Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyyden romahdus johtuu naisten pinnallisiksi ja turhamaisiksi muuttuneista elämäntapaihanteista

Vierailija
16.03.2025 |

Kyllähän totuus on, että viimeisten 15 vuoden aikana hyvin monen naisen elämäntapaihanteet ovat muuttuneet pinnallisiksi ja turhamaisiksi. Aikaisemmin lähes kaikilla naisilla oli haaveena jossain vaiheessa löytää mies ja perustaa perhe. Nykyään tuollaisia naisia on paljon, paljon vähemmän. Monia naisia kiinnostaa elämässään nykyään vain kaikki pinnallisuus ja turhamaisuus, kuten wine & travel elämäntapa. Liekö somella vaikutusta tuohon. Vaikuttaa myös siltä, että moni nainen haluaa elää ikuista nuoruutta, eihän sellaiseen tietenkään lapset sovi.

Mutta tuosta asiastahan ei tietenkään saa syntyvyyskeskusteluissa puhua. Vaan pitää etsiä syitä romahtaneeseen syntyvyyteen heikoista tulevaisuudennäkymistä ja heikosta uskosta tulevaisuuteen, ilmastoahdistuksesta, työttömyyden pelosta, hintojen noususta ja mahdollisesta omasta heikosta taloustilanteesta, vaikka todellinen syy syntyvyyden romahdukselle on todennäköisesti jossain aivan muualla.

Kommentit (1207)

Vierailija
961/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nainen haluaisi lapsia, muttei löydä miestä, joka myös haluaisi niitä. Kokemusta on. Miehet lykkäävät asiaa toteamalla, että ehkä sitten joskus. Milloinkohan se "joskus" on? Sittenkö, kun naisella on vaihdevuodet?

ehkä se lastensaantitavoite pitäis ottaa puheeks jo heti alkuun, ehkä sen vois vaikka siihen tinder-profiiliinkin laittaa niin tällaiset ihmiset löytäis toisensa. jos siis niitä lapsia oikeasti haluaa enemmän kuin jotain hyvää seksiä/suhdetta/ulkomaanmatkoja

Kyllä se otettiin puheeksi heti suhteiden alussa. Mutta niin vain miehet venkoilivat vaikka kuinka kauan, vaikka minun ymmärtääkseni asiasta oli sovittu jo ensimetreillä.

hmm niin halusko nää miehet selvästi itse lapsia vai oliko niin etteivät itse asiasta puhuneet mitään ja kun sinä nostit puheeksi niin tuli juuri noita "ehkä" vastauksia

kuvittelis että jos mies itse omatoimisesti heti ilmaisisi halun saada lapsia niin ei siinä sitten enää venkoiltaisi. tai no mistä minä tiedän ehkä tuo on joillekin joku kikka vaan saada pil lua

Vierailija
962/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ettei tää ketju ole jo kadonnut

Kaikki joukolla ilmiantamaan!

yhyy pitää kieltää kaikki mistä tulee mulle paha mieli :(

yhyy yhyy mun pi-tääää saada haukkua naisii kun mulla on niin paha mieli eikä kukaan anna piluu!! :(

byyhyhyy pitää poistaa koko keskustelu vaan sen vuoks että joku sano ilkeen sanan :(((

Ilkeen sanan? R'aiskauksilla uhkailu ja kunnianloukkaukset ovat mielestäsi ok?

enpä ole tuollaista nähnyt. mutta miten sä voit uhkailla ketään anonyymiä ihmistä rais kauksella? tai loukata anonyymin ihmisen "kunniaa", ei kai täällä kukaan omalla nimellä kirjoita

ja joo, jos joku tämmöistä kirjoittaa niin miks pitää poistaa koko keskustelu, eikö riitä että ne yksittäiset viestit poistetaan

todella vähä-älyistä kiukuttelua taas vaihteen vuoks

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhyy yhyy mun pi-tääää saada haukkua naisii kun mulla on niin paha mieli eikä kukaan anna piluu!! :(

byyhyhyy pitää poistaa koko keskustelu vaan sen vuoks että joku sano ilkeen sanan :(((

Saamasi pitää, vtun hikinen persunraatopaskaläjä.

Vierailija
964/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enpä ole tuollaista nähnyt. mutta miten sä voit uhkailla ketään anonyymiä ihmistä rais kauksella? tai loukata anonyymin

Tässä ketjussa on ehtdotettu mm. naisten kollektiivista r'aiskaamista ja pakkosiemennystä.

Vierailija
965/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nainen haluaisi lapsia, muttei löydä miestä, joka myös haluaisi niitä. Kokemusta on. Miehet lykkäävät asiaa toteamalla, että ehkä sitten joskus. Milloinkohan se "joskus" on? Sittenkö, kun naisella on vaihdevuodet?

ehkä se lastensaantitavoite pitäis ottaa puheeks jo heti alkuun, ehkä sen vois vaikka siihen tinder-profiiliinkin laittaa niin tällaiset ihmiset löytäis toisensa. jos siis niitä lapsia oikeasti haluaa enemmän kuin jotain hyvää seksiä/suhdetta/ulkomaanmatkoja

Kyllä se otettiin puheeksi heti suhteiden alussa. Mutta niin vain miehet venkoilivat vaikka kuinka kauan, vaikka minun ymmärtääkseni asiasta oli sovittu jo ensimetreillä.

hmm niin halusko nää miehet selvästi itse lapsia vai oliko niin etteivät itse asi

Onko perheenperustaminen sinusta siis kuin jokin sopimus kahden firman välillä? 

Sovitaan tapaaminen lounaanmerkeissä, tässä olis tämä agenda ja sopimusluonnos. Käydään sopimus läpi ja sitten ei muuta kuin kättä päälle ja sopimus täytäntöön?

Vierailija
966/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enpä ole tuollaista nähnyt. mutta miten sä voit uhkailla ketään anonyy

Tässä ketjussa on ehtdotettu mm. naisten kollektiivista r'aiskaamista ja pakkosiemennystä.

niin ja tällaisia kirjoittavat incelit ilmeisesti katoais johonkin sillä että koko ketju poistettais?

Vierailija
967/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hmm niin halusko nää miehet sel

Onko perheenperustaminen sinusta siis kuin jokin sopimus kahden firman välillä? 

Sovitaan tapaaminen lounaanmerkeissä, tässä olis tämä agenda ja sopimusluonnos. Käydään sopimus läpi ja sitten ei muuta kuin kättä päälle ja sopimus täytäntöön?

no vähän joo. ainakin enemmän kuin joku romanttisen rakkaus/seksitarinan hakeminen

itse ainakin liputan täysin kumppanuusvanhemmuuden puolesta. vai miksi se hyvä seksi ja tunteita täynnä oleva suhteen alkuhuuma olis jotenkin välttämättömyys lastensaannille

Vierailija
968/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saamasi pitää, vtun hikinen persunraatopaskaläjä.

xDDD

ei vit tu sää oot tyhmä

Haista sinä perserunkku mikkihiirihomo pitkä haiseva ripulipaska!

Vierailija
969/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enpä ole tuollaista nähnyt. mutta miten sä voit uhkailla ketään anonyymiä ihmistä rais kauksella? tai loukata anonyymin

Sulta pitäis leikata pallit pois.

Vierailija
970/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena kerron, että on hyvin vaikea löytää 25-35-vuotiasta miestä, joka on sitoutumiskykyinen ja haluaa lapsia. Ei vaan onnistu.

Ota 40+ mies. He suostuvat siihen. Nuorena mies haluaa olla baanalla.

Ja silti vain naiset ovat muuttuneet "pinnallisiksi ja turhamaisiksi"?

Vierailija
971/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"itse ainakin liputan täysin kumppanuusvanhemmuuden puolesta. vai miksi se hyvä seksi ja tunteita täynnä oleva suhteen alkuhuuma olis jotenkin välttämättömyys lastensaannille"

Muista näyttää noi sun leikinlaskut, kun etsit vanhemmuuskumppania. Ja millaisia velvollisuuksia se kumppanuusvanhemmuus sinusta pitää sisällään?

Vierailija
972/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Sulta pitäis leikata pallit pois.

jaa miks

ja miltä susta nyt noin yleiseti tuntuu kun oot saavuttanut saman kommunikaation asteen mitä nää rais kauksilal kiukuttelevat incelit. onko ylpee olo itsestäs

Vierailija
973/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"itse ainakin liputan täysin kumppanuusvanhemmuuden puolesta. vai miksi se hyvä seksi ja tunteita täynnä oleva suhteen alkuhuuma olis jotenkin välttämättömyys lastensaannille"

Muista näyttää noi sun leikinlaskut, kun etsit vanhemmuuskumppania. Ja millaisia velvollisuuksia se kumppanuusvanhemmuus sinusta pitää sisällään?

itse en varsinaisesti halua lapsia, en ole koskaan halunnut. mutta oon kyllä ilonen muiden puolesta jos lapsia haluavat ja niitä saavat

Vierailija
974/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena kerron, että on hyvin vaikea löytää 25-35-vuotiasta miestä, joka on sitoutumiskykyinen ja haluaa lapsia. Ei vaan onnistu.

Oletko etsinyt Tinderin ulkopuolelta ja uskaltanut muuallekin kuin kahvilaan treffeille? Eihän noin löydä lapsista haaveilevaa tosikönsikästä vaan jotain pick-up fartisteja.

Kokeilepa jotan erämölliäistä. Vie vaikka heti kotiinsa Rautalammille ja siittää neljä lasta kerralla alulle.

Vierailija
975/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Haista sinä perserunkku mikkihiirihomo pitkä haiseva ripulipaska!

xDD ei saatana. sivistyneitä ja hyväkäytöksisiä on nää palstanaiset

Ei anonyyminä voi loukata ihmisen "kunniaa", ei kai täällä kukaan omalla nimellä kirjoita.

Vierailija
976/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena voin sanoa, että en tee lapsia enne kuin suomen synnytysosastojen tilanne sekä synnyttäneiden naisten terveydenhuollon taso paranee huomattavasti.

Ei kiinnosta mennä liukuhihnalla emakoksi karsinaan joka lähetetään revenneenä kotiin buranapaketin kanssa pärjäilemään.

Vierailija
977/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Haista sinä perserunkku mikkihiirihomo pitkä haiseva ripulipaska!

xDD ei saatana. sivistyneitä ja hyväkäytöksisiä on nää palstanaiset

Ei anonyyminä voi loukata ihmisen "kunniaa", ei kai täällä kukaan omalla nimellä kirjoita.

niin joo, näköjään on mahdollista tehdä itsestänsä täys pelle kuitenkin

Vierailija
978/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena voin sanoa, että en tee lapsia enne kuin suomen synnytysosastojen tilanne sekä synnyttäneiden naisten terveydenhuollon taso paranee huomattavasti.

Ei kiinnosta mennä liukuhihnalla emakoksi karsinaan joka lähetetään revenneenä kotiin buranapaketin kanssa pärjäilemään.

eikös noita synnytyssairaaloita lähinnä pyöritä muut naiset vai oonko käsittänyt ihan väärin

on nää av-naisetkin kyllä niin lämpimiä ja sydämellisiä että ihan mahdoton ajatus että suomalainen nainen olis jotenkin tympeä tai jotain

Vierailija
979/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, että nainen on pinnallinen jos ei tanssi miesten pil(l)in mukaan.

Vierailija
980/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska puhetta. Persu?