tärkeisiin kysymyksiin ja valitsen heistä parhaan.
Ensin puolue
Sitten etsit onko tuttuja naamoja
Jos ei ole niin naamataulun mukaan eli rumin ja lihavin mies. Bonusta jos silmälasit
Vierailija kirjoitti:
En äänestä ollenkaan. Kaikki haluavat päättämään tasan siksi, että haluavat ajaa omia ja lähipiirinsä etuja. Kuukauden verran puhelevat lämpimikseen ääniä kalastellakseen ja sen jälkeen nauttivat vallasta ja naureskelevat hihaansa, kun joku meni lankaan.
Mitä helvetin lähipiirin etuja?
Kuntien valtuustoissa toimitaan ryhminä, siis puolueina. Ei siellä yksittäinen valtuutettu pysty, ei voi mitään yksin aikaan saada.
Nämä valtatiutetut päättävät kunnallisverosta, koulujen lakkauttamisesta, päiväkodeista, rakentamisesta, ja kaikesta siitä, mihin kunkin kumnan ja kaupungin verorahoja käytetään.
Siellä on ihan tavallisia ihmisiä ehdokkaina, bussinkuljettajia, myyjiä, lähihoitajia, asentajia, työttömiäkin. On tietenkin myös korkeammin koulutettujakin, pappeja, lakimiehiä, lääkäteitä. ym.
Ja miehiä ja naisia. Ja kaiken ikäisiä. Ehdokkaan ammatti ja kuva on esillä, ehdokas nron kanssa,
Vaalikoneella katsoin sopivan, joka on tärkeissä asioissa samaa mieltä.
Äänestän vakiopuolueesta fiksua ihmistä.
Pitää olla hyvännäköinen. Ja mielellään kokoomuslainen.
Vaalikoneesta tuli vasemmiston Mia Haglund eli häntä meinaan äänestää.
Teen vaalikoneen ja valitsen ensimmäisen PS-naisehdokkaan.
Sellainen ehdokas, joka jatkaa leikkauksia urheiluun, kulttuuriin, kouluun ja soteen. Ajaa tehokkuutta ja pyrkii siihen ettei byrokratiasta makseta liikaa. Ei laita rahaa kaikenlaiseen hankehumppaan eikä yksityisiin konsultteihin. Urheiluseurojen tukeminen taloudellisesti loputtava.