Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyyden romahdus johtuu naisten pinnallisiksi ja turhamaisiksi muuttuneista elämäntapaihanteista

Vierailija
16.03.2025 |

Kyllähän totuus on, että viimeisten 15 vuoden aikana hyvin monen naisen elämäntapaihanteet ovat muuttuneet pinnallisiksi ja turhamaisiksi. Aikaisemmin lähes kaikilla naisilla oli haaveena jossain vaiheessa löytää mies ja perustaa perhe. Nykyään tuollaisia naisia on paljon, paljon vähemmän. Monia naisia kiinnostaa elämässään nykyään vain kaikki pinnallisuus ja turhamaisuus, kuten wine & travel elämäntapa. Liekö somella vaikutusta tuohon. Vaikuttaa myös siltä, että moni nainen haluaa elää ikuista nuoruutta, eihän sellaiseen tietenkään lapset sovi.

Mutta tuosta asiastahan ei tietenkään saa syntyvyyskeskusteluissa puhua. Vaan pitää etsiä syitä romahtaneeseen syntyvyyteen heikoista tulevaisuudennäkymistä ja heikosta uskosta tulevaisuuteen, ilmastoahdistuksesta, työttömyyden pelosta, hintojen noususta ja mahdollisesta omasta heikosta taloustilanteesta, vaikka todellinen syy syntyvyyden romahdukselle on todennäköisesti jossain aivan muualla.

Kommentit (1207)

Vierailija
981/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"itse ainakin liputan täysin kumppanuusvanhemmuuden puolesta. vai miksi se hyvä seksi ja tunteita täynnä oleva suhteen alkuhuuma olis jotenkin välttämättömyys lastensaannille"

Muista näyttää noi sun leikinlaskut, kun etsit vanhemmuuskumppania. Ja millaisia velvollisuuksia se kumppanuusvanhemmuus sinusta pitää sisällään?

itse en varsinaisesti halua lapsia, en ole koskaan halunnut. mutta oon kyllä ilonen muiden puolesta jos lapsia haluavat ja niitä saavat

H*lvetin itsekäs p*ska, sun itsekkyytes pilaa koko yhteiskunnan.

Onneksi oikeita miehiä voidaan hakea vaikka ulkomailta, kun kaltaisesi luuserit eivät uskalla edes perhettä perustaa elatuskustannusten pelossa.

no sieltäpä tuli taas kunnon kiukunpurkaus 

itse en oo mitään edes etäisesti tuollaista kirjoittanut naisista, mutta kiva nähdä tuota sun kaunista sielunmaisemaas taas tuonkin verran

Vierailija
982/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"itse ainakin liputan täysin kumppanuusvanhemmuuden puolesta. vai miksi se hyvä seksi ja tunteita täynnä oleva suhteen alkuhuuma olis jotenkin välttämättömyys lastensaannille"

Muista näyttää noi sun leikinlaskut, kun etsit vanhemmuuskumppania. Ja millaisia velvollisuuksia se kumppanuusvanhemmuus sinusta pitää sisällään?

itse en varsinaisesti halua lapsia, en ole koskaan halunnut. mutta oon kyllä ilonen muiden puolesta jos lapsia haluavat ja niitä saavat

Onneksi oikeita miehiä voidaan hakea vaikka ulkomailta, kun kaltaisesi luuserit eivät uskalla edes perhettä perustaa elatuskustannusten pelossa.

Kiukuttaako, kun meidän lapsettomien alapää ei ole revennyt eikä ipanat pilaa lomasuunnitelmia? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin eli et sun palleja mihinkään tarvitse, joten tarpeettomina ne pitää poistaa.

Vierailija
984/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin eli et sun palleja mihinkään tarvitse, joten tarpeettomina ne pitää poistaa.

jaa niin että trans uks ryhtys. en tiiä ei oo ihan mun juttu ehkä kuitenkaan

Vierailija
985/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Haista sinä perserunkku mikkihiirihomo pitkä haiseva ripulipaska!

xDD ei saatana. sivistyneitä ja hyväkäytöksisiä on nää palstanaiset

Ei anonyyminä voi loukata ihmisen "kunniaa", ei kai täällä kukaan omalla nimellä kirjoita.

niin joo, näköjään on mahdollista tehdä itsestänsä täys pelle kuitenkin

Sä oletkin siitä erittäin hyvä esimerkki.

Vierailija
986/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Haista sinä perserunkku mikkihiirihomo pitkä haiseva ripulipaska!

xDD ei saatana. sivistyneitä ja hyväkäytöksisiä on nää palstanaiset

Ei anonyyminä voi loukata ihmisen "kunniaa", ei kai täällä kukaan omalla nimellä kirjoita.

niin joo, näköjään on mahdollista tehdä itsestänsä täys pelle kuitenkin

Sä oletkin siitä erittäin hyvä esimerkki.

no voi kyynel

Vierailija
987/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli esimerkki tyylistä, jolla naisille puhutaan, kun eivät suostu synnyttämään.

Vierailija
988/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Tuo oli esimerkki tyylistä, jolla naisille puhutaan, kun eivät suostu synnyttämään.

niin joku incelin kiukku ehkä tollasta

Vierailija
989/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttaako, kun meidän lapsettomien alapää ei ole re

Ei miesten alapää repeä synnyttämisessä...

Vierailija
990/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena voin sanoa, että en tee lapsia enne kuin suomen synnytysosastojen tilanne sekä synnyttäneiden naisten terveydenhuollon taso paranee huomattavasti.

Ei kiinnosta mennä liukuhihnalla emakoksi karsinaan joka lähetetään revenneenä kotiin buranapaketin kanssa pärjäilemään.

Ehkä silvoin, ehkä en t lääkäri. Joka tapauksessa olisit kuollut ja vauva olisi kuollut aivovammaisena jos et olisi sairaalassa ollut. Eikä me teille valehdeltaisi

Vierailija
991/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena voin sanoa, että en tee lapsia enne kuin suomen synnytysosastojen tilanne sekä synnyttäneiden naisten terveydenhuollon taso paranee huomattavasti.

Ei kiinnosta mennä liukuhihnalla emakoksi karsinaan joka lähetetään revenneenä kotiin buranapaketin kanssa pärjäilemään.

eikös noita synnytyssairaaloita lähinnä pyöritä muut naiset vai oonko käsittänyt ihan väärin

on nää av-naisetkin kyllä niin lämpimiä ja sydämellisiä että ihan mahdoton ajatus että suomalainen nainen olis jotenkin tympeä tai jotain

Juu, 95% on naisia.

Vierailija
992/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä silvoin, ehkä en t lääkäri. Joka tapauksessa olisit kuollut ja vauva olisi kuollut aivovammaisena jos et olisi sairaalassa ollut. Eikä me teille valehdeltaisi

näistä pillun repeämisistä aina puhutaan ja hyvä kai että puhutaan mutta kuinkahan yleisiä ne ees on. kaipa ton vois guuglettaa mutta vähän mutu ettei läheskään niin yleisiä mitä vois vain mediaa seuraamalla päätellä. onnistuneista kokemuksista ei näes kirjoiteta koskaan

Vierailija
993/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nainen haluaisi lapsia, muttei löydä miestä, joka myös haluaisi niitä. Kokemusta on. Miehet lykkäävät asiaa toteamalla, että ehkä sitten joskus. Milloinkohan se "joskus" on? Sittenkö, kun naisella on vaihdevuodet?

ehkä se lastensaantitavoite pitäis ottaa puheeks jo heti alkuun, ehkä sen vois vaikka siihen tinder-profiiliinkin laittaa niin tällaiset ihmiset löytäis toisensa. jos siis niitä lapsia oikeasti haluaa enemmän kuin jotain hyvää seksiä/suhdetta/ulkomaanmatkoja

Kyllä se otettiin puheeksi heti suhteiden alussa. Mutta niin vain miehet venkoilivat vaikka kuinka kauan, vaikka minun ymmärtääkseni asiasta oli sovittu jo ensimetreillä.

hmm niin halusko nää miehet selvästi itse lapsia vai oliko niin etteivät itse asi

Ennemminkin kikka vihata naisia. Ei mitään uutta auringon alla. Edellenkin se että tämä ketju saa olla täällä kertoo aika paljon yhteiskunnan mädästä arvomaailmasta

Vierailija
994/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran otan osaa keskusteluun sanoakseni että se on ihan jokaisen naisen henkilökohtainen asia haluaako lapsia vai ei, sama pätee myös miehiin. Ei siinä ajatella mitään yhteiskunnan hyvää siinä kohtaa kun näitä päätöksiä yksilö tekee. Ikävä juttu tosin heille jotka todella lapsia haluaisi mutta eivät löydä siihen sopivaa kumppania. Näitä oman lapsenkaipuisia on naisissa että miehissä, toivottavasti kohtalo heidät yhteen toisi.

Vierailija
995/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskit vaan leikkiä, miten lasten synnyttämisellä voisi lyödä rahoiksi eikä niistä lapsista tarvitse edes huolehtia, kun menevät siinä sivussa!

Vierailija
996/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nainen haluaisi lapsia, muttei löydä miestä, joka myös haluaisi niitä. Kokemusta on. Miehet lykkäävät asiaa toteamalla, että ehkä sitten joskus. Milloinkohan se "joskus" on? Sittenkö, kun naisella on vaihdevuodet?

ehkä se lastensaantitavoite pitäis ottaa puheeks jo heti alkuun, ehkä sen vois vaikka siihen tinder-profiiliinkin laittaa niin tällaiset ihmiset löytäis toisensa. jos siis niitä lapsia oikeasti haluaa enemmän kuin jotain hyvää seksiä/suhdetta/ulkomaanmatkoja

Kyllä se otettiin puheeksi heti suhteiden alussa. Mutta niin vain miehet venkoilivat vaikka kuinka kauan, vaikka minun ymmärtääkseni asiasta oli sovittu jo ensimetreillä.

hmm niin halusko nää miehet sel

Ennemminkin kikka vihata naisia. Ei mitään uutta auringon alla. Edellenkin se että tämä ketju saa olla täällä kertoo aika paljon yhteiskunnan mädästä arvomaailmasta

juujuu kaikki vihaa sua ja vauva-palsta jos mikä on ainoa riittävä todiste siitä

Vierailija
997/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa en voi kuin olla onnellinen, että synnyin lesboksi. 

Vierailija
998/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Laskit vaan leikkiä, miten lasten synnyttämisellä voisi lyödä rahoiksi eikä niistä lapsista tarvitse edes huolehtia, kun menevät siinä sivussa!

niin mitä sitten. noinhan se menis jossei kaikki katkerat 65 ää öö av-naiset olis heti tekemässä lasuja

Vierailija
999/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näistä pillun repeämisistä aina puhutaan ja hyvä kai että puhutaan mutta kuinkahan yleisiä ne ees on. kaipa ton vois guuglettaa mutta vähän mutu ettei läheskään niin yleisiä mitä vois vain mediaa seuraamalla päätellä. onnistuneista kokemuksista ei näes kirjoiteta koskaan

Luuletko siis, että naiset huutelee kylillä repeämistään?

Vierailija
1000/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valmistautuu synnytykseen oikein eli luonnonmukaisesti niin ei kovin yleistä, mutta lääketiede ei opeta näistä valmistautumisista mitään. Repeymiä "ennaltaehkäistään" sairaaloissa silpomalla, jotka paranevat repeymiä huonommin ja aiheuttavat riskejä. Näistä silpomisista ei aina kysytä synnyttävän lupaa vaan se on sitten menoa vaan kun lääkäri kiihottuu. 

Mutta vaikka tämä synnytys on iso framilla oleva asia väkivaltaisuutensa ja hirveytensä vuoksi, niin se ei ole todellakaan ainoa ongelma, mikä tähän lapsiasiaan liittyy. Sukupuoleton lainsäädäntö, naiseuden kieltäminen, käytännössä pakotettu polygamia, jne. Vallitseva kulttuuri ei tuomitse kahta perhettä ollenkaan, saa erota ja olla yh, lapset heittopusseja, jne. Ei tämä ole hyväksi lapsillekaan, puhumattakaan siitä että naisen seksuaalisuus eli äitiys on epätty