Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyyden romahdus johtuu naisten pinnallisiksi ja turhamaisiksi muuttuneista elämäntapaihanteista

Vierailija
16.03.2025 |

Kyllähän totuus on, että viimeisten 15 vuoden aikana hyvin monen naisen elämäntapaihanteet ovat muuttuneet pinnallisiksi ja turhamaisiksi. Aikaisemmin lähes kaikilla naisilla oli haaveena jossain vaiheessa löytää mies ja perustaa perhe. Nykyään tuollaisia naisia on paljon, paljon vähemmän. Monia naisia kiinnostaa elämässään nykyään vain kaikki pinnallisuus ja turhamaisuus, kuten wine & travel elämäntapa. Liekö somella vaikutusta tuohon. Vaikuttaa myös siltä, että moni nainen haluaa elää ikuista nuoruutta, eihän sellaiseen tietenkään lapset sovi.

Mutta tuosta asiastahan ei tietenkään saa syntyvyyskeskusteluissa puhua. Vaan pitää etsiä syitä romahtaneeseen syntyvyyteen heikoista tulevaisuudennäkymistä ja heikosta uskosta tulevaisuuteen, ilmastoahdistuksesta, työttömyyden pelosta, hintojen noususta ja mahdollisesta omasta heikosta taloustilanteesta, vaikka todellinen syy syntyvyyden romahdukselle on todennäköisesti jossain aivan muualla.

Kommentit (1207)

Vierailija
81/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aivan turha pohtia syitä koska fakta on se että nainen päättää haluaako lapsen vai ei. Siihen ei tarvita muiden mielipiteitä koska asia on noin yksinkertainen. Jos haluat tietää miksi nainen ei halua niin kysy naiselta niin ehkä hän kertoo oman syynsä.

Ei tarvi sitten odottaa hoivaa ja eläkettäkään. Reilu peli? Toki, jos sattuu olemaan rahaa, voi elellä niillä ja maksaa itse hoivansa, koska ei ole osallistunut uuden sukupolven kasvattamiseen. Jos rahat loppuu, niin se on voi, voi.

Voi kuule kun se on ihan sama kohtalo siinä tapauksessa miehilläkin vai luuletko että lisäännytte jakautumalla???

Vierailija
82/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyttä se on ja lyhytnäköisyyttä. Ei nähdä jatkuvuuden tuomaa syvempää tarkoitusta elämälle, lasten tuomaa iloa sen vaivan lisäksi ja sitä onnea, mitä kasvavista lapsista, aikuisista lapsista ja lapsenlapsista saa. 

Huvittavin kyllä on tämä, ettei muka uskalla tehdä lapsia ja tulevaisuus epävarma yms. HALOO! Missä sitten uskaltaa lapsia tehdä kuin täällä? Ihmiset lisääntyy köyhyydessä, lapsia on tehty sota-aikana, pula-aikana jne. Nyt on turvaverkot ympärillä ja silti ihmiset ei muka uskalla. Tuntuu, että ihan suhteellisuudentaju siitä mennyt, mitä valtaosan ihmisistä elämä on maapallolla nytkin saati menneisyydessä.

Ihminen, joka ei näe elämälle muuta tarkoitusta kuin lisääntymisen on pelkkä elukka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävarma tulevaisuu. MIehet ei ota vastuuta perheestä.

Naiset ei enää ole riippuvaisia miehen toimeentulosta.

Nainen elättää itsensä, ei tarvitse miestä.

Oma nuoruus menee pilalle ja vanhuus vieläkin enemmän pilalla.

Loppujen lopuksi lapsista voi kasvaa melkoisia pirulaisia.

Naisten vanhuus on sitten laitoksissa, ulkomaalaisten hoitajien läsittävänä :D

Oppiipahan naiset/mummot olemaan! 😁

Mikä sulla on hätänä? 

Vierailija
84/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai naiset pinnallisia? Miehille riittää kun nainen on nuori ja laiha. Ne ovat usein ainoa kriteeri naisille.

Eli naisen on siis helppo saada mies! Tarvitsee vain olla nuori ja normaalipainoinen. Täytyy siis vain olla. Miehen taas pitää olla niin hoikan kuin ainakin nuorehkon lisäksi komea ja menestyvä saadakseen lisää valinnanvaraa. Minua huvittaa, että aidosti esitit hoikkuuden ja nuoruuden koviksi vaatimuksiksi! Ironista! 

Siinä onkin terve pohja perheen perustamiselle, kunhan olet nuori ja normaalipainoinen! Etsin sitten uuden, kun ohitat parasta ennen -päiväyksesi viimeistään kolmekymppisenä. Ja nämä ihmettelee, miksei naisia kiinnosta...

Hölmö nainen, otat nyt jonkun miehen vaan äkkiä, kun vielä pystyt! Voi jopa olla, että se EI hakkaa, petä ja katoa heti kun lapsi syntyy, olisit iloinen tästä mahdollisuudesta! Miksi naiset ovat niin vaikeita aina!? Koko ajan heille täytyy selittää, mitä kuuluu tehdä jotta mies olisi tyytyväinen! Ja miksi kukaan ei edelleenkään anna minulle pillua??

Vierailija
85/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miesten ulkonäöllä on paljonkin väliä naisten keskuudessa. Sillä 40-50v mies joka on pitkä ja hänellä on kaikki hiukset tallella päässään, voi hyvin olla suosittu 20v naisten keskuudessa. Tällainen mies menee helposti, esim. 20v lyhyen ja kaljuuntuvan miehen edelle parisuhdemarkkinoilla. Olen nähnyt tämän omassa lähipiirissä.

https://www.youtube.com/shorts/2Ncbqaw0Jk0

Miesten hiusrajalla on paljonkin väliä alle 40v naisten keskuudessa.

Minulla on täydellinen hiusraja, paksut ja alkuperäisen väriset hiukset yli 50-vuotiaana mutta silti naisten kiinnostunut on kadonnut. 20-vuotiaana oli valtavasti kysyntää naisten keskuudessa.

Miksi ihmeessä olet vielä vapailla "markkinoilla"? Kuoliko ensimmäiset 3 vaimoasi? Vai oletko sitoutumiskammoinen? Hygieniä tuntematon käsite?

Vierailija
86/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät halua lapsia, koska se on kallista ja vaivalloista, mutta ensisijaisesti siksi, että heti lapsen saatuaan naisen arvo romahtaa kaikilla mittareilla. Työnantaja ei tykkää ja ura- ja palkkakehitys tyssää ja töiden saamisesta tulee vaikeampaa. Taloudellisesti tulee takkiin niin eläkkeiden kuin muunkin kautta. Terveydenhuollossa naisesta tulee toisen luokan kansalainen, jonka terveys ja hyvinvointi kiinnostaa vain sidoksissa siihen lapseen. Äiti on vastuussa kaikesta ja syyllinen kaikkeen, jatkuva kyttäämisen ja moralisoinnin kohde. Arvo deittimarkkinoilla sulaa lapsen myötä olemattomiin ja jos nainen on parisuhteessa lapsen isän kanssa, sulaa arvo myös sen isän silmissä olemattomiin ja kuka tahansa pubiruusukin himottaa isukkia enemmän kuin se oma kumppani. Äitiys tarkoittaa naiselle köyhyyttä ja kotiorjuutta. Jos naisen arvo, kunnioitus ja tulot nousisivat äitiyden myötä täyden romahduksen sijaan, päätös lapsista olisi paljon helpompi.

Vierailija
87/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on oksettava toksinen naisten ja miestenaivopesijä. Pelkkää valetta alusta loppuun pahimpien ihmisten toimesta.

LÄÄKKEET! 

Vierailija
88/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai naiset pinnallisia? Miehille riittää kun nainen on nuori ja laiha. Ne ovat usein ainoa kriteeri naisille.

Eli naisen on siis helppo saada mies! Tarvitsee vain olla nuori ja normaalipainoinen. Täytyy siis vain olla. Miehen taas pitää olla niin hoikan kuin ainakin nuorehkon lisäksi komea ja menestyvä saadakseen lisää valinnanvaraa. Minua huvittaa, että aidosti esitit hoikkuuden ja nuoruuden koviksi vaatimuksiksi! Ironista! 

Siinä onkin terve pohja perheen perustamiselle, kunhan olet nuori ja normaalipainoinen! Etsin sitten uuden, kun ohitat parasta ennen -päiväyksesi viimeistään kolmekymppisenä. Ja nämä ihmettelee, miksei naisia kiinnosta...

TÄMÄ! Olen lukenut varmaan 14-15 vuotiaasta asti tältä ja muilta palstoilta miten miehet avoimesti kertovat kuinka jättävät vaimonsa iän takia, kuinka ruma ja epähaluttava vaimo on tietyn iän jälkeen, kuinka on aika vaihtaa nuorempaan, kuinka yli sen ja sen ikäistä naista ei voi rakastaa, kuinka mies iästä riippumatta haluaa max 25-vuotiaan naisen jne.

MIKSI miehet luulee että jaettuaan kaikki nämä ajatukset, haluaisin olla heidän kanssaan missään tekemisissä?? Miten he voi edes kuvitella että jakaisin nyt nuoruuteni miehen kanssa vain tullakseni pois heitetyksi, ihan kuin sillä ei olisi mulle mitään väliä ja olisin jopa jotenkin otettu kun nyt tämän pienen hetken kelpaan? Ei, mulla on muita suunnitelmia elämälle.

Vierailija
89/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskusteluissa huomannut että miehet pelkäävät joutuvansa lapsen saannin myötä luopumaan harrastuksistaan ja vapaa-ajasta. Moni julkkismies jolla on useampi lapsi odottaa että kotivaimo hoitaa tylsät rutiinit. Oikeistosta ylpeillään kun ei osata pestä pyykkiä tai täyttää astianpesukonetta. Eli naisella olisi monta passattavaa mutta kaikki tehdään "rakkaudesta". 

Vierailija
90/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kyllähän miehetkin haluaa yhtä lailla elämästä nauttia. Miksi kohdistit tämän vain naisiin?

Ajattelin aivan samaa. Ei tilanne vain naisten vika ole. Sanoisin että talous eli raha ratkaisee myös paljon sekä epävarmuus ja turvattomuus. Lapset tuovat melkoisen vastuun elämään. Minä nyt olen jo pappa. M62

Vierailija
91/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mihin minä naista tarvitsisin? Ei kiinnosta pätkääkään loppumaton suorittaminen kulissien takia, kissanristiäisissä ramppaaminen ja yleinen säätäminen joka asiassa. Haluan olla kotona rauhassa ja onneksi nykyään se on "sallittua".

T. Osasyyllinen 

Millä tavalla nuo kaksi ekaa lausetta olisivat ristiriidassa? Voit tarvita naista johonkin, mutta koska sinua ei kiinnosta nuo luettelemasi asiat, olet valinnut olla yksin.

Näitä defenssejä meidän ajassa riittää, jotta minä pysyy turvassa, ja se on täysin ymmärrettävää. Silti hieman valheellista uhota, ettei tarvitse toista sp mihinkään. Oli sitten mies tai nainen.

Nainen joka on tarvinnut miestään vaikka mihin, ja toisinpäin

Vierailija
92/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! Olen lukenut varmaan 14-15 vuotiaasta asti tältä ja muilta palstoilta miten miehe

Tuskin noin typerä reikä edes kelpaisi kenellekään miehelle.

Vierailija
93/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta tuosta asiastahan ei tietenkään saa syntyvyyskeskusteluissa puhua. Vaan pitää etsiä syitä romahtaneeseen syntyvyyteen heikoista tulevaisuudennäkymistä ja heikosta uskosta tulevaisuuteen, ilmastoahdistuksesta, työttömyyden pelosta, hintojen noususta ja mahdollisesta omasta heikosta taloustilanteesta, vaikka todellinen syy syntyvyyden romahdukselle on todennäköisesti jossain aivan muualla."

Eli luettelit juuri niitä oikeita syitä, mutta päätit vaan sivuuttaa ne täysin? :D Hyvä päättelyä sinulta.

+ tärkein syy: nainen ei halua lasta tai miestä

Voi, ei tarvitse Suomessakaan mennä ajassa edes 100 vuotta taaksepäin, niin oli tavallisten kansalaisten arjessa murheita, joiden rinnalla nykypäivän murheet eivät ole käytännössä mitään. Ei ollut esim. sellaista sosiaaliturvaakaan, mikä nykyään on. Ei ollut lapsilisiäkää

Naisilla ei oikein ollut muuta vaihtoehtoa kuin mennä naimisiin ja alkaa synnytyskoneeksi, ei ehkäisyä ja pakkohan se miehen oli panna. Voin vastuutonta miehiltä, soitettiin lapsia köyhyyteen.

Vierailija
94/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on oksettava toksinen naisten ja miestenaivopesijä. Pelkkää valetta alusta loppuun pahimpien ihmisten toimesta.

Oho, onko tuo miestenaivopesijä ihan joku oikea ammatti? Voimmenko siis perustaa ihan pesuloita?

Ja missä on se feminismin alku ja loppu, jotta voin tarkistaa onko kokonaan valetta? Älä nyt jätä noita tietojasi paljastamatta, tämä on arvokasta infoa.

Vierailija
95/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sellainen juttu miehet että jos nainen päättää niin yksikään suomalainen mies ei jatka sukuaan suomalaisen naisen kanssa. Voitte etsiä sen panopuunne ja pillutelineenne muualta mutta siihen loppuu se rotupuhtaan suomalaisen tarina. Siitäkin teillä on sellaisia fantasioita ettei niissä pysy mukana. Aivan turha valittaa ja itkeä täällä. Menkää ja tehkää mitä huvittaa mutta turha ulista koska itse olette itsenne tuohon jamaan ajaneet.

Vierailija
96/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi naiset työllistyvät huonommin, kuin miehet, ja sitä vakityöpaikkaa on vaikeampi saada, kuin miesten. Taloudellisesti epävakaassa tilanteessa ei kukaan halua lapsia tehdä, eikä kannata. Koska miehiinkään ei voi nykypäivänä luottaa niiden pinnallisuuden takia- ne voi koska tahansa lähteä, ja jättää naisen yh:ksi, koska " ei huvittanut leikkiä kotista"

Vakipaikan saaminen on varmasti vaikeampaa, mutta se ei pidä paikkaansa että naiset työllistyisivät miehiä huonommin. Miehissä on enemmän työttömiä, kuin naisissa.

Vierailija
97/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miesten ulkonäöllä on paljonkin väliä naisten keskuudessa. Sillä 40-50v mies joka on pitkä ja hänellä on kaikki hiukset tallella päässään, voi hyvin olla suosittu 20v naisten keskuudessa. Tällainen mies menee helposti, esim. 20v lyhyen ja kaljuuntuvan miehen edelle parisuhdemarkkinoilla. Olen nähnyt tämän omassa lähipiirissä.

https://www.youtube.com/shorts/2Ncbqaw0Jk0

Miesten hiusrajalla on paljonkin väliä alle 40v naisten keskuudessa.

Minulla on täydellinen hiusraja, paksut ja alkuperäisen väriset hiukset yli 50-vuotiaana mutta silti naisten kiinnostunut on kadonnut. 20-vuotiaana oli valtavasti kysyntää naisten keskuudessa.

Miksi ihmeessä olet vielä vapailla "markkinoilla"? Kuoliko ensimmäiset 3 vaimoasi? Vai oletko sitoutumiskammoinen? Hygieniä tuntematon k

Tulin nuorena ahneeksi naiskauneudelle ja en halunnut sitoutua. Havahduin tästä vasta vanhempana, mutta silloin oli jo liian myöhäistä.

Vierailija
98/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat vain omaksuneet miehisen tavan nauttia elämästä. Ketä kiinnostaa enää piikominen oman työpäivän jälkeen.

Vierailija
99/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! Olen lukenut varmaan 14-15 vuot

Tuskin noin typerä reikä edes kelpaisi kenellekään miehelle.

Se on aivan sama koska kuten sanoin, en halua olla yhtään missään läheisessä suhteessa kehenkään mieheen. Mielestäni osoittaa melkoista typeryyttä miehiltä kertoa kaikki nuo asiat ääneen ja sitten ihmetellä kun naiset ei enää parisuhteita halua. Miksiköhän eivät halua? Miksiköhän?

Vierailija
100/1207 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko tää sama paska alkaa? 

Juu miesulit heräsivät taas, tule mukaan trollaamaan niitä, ne näköjään haluavat vielä lisää! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme