Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?
Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)
Kommentit (1325)
Kukas portto se Babyloniaan laitettiin ja hinduissa joikuu.
Room 1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
Vierailija kirjoitti:
Kukas sun jumalaa on ? Tämän maailman " ruhtinas" Lucifer?
Lukaisepa Ilmestyskirjasta, kuka sanoikaan olevansa Kointähti, Lucifer. Saatat yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt taas sitä ilosanomaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsimys oli Raamatun tekstin mukaan olemassa paratiisissa ennen lankeemusta.
Anna Raamatunjae.
Etsi synnytyskivuista tietoa.
No sitä ei ole ennen syntiinlankeemusta! Synnytyskivuthan nimenomaan seuraa syntiinlankeemuksesta.
Nyt luet epätarkasti. Lue tarkemmin.
Älä nyt viitsi.
"16Naiselle hän sanoi:
Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat,
ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi.
Kuitenkin tunnet halua mieheesi,
ja hän pitää sinua vallassaan."
Ei ollut omena. Raamatussa on sana "hedelmä"!
Tietenkään ei ollut omena, mutta se on arkikielessä aika vakiintunut ilmaus, josta jokainen varmaan tietää, mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Lucifer ei ole Raamatussa paholaisen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsimys oli Raamatun tekstin mukaan olemassa paratiisissa ennen lankeemusta.
Anna Raamatunjae.
Etsi synnytyskivuista tietoa.
No sitä ei ole ennen syntiinlankeemusta! Synnytyskivuthan nimenomaan seuraa syntiinlankeemuksesta.
Kuka tätä on alapeukuttanut? Kannattaisko lukea sitä Raamattua?
Varsin monet aihetta kommentoinet eisttävät täysin omia tulkintojaan Raamatusta muutenkin, niin että mitä väliä?
No lähinnä jos kristinuskosta keskustellaan, niin kyseisen uskonnon oppisisältö on keskustelun kannalta oleellista.
Mä en yhäkään usko siihen oppisisältöön, se on mulle vaan harrastus.
"No koko kristinuskon pointtihan on, et Raamattua ei pidä mennä lukemaan niinkuin se on kirjoitettu, vaan Raamattua tulee tulkita aiemman teologisen kehyksen mukaan."
Tai "oikean" teologisen kehyksen mukaan. Aiempia kehyksiä on ollut monenlaisia. Minusta jonkinlainen teologian sweet-spot oli noin vuosina 300-600. Silloin oli vielä yleisiä tulkintoja, jotka sopivan myöhäisempiä paremmin Raamatun teksteihin ja Evankeliumien teksteihin. Silloin alkoi jo muodostua mitkä tekstit koetaan pyhiksi kristinuskossa. Nykytulkinnat ovat parempia kuin mitä väliin mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NET Bible: "I will greatly increase your labor pains; with pain you will give birth to children".
ESV: "I will surely multiply your pain in childbearing; in pain you shall bring forth children".
NIV: "I will make your pains in childbearing very severe; with painful labor you will give birth to children".
CSB: "I will intensify your labor pains; you will bear children in anguish
Kipua oli aiemmin, sitä vain lisättiin.
Teologit on eri mieltä. Kyllä kristinuskon virallinen kanta on, että kipu ja kärsimys on seurausta syntiinlankeemuksesta.
Raamattua voi lukea niin että on etukäteen päättänyt mitä se tarkoittaa. Tai sitä voi lukea niin kuin se on kirjoitettu.
Teologit on eri mieltä. Kyllä kristinuskon virallinen kanta on, että kipu ja kärsimys on seurausta syntiinlankeemuksesta.
Raamattua voi lukea niin että on etukäteen päättänyt mitä se tarkoittaa. Tai sitä voi lukea niin kuin se on kirjoitettu.
Teologit ovat sitä mieltä että messias on tullut, vaikka siitä piti alkaa ikuinen rauha profetioiden mukaan.
Niinhän se rauha alkoikin. Ihmisen ja Jumalan välillä.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeutat sen, että maailmaan syntyy koko ajan tuhansia ja taas tuhansia katulapsia, jotka elävät koko lyhyen kurjan elämänsä kadulla aikuisten miesten raiskattavana ja kuolevat lopulta aidsiin tai muihin tauteihin?
Miksi jumala on mielestäsi tarkoittanut näin ja miksi jumala koettelee juuri näitä viattomia lapsia? Siksikö, että Aatami söi omenaa, niin lapset pitää laittaa raiskattavitsi ja tappaa tauteihin?
Jumala ei ole tarkoittanut niin . Siksi juuri että Aadam antoi koko maailman Saatanalle, kun hänen piti olla se hallitsija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepreankielinen alkuteksti 1. Mooseksen kirjan 3:16:ssa antaa ymmärtää, että synnyttämisen kipu lisääntyy syntiinlankeemuksen seurauksena. Teksti kuuluu:
" , "
Tänne ei voi postata hebreaa (kirjaimellista)
Keskeinen hebreankielinen ilmaus "harbá arbeh" tarkoittaa "minä lisään suuresti", mikä viittaa siihen, että kipua ja vaivaa oli olemassa jo ennen syntiinlankeemusta, mutta ne lisääntyivät merkittävästi sen seurauksena
Ennen syntiinlankeemusta ei kukaan synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NET Bible: "I will greatly increase your labor pains; with pain you will give birth to children".
ESV: "I will surely multiply your pain in childbearing; in pain you shall bring forth children".
NIV: "I will make your pains in childbearing very severe; with painful labor you will give birth to children".
CSB: "I will intensify your labor pains; you will bear children in anguish
Kipua oli aiemmin, sitä vain lisättiin.
Miksi eläimet kokevat kipua ja kärsimystä?
Miksi ihmisiä ei opetettu ensin ymmärtämään että omenat on pahasta?
Tuon tarinan jumala on m
Koska koko luomakunta on turmeltunut,siksi eläimetkin kärsii.
Tietysti opetettiin Älä syö tai kuolet ja jne. Sinun jumalasi sanoi ette kuole, ja valehteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepreankielinen alkuteksti 1. Mooseksen kirjan 3:16:ssa antaa ymmärtää, että synnyttämisen kipu lisääntyy syntiinlankeemuksen seurauksena. Teksti kuuluu:
" , "
Keskeinen hebreankielinen ilmaus "harbá arbeh" tarkoittaa "minä lisään suuresti", mikä viittaa siihen, että kipua ja vaivaa oli olemassa jo ennen syntiinlankeemusta, mutta ne lisääntyivät merkittävästi sen seurauksena
Ei mitään merkitysta. Jos tuohon uskoo, niin silloin pitää uskoa että Eevan pitikin synnyttää kivulla, mutta ei vielä ehtinyt. Ja nyt piti synnyttää pahemmalla kivulla. Ja se ei sovi taas muuten yleiseen tulkintaan.
No Aatami ja Eeva ei edes olleet Raamatun mukaan meidän kaikkien esivanhemmat!
Esimerkiksi heidän poikansa valittaa:"Kun sinä nyt karkotat minut tältä seudulta, minä joudun pois kasvojesi edestä. Minun on harhailtava kodittomana ja pakolaisena maailmalla, ja silloin kuka hyvänsä, joka minut kohtaa, voi tappaa minut."
siis wot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" , "
Ei mitään merkitysta. Jos tuohon uskoo, niin silloin pitää uskoa että Eevan pitikin synnyttää kivulla, mutta ei vielä ehtinyt. Ja nyt piti
Ihmiset ovat oikeastaan Nooan jälkeläisiä.
Jesajan Messias on muuten Kyyros Suuri. Hän oli Persian kuningas, joka valloitti Babylonian vuonna 539 eaa. Jesaja mainitsee hänet nimeltä (Jes. 44:28; Jes. 45:1). Ja "Herran palvelija" on Israelin kansa. (4055)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" , "
Ei mitään merkitysta. Jos tuohon uskoo, niin silloin pitää uskoa että Eevan pitikin synnyttää kivulla, mutta ei vielä ehtinyt. Ja nyt piti
Ei pitänyt synnyttä kivulla, vaan rangaistus oli synnyttää kivulla.
Kenen jälkeläisiä Noa oli?
Miksi jumala on mielestäsi tarkoittanut näin ja miksi jumala koettelee juuri näitä viattomia lapsia? Siksikö, että Aatami söi omenaa, niin lapset pitää laittaa raiskattavitsi ja tappaa tauteihin?
Jumala ei ole tarkoittanut niin . Siksi juuri että Aadam antoi koko maailman Saatanalle, kun hänen piti olla se hallitsija.
Vierailija kirjoitti:
Jesajan Messias on muuten Kyyros Suuri. Hän oli Persian kuningas, joka valloitti Babylonian vuonna 539 eaa. Jesaja mainitsee hänet nimeltä (Jes. 44:28; Jes. 45:1). Ja "Herran palvelija" on Israelin kansa. (4055)
Raamattua on mahdotonta opettaa oikein ,jos ei ymmärrä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattua on mahdotonta opettaa oikein ,jos ei ymmärrä sitä.
Näin on. Ymmärrän nykyään juutalaisia paljon paremmin kuin aiemmin. Ihme että ovat niin kärsivällisiä väärien tulkintojen kanssa.
Ei ollut omena. Raamatussa on sana "hedelmä"!