Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisillä ei ole nykyään enää mitään arvoja ja moraalia?

Vierailija
16.03.2025 |

Kaikki on vain minä minä minä. 

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvo se minäkin on. Liian moni unohtaa itsensä, palvelee muita ja sitten katkeroituu, kun ei saakaan toisilta samaa takaisin. Minä ajattelen, että jokainen aikuinen on lähtökohtaisesti vastuussa itsestään. Ensin täytyy opetella rakastamaan itseään, vasta sitten voi aidosti antaa itsestään toisillekin. Ja rajat on oltava, kenenkään takia ei pidä itseään tuhota. Lapsia jos tekee, niistä toki on vastuussa.

Jos kaikki keskittyisivätkin omaan elämäänsä, maailma olisi rauhallisempi paikka.

Juurikin näin. 👍

Vierailija
62/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kristillisiä arvoja, niin ei ole oikein mitään muutakaan. Elämän täyttää kumiseva tyhjyys ja ontto mielihyvän hakeminen seksistä ja kaikesta pervoilusta. Sellaista aikaa me nyt elämme. Ja varmaan vaan pahenee koko ajan.

Seksi korvaa uskontoa nykyisin. Orgasmin tavoittelu on korvannut taivaskaipuun. Vyyhtiin liittyy myös holtittomuus ihmissuhteissa, kun iso osa tavoittelee maksimaalisia seksikokemuksia. 

Suomalaisten seksielämää tutkitaan ja tilastoidaan mm. Väestöliiton toimesta säännöllisesti. Seksikertojen määrä väestötasolla laskee koko ajan. Ero entiseen on suurin nuorien aikuisten joukossa.

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/terveempi-maailma/suomalaiset-harras…

Väite siitä, että seksi olisi tullut korvaamaan uskontoa sopii huonosti yhteen sen faktan kanssa, että nykyään pannaan vähemmän kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassun kun saisi leirille niin maailma pelastuisi...

Tässä loistava esimerkki aloituksessa kuvatusta ihmisestä.

Kommunismi on selvästi nousussa :). Kyllä omissa piireissä on välillä liiankin tiukat arvot ja moraali. Mutta aina voi vähän joustaa tarpeen tullen.

Vierailija
64/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhukoon vain omasta puolestaan, älköön itselleen tuikituntemattomien puolesta joista ei tiedä yhtään mitään. 

Vierailija
65/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sellaiset olisi tulleet?

Molemmat ovat sitä siperia opettaa osastoa - jos aika kuluu sohvalla tik-tokia selaten ja netissä trollaten, on harhaista kuvitella että niitä olisi tulossakaan.

Vierailija
66/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kristillisiä arvoja, niin ei ole oikein mitään muutakaan. Elämän täyttää kumiseva tyhjyys ja ontto mielihyvän hakeminen seksistä ja kaikesta pervoilusta. Sellaista aikaa me nyt elämme. Ja varmaan vaan pahenee koko ajan.

Minua ei kiinnosta pätkääkään, mitä ihmiset sängyissään tekevät, kunhan kohtelevat toisia hyvin

Isoisäni sanoja lainatakseni: pankaa mitä panette kuha ette minua pane, ettekä minun sängyssä.

Vierailija
67/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitäs esimerkkejä niistä kaikista ihmisistä, että mitä mieltä he ovat ja mistä asiasta.

Jotkut koiranomistajat, joiden mielestä heidän lemmikkinsä pitää saada viedä joka paikkaan. Nyt koira-allergisen elämä on käynyt mahdottomaksi, kun mihinkään ei pääse, sillä joka paikassa tulee koiria vastaan. Ei ole kiva kärsiä kurkun turvotuksesta seuraavaa vuorokautta vain siksi, että joku toinen päätti matkustaa samalla bussilla kuin minä tai piilottaa koiransa kahvilan pöydän alle ja huomasin sen vasta, kun oli jo myöhäistä.

Olen huomannut saman, olen itse myös eläinallerginen. Kuljen omalla autolla, valitsen kahvilat sen mukaan, että sinne ei saa tuoda koiria. Kysyn aina ensin kahvilasta, että eihän tänne saa tuoda eläimiä. Jos saa, käännyn pois ja etsin sellaisen mihin ei saa tuoda näitä staanan elukoita. En mene myöskään kauppoihin mihin saa viedä näitä takkuturkkeja. Vien rahani sitten muualla. Tehkää muut samoin. Alkakaa myös valittaa, te jotka kuljette yleisillä kulkuneuvoilla, että mene helvettiin sen elukan kanssa. Valittakaa myös kaupungille ja kunnalle, että yleisiin kulkuneuvoihin ei saa tuoda näitä vtun elukoita. 

Vierailija
68/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot ovat tärkeinä pidettyjä päämääriä. Onhan se individualismikin tietynlainen päämäärä erityisesti länsimaissa. Viittaat varmaankin arvoilla ja moraalillla joihinkin tiettyihin arvoihin. Mitä nämä sinusta ovat? 

Vierailija
69/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla kristillisten "minun arvot ovat ainoat oikeat" poikkeaa siitä haukutusta minäminäminä-keskeisyydestä? Samaa ruskeaa jätettä eri paketissa.

Siten että ne on Jumalan tahdon mukaiset. Eli ero on huomattava. 

Ja sinun jumalasi tahto on, että toiset ovat arvokkaampia kuin toiset?

Ei ole. 

Vierailija
70/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla kristillisten "minun arvot ovat ainoat oikeat" poikkeaa siitä haukutusta minäminäminä-keskeisyydestä? Samaa ruskeaa jätettä eri paketissa.

Siten että ne on Jumalan tahdon mukaiset. Eli ero on huomattava. 

Sinun jumalasi mukaisia, ei kaikkien muiden. Eli jälleen kuvittelet että sinä olet se joka on oikeassa eikä kukaan muu voi olla.

Ongelmasi on relativismiharha, et siis voi tietää mitään varmaksi, koska kaikilla on oma totuutensa. 

Raamatusta kuitenkin löytyy riippumaton totuus, joka koskee jokaista maapallon ihmistä. 

Vierailija
71/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ja itsekkyys on trendikkäämpää kuin lähimmäisenrakkaus. Kristilliset arvot on rakkaus ja toivo sekä heikkojen auttaminen. Jos ei tunne omia arvoja on aika tyhjää. 

Yleensä esimerkiksi tällä palstalla sitä kiristillisyyttä toitotetaan vain kauhistellessa muiden ihmisten seksuaalisia mieltymyksiä, tai pelotellessa helvetillä. Minä en ainakaan muista nähneeni tältä porukalta yhden yhtä henkistä lämmön ja rakkauden täyteistä viestiä kanssaihmisille. Kristityt eivät näköjään myöskään tunne omia arvojaan. 

Vierailija
72/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha ja itsekkyys on trendikkäämpää kuin lähimmäisenrakkaus. Kristilliset arvot on rakkaus ja toivo sekä heikkojen auttaminen. Jos ei tunne omia arvoja on aika tyhjää. 

Yleensä esimerkiksi tällä palstalla sitä kiristillisyyttä toitotetaan vain kauhistellessa muiden ihmisten seksuaalisia mieltymyksiä, tai pelotellessa helvetillä. Minä en ainakaan muista nähneeni tältä porukalta yhden yhtä henkistä lämmön ja rakkauden täyteistä viestiä kanssaihmisille. Kristityt eivät näköjään myöskään tunne omia arvojaan. 

Hyvä esimerkki on myös pro life -kiihkoilu. Onkohan edes yhdelle prosentille näistä ihmisistä tullut mieleen adoptoida joku ei-toivottu lapsi tai sijaisperhetoiminta yms. ? Niitä kunnioitan ja arvostan, jotka ovat. Lopuista on vain kiva meuhkata ja tuomita, kunhan ei tarvitse itse laittaa tikkuakaan ristiin saadakseen aikaan jotain hyvää sen Jumalan nimissä. 

Vierailija
73/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki on myös pro life -kiihkoilu. Onkohan edes yhdelle prosentille näistä ihmisistä tullut mieleen adoptoida joku ei-toivottu lapsi tai sijaisperhetoiminta yms. ? Niitä kunnioitan ja arvostan, jotka ovat. Lopuista on vain kiva meuhkata ja tuomita, kunhan ei tarvitse itse

Kannatatko palokuntia? No, montako palavaa rakennusta olet itse sammuttanut? 

Vierailija
74/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitäs esimerkkejä niistä kaikista ihmisistä, että mitä mieltä he ovat ja mistä asiasta.

Jotkut koiranomistajat, joiden mielestä heidän lemmikkinsä pitää saada viedä joka paikkaan. Nyt koira-allergisen elämä on käynyt mahdottomaksi, kun mihinkään ei pääse, sillä joka paikassa tulee koiria vastaan. Ei ole kiva kärsiä kurkun turvotuksesta seuraavaa vuorokautta vain siksi, että joku toinen päätti matkustaa samalla bussilla kuin minä tai piilottaa koiransa kahvilan pöydän alle ja huomasin sen vasta, kun oli jo myöhäistä.

Olen huomannut saman, olen itse myös eläinallerginen. Kuljen omalla autolla, valitsen kahvilat sen mukaan, että sinne ei saa tuoda koiria. Kysyn aina ensin kahvilasta, että eihän tänne saa tuoda eläimiä. Jos saa, käännyn pois ja etsin sellaisen mihin ei saa tuoda näitä staanan elukoita. En mene myöskään kauppoihin mihin saa viedä näitä takkuturkkeja. Vien rahani sitten muualla. Tehkää muut samoin. Alkakaa myös valittaa, te jotka kuljette yleisillä kulkuneuvoilla, että mene helvettiin sen elukan kanssa. Valittakaa myös kaupungille ja kunnalle, että yleisiin kulkuneuvoihin ei saa tuoda näitä vtun elukoita. 

Koirat on perheenjäseniä. Uskollisia, suojelevia, ystävällisiä ja harmittomia (paitsi jotkut luonnehäiriöiset) eläimiä, joilla on oikeus kulkea siinä missä ihmisilläkin.

Vierailija
75/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka hyvä ihminen on jos se tarvitsee jonkun Jumala olennon kertomaan mikä on ok tai ei?

Vierailija
76/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka hyvä ihminen on jos se tarvitsee jonkun Jumala olennon kertomaan mikä on ok tai ei?

Erittäin hyvä, koska silloin moraalisen kompassin on säätänyt koko maailman ja ihmisen luoja. Henkilö toimii siis ikään kuin valmistajan ohjeen mukaan. 

Vierailija
77/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisen median luomia harhoja. Kannattaa oikeasti laittaa ruutuaika max tuntiin itselle niin ei faktan ja fiktion välinen raja ala hämärtymään.  Ikävä kyllä vaikuttajat ottavat ihmisten internet addiktiosta kaiken hyödyn irti.

Moni vaikuttaja on sisältä hyvin rikkinäinen luomistaan kulisseista huolimatta. Sitten se paha olo välillä tulee häivähdyksinä esille. Täydellinen kuva säröytyy.

Vierailija
78/78 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskossa ei ole mitään suomalaista. Tarinoita jostain Lähi-idästä. Suomessa oli oma muinaisuskontokin, joka hävitettiin. Tavallaan sääli, koska siinä uskonnassa luonto oli keskiössä. . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä