Miten te valitsette ehdokkaanne tulevissa vaaleissa?
Mulla on kolme puoluetta, jonka välillä arvon
Sitten valitsen joko vähän mun ikäisen jonka ammatti ja arvot miellyttää mua
Tai
Valitsen ehdokkaan, joka edustaa mun lasten ikäisiä tai heidän asiaansa
Teen myös vaalikoneita, mutta siellä kysymykset ovat usein vähän epämääräisiä, niin kovasti vaikuttaa, mitä niihin vastaa
Kommentit (140)
Äänestän wokea vastustavaa järkinaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän tällä kertaa valita ehdokkaan, joka lopettaa autoilijoiden kurjistamisen ja sadistiset kiellot Helsingin keskustassa. Tarvitsen autoa silloin tällöin asioiden hoitamiseen, sukulaisten auttamiseen, luontoretkiin ja mökkeilyyn. Kaikki arkiset matkat hoituu muutoin, kuin autolla.
Puolueella ei ole minulle muuta merkitystä, kunhan se ei ole vihreät. Olen äänestänyt vihreitä alusta asti, mutta nyt on luottamus loppu. Kauan uskoin ja sitä laskua maksan pitkään, kyyneleet silmissä.
Perustelit juuri miksei mielipiteelläsi pidä olla merkitystä: "Tarvitsen autoa silloin tällöin asioiden hoitamiseen"
Siksi että SINÄ tarvitset autoa silloin tällöin pitäisi tehdä 70% kaupunkilaisten elämästä hankalampaa? Ei nappaa. Tätä kaupunkia ei rakenneta autoilevia maalaisia varten.
Ja toisekseen: Perustele miten autoilusta on tehty vaikeampaa. P
Vuonna 1995 keskustaan pääsi bussilla jopa 15 minuutissa 10 kilometrin päästä lähiöstä. Nyt menee 40 minuuttia eikä aina riitäkään. Äänestän tosiaakin puoluetta, joka edesauttaa parempaa ja sujuvampaa autoilua. Eli ääneni saa ps.
Lopetin äänestämisen. Olen aina äänestänyt, mutta nyt siihen tuli loppu. Koskaan ei ole mitään hyötyä minulle ollut siitä, että olen käynyt äänestämässä, toinen toistaan paskempia päättäjiä vain nousee valtaan joka vaaleissa.
Helsinkiläiset!
Älkää nyt äänestäkö kokoomusta, ettei tule venäläistä pormestaria. Sazonov on venäläinen.
Sellainen joka ajaisi miestenkin tasa-arvoasioita. Harmi vaan kun sellaista ehdokasta ei löydy. Kaikki vassareista persuihin on feministejä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ajaisi miestenkin tasa-arvoasioita. Harmi vaan kun sellaista ehdokasta ei löydy. Kaikki vassareista persuihin on feministejä.
Perussuomalaisia äänestämällä äänestät ainakin fanaattisia feministejä vastaan. Tervetuloa joukkoon! Henkkarit mukaan, kun lähdet kauppaa tms ja äänestät ennakkoon. Vaalipäivä sunnuntaina 13.4.2025 klo 920. Ennakkoäänestys kotimaassa 2.8.4.2025
sunnuntaina 13.4.2025 klo 9-20. Ennakkoäänestys kotimaassa 2.-8.4.2025
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisia äänestämällä äänestät ainakin fanaattisia feministejä vastaan. Tervetuloa joukkoon! Henkkarit mukaan, kun lähdet kauppaa tms ja äänestät ennakkoon. Vaalipäivä sunnuntaina 13.4.2025 klo 920. Ennakkoäänestys kotimaassa 2.8.4.2025
PS on ajanut wokea ja miesten päähänpotkimista hallituksessa kuten muutkin puolueet. Missä viipyy syöpäseulonnat miehille ja tasa-arvoinen asevelvollisuus? T. Ex PS äänestäjä.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän wokea vastustavaa järkinaista
Mistä puolueesta tällaisia löytää? PS naisetkin ajaa nykyään miesvastaista feminismiä kun pääsivät hallitukseen.
Suunta tiedossa mutta päätin äänestää vähemmän tunnettua, antaa mahdollisuuden uusille kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Helppo valita mikä puolue ajaa minun etujani, kun ymmärtää realiteetit. Vaalit lähestyvät ja kaikki lupaavat kaikkea, mutta nämä päälinjat ovat määrääviä tekijöitä kaikessa päätöksenteossa:
SDP, Vihreät ja Vasemmisto (=vihervasemmisto) ovat mm. työttömien, syrjäytyneiden, ma mujen, sukupuoli-identiteetiltään erilaisten ja muiden vähemmistöjen etujen ajaja.Perussuomalaiset ovat pienyrittäjien, tavallisten työssäkäyvien, eläkeläisten, eli suomalaisen veronmaksajan etuja ajava puolue.
Keskusta on suurtilallisten etujen ajaja (haluaa halpatyövoimaa tiloille, polkemaan suomalaisten palkat).
Kokoomus on suuryritysten ja rikkaiden etuja ajava puolue.
Joo näinhän tämä on. Pienet yksittäiset asiat ja lupaukset pitää laittaa isompaan kontekstiin. Kokoomus on minun puolueeni, ajaa minun / sijoitusteni etua.
Ensi viikolla alkaa myös valtakunnalliset vaalikeskustelut. Miten niissä näkyy paikallisuus?
Puolueen mukaan, demarit sekaisin kuin seinäkello, tämän vuoden suurin takinkääntö demareilla Kelan korvausten korotusta. Ei mene Antilla hyvin, ja ennen vaaleja vielä noloa.
Vierailija kirjoitti:
Puolueen mukaan, demarit sekaisin kuin seinäkello, tämän vuoden suurin takinkääntö demareilla Kelan korvausten korotusta. Ei mene Antilla hyvin, ja ennen vaaleja vielä noloa.
Demareilla hätäkokous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demareilla hätäkokous.
Onko luottoa?
Maskittajille ja rokottajille kostettava ikuisesti.
Heitän ehdokaslistaan tikalla. Joku saa ääneni ellen heitä huti. Silloin en äänestä.
Ei PS.