Mistä opiskelemastasi kouluaineesta on ollut sinulle vähiten hyötyä elämässä?
Kuvaamataito ja käsityöt eivät minua juuri ole hyödyttäneet sääliseiskan raapustajasta ja virkkaajastq ei tullut käsityöläistä.
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joku derivaatta juttu matikassa. Mikä helvetti se ees on.
Minulle taas derivaatta on lähes jokapäiväinen asia töissä. Ainakin viikoittain. Näin se vaihtelee.
Normikansalainen ei tartte sitä yhtään mihinkään arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90% peruskoulussa opetettavista asioista on sellaisia, joista ei ole ollut mitään hyötyä.
Pystyt joillakin opeilla kuitenkin suoltamaan paskaa nettiin😉
No siihen riittää heittämällä tuo 10%, jonka sanottiin olevan hyödyllisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka sen jälkeen kun siirryttiin perusprosenttilaskuista jne. yhtälöihin yms.
Jos ajat autolla 100 km tunnissa, miten pitkään vie 150 km matka samalla nopeudella? Olet ehkä sisäistänyt yhtälöt, vaikket niitä tunnista oppineesi tai tarvinneesi? Oletan että osaat laskea esimerkin.
Itse en osaa laskea tuota. Enkä keksi yhtään tilannetta omassa elämässäni, jossa olisi jotain hyötyä siitä, että osaisin tuollaista laskea. Kaikkien elämä ei ole samanlaista kuin sinun.
t. eri
Käsityö, liikunta, kokkaus..
Olen kaikissa erittäin hyvä, mutta koulussa se ei tullut ilmi tai sitä ei arvostettu koska osaamiseni ei ollut perus korkeushyppyä. Aina täytyi odottaa käsityössä kun olin vasenkätinen, kotona opin ompelemaan ym.
Kokkaustaidotkaan ei hyvin tulleet ilmi vaikka olin jo 10 vuotiaasta kokkaillut koko perheelle aterioita, erityisen hyviä sellaisia ja kaikki kehuneet aina.
Hankala sanoa mistä ei olisi hyötyä. Uskonnosta ja historiastakin on saanut yleistietoa, vaikkei ne minua silloin kiinnostaneet. Äidinkieltä ja matikkaa tarvii joka päivä. Vieraita kieliäkin on kiva ymmärtää. Biologista luonnon oppia ja maantiedosta oppia planeetoista ja mannerlaatoista ja sääilmiöistä. Vasta aikuisena olen hoksannut kuinka tiedonhaluinen olenkaan. Liikunnassa sai tutustua eri lajeihin ja onnistua porukalla. Kotitsloudessa oppi hyvin kodin huoltoa ja ruusnlaittoa. Käsityöihmistä minusta ei tullut, mutta kiitos koulun, osaan ommella ompelukoneella ja neuloa tarvittaessa. Olen lahjakas laulamaan mutten koskaan saanut opetella soittamaan. Ehkä musiikin teoria oli minulle turhinta.
Ehdottomasti ruotsin kieli. En ole tarvinnut sitä mihinkään ja sitä paitsi en osaa sitä juuri muuta kuin, että "Jag talar sveska inte mygge bra".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka sen jälkeen kun siirryttiin perusprosenttilaskuista jne. yhtälöihin yms.
Jos ajat autolla 100 km tunnissa, miten pitkään vie 150 km matka samalla nopeudella? Olet ehkä sisäistänyt yhtälöt, vaikket niitä tunnista oppineesi tai tarvinneesi? Oletan että osaat laskea esimerkin.
Itse en osaa laskea tuota. Enkä keksi yhtään tilannetta omassa elämässäni, jossa olisi jotain hyötyä siitä, että osaisin tuollaista laskea. Kaikkien elämä ei ole samanlaista kuin sinun.
t. eri
Taidat olla keskitasoa selvästi heikompi matikassa, jos et tuota älyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
No osaan sentään lukea. Siitä on paljon enemmän hyöytyä kuin jostain nopeuslaskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Niin? Etkö oikeasti tiennyt, että ihmiset ovat erilaisia?
Mitään sellaista en ole peruskoulussa oppinut, mitä en olisi voinut oppia ilman sitä laitostakin. Osasin lukea ja kirjoittaa jo ennen kuin menin kouluun, joten edes siihen en ole koulua tarvinut.
Ruotsi. En ole koskaan elämässäni lausunut sanaakaan ruotsia missään aidossa tilanteessa enkä ole ikinä edes ollut tilanteessa jossa se olisi ollut tarpeen. Silti olen joutunut käyttämään järkyttävän määrän tunteja ruotsin opiskeluun niin yläasteella, lukiossa kuin yliopistossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Niin? Etkö oikeasti tiennyt, että ihmiset ovat erilaisia?
Tuossa ei tarvitse edes laskea, vaan pysähtyä miettimään. Arvaan, ettet edes yrittänyt, vaan luovutit heti, kun näin siellä jonkun luvun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Niin? Etkö oikeasti tiennyt, että
Miksi pitäisi yrittää, kun ei tuolla tiedolla tee hevon vttuakaan?
Tuossa ei tarvitse edes laskea, vaan pysähtyä miettimään. Arvaan, ettet edes yrittänyt, vaan luovutit heti, kun näin siellä jonkun luvun...
Mitä sitten? Miksi sinua ahdistaa noin paljon, että joku ei tee mitään jollain palikkayhtälöllä, jonka ratkaiseminen on sinulle jutuistasi päätellen elämäsi suurin saavutus? :D
Kemia ja fysiikka. En edes tajunnut kumpi on kumpaa kun ope oli sama. Kemiasta muistan alkuaineiden merkkejä, niitä kysytään sanaristikoissa. Se on ainut hyöty. Fysiikassa opin aineen 3 eri olomuotoa ja muutamia muita juttuja, mutta hyvin vähän.
Pystyt joillakin opeilla kuitenkin suoltamaan paskaa nettiin😉