Miten te valitsette ehdokkaanne tulevissa vaaleissa?
Mulla on kolme puoluetta, jonka välillä arvon
Sitten valitsen joko vähän mun ikäisen jonka ammatti ja arvot miellyttää mua
Tai
Valitsen ehdokkaan, joka edustaa mun lasten ikäisiä tai heidän asiaansa
Teen myös vaalikoneita, mutta siellä kysymykset ovat usein vähän epämääräisiä, niin kovasti vaikuttaa, mitä niihin vastaa
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen vasemmalta.
Samoin, arvoin yrittäjänaisen ja persumiesduunarin välillä mutta yrittäjä ymmärtänee elinkeinoasioista kunnassa enemmän ja vaikuttaa hallituksen touhutkin, myönnän.
Ei kiinnosta oman kaupungin politiikka pätkääkään mutta pari ehdokasta tunnen jotenkin ja niiden välillä valitsin. Äänihän menee kuitenkin ensikädessä puolueelle eli sille mikä on vastavoima inhokeilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vaalikoneet manipuloivat äänestäjien käyttäytymistä. Kysymykset valitaan ja muotoillaan niin että ne suosivat median lemmikkejä, eli vihervasemmistoa.
Minulla on tiedossa puolue jonka ehdokasta äänestän. Mahdollisesti teen vaalikoneen ja katson kyseisen puolueen ehdokkaiden vastauksia itselleni tärkeisiin kysymyksiin ja valitsen heistä parhaan.
Vihreät ja vasemmisto ovat kaksi täysin erilaista puoluetta. Vihreät tyypillisesti koulutettujen kaupunkilaisten puolue. Eikös Helsingissä Vihreät ole enemmistö?
Vasemmisto taas perinteisesti teollisuuskaupunkien rasvakouratyöläisten puolue, mutta kun teollisuus siirrettiin ulkomaille ja työläisistä tuli työttömiä, Vasemmistosta tuli työttömien ja pätkätyöläisten puolue. Osa siirtyi kannattamaan persuja, kun persut syyttivät työttömien ahdingosta ulkomaalaisia ja lupasivat korjata asiat.
Nyt varmasti työttömäksi jääneet ovat nähneet, mitä persujen lupaukset ovat. Persut nuolevat kokoomusta, joka haluaa korvata suomalaiset palkansaajat ulkomaalaisilla orjilla.
Ei yhtäkään palkansaajan ääntä perskokkareille.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti valitsen puolueen, sieltä nuoren naisen jolla näyttää olevan samat arvot ja painotukset.
Tottakai, äänenhän saa puolue ensin. Siksi vaalikoneiden suosikit putosivat nyt minulta kun puolue on osoittautunut takinkääntäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin just yhden ps:n äijän jota aion äänestää hyvien vastauksien perusteella.
Kannattaa äänestää saman puolueen varmaa läpimenijää, joka raahaa sitten äänimäärällään muita mukana.
Tämä on paska taktiikka, koska sitten ei pääse vaikuttamaan siihen ketä puolueesta valitaan. Sillähän ei ole merkitystä ketä äänestää (listan ehdokkaista) , jos vain puolueella on väliä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taktikoimalla, äänestän vain ja ainoastaa Vihreitä vastaan. Asun stadissa ja noi ku sipäät on pilannut tän kaupungin.
Et asu oikessti stadissa. Stadista on tullut paljon parempi paikka viimeisen 10 vuoden aikana kun on saatu auki uudet sporareitit ja uudet asunnot. Liikkuminen on helpottunut uusilla sporareiteillä ja fillaribaaboilla. Täällä ei monet omista autoa joten pysykää landet siellä Jumbossa vain.
Ihan stadissa asuvana niin vihreät eivät ole tehneet mitään hyvää täällä, ainoa pyrkimys vähentää autoilua vaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Kaikki eivät pääse keskustaan duuniin maakunnista julkisilla, vaan pakko olla auto alla.
Stadissa ei yli 70% asukkaista ole autoa. Miksi kaupunki rakennettaisiin maalaisia varten? Muuta maalle jos haluat autoilla. Itse omistan auton ja kyllä vituttaa maalaisten aiheuttamat ruuhkat. Tietullit sisäänmenoväylille olisi hyvä alku. Jos aiheutat ruuhkaa niin maksa siitä.
Olen äänestänyt samaa puoluetta aina, ja niin kauan kun ei ole syytä vaihtaa niin äänestän jatkossakin. Ehdokkaan valitsen vaalikoneen avulla. Ei välttämättä niin, että se joka on eniten samaa mieltä. Mutta se, joka on tärkeimmistä asioista samaa mieltä ja joka perustelee huolellisesti ainakin osan vastauksistaan. Mieluummin sellainen, joka on 70% samaa mieltä, mutta perustelee hyvin asiansa kuin sellainen, joka on 90% samaa mieltä muttei perustele mitään.
Niin juu, ja eläkeikäiset rajaan suoraan pois ja pyrin äänestämään alle 40-vuotiaita, jos vaan löytyy muuten sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Kriteerit ovat pienituloisten etujen puolustaminen ja luonnonsuojelun edistäminen.
Samat kriteerit. Vasemmistoliitosta löysin ehdokkaan.
Yritän tällä kertaa valita ehdokkaan, joka lopettaa autoilijoiden kurjistamisen ja sadistiset kiellot Helsingin keskustassa. Tarvitsen autoa silloin tällöin asioiden hoitamiseen, sukulaisten auttamiseen, luontoretkiin ja mökkeilyyn. Kaikki arkiset matkat hoituu muutoin, kuin autolla.
Puolueella ei ole minulle muuta merkitystä, kunhan se ei ole vihreät. Olen äänestänyt vihreitä alusta asti, mutta nyt on luottamus loppu. Kauan uskoin ja sitä laskua maksan pitkään, kyyneleet silmissä.
Persut on aina poissuljettu vaihtoehto ja nyt myös kokoomus, koska tällä suunnalla kokoomuslaisilla ei ole varaa ostaa uimahallilippua vaan erotuttavat mieluummin hallin työntekijän. On pelottavaa kun ego kasvaa elämää suuremmaksi.
Valintani on demarit tai keskusta.
Vierailija kirjoitti:
Yritän tällä kertaa valita ehdokkaan, joka lopettaa autoilijoiden kurjistamisen ja sadistiset kiellot Helsingin keskustassa. Tarvitsen autoa silloin tällöin asioiden hoitamiseen, sukulaisten auttamiseen, luontoretkiin ja mökkeilyyn. Kaikki arkiset matkat hoituu muutoin, kuin autolla.
Puolueella ei ole minulle muuta merkitystä, kunhan se ei ole vihreät. Olen äänestänyt vihreitä alusta asti, mutta nyt on luottamus loppu. Kauan uskoin ja sitä laskua maksan pitkään, kyyneleet silmissä.
Perustelit juuri miksei mielipiteelläsi pidä olla merkitystä: "Tarvitsen autoa silloin tällöin asioiden hoitamiseen"
Siksi että SINÄ tarvitset autoa silloin tällöin pitäisi tehdä 70% kaupunkilaisten elämästä hankalampaa? Ei nappaa. Tätä kaupunkia ei rakenneta autoilevia maalaisia varten.
Ja toisekseen: Perustele miten autoilusta on tehty vaikeampaa. Parkkipaikkoja on nyt enemmän kuin 10 vuotta sitten ja melkein kaikki tie rempat ovat valmiina. Veikkaan ettet edes omista autoa ja toistat vain netistä luettuja satuja.
Olen autoillut stadissa 35 vuotta eikä se ole nyt yhtään hankalampaa kuin 1995.
Olin jo päättänyt äänestäväni demareita ja vaalikoneesta tuli myös sama tulos. Henkilöä, jolla on samansuuntaisia ajatuksia kuin itsellä. Ja Kokoomusta vastaan täällä Hgissä, se on myös merkittävä asia tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Menetelmänä on "mutu".
Mieti ny edes mikä näistä on sun heiniäs, joku valmiiksi pureksi ja minusta näyttää olevan ihan just näin:
Helppo valita mikä puolue ajaa minun etujani, kun ymmärtää realiteetit. Vaalit lähestyvät ja kaikki lupaavat kaikkea, mutta nämä päälinjat ovat määrääviä tekijöitä kaikessa päätöksenteossa:
SDP, Vihreät ja Vasemmisto (=vihervasemmisto) ovat mm. työttömien, syrjäytyneiden, ma mujen, sukupuoli-identiteetiltään erilaisten ja muiden vähemmistöjen etujen ajaja.
Perussuomalaiset ovat pienyrittäjien, tavallisten työssäkäyvien, eläkeläisten, eli suomalaisen veronmaksajan etuja ajava puolue.
Keskusta on suurtilallisten etujen ajaja (haluaa halpatyövoimaa tiloille, polkemaan suomalaisten palkat).
Kokoomus on suuryritysten ja rikkaiden etuja ajava puolue.
Valitsen vihreiden, vassareiden tai demareiden joukosta nuorehkon henkilön joka vaalikoneen vastausten perusteella on samoilla linjoilla kuntani asioista kuin minä.
Joku yrmyn näköinen äijä perussuomalaisista 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taktikoimalla, äänestän vain ja ainoastaa Vihreitä vastaan. Asun stadissa ja noi ku sipäät on pilannut tän kaupungin.
Et asu oikessti stadissa. Stadista on tullut paljon parempi paikka viimeisen 10 vuoden aikana kun on saatu auki uudet sporareitit ja uudet asunnot. Liikkuminen on helpottunut uusilla sporareiteillä ja fillaribaaboilla. Täällä ei monet omista autoa joten pysykää landet siellä Jumbossa vain.
Ihan stadissa asuvana niin vihreät eivät ole tehneet mitään hyvää täällä, ainoa pyrkimys vähentää autoilua vaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Kaikki eivät pääse keskustaan duuniin maakunnista julkisilla, vaan pakko olla auto alla.
Jep. Äänestän nyt persuja vastalauseena vihervasemmiston touhuilulle. Keskustaan ei viitsi enää mennä ollenkaan. Käyn ostoksilla jumbossa ja ainoassa mieluummin.
Pahan valtakunta woketus vihvas ,en ainakaan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin just yhden ps:n äijän jota aion äänestää hyvien vastauksien perusteella.
Kannattaa äänestää saman puolueen varmaa läpimenijää, joka raahaa sitten äänimäärällään muita mukana.
Okei eli Halla-ahoa sitten.
Olenko minä teidän mielestä outo tai erikoinen kun olen vain kerran elämässäni äänestänyt vaaleissa? Itse en tykkää äänestää koska tarjolla on vain huonoja vaihtoehtoja ja jos äänestän vähiten huonoa niin sekään ei ole hyvä.
En oikein ymmärrä äänestämisen tarkoitusta, miksi äänestää kun jokainen puolue ja jokainen hallitus aina vain heikentää minun asemaa, kurjistaa minun elämää ja rajoittaa minun elämää?
Olen itse siis työväenluokkaa edustava ja vuosituloni ovat 40 000- 50 000 euroa vuodessa. Silloin kerran kun äänestin niin äänestin persua ja olen nyt 34 vuotias mieshenkilö. Silloin tuli sipilän hallitus kun äänestin ainoan kerran elämässäni ja valitsin ehdokkaan sen perusteella joka tuntui juurikin vähiten huonolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo just tätä vastaan mäkin äänestän. Eli Halla-ahoa.