Miten te valitsette ehdokkaanne tulevissa vaaleissa?
Mulla on kolme puoluetta, jonka välillä arvon
Sitten valitsen joko vähän mun ikäisen jonka ammatti ja arvot miellyttää mua
Tai
Valitsen ehdokkaan, joka edustaa mun lasten ikäisiä tai heidän asiaansa
Teen myös vaalikoneita, mutta siellä kysymykset ovat usein vähän epämääräisiä, niin kovasti vaikuttaa, mitä niihin vastaa
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Äänestän sitä uimahalliriehujaa kunhan muistan nimen.
Ai sarjapaskantajaa?
Taktikoimalla, äänestän vain ja ainoastaa Vihreitä vastaan. Asun stadissa ja noi ku sipäät on pilannut tän kaupungin.
Otan itseni ikäisen naisen, jolla on lapsia. Ja kokoomus. Aina kokoomus.
Vaikeeta. Päätin kuitenkin äänestää yhtä nuorta noista jonka tiedän päösevän muutenkin vaikka puolue ei ole minua varten. Ainoa syy että on puolituttu. Muut ihan tuntemattomia tai olleet julkisuudessa negatiivisesti. Yksi toinen puolituttu olisi mutta se on jo liian väärä puolue.
Ei herran jumala. Mitä mä just luin?
Vierailija kirjoitti:
Nainen vasemmalta.
Samoin, arvoin yrittäjänaisen ja persumiesduunarin välillä mutta yrittäjä ymmärtänee elinkeinoasioista kunnassa enemmän ja vaikuttaa hallituksen touhutkin, myönnän.
Jos menet noin heppoisella niin jätä hyvä ihminen äänestämättä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kriteerit ovat pienituloisten etujen puolustaminen ja luonnonsuojelun edistäminen.
Saadaanko kunnan ja hyvinvointialueen talous kuntoon näillä sinun teeseilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Valitsin just yhden ps:n äijän jota aion äänestää hyvien vastauksien perusteella.
Kannattaa äänestää saman puolueen varmaa läpimenijää, joka raahaa sitten äänimäärällään muita mukana.
Vaalikoneita kannattaa kyllä käyttää, voi tulla yllätyksiä. Sitä vaan jää johonkin puolueeseen kiinni vaikkei se enää vastaa sitä mitä haluaa.
En äänestä yhden asian mukaan vaan kokonaisuuksia. Mietin mikä on maalle ja lapsille parasta, ei välttämättä itselleni (vaikka taloudellisesti).
En usko populisteja. Jos puolue lupaa jotain ja tekee toisin, ei kannata äänestää niitä uudestaan samoilla valheilla.
Vaalikoneesta katson ja valitsen sitten top viidestä sen parhaimman tuntuisen.
Seuraan politiikkaa joka päivä, joten mulla on joka päivä tiedossa keitä voisin äänestää. Vaalien alla katson ketkä on ehdolla ja valitsen jonkun oman listani ehdokkaista.
Normaalisti valitsen puolueen, sieltä nuoren naisen jolla näyttää olevan samat arvot ja painotukset.
Vierailija kirjoitti:
Taktikoimalla, äänestän vain ja ainoastaa Vihreitä vastaan. Asun stadissa ja noi ku sipäät on pilannut tän kaupungin.
Et asu oikessti stadissa. Stadista on tullut paljon parempi paikka viimeisen 10 vuoden aikana kun on saatu auki uudet sporareitit ja uudet asunnot. Liikkuminen on helpottunut uusilla sporareiteillä ja fillaribaaboilla. Täällä ei monet omista autoa joten pysykää landet siellä Jumbossa vain.
Äänestän samaa kuin viime vaaleissa eli Eija-Riitta Korholaa.
ainakin vaalilikoneissa suurimpaan osaan kysymyksistä pakko vastata "hitostako minä tiedän"
Mutta oikeiston kovia arvoja en jaa, kun en ole mikään aikuiseksi kasvanut koulukiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti valitsen puolueen, sieltä nuoren naisen jolla näyttää olevan samat arvot ja painotukset.
Olen 50v mies ja äänestän aina nuorta naista. Joko vihreistä tai vasemmistosta.
Valitsin just yhden ps:n äijän jota aion äänestää hyvien vastauksien perusteella.