Mistä opiskelemastasi kouluaineesta on ollut sinulle vähiten hyötyä elämässä?
Kuvaamataito ja käsityöt eivät minua juuri ole hyödyttäneet sääliseiskan raapustajasta ja virkkaajastq ei tullut käsityöläistä.
Kommentit (380)
Varmaan kotitalous. Suhtauden intohimoisesti ruokaan ja ruuanlaittoon. Siskonmakkarakeitto ei sytytä.
Olin kuviskerhossa ja siellä opin paljonkin hyödyllistä ja kivaa.
Eniten hyötyä oli käsityöt, kuvaamataito ja kemia. Vähiten hyötyä musiikki, uskonto ja ruotsi.
Ruotsi, muutin lukion jälkeen Englantiin ja tuota tarvitsee täällä vielä vähemmän kuin Suomessa.
Vähiten hyötyä oli Ruotsista ja lukion lyhyestä matikasta. Mitään ei jäänyt mieleen varsinkaan matikasta, ja varmasti olisin elänyt samat päivät myös ilman sitä.
Eniten jäi käteen historiasta (ammatti), äidinkielestä, biologiasta, maantiedosta ja uskonnosta. Yäasteelta kotitaloudesta ja käsitöistä.
Opetan historiaa, rakastan ruuanlaittoa ja tykkään tehdä käsilläni kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka ja liikunta.
Ois elämä kyllä aika hankalaa jos ei edes ymmärtäisi veroprosenttia tai miten korkoprosentit toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto. Olisin voinut ne tunnit opetella esim. porakoneen käyttöä. Millään tunnilla ei opetettu tuota ja olen joutunut itse aikuisena opettelemaan.
Ei teknisessäkään?
Miehittäjien pakottama PAKKORUOTSI.
Vaikea kysymys! Kaikesta on ollut hyötyä minulle. Ihan aidosti koen näin.
Ruotsin kieli. Koskaan ei ole tarvinnut koulumaailman ulkopuolella osata edes puolta sanaa ruotsia.
Luultavasti kaikista ollut hyötyä, vaikka en itse kokisikaan oppiainetta hyödylliseksi, esim. uskonto. Silloin sitä tosin opiskeltiin katsomuksellisesti ja veisattiin virsiä. Nykyään toisenlaista…
Vierailija kirjoitti:
Ruåtti
Virkamies ruotsi piti läpäistä ja vielä tähä päivää mennessä en oo tarttenu. En vaikka asuin Tukholmassa.
Ruotsia luin yli 10 vuotta peruskoulussa ja lukiossa. Ja sitten virkamiesruotsi yliopistossa. Yhden kerran olen ruotsia tarvinnut. Ahvenanmaalla kaupassa ei ymmärretty suomea joten pyysin myyjältä pappernäsdukar.
Liikunta. Ei antanut yhtään mitään. Aikuisiällä olen löytänyt liikunnan ilon ihan itsekseni.
Vähiten hyötyä: Musiikki, kuvaamataito, uskonto.
Eniten hyötyä: äidinkieli, matematiikka, englanti, ruotsi, saksa, liikunta, kotitalous.
Toki kaikki muut aineet varmastikin yleistietoa lisänneet.