Voi että naurattaa tää yks kiihkoilija, joka on NIIN kotiäitejä vastaan kuin olla voi :D
On tainnut elää koko elämänsä ilman äidin rakkautta.
Kommentit (8)
Kovasti muuten aapeellä riittää noita tuomioita: kun hyväksyy työnteon on jäänyt itse vaille äidinrakkautta..
Aika surulliset on sun ajatusmaailmat!
Voi kauheeta, eiköhän kaikilla ole joskus helppoa ja tosinaan taas raskasta. Mutta tosiaan, kotiäidit eivät ole vastanneet munkaan kysymyksiin mitään. En vieläkään tiedä esim. mitä traumoja tutun pph:n luona puolipäiv ähoidossa saa...
Vierailija:
Kovasti muuten aapeellä riittää noita tuomioita: kun hyväksyy työnteon on jäänyt itse vaille äidinrakkautta..
Aika surulliset on sun ajatusmaailmat!
Tämä yksi ja oletettavasti sama kirjoittaja, kotiäitejä vastaan hyökkäävä on jotenkin todella musta-valkoinen. En ehdi enempiä selitellä :)
Lyhyesti: Minulla on kokemusta sekä kotiäitiydestä, että työn ja äitiyden yhdistämisestä. Jälkimmäinen oli raskasta, koska molemmat olimme vuorotyössä, siksi olen nyt kotona niin pitkään kuin mahdollista.
En tuomitse tai arvostele kenenkään ratkaisuja. Tämä on meidän valinta. Ei siksi, että lusmuilisin töistä, vaan koska kolmen alle kouluikäisen ja kahden vuorotyötä tekevän elämälle tämä sopii paremmin.
ap
Jollain mammalla näköjään on äärimmäisen huono omatunto töissä käynnistään, kun pitää noin kauheasti (ja AGRESSIIVISESTI) PUOLUSTELLA ITSEÄÄN.
työssäkäyvä äiti, lapset 4 ja 7 v. Kokemusta on siitä kun vien pienenä hoitoon ja siitä kun olin kotona kotiäitinä. Molemmissa puolensa, tauteja voi tulla mistä tahansa. Ei pk:ssa olo pelkkää itkua ja hammastenkiristystä ole :) Eniten ihmetyttää pk:n väki joka täällä syyllistää vanhempia, oli ammatinvaihdon paikka. Meillä tulis potkut niin että tukka tärisee, jos noin asiakkaitaan haukkuis.
Nuorin lapsi alle 3v: on hoitamassa lasta koska ei mielestään sovelias pärjätäkseen hoidossa
Nuorin lapsi 3-6v: Alkaa pohtia onko hänestä työelämään, liian pitkä aika kotona laskenut työitsetunnon ja osaamisen pakkaselle. Perustelee valintaansa hiekkalaatikolla sanoin 2meidän eemeli saa viettää lapsuutensa kotona"
Nuorin kouluiässä: laiskuuttaan kotona, ei keksi hyviä perusteluja. ihmetteleville kertoo syyksi 2kuinka ihanaa oli itselläkin lapsena kun äiti kotona odottamassa kun tuli koulusta2
naapurusto pyöritellyt päätään jo siitä alaken kun nuorin täytti 3v ja kotona olo jatkui. Pitävät äiti laiskana, miehen siivellä eläjänä. Työtävieroksuvana.
herneet voi laittaa torstain rokkaan!
Olen tässä muutaman tunnin tainnu kirjotella miten tärkeetä on saada tehdä valinnan mennä töihin.
Lähinnä vastauksena sille kun mua tuomitaan valinnastani, kummasti loppuu väittely sitten lyhyeen. Ei taida olla muuta kuin pahaa mieltä eräillä toisten valinnoista? Tehdään uusia ketjuja eikä vastata niihin vanhoihin. Jäi mm. mietityttän mikkä on ne VAARALLISET tarttuvat taudit päiväkodeissa.. Ei tullu vastausta.
Itse olen työssäkäyvä 2 pienen lapsen äiti. Toivon jokaselle rohkeutta toteuttaa omiin valintoihin rohkeutta vaikka saakin paskaa niskaansa.
Kolmas lapsi on siis unelmissa, sitten jään kolmeksi vuodeksi kotiin. En syyllisyydestä nyt kun olen töissä vaan koska joka tilanne vaatii omia ratkasujaan. Joku voi olla halutessaan kolmen vuoden välein kotona, tai mennä heti äitiyslomalta suoraan töihin. Tai muunnellen.
Ihmettelen vaan ihmisien tuomitsevaisuutta.. :(
Samaten ihmettelen eräiden ihmisten työmoraalia jos työssäkäyminen ei tunnu missään. Että on " helppoa" olla töissä ja raskasta kotona.